آمار

بازدیدکنندگان: 4819945
حاضرین در سایت : 4 نفر
تست آمار روزانه
بازديد ماه گذشته : 265135
بازديد هفته گذشته : 18774
بازديد روز گذشته : 2193
بازديد سال جاري : 1518535
بازديد ماه جاري : 56307
بازديد هفته جاري : 13462
بازديد امروز : 594
آمار از تاريخ:1388/1/28
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی؛
الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری، الصدیق الشهید، صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیائک

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7107 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 »

نامورودی
م.ه
از مشهد
امضا شده : ۰۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۳۶
سلام حاج آقا 
ديشب توفيق شدآمدم حرم وازصحبتهاي شما هم فيض بردم. ... 
من حسن مهم اين جلسه رابه لحاظ موقعيت مکاني،حضور پدرومادرها در جلسه را مي دانم که موجب تاثيرات مشهود و خوبي روي آنها مي گرددکه درحالات ديگر اين امر بسيارمشکل و سخت است . از زحمات شما متشکرم و منتظر ديدار بعدي . يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:798  |  0 امتياز

جواد
از تهران
امضا شده : ۰۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۳۷
هر چند حال و روز زمين و زمان بد است/يک تکه از بهشت در آغوش مشهد است*حتي اگر به آخر خط هم رسيده اي/اينجا براي عشق شروعي مجدد است 
زيارت قبول حاج آقا،به شرطي که مارو هم دعا کرده باشيد. 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:729  |  0 امتياز

فولاد
از تهران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۱۴
سلام،خسته نباشيد.مي خواستم بپرسم آيا قوميت يک فردبه تنهايي براي رد پيشنهاد ازدواج کافي است ؟
شهاب مرادی :سلام/ نه!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:775  |  0 امتياز

سميه مرادي
از شيراز
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۴۱
سلام آقاي مرادي 
حالتون چطوره؟ اعياد گذشته و آينده رو تبريک عرض مي کنم. زيارتتون هم قبول. ما رو که از دعا، مخصوصا تو حرم امام رضا (ع) فراموش نمي کنيد؟ 
آقاي مرادي تصميم نداريد به شيراز بياييد و ما را مستفيض کنيد؟ ما منتظريم. 
موفق باشيد. 
خدانگهدا .
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله .تبریک و سپاس.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:784  |  0 امتياز

سپيده
از تهران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۸
سلام 
ديروز داشتم آمار ورودي هاي وبلاگم رو نگاه ميکردم که ديدم يه ورودي از سايت شما دارم..خيلي تعجب کردم! از قسمت جديد يعني پيوندها بي اطلاع بودم..وقتي لينک وبلاگم رو تو پيوندهاتون ديدم خيلي خوشحال شدم..البته ميدونم که شما فرموديد لينک دادن به معني تاييد محتواي سايت نيست..ولي باعث افتخار منه که تو پيوندهاي شما باشم..بي نهايت سپاس گزارم.. 
از خداي منان طلب سلامتي و خوشبختي براتون دارم. 
موفق باشيد. 
ياحق.
شهاب مرادی :سلام/ تمام لینکهای صفحه پیوند قبلا سایتم را لینک داده بودند( از آمار ورودیclicky )
و از باب پاسخ سلام است و بس .
یا علی.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:774  |  0 امتياز

طاهره.ش
از تهران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
سلام ممنون از جوابتون 
حاج آقا از نظر مذهبي و به نظر شما به عنوان يک روحاني کار اين بنگاههاي ازدواج که مشخصات دختر و پسر رو ميگيرند و معيارهاي اوليه رو ميپرسند و طرفين رو به هم معرفي ميکنند درسته؟ 
...
شهاب مرادی :سلام/ قبلا هم نظرم را اعلام کرده ام علی ای حال اشکال شرعی ندارد ولی با ساختارهای فرهنگی موجود و مطلوب ایران عزیز فاصله دارد.
به نظرم تقویت نقش خانواده و آموزش های ضروری والدین و نوجوانان و جوانان برای انتخاب عاقلانه و ازدواج موفق اولویت دارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:814  |  0 امتياز

سها رادمند
از ايران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
سلام 
خدا قوت و التماس دعاي فراوان خيلي دلم براي حرم با صفاي حضرت تنگ شده دعا کنيد امام رضا(ع) عناياتي کنند که ما هم لياقت پيدا کنيم بريم زيارتشون.  
دست حق يارتون باشه
شهاب مرادی :سلام/ چشم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:743  |  0 امتياز

فرشته
از مشهد
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۰
سلام من به شما ناسزا نگفتم . ... 
از اينکه وقت گذاشتيد تا پايان اين نامه رو خونديد بسيار سپاسگزارم .  
در پناه خدا
شهاب مرادی :سلام/ منظورم از داستان "محتوای نوشتار" نیست. حجم مطالب شما زیاد و با حواشی و جزئیات است. یعنی بسیار طولانی بود.
مطلبتان را در یک یا دو برابر باکس ارسال تنظیم کنید.
شما لطفا ضوابط ارسال پيام را یک بار با حوصله بخوانید و رعایت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:737  |  0 امتياز

