آمار

بازدیدکنندگان: 7077714
حاضرین در سایت : 41 نفر و 3 نفر عضو
  • marziye_m0
  • zohreh_bihamta
  • a_un1985
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 266385
بازديد هفته گذشته : 57718
بازديد روز گذشته : 5694
بازديد سال جاري : 1136023
بازديد ماه جاري : 103256
بازديد هفته جاري : 1023
بازديد امروز : 1023

  اللهم ربَّ  شهر رمضان!
اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام و العافية المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام
اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا و تسلمه منا و سلمنا فيه‏

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7789 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 »

نامورودی
فاخته
از اهواز
امضا شده : ۲۱ دی ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۵۷
سلام به دوست مهربان همه نوجوان ها و جوانها ايراني  
 
نمي دانم دقيقا از كجا شروع كنم .. 
حقيقت را بخواهيد من و بسياري از جوانان امروز اين مملكت دغدغه تربيتي بچه هاي امروز و جوانان فردا را داريم . 
واقعيت را بخواهيد مدارس فقط به دنبال بالا بردن سطح نمرات هستن و چيزي جز اين در اولويت نيست حال آنكه پرورش يكي از اركان اصلي در امر آموزش است موضوعي كه به نظر ميرسه نبايد ساده از آن گذشت ولي قطعا خبر دارين اوضاع در مدارس و دبيرستانهاي ما چگونه شده و اين به شدت ما را نگران كرده . 
... سر و وضع دخترو پسرها تو خيابون مايه خجالت همه ما شده نميدانم واقعا كنترل صنف فروشندگان البسه اين همه مشكل است . مطمئنا همه مشكل هم از اين بابت نيست ولي تو را به خدا به فرياد اين اوضاع فرهنگي برسيد ، تو را به خدا به آموزش و پرورش ياداوري كنيد آنها مسئوليت سنگيني بر عهده دارن . 
... 
تو را به خدا فكري براي اين اوضاع بكنيد . 
من ادعا نميكنم خيلي خوبم ولي تحمل اين همه بي حيايي واقع سخت شده برام ، ميترسم و نگران روزي هستم كه كار از كار بگذره .  
 
 
خواهر كوچك شما در همين نزديكي
شهاب مرادی :سلام/ غیرت و تدین شما ستودنی است ولی صرف طرح این مسائل کمکی به بهبود نمی کند تازه شاید اشاعه فحشا نیز محسوب شود و موجب ناامیدی .
 باید هر کس به سهم خود امر به معروف و نهی از منکر کند و حوزه فعالیت و مسئولیت خود در اصلاح و ارتقاء و دینی تر شدن بکوشد

و بخشی از اوقات را  برای "دیدن" و " نقل و انتشار " خوبی ها و زیبایی ها اختصاص دهد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1857  |  56 امتياز

ريحانه خانوم عجول
از تهران
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۳۷
سلام حاج آقا.خيلي لطف کرده بودين تشريف آورده بودين دانشگاه ما امروز.قبول دارم که برخوردها در خور شخصيت شما نبود ولي من براي اولين بار بود که شمارو حضوري مي ديدم و فقط بخاطر سخنراني شما وقت گذاشته بودم بيام ، حاج آقا شهابي که من ميشناختم با سياست خودش کاري مي کرد که همه جلب بشن و شرمنده!دلم سوخت براي :وقتي که شما لطف کردين گذاشتين و هدر رفت و مدت ها انتظاري که من و امثال من کشيديم براي ملاقات حضوري و استفاده از بيانات دلنشينتون.اميدو رم بازهم لطف کنيد تشريف بيارين و ايندفعه جبران بشه.برامون دعا کنيد.
شهاب مرادی :سلام/ کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد / یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد
 

 
جلسه برای یک بحث علمی، دوسویه، فعال و پرشور طراحی نشده بود و دانشجویان ، آماده نبود.
 
و برنامه ها با هم تناسب نداشت و ...
 
