آمار

بازدیدکنندگان: 6486210
حاضرین در سایت : 27 نفر و 1 نفر عضو
  • آسا
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 183462
بازديد هفته گذشته : 48732
بازديد روز گذشته : 7401
بازديد سال جاري : 810783
بازديد ماه جاري : 44401
بازديد هفته جاري : 37895
بازديد امروز : 5521
نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7576 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 »

نامورودی
پرواز را بهخاطر بسپار،پرنده مردني است.
از کرج
امضا شده : ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۸
سلام عليکم 
نظرات دوستان را تا اينجا خواندم.اکثراٌسا ت سوال اول رو در غرور مي ديدند.اما به نظر من تنها غرور نيست. 
اولاً لازم نيست فقط متاهل ها به سوال اول جواب دهند چون دختر و پسري که بلد نيست با مادر و پدر خود صحبت عاطفي داشته باشد،خيلي خيلي سخت مي تواند با همسر اين صحبت را داشته باشد.چه اشکالي دارد به به مادرمان بگوييم خيلي دوستش داريم؟؟؟ 
دليل اين نگفتن شايد غرور است. 
اما اينکه در بعضي خانواده ها گفتوگو باب نيست يا اگر هم هست راجع به آب و هواست تا خود(مثل خانواده ما که بيشتر صحبت هاي معمولي مي شود تا حرف هاي مهم.البته بعد از انتقاد شديد مادر از من مبني بر اينکه چرا حرف نمي زنم و مثل غريبه ها رفتارمي کنم و اين پرسش که فرق تويي که مادر داري با کسي که مادر ندارد در چيست ؟؟ من تغيير کردم)علاقه شديد اعضاي خانواده به هم است. 
وقي من مشکلي دارم که مي دانم با مطرح کردنش در خانواده جز استرس اضافي تحميل کردن به پدر و مادر فايده ديگري ندارد،پس مطرح نمي کنم و براي اين که در معرض نگاه هاي نافذپدر و مادر نباشم در جمع خانوادگي شرکت نمي کنم. اگر پدر و مادر و خواهرم هم اينطور فکرمکنند ،ديگر جمع خانواده اي تشکيل نمي شود که فرصت گفت و گو باشد. 
 
درجواب سوال دوم،من در خانواده خودمان،اگر قدري تحمل و حوصله ام را بيشتر و کمي علاقه و محبتم را ابراز کنم،خيلي در گرمتر شدن خانه موثر خواهم بود. 
ياعلي 
در پناه حق
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1392  |  1 امتياز

علي بداغ آبادي
از مشهد
امضا شده : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۷
با سلام خدمت شما استاد عزيز  
... آنچه كه بعنوان پاسخ مطرح ميشود در مورد پرسش اول است .نقش بنده ميتواند اين باشد كه بتوانم با كمك كردن از لحاظ فكري(در زمينه كارهائي مختلفي كه بايدانجام دهم) وهمچنين كمك گيري از آنها به اين مهم برسم.اين دو كار نقش بزرگي در اين گرمي وصميميت دارا است.اين روند مانند گفتگوي بين (زن ومرد )كه ازجانب شما مطرح گرديده است اما در گستره وسيعترش ميباشد. 
اگر به جواب ديگري رسيدم آن را نيز به محضرتان تقديم ميدارم. 
يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1392  |  0 امتياز

سباامضا شده : ۲۱ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۳۰
eydo be shoma tabrik migam va omidvaram eyde khobi dash te bashid
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1391  |  0 امتياز

arezooامضا شده : ۱۷ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۹:۲۵
ازسايت شمابسيارمتشكرم. اكساني كه كاهل نماز هستند جه كار كنيم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1391  |  0 امتياز

خداداد
از تهران
امضا شده : ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۵
فکر ميکنم شما سخنراني هاي خود را ((مناسب)) براي گذاشتن در وب نمي دانيد
شهاب مرادی :سلام/ نه وب را مناسب نمی دانم
هر رسانه ای برای کاری مناسب است .  و وب جای نوشتن است
البته شاید هم روزی مجبور بشم و فیلم و صدا ...  اگر پهنای باند و مسائل فنی هم کمکم کند .

چرا به سلام عادت نمی کنید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1391  |  0 امتياز

احسانه
از اروميه
امضا شده : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۳۲
agaye morady salam.kheyli khoshhalam ke mitonam beheton e-mail bezanam.kheyli dos dashtam az nazdik bahaton harf mizadamo moshkelamo beheton migoftam.man ye dokhtare 18 sale hastam.daram baraye konkor dars mikhonam vali kjeyli delhore daram.midon pedare man kheyli dos dasht man doktor ya mohandes besham vali man aslan inaro dos nadaram delam mikhad ye honarmand besham va mitarsam chon pedaram ziad razy nis natonam be oon chizi ke mikham berasam. be nazare shoma man chikar bokonam.azaton khahesh mikonam doaa konin man emsal az konkor to reshteye morede alagam gabol sham.
شهاب مرادی :سلام/ دعا می کنم .چه رشته ای  در کنکور  شرکت می کنید؟ آیا تا به حال با مشاور در این زمینه گقتگو کردید؟
آیا  قابلیت ها و استعدادهای خود را می شناسید ومحک زدید؟
 آرزوی شما و آرزوی پدرتان هر دو از یک جنس است!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1390  |  18 امتياز

اکبر
از لنجان
امضا شده : ۲۸ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۰۴
با عرض سلام خدمت حاج آقا.نظر شما در رابطه ازدواج فامیلی چیست. 
 
 
با تشکر:اکبر
شهاب مرادی :سلام/ اگر از نظر ژنتیکی بررسی شود، خوب است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1390  |  0 امتياز

مرضيه
از tehran
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۵:۳۲
با سلام حاج آقا من از شما خواهش مي کنم توروخدا جواب من را هم بدهيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1390  |  0 امتياز

hich kas
از ...
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۰
salam aghaye morady 
ye soal dashtam nemidoonestam bayad az ki beporsam vali ba ye 2nya sharmandegi az shoma miporsam  
to ro khoda javabamo bedin kheily baram moheme age ham salah nemidoonin matne mano rooye site nazarin vali javabesho hatman begin... 
lotfan be man begin ke hokme khod erzaii chie???????????????????????? 
nemidonam dar moredam chi fekr mikonid vali in soale man nabood soale yeki az doostam bood ke az man porsid va man nemidoonesatam behesh chi begam . 
to ro khoda javabamo vazeh bedin . 
begin ke ye pesar ya ye 2khtar age mortakebe hamchin kary shod khoda mibakhshahs begin hokmesh chie begin ke bayad chi kar kone ta betoone hamchin kary nakone begin ke aslan haghe anjame chenin kary ro dare ? oon aslan khodesh nemikhad hamchin kary kone vali.... 
mamnoon azatoon 
montazere javabetoon hastam
شهاب مرادی :سلام/ یادداشت های "پاسخی به چند سوال" و"می خوام نمیشه" را بخوانید.
لطفا فارسی تایپ کنید!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1390  |  1 امتياز