تنها ولي وحشي
از تهران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۷
از زندگي سيرم 3 بار خودکشي کردم ولي نشد انگار زمين هم طاقت سنگيني تن منو نداره و خدا هم نمي خواهدگوشه چشمي به من بندازه تورو به خدا برام کاري کن دارم ديوونه ميشم .حاجي ايميلم خرابه فردا ميام سايت تون
شهاب مرادی :سلام/ خودکشی ؟! چرا؟ لطفا تیتروار و خلاصه بنویسید.
-----------------
اسم منفی خوب نیست.
و سخن خود را با سلام آغاز کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:782  |  2 امتياز

بدر
از تهران
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۰۲
با سلام و عرض ادب 
واقعا از راهنمايي شما ممنونم. اصلا فکر نمي کردم براي اولين بار جواب بديد، راستش به اين قصد وارد سايت شما شدم که دوباره پيام بذارم. اين دفعه مي خوام با پدرم صحبت کنم(فکر مي کنم اينطوري بهتره) اميدوارم بتونم قانعش کنم. 
رفتيد مشهد سلام ما رو به آقا امام رضا(ع)برسونيد و اگه يادتون بود براي يک مريض دعا کنيد. باز هم از شما ممنونم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  0 امتياز

مهدي4488
از ش
امضا شده : ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۴۱
کاشکي من هم جمعه مشهد بودم 
 
خداحافظ همين حالا همين حالا که من تنهام 
خداحافظ به شرطي که بفهمي تر شده چشمام
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:765  |  1 امتياز

mahdiye
از tehran
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۴
راستي حاجاقا گفتين مشاور قبول نكرد ميگه من نيازي ندارم تو اگه احتياج داري برو يه جورايي همش كم ميارم نميدونم چه طوري قانعش كنم ديوونم كرد  
اگه شد 1 راه حل بدين
شهاب مرادی :سلام/ چرا اصرار دارید که پاسخ مثبت بدهید؟!!! اگر سازگاری و تفاهم حداقلی هم با شما ندارد منصرف شوید!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  0 امتياز

مجيد
از malaysia
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۴۱
سلام عليكم 
خيلي وقت بود كه مي خواستم عرض سلام و ادبي بكنم اما نمي دونم چرا نمي شد .  
حال ... ابدي و دائمي ما و خانواده محترمشان كه انشاءالله خوبه . 
باور كنيد دلم براتون تنگ شده و خاطرات با شما بودن خيلي يادم مي آد مخصوصاً دم دماي غروب ... 
اگر اين ورا تشريف بياريد خوشحال مي شيم زيارتتون كنيم . اينجا ايراني ها جامعه بزرگ و تحصيل كرده اي دارند و بر خلاف ساير مليتهاي آسيايي و آفريقايي - كه بعضا براي كار اومدن - ايراني ها غالباً در تحصيلات تكميلي و به قول اينها postgraduated هستند. از راه دور روي گل شما را مي بوسم و اداي احترام مي كنم . اميدوارم توفيق ديدار مجدد حاصل شود . خدانگهدار
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله خوبم و دعاگو. خوشحال شدم  یاعلی.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:770  |  0 امتياز

شهيده
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۷
با سلام و ادب و احترام 
شايد سوال اول من به شما نرسيده -------- 
نمبدانم بايد دوباره بفرستم يا نه...
شهاب مرادی :سلام/ لطفا کامل ، دقیق و البته چکیده
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:743  |  0 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۲۶
سلام 
چند روز پيش براتون پيامي نوشتم ولي نميدونم چرا ذخيره نشد و متاسفانه ديگه فرصتي پيدا نشد براي تكرارش تا امروز 
اعتكاف تمام شد با تمام خوبيهاش و با تمام زيباييهايش 
جاي شما خالي بود براي شما هم حسابي دعا كردم.حتي براي برادر گراميتون دعا كردم كه انشاا... سر سفره امام حسين(ع) باشند.اونجا بهمون گفتند يه يا زهرا بگيد و دوباره شروع كنيد 
هرچند كه ميدونم هممون بارها و بارها به خدا قولهاي زيادي داديم و نيمه هاي راه كم آورديم ولي از اونجايي كه خداي ما خيلي مهربون حتما اينبار نيز هممون رو ميبخشه و كمكمون ميكنه شما هم برامون دعا كنيد تواين شروع تازه ثابت قدم باشيم ودوباره فراموشمون نشه كه چه قولي به خدا داديم راستي چرا اينقدر آدما فراموشكارند؟ هرسال شبهاي قدر-روزعرفه و خيلي روزهاي ديگه چقدر قول به خدا ميديم ولي--- 
التماس دعا 
يازهرا(س)
شهاب مرادی :سلام/ تقبل الله. و متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:765  |  1 امتياز

فرشته
از مشهد
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۱
سلام . از جواب شما غمگين بودم غمگين تر شدم . كسي به شما پناه آورده واميد به شما داشته و شما ميگين داستان .....آره اون داستان زندگي من بود وهست .  
[ و چند ناسزا...]
شهاب مرادی :سلام/ توهین یا تحسین و تمجید کنید فرق ندارد؛ لطفا ضوابط را رعایت کنید.
 چند پیام از شما :لينك ، لينك ، لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:755  |  1 امتياز

بهارنارنج
از قم
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۹
سلام حاج آقا شبتون خوش! 
نمي دونم پيام دو هفته پيش منو دريافت كرديد يا نه 
دوباره براتون مي نويسم. 
من بالاخره ... حالا هم ازتون مي خوام تو اين ماه عزيز و ماه هاي عزيزتر پيش رو براي من و همه دختر و پسرهايي كه مشكل منو دارن دعا كنيد دعايي ويژه و خاص  
ممنون. 
ياعلي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:748  |  0 امتياز

حيران
از ناکجااباد
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۶
به نام خدا 
سلام  
خسته نباشيد با اجازتون مي خواستم نظرم رو در مورد پيشنهاد "سامي دخت" بگم. با اجازه شنا حاج آقاو دور از جسارت، اينکه معمولا وقتي بيماريم مي ريم پيش طبيب! و وقتي مشکلي داريم مي ريم سراغ مشاور و امسال بزرگواري مثل حاج آقاي عزيز مرادي. البته خوب عرض ادبها مسلما در اين روابط وجود خواهد داشت. به همين جهت چون ايشان در اذهان عمومي کمک دهنده و مشاور هستند افراد در موارد مشکل معمولا صحبت مي کنند ضمن اينکه خوشيها و موفقيتها مسلما درزندگيشان بوده است و در کنار خوشيها سختي چاشنيه همه زندگيها شده. براي اين پيشنهاد شما يکمي زمان و يه کارايي لازمه و خيلي هم زيباست. حاج آقا ببخشيد جسارتم رو. التماس دعاي زياد دارم. واقعا داريد زحمت مي کشيد و لطف بزرگي به ما جوانها مي کنيد.
شهاب مرادی :سلام/ نظر شما درست و محترم است.
اما به نظر جنابعالی ( آقا؟ یا خانم؟ حیران!) آیا درج "ناکجا آباد" (اسم شهر محل سکونت شما) ضروری به نظر می رسد؟؟؟ و آیا در روحیه شما و دیگران تاثیر مثبت دارد؟

شاید به نالیدن و القای حس منفی عادت کردیم.
پیشنهاد سامی دخت
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:778  |  2 امتياز

بدر
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۸
سلام 
ممنونم که با اين همه مشغله بالاخره جوابمو داديد. 
... 
باز هم ازتون ممنونم. فقط خواهش ميکنم زودتر جوابمو بديد.(فکر مي کنم اين دفعه تونستم خلاصه بنويسم، درسته؟ باز هم بخاطر زياده گوييم معذرت ميخوام)
شهاب مرادی :سلام/ پاسخم روشن بود؛ حتما خواستگار را راه بدهید وبا نظر دیگران موافق نیستم.
بیایند » گفتگو کنید » بررسی کنید » مشورت کنید.
و تو تصمیم بگیر(فعل مفرد!)

با این افراد ازدواج نکنید!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:789  |  1 امتياز

جواد
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۸
اگر منظورتون محل آشناييه بايد بگم اولين بار که اسمتون را برا سخنراني تو چيذر(من هميشه چيذر ميرم و حق آب وگل دارم)شنيدم گفتم خدا کنه اين سخنرانه جديد از قبليا بهتر باشه ،فوق العاده بوديد مخصوصا براي من ... 
با اينکه تو خانواده اي پر روحاني بزرگ شدم ولي مثل شما نديدم ... 
بعد چيذر تو الهادي و مردم ايران سلام وآخرين بار هم باهاتون تا مسجد قبا و امامزاده قاسم اومدم و اگه مي تونستم تا مشهد هم مي اومدم اما .... 
عشقه ديگه کاريش نميشه کرد :-)
شهاب مرادی :سلام/ موفق باشی برادر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:733  |  0 امتياز

ياس ارغواني
از كرج
امضا شده : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۰۲
 
 
براي آمدنت انتظار كافي نيست 
دعا و اشك و دل بي قرار كافي نيست 
خودت دعا كن كه برگردي ای عزيز 
دعاي اين همه شب زنده دار كافي نيست 
الهم عجل لوليك الفرج 
در پناه خالق نيلوفر ها مهربان و شكيبا بمانيد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  0 امتياز

صائب ابراهيمي
از اراک
امضا شده : ۰۱ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۰۳
به نام خدا 
سلام 
آقاي شهاب مرادي - دلمون واسه شما و آقاي شهيدي فر تنگ شده- برنامه مردم ايران سلام کي دوباره شروع ميشه؟؟؟؟؟؟ 
لطفا جواب بدين  
... 
، شما لطفا جواب بدين . ... 
زنده ، سلامت و پايدار وموفق با الطاف الهي باشيد. 
خداحافظ
شهاب مرادی :سلام/ از لطف شما متشکرم.
برنامه را نمی دانم. ظاهرا بعید است. خوبم
ایشون هم خوب هستند الحمدلله و الان هم شاید مسجدالاحرام باشند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  0 امتياز

ريحانه
از ا يا ش
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۸
سلام.خيلي خوشحالم ازاينك همان روزي كه مشهدم سخنراني داريد.خيلي ذوق زده شدم.انشاالله اگرامام رضا دعوت كند به سخنراني مي ايم ...التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:786  |  0 امتياز

جواد
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۴۲
سلام خدمت استاد عزيزم 
اگه ميگم استاد به اين خاطر نيست که مثلا سر کلاس عربيتون نشستم يا ... 
به اين خاطره که ازتون تو مسايل اعتقادي و مذهبي خيلي چيزا ياد گرفتم ،چه تو سايت ،چه تو هييت ها و .... 
روايت داريم هر کي رو دوست داريد بهش بگيد که دوستش داريد و من الان به شما ميگم که به عنوان يک پدر معنوي و يک استاد بلند مرتبه خيلي دوستتون دارم... 
خدا شبانه روزتون رو طولاني تر بکنه تا به کاراتون بيشتر برسيد... 
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی . کجا؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:766  |  0 امتياز