احمد قدوسي
از .
امضا شده : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۵۳
سلام عليکم 
خدا قوت، چه حالي دارين شما 
شما تا ساعت چند بيدارين؟ 
کي مي خوابين؟ 
کي بيدار ميشين؟ 
اجرکم عندالله
شهاب مرادی :سلام/ خوبم الحمدلله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1390  |  5 امتياز

reza13530
از mashhad
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۴
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت شمامن رضا بیست ساله ازمشهد 
من با یکی ازدخترای فامیل ارتباط تلفنی دارم  
اینوهم بگم که ما همدیگرودوست داریم یعنی ازبچگی دوست داشتیم بلاخره بعدچندسال من جرات کردم بهش بگم دوسش دارم  
بگذریم جریان عاشق شدن من خیلی مفصله  
درمورد ایشون توضیح بدم که دختر پاک نجیب خانواده دارازهمه لحاض بهم میخوریم  
ازوقتی که تونستم باهاش صحبت کنم حسابی عوض شدم  
اینجوری بگم من نماز درست حسابی نمی خوندم ولی الان به برکت عشقم نمازمو مرتب میخونم  
ولی مشکل اینکه ایشون یه کم ازتلفن زدن ناراحته واحساس گناه می کنه نمی تونیمم حرف نزنیم جفتمون ازدلتنگی میمیریم  
اخه ایشون شهردیگه زندگی می کنه اینو اضافه کنم که خانواده هامون خبرندارن  
من خودم تا حالا با هیچ کس دیگه ارتباط نداشتم ولی صحبت کردن با اون رو هم گناه که نمی دونم هیچی یه جور لطف خدامی دونم  
اینارو توضیح دادم که بدونیدرابطه ی ماخیلی متفاوته  
من بابام روحانیه ولی اصلا منو درک نمیکنه اصلا نمیشه باهاش حرف زدبا مادرم که بدتر  
شما بگین من بااون چکارکنم که احساس گناه نکنه راستی ماهردوتامون پشت کنکوریم وفعلا شرایط ازدواج نداریم ایاواقعا کارما بااین شرایط گناه حساب میشه؟ 
ازتون ممنون می شم این مشکل ما رو حل کنید اخه هردوتامون شمارو فقط قبول داریم 
بازم ممنون.(این بار چهارمه که پیام میدم خواهش میکنم زودتر جواب بدین آخه خیلی اذیتیم ) باتشکر  

شهاب مرادی :سلام/ به حس او و ناراحتي او احترام بگذار و اگر از انتخاب خود اطمينان داريد و اختلاف سني مناسبي هم  داريد (دختر 2-3 سالي كوچكترباشد) به منظور پيشگيري از خطرات و گناه و بد بيني و مخالفت خانواده ها براي مدتي موقتا ارتباط تلفني و مخفيانه را قطع كنيد و پس از يكي دو سال با انجام خواستگاري رسمي با او ازدواج كنيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1389  |  4 امتياز

S Hamid Sakkaki
از Tehran
امضا شده : ۲۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۶
به نام خدا 
جناب حجه الاسلام و المسلمين حاج آقا مرادي 
سلام  
هر چند مدت زيادي از آشنايي من با اين سايت نمي گذرد، آن را موفق، جذاب و مفيد براي همه و به ويژه «جوانان» يافته ام. 
آرشيو پرسش و پاسخ سايت شما را بررسي کردم، سوالات و دل گويه هاي جوانان خوبمان را خواندم، جواب هاي سراسر لطف و احساس شما را هم. 
اما در بين همه ي آن سوالات، کاش کسي پيدا مي شد و مي پرسيد که: «چگونه يک جوان مي تواند از زمان هاي خود بيشترين بهره را ببرد؟» و يا «ما چگونه مي توانيم اوقات و زمان هاي خود را به بهترين شکل اداره کنيم؟» 
بايد بگويم که در پاسخ اين سوال ها، راه رسيدن به قله هاي رفيع موفقيت نهفته است. 
توصيه مي کنم شما در مراودات خود چه در سايت و چه در ارتباطات غير الکترونيکي، همه، خصوصا جوانان را نسبت به اين مقوله ي مهم يعني «مديريت زمان» علاقمند و حساس کنيد؛ چرا که برخي آمارهاي غير رسمي حکايت از تلف شدن، به هدر رفتن بخش زيادي از عمر ها مي کند. 
با فراگيري مهارت «مديريت زمان» ديگر مدام از خود نخواهيم پرسيد که: 
«من زمان خود را مديريت مي کنم يا زمانه مرا مديريت مي کند؟!» 
 
با تشکر 
دکتر سيد حميد سکّاکي 
24/04/1387
شهاب مرادی :سلام/ از توجه و توصیه ی مشفقانه ی جنابعالی متشکرم. ان شاءالله در یادداشت های بعدی نکاتی را در خصوص "مدریت زمان" می نویسم.
توپ های گلف و زندگی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1389  |  2 امتياز

آمنه 1366
از از رشت
امضا شده : ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۵۱
سلام.من دختري 21 ساله و دانشجو هستم.از ترم پيش احساس کردم يکي از پسرهاي دانشکده نسبت به من توجه خاصي داردو البته من خودم قبلا در دلم ايشان را پسر خوبي حس ميکردم.اما هيچ شناخت خاصي نسبت به ايشان ندارم.فقط ميدانيم اهل انزلي هستند و احتمالا با من هم سن ميباشند.من خودم دختر خيلي خجالتي هستم.ميخواستم بدانم که آيا ازدواج من با پسري نسبتا خجالتي مانند خودم به صلاحم هست يا به ضرر هر دومان؟ چون ميدانيد که خجالتي بودن باعث عقب افتادن انسان در بسياري از زمينه هاي زندگي ميشود و از طرف ديگر ميترسم اگر با کسي که رو دار تر از خودم باشد ازدواج کنم دچار اختلافاتي در آينده شويم.چکار کنم؟
شهاب مرادی :سلام/ فعلا اشتباه اساسی تر توهم علاقه است. تا پسری رسما (با خانواده اش و کاملا رسمی) از شما خواستگاری نکرده در موردش فکر نکنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1389  |  0 امتياز

فريادبيصدا
از تهران
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۳۲
من متاسفانه هيچ موقع فرصت نكردم سخنراني هاي حضرتعالي درباره ازدواج رو ببينيم ازچه طريقي ميتونم دسترسي پيداكنم؟خواهش ميكنم زودتر جواب بديد .
شهاب مرادی :سلام/ شرکت سروش سیما
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1388  |  0 امتياز

رواني
از قبرستون
امضا شده : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۲
من مشکل رواني دارم چند شخصيتي هستم يه زره عقده اي به خاطر مشکلات خانوداگي خيلي زياداما هر چي که دارم خودم به دست اوردم. دوست ندارم ازدواج کنم مي خوام تنها باشم شايدم خود کشي کردم مي توني بهم کمک کني؟
شهاب مرادی :سلام/ علائم چند شخصیتی را گزارش نکردید بهتراست به روانشناس مراجعه کنید ودر صورت لزوم با نظر او به روانپزشک.
تا حدودی احتمال افسردگی هست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1388  |  3 امتياز

gd_qpnu
از قزوين
امضا شده : ۲۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۴۳
در زمانه اي که هيچ کس خودش نيست شهاب مرادي دانشجويان را به تفکري در خويش دعوت کرد. 
حجت الاسلام شهاب مرادي در ديداري که چهارشنبه با دانشجويان دانشگاه پيام نورقزوين در اين دانشگاه داشت آنها رابه تفکري در خودشان دعوت کرد او اينکه هميشه ديگران، جامعه وعوامل بيروني را مقصر بدانيم را نادرست خواند وگفت: در خيلي از موارد خود ما مقصر هستيم رفتار ما، برخورد و عملکرد ما اشکالاتي دارد که بايد آنها را بررسي و اصلاح کنيم. 
او در ادامه ي اين ديدار که با عنوان همايش بانوي عترت الگوي انسان کامل برگزار شد افزود: در اين که جوان امروز به الگو نياز دارد کسي شکي ندارد و در اين هم که الگو بايد کامل باشد نيز شکي وجود ندارد بهترين وکاملترين الگو را معصومين دانست و به توجه معصومين به حضرت فاطمه (س) و شخصيت ايشان اشاره کرد و دانشجويان را به سعي در شناخت هر چه بيشتر ايشان تشوبق نمود. 
جناب مرادي اين مطلبي که ما در مورد حضور شما وحرفهاتون نوشتيم براي گذاشتن تو وبلاگمون، مي خواستم اول نظرتون را بدونم کامل، 
وبعد بخوام که خودتونم يادداشتي رو در مورد حضورتون در قزوين به صورت مجزا برامون بنويسيدبراي وبلاگمون ممنون خداحافظ
شهاب مرادی :سلام/ روز خوبی بود. از یادداشت معاف بدارید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1388  |  89 امتياز

فاطمه
از گرگان
امضا شده : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۲۲
سلام آقاي مرادي 
وقت بخير-لطفاً پيامم را درسايت مطرح نکنيد. خصوصي 
آقاي مرادي من هفته قبل روز پنج شنبه بعداز ظهر يک خواستگار ... 
... 
اگر پاسخ پيام مرا بدهيد فقط مي توان بگويم خيلي به من کمک خواهديد کرد و اگر قابل باشم دعايتان مي کنم.
شهاب مرادی :سلام/ فراموش نکنید: جنگ اول به از صلح آخر
خودت را ملامت نکن. شما بسیار محترمانه و صریح حرف زدید و نگران نباشید و پدر شما خوب است پاسخ پدر او را که منتظر پاسخ است این طور بدهند : صحبت کردم فکر می کنم اگر یک جلس دیگر با هم گفتگو کنند بهتر و راحت تر تصمیم بگیرند.

(خیلی مفصل با مشروح مذاکرات نوشته بودید! و ضوابط...؟!)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1388  |  4 امتياز

فرزانه1365
از تهران
امضا شده : ۲۸ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۰۶
به نام خدا با سلام  
زنی هستم 21 ساله در 16 سالگی به عقد اقای در امدم که بهد از 10 روز بر اثر حادثهای به کما رفت خیلی دل شکسته بودم خیلی افسرده بودم و ... خیلی نذرو نیاز کردم بعد از 2 سال با وجود التماسهایی که خانواده ان پسر می کرد طلاق گرفتم و با یکی از اقوام که پسر خیلی با خدا وخوبی بود ازدواج کردم همه چی خوب بود که در دوران عقد همسرم به دلیل تعدیل نیرو بیکار شد باز هم نظر و نیاز فایده نداشته از اینده میترسم ممکنه خانواده ان پسر نفرین کرده باشند یا چند جا شنیدم میگن قدم من بده چرا خدا جوابه نذرو نیاز منو نمیده خواهش میکنم برام دعا کنید خیلی سخته
شهاب مرادی :سلام/ کار پیدا میشود باید تلاش کند . اگر دلی را شکستید رضایت بگیرید
این مشکلات امتحان خداست و نه لزوما عقوبت  . پس با صبر وشکر در این امتحان پیروز شوید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  2 امتياز

رضوانه
از تهران
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۳۸
سلام حاج آقا من برنامه های شما را به صورت مرتب دنبال میکنم و در حال حاضر شدیدا احتیاج به مشاوره شما دارم .من مدت کوتاهی است که با آقا پسری اشنا شدم که این اشنایی در محل کار من صورت گرفت و این اشنایی منجر به یک دوستی 3 ماهه البته فقط با اطلاع مادرم بوده این آقا به من پیشنهاد ازدواج داده بود به همین علت برای اشنایی بیشتر من حاضر شدم که با این آقا صحبتی چند ماه داشته باشم . الان از این دوستی 3 ماه میگذره که البته این اقا با خانوادشون هم به خواستگاری من آمده اند و تقریبا دیگه خانوادهها از ارتباط ما باهم اطلاع دارند مسئله من اینه که ما از لحاظ مادیات خیلی بالاتر از این خانواده قرار داریم من دختری هستم که در حال حاضر اصلا مشکلی مادی ندارم اما این اقا از لحاظ مادی در حد صفر که سرمایه ایشون در حال حاضر 7 میلیون بیشتر نیست که اونم وام گرفته البته ما از لحاظ فرهنگی یا از لحاظ اخلاقی و مذهبی با هم تفاوت زیادی نداریم حتی با امدن ایشون تو زندگی من باعث شد که من از لحاظ نوع پوشش خیلی خیلی تغییر کنم در صورتی که قبل از امدن این اقا من دختری بودم که هر مدلی که دلم میخواست بیرون میرفتم زیادم اهل نماز نبودم ولی با امدن این اقا تشویقم کرد که نماز بخونم .درکل من از لحاظ اخلاقی هیچ مشکلی با ایشون ندارم تحقیقم که رفتیم جز خوبی چیزی از این خانواده من نشنیدم تنها مسئله که بین ما هست از لحاظ مادیات با توجه به شرایط کنونی جامعه با تورم نمیشه مسائل مادی رو در نظر نگرفت انسانیت و خوبی و معرفت یک طرف قضیست ولی مادیات هم تاثیر به سزایی در شروع یک زندگی میتونه داشته باشه.شایان ذکر است که من دختری 20 ساله هستم و ایشون هم 26 ساله که از لحاظ تحصیلیم هم دارای مدرک لیسانس هستند و من دیپلم .در حال حاضر هم هم من کارمندم و هم این اقا که کارشون حسابرسی است و که ما با هم در ماه برجی 700 هزار تومن دارم .ولی باز هم با این خرجها و قیمتهایی که سر به فلک گذاشته آیا میشه یه زندگی درست کرد؟من 50 درصد به خاطر عشق و علاقه و خصوصیات خوبی که این اقا دارند حاضرم که زنشون بشم 50 درصدم به خاطر پشتیبانی پدرم هست که مطمئنن پشت منو خالی نمیکه اگه بخوام کمک مالیم به من میکنه ولی شاید غرور و شخصیت یک انسانی چنین قضیه رو برندارد من اگه میگم کمک از سر تکبر نمیگم اگه پدرم چیزی میگه یا کمکیم میکنه از سر دلسوزی پدرانه میگه و این نیست که من بخوام به اون احساس ترحم یا اینکه بخوام منتی سرش بزارم باشه این پسر از لحاظ خانواده هیج پشتوانه مالی نداره اینها یک خانوداه ای هستند که فقط از لحاظ فرهنگی و درس پیشرفت کردند و بچه ها هیچ چشم داشتی به کمک پدر و مادر ندارن ولی اگه من میخوام که این اقا را به همسری بپذیرم به کمک پدرم دلخشوم ولی تا الان این مسئله رو به ایشون نگفتم .این خانواده از روزی که به خواستگاری من امدند تا الان ما تا حالا به خونه اینها نرفتیم ولی پدر و مادر منم اصرار دارند که چون شما خودتون با هم اشنا شدید با شناخت بیشتر بشه بد وکه تا دیروز وقتی پدر و مادر من برای تحقیق برن این اقا و مادرشون رو جلوی در ببیند و به منزلشان بروند که طبق گفته های پدر و مادرم میگفتند که احساس خجالت میکردند که بد از برگشت این اقا با تماس گرفت و به خاطر اینکه پدر و مادر من اتفاقی به منزلشون رفتن و اینها وسایلی برای پذیرایی نداشتن کلی عذر خواهی کرد که از لحن صحبتش متوجه شدم که احساس میکرد پدر من با دیدن وضعیت زندگی اینها پشمون بشه در صورتی که خانواده من از این قبیل ادم های ظاهر بین نیستند .با توجه به توضیحات لازم به نظر شما این ازدواج با این فاصله طبقاتی و این خصوصیات اخلاقی مشترک و همچنین اینکه نظر پدر من در مورد این ازدواج 5050است صحیح است یا خیر ؟
شهاب مرادی :سلام/ این همه ی اطلاعات لازم در مورد انتخاب نیست.
(نکته: شیوه رابطه و آشنایی قبل از خواستگاری رسمی، معمولا به این خوبی ختم به خیر نمی شود.)
اما در مورد مسئله مالی: اگر قصد یکی از طرفین در ازدواج اخاذی ، استفاده از موقعیت مالی خانواده  مقابل و سربار شدن باشه خطرناکه! ولی در مورد خواستگار شما از اظهاراتتان این گونه استفاده نمی شود.
به جای اتکا و اطمینان به بابا به خدای مهربان توکل و اطمینان داشته باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  3 امتياز