آدم
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۲۳
سلام.هفت سال و نيم هست که با دختر خانمي دوستم. سعي کردم در اين مدت گناهي در رابطه مان نباشد. مي دانم در خلاف جهت آب شنا کردم سخت بود اما گذشت. هر دو وهر دو خاتواده مذهبي. الان در تدارک ازدواجيم. با اينکه سعي کرديم خوب از هم شناخت داشته باشيم و دور از احساسات تصميم بگيريم يک نيرويي در دل هر دويمان اذيتمان ميکند. ميترسيم با اينکه براي سالم ماندن اين 7 سال کلي زحمت کشيديم.نظرتان با توجه به تجربيتان چيست و به جز ياد خدا چطور ديگر مي شود در اين زمينه به آرامش رسيد. اصلا بايد در اين رابطه به آرامش برسم؟
شهاب مرادی :سلام/ با خواندن چندین سوال در ذهنم ایجاد می شود که حتما باید با دیدن عکس العمل شما نتیجه بگیرم و مشورت بدهم پس مراجعه به مشاور لازم است.

یاآوری می کنم: هدف ازدواج آرامش است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:760  |  1 امتياز

فخاري
از شهرري
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۸
سلام عليكم 
چطور براي سخنراني از حضرتعالي دعوت كنيم.
شهاب مرادی :سلام/ از طریق یک معرف. مثلا یکی از وعاظ محترمی که برای شما سخنرانی می کنند.
لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:766  |  1 امتياز

سامي دخت
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۳
برادر بزرگوار جناب آقاي مرادي 
با سلام 
من يکي از طرفداران پروپا قرص سايت شما هستم که از راهنماييهايي که شما براي حل مشکلات بقيه ارائه کرده ايد خيلي بهره برده ام.مي خواستم يک نکته در مورد سايتتان به همراه يک پيشنهاد براي دوستاني که به اينجا مراجعه مي کنند داشته باشم(البته با اجازه حضرتعالي)اينکه دوستان براي حل مشکلاتشان به روحانيت آگاه و مومني چون شما پناه آورده اند پديده مبارکي است اما اي کاش اينقدر فقط مشکلات را مطرح نمي کردند من مي خواستم از دوستاني که داراي زندگي هاي موفقي هستند و تجربيات شيريني در حل مشکلات ازدواج و زندگي مشترک دارند خواهش کنم اين موارد را هم عنوان کنند تا با رهنمودهاي شما تکميل تر گردد.بي شک ارائه نمونه هاي عملي،در حل مشکلات بسياري از دوستان مي تواند تاثير گذار باشد. 
(خود من هم قول مي دهم پيش قدم باشم و تجربياتم را از نوع زنگي خاصي که شروع کردم و امروز با گذشت 5سال سرشار از خوشبختي است بيان کنم )مجددا از بذل توجه و وقتي که براي جوانان اين مرز و بوم مي گذاريد صميمانه سپاسگزارم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:801  |  4 امتياز

محبوبه طاهري
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۹
سلام عليکم.با تني چند از دوستان در دانشگاه (آزاد تهران مرکز)فعاليت پژوهشي در زمبنه علوم قرآني را به عنايت خدا آغاز کرده ايم .يکي از مسائلي را نيز کهدر اين امر مد نظر داريم ارائه طرحهايي در زمينه ازدواج در دانشگاه ها ميباشد0(معرفي کيسها بر اساس معيارهاي تعيين شده در شرع مقدس اسلام). لطفا دراين زمينه ما را از راهنمايي هااتان بي نصيب نگذاريد. التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ بهتر است به برپایی کارگاه هایی برای آموزش مهارت های خودشناسی و فنون ارتباطی و مهارت هایی مثل گوش دادن اقدام کنید و از این قبیل کارها منصرف شوید یا با اساتیدتان بیشتر مشورت کنید .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:784  |  0 امتياز

hanie
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۹
سلام 
به به حاج آقا شما كه هنوز مشهديد،الحمدلله ! 
 
با آمدن ستاره بر مي گردم 
تا عشق كند نظاره بر مي گردم 
يك عمر ميان راه تهران-مشهد 
هي مي روم و دوباره بر مي گردم 
 
زيارت قبول و التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ خیلی ساده و زیبا بود . متشکرم.
نه تهرانم و آخر هفته ان شاءالله مشّرفم و دعاگوی همه ی دوستان
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:787  |  0 امتياز

يکتا872
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۸
با سلام خدمت استاد گرامي، ... 
 