سحر
از کرمان
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۰
سلام .من تا حالا شما رو نمي شناختم وقتي اومديد کرمان من در جلسات شما از طريق دوستم شرکت کردم وبسيار استفاده کردم ممنون که به شهر ما اومديد ما رو خوشحال کرديد وخوشحالم که شما رو شناختم با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  0 امتياز

اشفته
از زير اسمان
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۵۷
سلام اقاي مرادي وقتي ديدم يادداشتم درصفحه نيست خيلي ناراحت شدم تو رو خدا به من جواب دهيد ... 20 ساله ام وچند سال ي متاسفانه عمل خود ارضايي انجام داده ام مدتي است دست برداشته ام  
ميخواستم بدانم اصلا براي من راه بازگشتي هست يانه واينکه توبه هم قبوله يا نه و 
انکه من ميتونم ازدواج کنم  
يا در اينده با مشکل مواجه ميشوم . 
خيلي ممنونم اگه به سوالم جواب بدهيد .التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ لطفا یادداشت "پاسخي به چند سوال" را مطالعه بفرمایید.

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  0 امتياز

سارا
از مازندران
امضا شده : ۲۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۰
سلام 
حاج آقا از دستتون خيلي ناراحتم ، اين همه ملت سوال کردن و شما جواب داديد حالا چرا اين وسط سئوال من جواب نداشت؟!!  
 
سئوالم بيشتر درخواست راهنايي بود.. بهتون گفته بودم با يه نفر اشنا شدم که از دين خارج شده .. در واقع اصلا دين ، خدا ، محمد(ص) ... قبول نداره ميخوام کمکش کنم برگرده چي کار کنم؟؟ البته خودم يه ديندار معموليم ولي دوست دارم کمک کنم
شهاب مرادی :سلام/ کمک کردن شما صرفاً  "تشویق به بازگشت و توبه" و "اعلام و اظهار پایبندی خودت به مبانی دین" و "ارجاع او به متخصص دینی" و "کاهش معنا دار و محسوسِ سطح دوستی و رابطه با او" است، نه پاسخ دادن به تمام شبهات و سوالات او که معمولا با لجبازی و انکار او همراه می شود.
 
یک سوال: اگر یکی از دوستانت ناراحتی قلبی داشته باشد خودت می خواهی عملش کنی؟؟؟! یا به یک پزشک متخصص معرفیش می کنی؟ و او را فقط به درمان تشویق می کنی.
 
یک سوال دیگر: شما به عنوان یک دیندار با این جور افراد با این اعتقادات، با چه معیاری دوست می مانید؟!!!
 
مراقب باشید در بازی های پیچیده روانی افراد بیمار گیر نکنید!
 
 
ویراست مجدد89/2/20
 
 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  51 امتياز

مينا صدرايي
از اهواز
امضا شده : ۰۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۶
سلام حاج آقا, 
 
من دختري 27 ساله هستم و از يك خانواده مذهبي. 
سعي كردم هميشه تكاليف ديني ام رو انجام بدم.البته... 
مدتي بود كه دجار مشكلي با يكي از همكارانم شدم... 
...خصوصی... 
. ..احساس ميكنم خدا از من حالش بهم ميخوره حوصله منو ديگه نداره و دلش نميخواد يك كلمه از من بشنوه و ميخواد منو ...!احساس ميكنم فقط بهم حق حيات داده تا روز مرگم اما صميميت و.. نه!احساس ميكنم از دست من و گناهانم و توبه شكستنهام خسته شده و از من بدش مياد! 
 
حاج آقا خيلي داغون شدم نميدونم ديگه درد دلم رو كجا ببرم!خدا رو حس نميكنم!حالم از خودم بهم ميخوره!دلم ميخواد بميرم! 
تو رو خدا كمكم كنيد!!
شهاب مرادی :سلام/1. شما به طور مفصل علائم افسردگی را بیان کردید. شاید شنیده اید که از افسردگی به سرماخوردگی روحی تعبیر می کنند از جهت فراوانی ابتلاء، سادگی درمان و شیوع... پس به سادگی برای درمان با مراجعه به روانشناس اقدام کنید.
2. بهتراست آن کلاس شعر را ادامه ندهید.
3. خواستگارهای واقعی و رسمی را جدی بگیرید.
4. اما گناه: مطالبی که بیان کرده بودید بیشتر در دسته اشتباهات تقسیم بندی می شوند تا معاصی و گناهان!
بنابراین خودت را دیگر مذمت نکن و فقط تصمیم بگیر و تلاش کن آن اشتباهات تکرار نشود!
و
 فراموش نکنیم خدای بزرگ "بسیار بسیار مهربان، رئوف، کریم و بزرگوار" است و برای عقوبت گناهکار عجله نمی کند و فرصت می دهد شاید توبه کند و سریع راضی می شود و سریع توبه را قبول می کند؛

الحمدلله علی حلمه بعد علمه
الحمدلله علی عفوه بعد قدرته
الحمدلله علی طولِ اناته فی غضبِه و هو قادر علی ما یُرید... (دعای افتتاح)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1387  |  3 امتياز