 
من دختري 25 ساله و دانشجوي سال آخر کارشناسي ارشد ... 
... 
هم به همين اندازه داراي ريسک است. اما نمي دانم که واقعا چقدر مي توان به اين روش اطمينان کرد؟ ..؟ پيشنهاد شما در اين باره چيست؟  
پيشاپيش از راهنمايي بي دريغ شما متشکرم. 
لطفا اين مطلب در سايت گذاشته نشود.
شهاب مرادی :سلام/ من به این روش ها اعتماد ندارم و توصیه نمی کنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:767  |  0 امتياز

بدر
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۰۷
باز هم سلام 
شما جواب سلام و احوالپرسي و حرف هاي نه چندان مهم و..رو ميديد اما اگه يکي يه سؤال مهم داشته باشه هزار بار بايد براتون پيام بفرسته تا شايد جواب بدين.  
ميدونم طولانيه و پيامها زياد و وقت شما براي پاسخگويي کم، اما ما هم به جواب شما نياز داريم. 
باور کنيد کسي رو ندارم که باتجربه باشه وگرنه مزاحم شما نمي شدم. 
دوباره مي فرستم به اميد اينکه اين بار جوابمو بدين: (لطفا همه پيام رو در سايت نذاريد) 
من دختري 23 ساله هستم و خانواده اي مذهبي دارم(البته نه از نوع افراطيش). 
سال گذشته در راه دانشگاه پسري که اصلا نمي شناختمش جلوي من را گرفت و گفت که از در خانه تا اينجا(يعني نزديک دانشگاه)دنبال من براي امر خير اومده و من به او گفتم که خيلي کار اشتباهي کرده و گذاشتم رفتم. 
حدود 1 ماه بعد خواهرش را فرستاد دم در خانه و با مادرم صحبت کرد و معلوم شد که خواهرش در کوچه ما مي نشيند و اين آقا حدود 1 ماه من را تحت نظر داشته و بعد براي خواستگاري اقدام کرده. 
آن زمان ما جواب رد داديم به خاطر اينکه مي خواستم درس بخوانم و قصد ازدواج نداشتم اما ناگفته نماند که بدم نمي آمد يک بار بيايند و بيشتر درباره اش بدانم و درباره اش فکر کنم. چون تقريبا موارد ظاهري و اوليه اش خوب بود: به گفته خواهرش فوق ديپلم رياضي داشت و در يک شرکت عمراني کار مي کرد،اهل رفيق بازي و سيگار نبود و نماز و روزه اش هم به جا بود. يک خانه و ماشين هم داشت. 
اما مهم ترين دليل ما براي رد کردن او اين بود که من را در خيابان ديده و انتخاب کرده بود و اين شيوه انتخاب او از نظر من و خانواده ام اصلا درست نبود. 
به نظر ما کسي که اينقدر راحت و از روي ظاهر همسرش رو انتخاب کنه و درباره زندگيش تصميم بگيره، درباره مسائل مهمتر زندگيش هم مسلما همين طور تصميم خواهد گرفت. 
خلاصه که گذشت و من پيش خودم فکر کردم که حتما کس ديگري رو ميبينه و دنبال اون ميره.  
اما بعد از يک سال دوباره دو تا از خواهرهاش اومدند دم در خانه(البته خودش و مادرش هم آمده بودند اما جلو نيامدند) و دوباره همان حرف ها را به مادرم زدند. 
نگو که آقا تو اين 1 ساله تو فکر من بوده و هرچي دختراي ديگه رو بهش پيشنهاد مي دادند قبول نميکرده و خواهرش رو مقصر ميدونسته که ما جواب رد داديم وگفته که حتما خواهرش طوري صحبت کرده که ما قبول نکرديم. 
مادرم طبق حرف هايي که هميشه وقتي حرف ازدواج به ميان مي آمد، من مي گفتم، به آنها گفته بود که من قصد ازدواج ندارم(اما مدتي است که اين نظر من عوض شده ولي به مادرم هنوز نگفته ام). 
خلاصه، قرار شد که مادرم با من صحبت کند و به آنها جواب دهد. وقتي موضوع را با من درميان گذاشت ازش پرسيدم نميشه حالا بيايند و صحبت کنيم و درباره اش فکر کنيم؟ 
دليلم هم اين بود که مسائل اوليه که لازم است را ظاهرا اين شخص دارد، و مادرم موافقت کرد اما وقتي موضوع را با پدرم درميان گذاشت او مخالفت کرد و گفت کسي که همين طوري يکي رو مي بينه و به همين راحتي انتخاب مي کنه به درد زندگي نمي خوره. 
پدرم همون دليلي رو آورد که پارسال خودم آوردم ولي الان اصلا بهش فکر نکردم. 
به نظر شما آيا اين تفکر درسته؟ 
از طرفي فکر مي کنم که کسي که يک سال سر تفکرش مونده و با اينکه جواب رد شنيده باز هم نظرش عوض نشده اين انتخابش از روي احساس نبوده، چون بالاخره رفتار من رو در مدتي که تحت نظرم گرفته بوده، ديده و همين هم، تا حدي ولو کم، خصوصيات من رو نشونش داده. 
اما از طرفي هم حرف پدرم درست به نظر مي رسه و الان نميدونم چي کار کنم؟  
 
1- من چادري هستم و وقتي بيرون مي روم آرايش نمي کنم و کلا ظاهري ندارم که توجه ديگران را جلب کنم و فکر نمي کنم که اين آقا از روي قيافه من را انتخاب کرده باشد، و مسلما يکي از ملاک هاي ايشان همين چادري بودنم است و...، کسي را بخاطر چادرش و مذهبي بودنش انتخاب کند، لا اقل ارزش فکر کردن را دارد. 
آيا اين نظرم درست است؟ 
 
2- آيا پدرم درست ميگه و ديگر نبايد به اين آقا فکر کنم يا اينکه نظر پدرم درست نيست و بايد روي اين مورد کمي بيشتر فکر کنيم؟  
 
3- اگر نظر پدرم (که زماني نظر من هم بود و الان هم تا حدودي هست)درست نيست چه دلايل منطقي مي تونم برايش بيارم تا هم خودم مطمئن تر قدم بردارم و هم پدرم راضي بشه که آنها بيايند و بيشتر با هم آشنا بشيم و بعد تصميم بگيريم. پدرم آدم منطقي است و با دليل و برهان ميشه راضي اش کرد. 
 