سليم
از كاشان
امضا شده : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۰۳
سلام حاج آقا  
ما كه موفق به ارسال پيام با متن طولاني نشديم.
شهاب مرادی :سلام/ خدا را شکر. لطفا خلاصه و چکیده.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1386  |  0 امتياز

tara masiha
از tehran
امضا شده : ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۳
be name khoda,salam,ba arze sharmandegi man font farsi rooye pc nadaram majbooram english type konam, hodode 4salo nime asheghe kasi hastam az ham daneshkadeie ham bood v ta hadii rabeteye kari dashtim, bad az in hame moddat belakhare tasmim gereftam be tosieye atrafian v shenidehayam dar televesion in masale ra ba khodash dar mian begozaram, ama dar kamale nabavari motevajeh shodam oo hata motevajehe eshghe bish az hadde man be khodash ham nashode che resad be... hala donya barayam kheili tang shode ,ehsase deltangie shadidi daram ,hanoozam doostesh daram ,bayad chikar konam??? alan faghat bayad faramooshesh konam chon ezdevaj karde ama kheili sakhte lotfan komakam konid
شهاب مرادی :سلام/ بله باید به دوراز انکار و توجیه "توهم عاشقی" را فراموش کنید.
سخت نیست، اگر خودتان سختش نکنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1386  |  0 امتياز

مهدي جمشيدي
از تهران
امضا شده : ۲۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۱۵
حيف باشد آنکه عمري ساعتي- خود نداني در خطا يا طاعتي - از کجا و تا کدامين غايتي- تا بيابي از حقيقت آيتي - دائما"سر در گريبانت کنم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1386  |  0 امتياز

ليلا66
از كاشان
امضا شده : ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۹
سلام اميد دارم سلامت باشيد آقاي مرادي من تاميتوانم سعي ميكنم موازين اسلام را رعايت كنم اما متاسفانه گاهي به وجود خدا و اينكه از كجا آمده و چگونه موجودي لم يلد و لم يولد ميشود شك ميكنم لطفا مرا راهنمايي كنيدممنون
شهاب مرادی :سلام/ لطفا این پیام ها را به دقت بخوانید:سوالهای عقلی ِ غلط
 
نفاق یا ایمان؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1386  |  20 امتياز

حنانه11
از همدان
امضا شده : ۰۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۰۹
سلام حاج آقا 
اميدوارم حالتون خوب باشه 
 
من يك دختر 22 ساله هستم . 
اهل منطق و پايبند تمام شئونات اسلامي ، ظاهربين هم نيستم . 
چند سال پيش با آقا پسري آشنا شدم كه الان 28 سالشونه 
يك پسر كاملا متين و سرسنگين .از لحاظ فكري و عقلي هم كامل . 
خصوصيتهايي داشت كه در اكثر پسراي اين دوره و زمونه كمتر ميبينيم . 
 
به واسطه شرايط و موقعيتم مجبور بودم با ايشون كم و بيش در تماس باشم . 
هر 2 طرف حد و حدود خودمون رو ميدونستيم . و تو خيلي از مسائل همديگرو راهنمايي ميكرديم . 
يك ارتباط سالم و مفيد با اطلاع خانواده. 
به مرور زمان شناختم از ايشون بيشتر شد و فهميدم كه به معيارهايي كه من واسه انتخاب همسر براي خودم تعريف كردم خيلي نزديكه ! 
من دختري نيستم كه با يك نگاه ، يا 2 كلمه حرف قشنگ يا ظاهر و موقعيت خوب به كسي علاقه مند بشم . 
به اين آقا هم به خاطر اخلاق و رفتارش " كم كم" علاقه مند شدم . 
 
ولي اصلا از اينكه اون هم به من علاقه داره يا نه مطمئن نبودم . 
رفتارش كه اينطور نشون ميداد . 
 
هر خواستگاري كه داشتم رو با ايشون مقايسه ميكردم و 
چون شخصيت و وقار و سادگي برام خيلي مهمه و بقيه از اين لحاظها اصلا قابل قياس نبودن باهاش ، همه رو رد ميكردم . 
ولي هر چه قدر هم كه صبر كردم از طرف ايشون هيچ اقدامي صورت نگرفت . 
تصميم گرفتم به طور كل فراموشش كنم و همون ارتباط سالم و ناچيز رو هم قطع كنم . 
البته با توجه به فرمايشهاي شما در برنامه هاي تلويزيوني . 
ولي باز متوجه شدم كه اصلا راضي به قطع ارتباط نيست . 
 
من فكر ميكنم به خاطر مشكلي كه در گذشته واسش پيش اومده ديگه نميتونه به هيچ دختري پيشنهاد ازدواج بده ، يعني اينكه جرئت و جسارتش رو از دست داده و يا اينكه اصلا نميخواد ازدواج كنه. 
با خيليا مشورت كردم . 
حالا ميخواستم اگه ممكنه از شما هم راهنمايي بگيرم . 
و اگه نظر شما هم اينه كه خودم بايد موضوع رو مطرح كنم بفرمائيد : 
چه طور بايد باهاش درميون بزارم به طوريكه هم منظورمو برسونم هم شئن و منزلت خودم به عنوان يك دختر ، پايين نياد . 
چون شديدا معتقدم خواستگاري هميشه بايد از طرف پسر انجام بشه . 
ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ شاه کلید کم شدن شانس ازدواج دختر خانم ها این گزارش صادقانه شماست:« هر خواستگاري كه داشتم رو با ايشون مقايسه ميكردم و
چون شخصيت و وقار و سادگي برام خيلي مهمه و بقيه از اين لحاظها اصلا قابل قياس نبودن باهاش ، همه رو رد ميكردم .
ولي هر چه قدر هم كه صبر كردم از طرف ايشون هيچ اقدامي صورت نگرفت .
»
 در برقراری و ادامه این رابطه جدا اشتباه کردید.
دوستی دختر و پسر که بیشتر به ضرر دختر است چه وجه عقلی دارد؟ چرا خانواده ها اجازه می دهند؟!!!
رسما به بگویید من رابطه و ابراز علاقه شما را خواستگاری تلقی کرده بودم اگر شما همین منظور را داشته اید اعلام کنید و اگر نه دلیلی برای ادامه رابطه وجود ندارد!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  3 امتياز

بينام2200
از بينشان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۰۳
سلام اقاي مرادي خيلي خوشحالم تونستم يکي رو پيدا کنم که ازش کمک بگيرم.من يه دختر 19 ساله دانشجو هستم و تا اونجايي که تونستم و به لطف خداسعي کردم پاک باشم چند وقت پيش يه سي دي به دستم رسيد و کجکاو شدم که ببينم توش چيه ولي وقتي بازش کردم......خيلي حالم بد شد اخه فيلم هايي بود که حتي خجالت ميکشم بگم از اون موقع احساس گناه ميکنم از خودم بدم ميياد حتي نميتونم توي خونه با برادرم يا حتي پدرم تنها باشم وقتي مارم نيست و با پدرم تنهام ميرم تو اتاقمودرو قفل ميکنم درحالي که پدرم واقعا مرد با خداييه و خيلي مرد شريفيه ولي حتي از اونم ميترسم به همه مردا بدنين شدم ميتونم بگم از مردا چندشم ميشه حتي چند هفتس پامو بيرون خونه نزاشتم مدام نماز مي خونم و دعا ميکنم ولي باز ارامش ندارم بهم بگين ايا ديدن اين فيلمها گناهه چطوري ميتونم دوباره به زندگيم برگردم چون واقعا کلافه شدم حتي خونوادمو هم کلافه کردم
شهاب مرادی :سلام/ دليل اينکه ديدن اين نوع فيلم ها منع شده پيشگيري از وقوع همين آثار و حالتهاست.
 ترس و نفرت و بدبيني و ناآرامي يا ايجاد تمايلات شهواني بخشي از تبعات ديدن فيلمهاي مستهجن و خلاف اخلاق است.
ديگر اين فيلمها را تماشا نکنيد. استغفار کنید.
در اوقات فراغت خود تنها نمانيد (به گردش يا به ديدن یکی از دوستانتان برويد،) ورزش کنيد
بعد از مدتي بهتر ميشويد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  2 امتياز