4- از طرفي اطراف ما در فاميل پسري که سن و سالش به من بخوره وجود نداره و کسي که در آينده همسر من ميشه مسلما از فاميل نيست، يا از همکارانم خواهد بود که فعلا همچين آدمي در محل کارم نيست، يا از هم دانشگاهي هام، يا کساني که توي مجالس و جاهاي ديگه من رو مي بينند، مي خوام بگم اين اتفاق ممکنه باز هم برام بيفته و بالاخره يکي از همين آدم هايي که يا خودشون يا خانواده شان منو مي بينند و مي پسندند، همسرم ميشه و اگه ما بخوايم همشونو با همين تفکر رد کنيم که نميشه، درسته؟ 
بالاخره يک اولين باري بايد وجود داشته باشه، نه ؟ 
 
5- يک مشکل ديگه هم دارم و اون اينه که چطوري مي تونم به مادرم بگم که نظر من درباره ازدواج فرق کرده و قصد ازدواج دارم؟ 
نمي دونم چه طوري بهش بگم که خواستگارام رو رد نکنه، آخه همشونو که مثل اين مورد من نمي فهمم که بخوام نظرم رو بگم. 
اصلا روم نميشه و نميدونم که چه طوري باهاش اين موضوع رو مطرح کنم که يه وقت فکر نکنه من براي ازدواج عجله دارم و هول شدم. 
در ضمن اصلا دوست ندارم که دير ازدواج کنم، چون در اطرافم مي بينم کساني که سنشون بالاست و هنوز ازدواج نکردند 
اولا توقعاتشون بالاتر ميره يا اينکه از لحاظ فکري توي انتخاب دچار وسواس ميشن،  
ثانيا افرادي که مي آيند خواستگاريشون اغلب کساني هستند که سنشون خيلي از اون ها بيشتره و من اصلا با فاصله سني زياد نمي تونم کنار بيام، 
ثالثا اين افراد آخرش هم کسي رو که انتخاب مي کنند کسي نيست که هميشه مي خواستند، و من نمي خوام دچار اين مشکلات بشم. 
باز هم متشکرم. اجرتون با خدا، چه جوابمو بديد چه نه.
شهاب مرادی :سلام/ برای بهبود فرهنگ ازدواج با آمدن خواستگار رسمی همیشه موافق باشیم و به خواستگار احترام بگذاریم.
فراموش نکنیم که خواستگاری به مفهوم عقد نیست! خواستگاری مانع اختیار و انتخاب دختر خانم ها نیست. و تعهدی برای خانواده دختر نمی آورد.
در جلسه خواستگاری اگر کلیات مورد پسند خانواده ها و دو جوان قرار گرفت، دختر و پسر باید چند جلسه با هم گفتگو کنند و خود را به یکدیگر معرفی کنند و هوشمندانه واقعا یکدیکر را بشناسند و تصمیم نهایی بله یا خیر را بگیرند.

به مادرتان هم مودبانه و محترمانه و خیلی روشن و صریح نظرتان را بگویید ودقت کنید نه ادب فدای صراحت شود نه صراحت فدای ادب.

در نهایت از پیام خلاصه! متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:866  |  1 امتياز

م_ث
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۸
سلام بر شما :: (به نظر بنده کمترين)دوستي خوب و فهيم و عاقل و دلـسوز براي تمام نو جوانان و جوانان ايراني وغير ايراني. 
شخصاً از تمام سخنانتان در مسجدالاقصي فلکه سوم تهرانپارس بسيار متشکرم. مخصوصاً آن 8 موردي که فرموديد بايد با آنها در تمام لحظات زندگي ارتباط داشته باشيم. خداوند به شما عاقبت بخيري و سلامتي و طول عمر عنايت کنند. اگر مزاحم وقت شريفتان نيستم در رابطه با ازدواج يک موردي براي بنده پيش آمده (با دختر خانمي آشنا بودم، براي ازدواج با ايشان به ايشان پيشنهاد دادم و صحبت کردم؛ ) و در مواردي به نا تفاهمي يا شناخت بهتر رسيديم ميخواستم از شا راهنمايي بگيرم.. اجازه هست. کمال سعي ام را براي خلاصه گويي در صحبتهاي بعدي اگر اجازه بدهيد خواهم کرد. خلاصه وکامل...
شهاب مرادی :سلام/ در خدمتم.بنویسید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:760  |  0 امتياز

منيژه باقريان
از مشهد
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۴
حاج آقاي مرادي سلام  
من 25 تيرماه براي شما پيام فرستادم ولي جواب نگرفته ام . لطفا حكم شرعي و قانوني براي ادامه زندگي با مردي كه نماز نمي خواند و به احكام اسلامي بي اعتنا مي باشد چيست ؟ خواهش مي كنم مرا راهنمايي كنيد . بارها ايشان را امر به معروف كرده ام فايده اي نداشت .
شهاب مرادی :سلام/ پاسخ دادم. یا در این دو صفحه نگاه کنید یا سرچ.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:792  |  0 امتياز

mahdiye
از tehran
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۴
سلام 
ميگه من ياده خاطره هاي بد بچگيم ميفتم 2سالش بوده كه مامانش وباباش از هم جدا شدن اون موقع مامانش چادري بوده 
من مخالفم 
چادر سر كردن و دوست دارم و15 ساله كه سرمه همه هرفاش منطقي هست به جز اين مورد و هموني كه قبلا هم گفتم 
چه طوري ميشه راضيش كرد
شهاب مرادی :سلام/ پاسخ منطقی نیست.
برای تصمیم گیری بهتر است حضوری با هم به مشاور (روان شناس) مراجعه کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:770  |  1 امتياز