حسيني
از قم
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۶
سلام و تشکر فراوان از آموزش مهارت خوب گوش دادن 
 
نقطه قوت بحث ده دقيقه اي شما مثل هميشه، تعريف اسلامي و از مهارت ها وضرورت هاي زندگي است  
چون منابع آموزش مهارت هايي از اين دست معمولاغربي است و تفکيک پايه هاي مادي اش از نگرش اسلامي توانمندي مي طلبد و احتياط  
فقط خواهش مي کنم منبع هم معرفي کنيد
شهاب مرادی :سلام/ در حال نوشتن هستم ولی هنوز کار داره. التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  0 امتياز

علي
از چالوس
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۲۶
سلام آقا مرادي 
ماه پرخير و برکت رمضان هم که رسيد 
کمي با آن نوشته هاي آرامش بخشتان ما را نجات دهيد
شهاب مرادی :سلام/ چشم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  0 امتياز

دل شکسته
از کاشان
امضا شده : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۳
سلام آقاي مرادي نميدونم چه جوري برنامه ريزي ميکيد که ميتونيد جواب اين همه پيام را بديد شايد تو 24ساعت 18ساعتش را به مطالعه، جواب دادن به پيام ها و...مي پردازيد ...منم مي خوام مثل شما بشم هر وقت برنامه ريزي ميکنم يه روز بيشتر دوام نميارم دوباره مثل اول ...خيلي ميخوابم. نسبت به دوستام شايد خوب باشم از نظر مطالعه،وقت تلف کردن توکوچه و موبايل و بولوتوز و... بهتر از بعضي از دوستام عمل کردم ولي باز هم از خودم راضي نيستم ..ميخوام بهتر باشم ..چون بيشتر به کسايي مثل شما و امثال شما و دوستانم که بهتر از من هستند فکر مي کنم...چي کار کنم يه راه حل به من بديد تورو خدا نگيد برو پيش روانشناس من شما را قبول دارم ميدونم که جوابش را مي دونيد...((خدا به شما و خانواده سلامتي وطول عمر با عزت عنايت فرمايد..))باتشکر 
1-راستي مردم ايران سلام کي شروع ميشه  
2- چه جوري ميشه سوال رو سايت نباشه فقط جواب نمايش داده بشه با اسم مستعار سوال کننده 19ساله ازکاشان
شهاب مرادی :سلام/ مجدد این یادداشت و پی نوشت ها را بخوانید.
و 1. دیروز ملاقاتی با آقای شهیدی فرد داشتم  طرحهایی در ذهن دارد ولی هنوز تا اجرا فاصله زیاد است.
به شما هم سلام رساند.
2. اسم مستعار را خود نویسنده پیام برای خودش انتخاب می کند مثلا اسمش محمود است می نویسد مرتضی 56
و در مورد خصوصی ؛ جایی که آبروی افراد یا مسائل شخصی و خصوصی مطرح است فرستنده پیام درخواست می کند که پیام با سانسور منتشر شود واین از اون جاهایی است که سانسور خوب است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  0 امتياز

ر. سودمند
از تهران
امضا شده : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۸
سلام عليکم: حاج اقا مرادي از بيانات ارزشمندتان در مسجدالنبي استفاده کردم. بنده حدودا هم سن شما هستم با مدرک ليسانس و مثلا" آدم مذهبي. البته از زماني که ازدواج کرده ام گرفتاريهاي زندگي از توفيق شرکت در مراسمات مذهبي را کاسته است. 10 سال است که ازدواج کرده ام ( همسرم مدتي است که شاغل شده است) و داراي فرزندي هم هستم ولي در زندگي دچار مشکلاتي هستم که همسرم مرا دائم توصيه مي کند که به مشاور مراجعه نمايم و تقريبا" تمام مشکلات را از من مي داند. يکي از مشکلات من اين است که انسا ن تقريبا گوشه گيري هستم و خجالتي و ديگر اينکه به همه چيز مشکوکم و واقعا نمي دانم که اين شکياتم واقعيست يا دچار اشتباه هستم که البته همسرم همه را اشتباه مي داند از شما مي خواهم که مرا راهنمايي کنيد که چگونه من به حقيقت پي ببرم که آيا اين شکياتم درست است يا نه فقط وسوسه هاي شيطان است که روح و جانم را ازار ميدهد و باعث بروز مشکلات واختلافات مداوم در زندگي گشته است. نکته اي که بايد عرض کنيم اينست که هم خود وهم همسرم مقداري تندخو هستيم البته من بسيار علاقه مندم که اگر امکانش باشد در يک جلسه اي حضوري خدمتتان برسم به اتفاق همسرم تقاضا دارم اگر اين امکان هست در مورد نحوه آن وشرايط ان توضيح بفرماييد. 
خداون به شما عمر با برکت عنايت بفرمايد
شهاب مرادی :سلام/ با پیشنهاد همسرتان در خصوص مراجعه به مشاور موافقم
و سرکار خانم علیزاده را از مشاوران زندگی بهتر
پیشنهاد می کنم شروع کنید ان شاءالله طعم زندگی دلچسب تر خواهد شد.من هم در خدمتم( البته پس از چند جلسه مراجعه به خانم علیزاده)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  2 امتياز

سجاد
از کرج
امضا شده : ۱۳ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۵۱
من پيامم خيلي شخسي ومهم ميخام متمعن شم جوابم فقط به ايميلم ميات و سوال وجواب من در سايت درج نميشود
شهاب مرادی :سلام/ اگر امتحان دیکته و درک مطلب بود چند میشدی؟ عزیز
یک بار ضوابط را بخوان
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  3 امتياز

ف.مصري
از ايران
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۴۱
سلام آقاي مرادي ببخشيد که دوباره وقتتون رو ميگيرم فقط از شما ميخواستم براي همه ي بيماران دعا کنيد براي مادر من هم دعا کنيد فردا تو بيمارستان بستري ميشه تا عمل بشه .يا حق
شهاب مرادی :سلام/ یا من اسمه دواء و ذکره شفاء
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  0 امتياز

ريحانه23
از تهران
امضا شده : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۳۸
سلام در مورد خوب گوش دادن مي خواستم عباراتي را از کتابي براي دوستانم بنويسم با اين که خطاب به متاهلين است اما براي ما مجرّد ها هم کاربرددارد:  
اسلام دستور مي دهداگر کسي در حال سخن گفتن است به او خوب گوش کنيم. کسي که در ميان سخن کسي وارد شود و حرف او را نيمه تمام بگذارد ،از نظرحضرت رسول(ص) چنان است که خراشي به چهره ي او وارد کرده است.اين نکته در زندگي زناشويي به مراتب ااهميّت بيشتري مي يابد.زماني که همسرتان سخن مي گويد به او نگاه کنيد و توجه وهمراهي خود را در گفت گو با بکار بردن عباراتي چون:بله؛متوجه شدم؛راست مي گويي؟، جدي ووو نشان دهيد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  0 امتياز

م.م.ف
از Tehran
امضا شده : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۰
سلام، درمورد سوال دومتون ميخواستم يه موردي روکه تجريه کردم به جوابم اضافه کنم، من يک برادر 19ساله دارم، که خيلي اهل دوست و رفيقه، مدام يا فوتبال، يا هيئت و يا گردش است. تقريبا بجز مواقع خوابيدن ما او را نميديم.(و پدر و مادرم فقط به او اعترض ميکيردند که چرا اينهمه بيروني؟!) 
از حدود 2 ماه پيش من شروع کردم با او صحبت کردن، شوخيهاي کوچک، شبها به اتاقش ميرفتم در حاليکه همه خواب بودند با او صحبت ميکردم، کم کم او هم شروع کرد به حرف زدن و تعريفهاي کوچک (ومن ديگر فقط گوش ميکنم، حتي نميگويم مثلا شوخيت با فلاني غلط بود و يا--)و حالا اوکلي با من صحبت ميکند و خيلي کمتر بيرون ميرود .(من توقع ندارم همه رازهاي جوانيش را به من بگويد) همينکه احساس کند کسي د رخانه حرفهايش را با علاقه کامل (ودرک) ميشنود کافيست و من هم الان از بيرون رفتنش مطمئن ترم و ميتوانم پدر و ماردم را هم آرامتر کنم و اينها مثل مولفه هاي يک چرخه همديگر را تقويت ميکنند.(هرچه من بيشتر گوش ميکنم او بيشتر علاقمند ميشود که درددل (هرچند کوچک و سطحي) کند)
شهاب مرادی :سلام/ بسیار خوب
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  2 امتياز

فاطمه
از تهران
امضا شده : ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۰۳
سلام من 1کي از دانش آموزان اول مدرسه ي آيين روشن هستم از حرف هايي که زديد از شما ممنون هستم چون خيلي تاثير پذير بود.
شهاب مرادی :سلام/ من هم از توجه و همراهی تو و همه دوستانت متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1385  |  1 امتياز

فراسوي زمان
از اراک
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۳
با عرض سلام جناب آقاي مرادي ، جا داره اين روزايي که جا داره بيشتر به واژه عاشورا فکر کنيمو به همه شيعيان تسليت بگم. 
نمي خواستم اول مزاحم اوقاتتون بشم ولي خوب دچار اختلال در فکر و کارم شده طوري که نمي تونم خوبو از بد الان تشخيص بدم و بدنبال يک کسي ميگشتم که باش مشورت کنم و چون جواني 26 ساله ام روم نمي شد مسئله را با خانواده در ميون بذارم تصميم گرفتم با شمار درد دل کنم. 
اگه ميشه اين قسمت خصوصي بمونه 
من تقريبا مدت 2 ساله که به شخصي علاقه مند شدم که 19 ساله هست و دانشجو منتهي مسائلي هست که منو سردرگم کرده، ... 
... 
خواهشمندم در اين مورد راهنمايي بکنيد که عاقلانه بتوانم تصميم بگيرم.
شهاب مرادی :سلام/ اگر هدفتان از این علاقه و رابطه، ازدواج است باید خودت به این سوالات پاسخ دهی:
1. معیارهای تو برای انتخاب همسر چیست؟
2. این خانم چند درصد از آن معیار ها را داراست؟
 و
3. میزان آمادگیت (امروز و امسال) برای ازدواج؟
4. برنامه روشن و منطقی تو برای ازدواج چیست؟
5. آیا این شرایط و برنامه ی تو برای دختر مورد نظر ریسک نداره؟
(با توجه به خطر کاهش تدریجی شانس ازدواج دختر خانم ها)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  1 امتياز

123
از ايران
امضا شده : ۱۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۵۴
سلام.نزديك 30 سالم است.درامدم هم خوب است.مادرم با ازدواج با هر كسي مخالف است. ميگه تا فلاني تو خانه است و ازدواج نكرده حق اردواج نداري بعد هم هركي ما گفتيم؟!هر چه گفتيم و ديگران گفتند افاقه نكرد. ايا من اجازه دارم از طريق اينترنت با خانمي ازدواج موقت كنم و تنها از طريق تلفن و ايميل با هم ارتباط داشته باشيم تا زماني كه پدر و مادرم از خر شيطان بيايند پايين و من هم بتوانم با جستجو فرد مناسب ديكري را بيابم و با او ازدواج كنم. من مي خواهم ارتباتم با زن مطلقه يا بيوه اي كه بااو ازدواج موقت مي كنم فقط در حد ايميل و تلفن باشد تا از اين را شهوتم در راه درستي باشد.هر وقت هر كدام از دو طرف خواستند ازدواج دائم كنند ارتباط را پايان مي دهيم.ببخشيد من سئوالم صريح بود و قدمي هم تا حالا بر نداشتم.
شهاب مرادی :سلام/ ازدواج پسر نیاز به اذن ولی ندارد .
چقدر نیازهای خودت را می شناسی؟
علت مخالفت های خانواده را ننوشتید.
از نوشتن اسم (حتی مستعار که لااقل نشان دهد شما پسر هستید) و مشخصاتی مثل شغل و تحصیل و شرایط سلامت امتناع کردید.
به هر حال خوب است قبل از هر اقدامی حضوری با یک مشاور گفتگو کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  2 امتياز

سعيده
از قزوين
امضا شده : ۱۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۸
حاج آقا سلام.من يكي از دانشجوهاي دانشگاه پيام نورم كه روز چهارشنبه توي مراسم دانشگاه شما رو از نزديك ديدم.من اولين بار شما رو توي برنامه مردم ايران سلام ديدم و بعد از اون اصلا دوست نداشتم برنامه هاتون رو از دست بدم.ميخوام ازتون خواهش كنم توِي دعاهاتون من رو هم دعا كنيد."به هدي خانم هم سلام برسونيد"
شهاب مرادی :سلام/ من هم به دعای شما امید دارم. دخترم الان خواب است و علیک السلام.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  0 امتياز

زهره
از tehran
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۵۹
سلام 
وبسايت جالبي دارين 
هميشه دوست داشتم کلي از سوالامو از يه روحاني بپرسم اما کسي نبود 
يه سوال: 
اگه کسي يه کار ثواب رو با انگيزه اي که يه آدم ديگه بهش مي ده انجام بده اون عمل پيش خدا قبول مي شه ؟؟؟!!!(مثلا اينکه هر روز قرآن بخونه چون با کس ديگه اي دارن مشترک اين کار و مي کنن...البته براي نزديک شدن به خدا و گرفتن آرامش) 
ممنون خسته نباشيد
شهاب مرادی :سلام/ چنین کاری خوب است و بهتر است ترک نشود ثواب هم دارد
البته با ادامه این نوع عبادات یا خیرات، نم نم و گام به گام، اخلاص را تقویت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  2 امتياز