جواد
از tehran
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۱
گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آيد 
گفتم که ماه من شو گفتا اگر بر آيد 
سلام فکر کنم الان آن باشيد 
من 20 سالمه يه نصيحت بکنيد منو 
در ضمن خسته نباشيد 
خدا خيرتون بده
شهاب مرادی :سلام/ در 4 موضوع بسیار مهم :
امانت داری، وفای به عهد، نیکی به پدر و مادر
و راستگویی

مراقب خودت باش.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  1 امتياز

سعيد
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۴
سلام  
خيلي خيلي ممنونم ازتون بخاطر همه چيز: 
از قبل با شما آشنا بودم اما بعد از اعتکاف و سخنرانيتون در مسجدالنبي شهرک غرب فکر کنم دوستتون دارم 
سوال: 
ملاک هاي ازدواج چيه؟ 
يعني چه سوالهايي بايد از طرف بکنم؟ 
چه رفتارهايي ازش ببينم؟ 
چه بحث هايي بايد بشه؟ 
واقعا نميدونم  
2-يه دخترخانمي تو دانشگاه بهم علاقه مند شده!يه مدتي هم با هم رابطه داشتيم (سالم) 
فکر ميکنم از لحاظ خانواده و فکر ... هيچ سنخيتي با هم نداريم 
اگر هم داشتيم الان به ازدواج فکر نمي کنم(نميتونم فکر کنم) 
چطور و با چه دلايلي خيلي منطقي رابطه رو قطع کنم که بهش ضربه روحي وارد نشه ؟ 
خيلي ممنون 
خيلي دعاتون ميکنم 
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ دلایل شما منطقی است در قالب خبر به او اطلاع بده و از او عذر خواهی کن و خداحافظی کامل و
تمام.
این حتما به صلاح اون دختر خانم محترم است و اصلا نگران او نباش.
پاسخی برای دیگران
ریسک
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:891  |  33 امتياز

ضحي
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۳
بسم الله. 
ان تنصروالله ينصرکم و يثبت اقدامکم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:737  |  0 امتياز

مادر علي
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۴
در سال 76 در مراسم احيا اتفاقاتي افتاد که حال مرا تا چند ماه بعد از آن دگرگون بود.  
در آن شرايط و احوال متن زير را نوشتم که امروز آن را به صاحبش تقديم ميکنم.  
ممکن است قالبهاي شعري بطور دقيق رعايت نشده باشد ولي اميد است که مقبول درگاهش واقع گردد.  
 
من ندانم سبب اين همه لطف و کرم و جود و سخا چيست؟  
در وجودم که پر از شرم و گناه است، توان نيست.  
و نه من، بلکه جهاني نتواند نگهش تاب بيارد.  
من ندانم چه کسي بود در آن محفل ما، که صفاي دل و اشک رخ و نجواي لبش،  
سبب جود و سخا شد  
و نثار من کمتر زقدومش شد و عطر خوش سنگين نگاهش، نفسي گشت که شستم،  
گنه از کنه وجودم.  
به خداوند که يک بار دگر تاب ندارم، که چنان زار و پريشان، نگهم را به فراسو بسپارم.  
ولي افسوس، هزار آوخ و افسوس، که چشمم به تماشا بنشسته، اشک بر ديده نشسته،  
ولي اين جان خطاکار نديده،  
که جمالش به همه ديده عيان است.  
 
که جمالش به همه ديده عيان است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:729  |  1 امتياز

محمد صادق امينيان
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۴
حاج آقا سلام 27 ام بود. فکر کنم پيغام براتون گذاشتم. جوابش رو هر وقت تونستيد بديد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:736  |  0 امتياز

فيروزه65
از كرج
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۲۲
سلام حاج اقا  
1.مي خواستم درمورد يكي از پيام هاي اقايون نظر خودم رابدهم وان اينكه خانم هاهم به شدت دوست دارند كه با كسي ازدواج كنند كه دوست خوبي براشون باشد وانها را درك كنند اميد وارم حداقل اقايون اين سايت تلاششون را بكنند 
مويد باشيد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  0 امتياز

طاهره.ش
از تهران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۱
راستي من خودم چيز زيادي از کامپيوتر نميدونم ولي دوستاني دارم که به طراحي سايت کاملا واردند ميتونم ازشون سوال کنم خوشحال ميشم کمکي از دستم بر بياد.
شهاب مرادی :سلام/ از لطف شما پیشاپیش متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:765  |  0 امتياز

شهيده
از تهران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۳۹
با سلام مجدد. 
خدا اجرتان بدهد که هر وقت کوتاهي داريد به پاسخگويي اختصاص ميدهيد.بنده دائم پاي سايتم و on شدنتان را متوجه ميشوم--------وهمجنا ن منتظر شنيدن سلام حضرتعالي--- 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:774  |  0 امتياز