سوره عيوضي
از مشهد
امضا شده : ۲۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۳
سلام  
1.فاميل آقايي که گفتيد چي بود؟ 
2.بهشون چي بگم؟... 
3.ببخشيد توي اون سرما مزاحمتون شدم.
شهاب مرادی :سلام/ 1. رییس مرکز مشاوره آستان قدس؛ آقای مقدم.
2. در خواست معرفی یک مشاور خوب
3. خواهش می کنم
 والتماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  0 امتياز

امير18
از کاشان
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۲۷
با سلام حضور شما؛ 
ج1- شايد اولين گزينه ي فرار از گفتگو محيطي است که زن و مرد در آن بزرگ شده اند؛ مثلاً در خانواده اي که يکي از زوجين در آن رشد کرده اند اصلاً اين جور چيزها ملاک نبوده و در هاله اي از ديکتاتوري خفيف که مثلاً مرد حرف آخر را ميزده است. اما بعضي ها از گفتگو و تعامل آگاهي دارند اما به هر دليلي مانند غرور، خجالت، و مشکلات اخلاقي - تربيتي عنوان نمي کنند و بيشتر دوست دارند از همون راه غير مستقيم و چهره خواني مشکلات رو حل کنند. 
ج2- اهالي خانواده ممکن است با هم صميمي باشند اما نه به طور کامل و صد در صدي؛ اصولاً اين صميمت در هموار کردن راه گفتگو مؤثر واقع نميشه، چون از طرف مقابل چراغ سبزي ديده نميشه( والدين)، من بالشخصه مي تونم محيط خانواده رو گرم کنم و با نشاط ولي موقع بزنگاه خواسته هاي فرزندان و گفتگو با والدين که ميشه چنين شرايطي پيش نمياد، مخصوصاَ با پدر خانواده. چون احساس مي کنيم که پدر از صحبت ما رنجيده بشه و ووو، و اگر هم گاه گداري اين جور گفتگوها که نميشه اسمش رو گفتگو گذاشت در بگيره بصورت غير رسمي است و تأثيري ندارد و به اين نتيجه مي رسيم که با همين وضع بسازيم و ما لااقل فرصت گفتگو و انتقاد رو به همسر و فرزندانمون بديم.  
* در نهايت اگه بتونيم با افراد خانواده همگي به يه مشاور مراجعه کنيم و آقاي مشاور با آگاهي دادن به اعضاي خانواده و بيان نقش گفتگو و تذکراتي در اين مورد، باب اين قضيه را در خانواده توسط والدين باز کنند.اين همان نقشي است که الآن به گردن من است در گرم تر کردن محيط خانواده، البته فکر کنم هيچ وقت اتفاق نيفته/ چون فکر کنم قدرت انجامش رو نداشته باشم. يا اينکه يه نفر که والدين ازش حرف شنوي داشته باشند اين موضوع رو عنوان کنه. والسلام علي عبادالله الصالحين/
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1384  |  0 امتياز

ميثم2000
از کرمان
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۱
سلام.حاج آقا واقعا خسته نباشيد.برنامه شما در کرمان براي جوانان مجردخيلي جذاب بود.خدا قوت و يا علي.
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله،
حُـسن مشارکت و همراهی شما در مباحث هم قابل تقدیر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1383  |  0 امتياز

نگين 1365
از تهران
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۶
با سلام و عرض خسته نباشيد 
من دختري 22 ساله هستم که در حال حاضر دانشجو مي باشم و به زودي درسم تمام مي شود . من تنها دختر خانواده هستم و از لحاظ وضعيت اقتصادي و خانوادگي و ظاهري در شرايط متوسط رو به بالاهستم . تا به حال خواستگاران زيادي داشته ام که خانواده ام به دلايل گوناگون آنها را رد کرده اند . با اين وجود رفتار خانواده ام به گونه اي است که از اين که تا به حال ازدواج نکرده ام احساس حقارت مي کنم و از سمت خانواده تحت فشار هستم . از جهتي خودم هم به شدت احساس تنهايي مي کنم از طرفي مدتي است که خواستگارانم هم کم شده اند . و اين مرا بيشتر نگران مي کند . از شما مي خواهم که مرا راهنمايي کنيد
شهاب مرادی :سلام/ هرچند" خطر کاهش تدریجی شانس ازدواج دختران" واقعی است اما شما با 22 سال سن نگران نباشید سن شما همچنان مناسب است
ولی این موضوع را با والدینتان به سادگی بیان کنید؛ نترسید، موثر است.
بگو عزیزم!، یک زبان و دو گوش
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1383  |  2 امتياز

مهسا
از تهران
امضا شده : ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۵۵
عاقبت شيطان چي مي شه ؟ شيطان از جنس جن بوده و جن هم از جنس آتش آيا آتش با آتش مجازات مي شه؟
شهاب مرادی :سلام/ از اون جور سوالهاست ها! آتش با شیطان همان می کند که کلوخ و سنگ و آوار با سر و تن آدمیزاد
--------------------
الویل ثم الویل لمن دخل النار
نستجیر بالله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1383  |  48 امتياز

مجتبي.ک
از بابل
امضا شده : ۰۲ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۳
سلام حاجي پس عکسايي که قرار بود در سايت بذاري چه شد؟
شهاب مرادی :سلام/ adsl سپنتا (که خدا نصیب نکند) چند خط در میان قطع است و...
الان با دایال آپ تلاش می کنم منتشر بشه.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1383  |  0 امتياز

مهلا صادقي
از ساوه
امضا شده : ۱۹ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۴۷
سلام آقاي مرادي 
يکي از دلايلي که باعث شده عزيزاني که پيام مي فرستند ،تکراري باشد اين است که شما بايد [خط]بدهيد 
يعني اگر دقت کرده باشين در مردم ايران سلام شما در مورد عرايضي را مي فرموديد و بعد سيل پيام ها در اين مورد مي آمد 
پس کار شما در اين سايت خط دهي باشد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1383  |  1 امتياز

سارا
از کاشان
امضا شده : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۳
سلام.به قول مرحوم نادر ابراهيمي: هر سلام سرآغاز دردناک يک خداحافظي است. 
آقاي مرادي ديروز دوباره يه عالمه پيش خدا گريه کردم.سبک شدم.خيلي زياد.چه نعمتيه حضورش.با مادرم و پدرم 2 روزه که صحبت نمي کنم .چون مادرم اهل دروغه و پدرم هم مادرمو تاييد مي کنه.نمي دونم واقعا چرا. 
... 
توروخدا کمکم کنيد داغون شدم .هميشه به ديگران نشون دادم اوضاع خيلي خوبه.من يه دختر خوشبختي هستم توي يه خونواده خوشبخت .فقط کنار خواهرام آرامش دارم نه کنار مادر و پدرم.خيلي دوستشون دارم ولي اونا منو آزار ميدن فق هم با حرفاشون. 
کمکم کنيد چه رفتاري رو در پيش بگيرم
شهاب مرادی :سلام/ درد دل شما را کامل خواندم. این پیام را بخوان و فراموش نکن:نحوه ی رفتارت با پدر و مادر عامل بهشتی شدن یا جهنمی شدن توست!
(رسول الله(ص):هما جنّـتک و نارُک)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1382  |  4 امتياز

بالا