طاهره.ش
از تهران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۱۵
سلام خسته نباشيد  
من در مسجدالنبي سخنرانيتون رو شنيدم. خيلي جالب بود ولي اجازه ميخوام يه انتقاد بکنم. اگه ناراحت نميشيد بفرماييد که مطرح کنم. 
بعد هم يه عالمه سوال و مشکل دارم وقت زيادي ازتون ميگيره ان شاالله اگر عمري بود يک به يک مطرح خواهم کرد. 
به عنوان اولين سوال:من 21 ساله و دانشجوي سال آخر رياضي هستم.اصلا الآن وقت ازدواجم هست يا نه؟  
توي مسجدالنبي هم براتون يه سوال نوشتم که جوابتون کلي به همم ريخت کلا حرفاتون به همم ريخت. اگر فرصتي در اختيارم بذاريد و جواب سوالاتم رو بديد لطف بزرگي در حقم فرموديد. 
متشکرم
شهاب مرادی :سلام/ بله الان وقت ازدواج شماست.خواستگارهای واقعی را رد نکنید.

"استقبال از انتقاد" بیشتر یک امر تبلیغاتی است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:770  |  1 امتياز

فرشته
از مشهد
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۱۷
سلام . پيام من به دست شما رسيد ؟ من الان به راهنمائي شما نياز دارم
شهاب مرادی :سلام/ یک داستان ارسال فرمودید بیش از 1/3آن رانخواندم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:807  |  0 امتياز

Z.H
از ايران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۰
سلام. در جواب آقا مهدي از تبريز که گفته بودن دنبال دختري هستن که اهل رقص نباشه من فکر ميکنم برعکسه و آقا پسرا دنبال دخترايي هستن که اهل تيپ زدنو آرايش کردنن و اينجور قرتي بازيا! و دخترايي مثل ما تنهان . 
دلاي آبي هميشه ميمونن بي يار و ياور !
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:756  |  2 امتياز

mahdiye
از tehran
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۲۳
سلام خسته نباشين 
... 
.من چي بگم ؟
شهاب مرادی :سلام/ با چه دلیل و استدلالی؟
نظر خودتان چیست؟
ظاهرا میزان سازگاری مناسبی برای او نمیشود پیش بینی کرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:771  |  0 امتياز

رازقي
از قم
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۰۹
در مورد مطلب پاسخي به چند سوال (استمنا)آيا خدا او را مي بخشد يا نه واينکه آيا او مي تواند ازدواج کند يا نه؟ لطفا سريع از اينکه وقتتون را به من داديد متشکرم
شهاب مرادی :سلام/ بله بله پاسخي به چند سوال
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:837  |  0 امتياز

عقيله
از تهران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۵
سلام 
چند سوال در مورد سايت 
1.برنامه هايتان در سايت فقط اعلام ميشود؟متنش نيست؟  
2.شما فرموديد نميتوانيد ايميل به کسي بزنيد.پس چرا در بخش ارسال پيام از ما ايميل ميخواهد؟ 
3.آيا مطلبي در مورد دوستي و دوست خوب داريد؟کجا ببينم؟ 
ممنون و يا علي
شهاب مرادی :سلام/ 1. فعلا نظرم این است (و مقاومت کرده ام)که اینجا(سایت) محل نوشتن و خواندن است نه "دیدن و شنیدن" برای همین "فیلم و صدا" ندارم.
2. ایمیل برای شناسایی پیام ها در فضای مدیریت سایت است.
3. نه متاسفانه.
 در مورد توهم عاشقی یادداشت
جناب سروان! مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:776  |  0 امتياز

fireman_parsa
از دنياي خاکي
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۳۴
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما عالم بزرگوار  
من يه رفيق دارم به نام .... اون ميخواد با يه دختر هم سن خودش ازدواج کنه.همديگروهم خيلي دوست دارند.هر چي بهش ميگم شماهمسنين قبول نمي کنه لطف کنيد چند تا مثال برام بزنيد که بهش بگم که چرا نبايد ازدواج بکنند. يااصلا بگم که هرچه زودتر ازدواج بکنند.به طور کلي سن چه نقشي در انتخاب همسر داره.
شهاب مرادی :سلام/ در کارشان دخالت نکنی بهتر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:796  |  1 امتياز

ر.س.
از تبريز
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۶
با سلام  
سوالي داشتم که نميدانم مربوط به شما مي شود يا نه؟ در صورت امکان راهنماييم کنيد. من و شوهرم 50 روز است که با طلاق رجعي جدا شديم و حالا هر دوپشيمان شده و شوهرم قصد رجوع دارد ولي من در طي اين مدت 3 بار پاکي گذرانده ام و لي از مدت 3 ماه باقي است حال چون اعتقاد داريم که صيغه طلاق جاري شده مي خواهيم با اجراي صيغه عقد دوباره ازدواج کنيم آيا با اين موارد ما با هم محرم هستيم يا نه؟ و نياز به اجراي مجدد صيغه عقد است يا نه. آيا مي شود فقط صيغه اجرا شود و شناسنامه ها با همان عقد قبلي بماند. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ بر اساس گفته شما مدت عده به پايان رسيده و اکنون محرميت بين شما وجود ندارد .
و لازم است صيغه عقد جاری گردد. و نيز مهریه جديد براي اين ازدواج جديد معين شود.
در مورد سه طلاقه اطلاعی دارید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:832  |  2 امتياز

بالا