و من تلاش خودم را کردم ، نشد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5037  |  56 امتياز

علي
از aliali
امضا شده : ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۵۷
اميدوار نباشيد که بتوانيد خرافات را همراه با علم ترويج کنيد، وجود علم يعني از بين رفتن خرافات. با اين کار انديشه و فرهنگ خود و هم قطارانتان را زير سوال ميبريد، لطفا به خرافات که درباره آن تخصص داريد بپردازيد. خيلي ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ مباهات ما به فقه پویای جعفری و اندیشه ی زلال اسلامی است ...
توهین و اهانت به اندیشه و تفکر و حمله به پویایی و رشد چیز جدیدی نیست که مهم باشد و موجب تردید شود! آن هم از جانب فردی چون جناب عالی  که امکان معرفی خودت و ایمیلت را نداری که هیچ ، حتی اسم شهرت را هم نمی نویسی -در حالی که در فضای وب هیچ چیز مخفی نیست!-
ایمیل شما: aliali@aliali.com

این پیام در اعتراض به پاسخ من به ماریا از مازندران ارسال شده.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3649  |  56 امتياز

سیما
از كاشمر
امضا شده : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۲۴
سلام أقاي مرادي من يه جووني هستم كه نمازمغرب و عشا و ظهرم وزود ميخونم ولي نماز صبحم يا قضا ميشه و يا بيدار نميشم.مامان بابام ازاين كارمن عصباني ميشن ولي دست خودم نيست.قبل از خواب ازخدا كمك ميخوام و دعا هم ميكنم كه زود بيدار شم اما فايده اي نداره.خواهش ميكنم يه راهي به من به من بكين.ممنون ميشم.
شهاب مرادی :سلام/ شب ها  زودتر بخوابيد و  اگر نياز بود بخشي از نياز به خواب را در روز جبران كنيد به زودي عادت مي كنيد. 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1806  |  55 امتياز

mina313
از tehran
امضا شده : ۱۰ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۲۱
salam lotfan begid age ye dokhtar bekhad ezdevaj kone niyaz dashte bashe va khasgar nadashte bashe chikar bayad kard bayad sabr kone ?ta key?ya pa ro aghayedsh bezare va ba refaghat shoro kone lotfan to barname ya in ja baram begid mane dokhtar takey bayad montazer basham ta shayad biyad? 
kare dige nemitoonam konam
شهاب مرادی :سلام/ این یک دو راهی نیست که ازدواج یا گناه!
بله باید پذیرفت که مجرد بودن برای دختر و پسر سخت است و ازدواج مایه تکامل و آرامش آنها خواهد بود
ولی باید خوددار و عفیف باشند.
و باید صبر کنند تا شرایط ازدواج آنها متناسب با شأن امروز آنها فراهم شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1839  |  55 امتياز

reza
از teh
امضا شده : ۰۹ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۲
سلام .اين سومين نامست دارم مي نويسم(شايت بخواطر اينكه خواطرم ناراحت)ببخشيد. خواهش ميكنم تو سايت نياريدش(منظورم نوشتمه) 
بعد از چند ماه، يه دفه دلم هواتونو كرد. سايتتون يادم رفته بود. تلويزيون هم زياد نگاه نميكنم. 
سرچ كردم سايتتون رو پيدا كردم. 
حالم گرفته بود. دنبال راه آزادي از افكار پليد ميگشتم، از اونجا كه خودم رو گم كردم يا نه، ميدونم كي ام ولي افكار پليدم(شيطاني)به هزار منطق عقل(شيطاني) دنباله رو راه شيطان بودم و هستم.و از انجا كه حق تعالي را در خودم پيدا نكردم. تا به آرامش دست پيدا كنم پيش شما امدم. 
خلاصه سايت شما مقابل چشمانم بود.  
بعد يه كم ديد زدن صفحه اول رفتم سراغ "پيام هاي شما". 
اولين نامه كه ديدم كه شما جوابش رو دادين اين بود. 
((شهاب مرادي : سلام/ فقط يک پيام از شما با نام "رضوانه" دريافت کردم ولي مربوط به شش ماه پيش. 
پيام هايي مشابه سوال شما را چند بار پاسخ داده ام :چت مضر و خطرناک است! 
- هر دو رابطه ات را قطع کن و فراموش  
- چرا به اظهار دينداري پسرهايي که آشکارا رعايت تقوي نمي کنند چرا اعتماد مي کنيد؟ 
- علاقمندي واقعي را با خواستگاري رسمي تست کنيد. 
- اعتيادت را به چت و وبگردي هاي بي ثمر، ترک کنيد. 
- عصبانيت تان را (از دست خودتان)سر ما خالي نکنيد..)) 
 
با عرض شرمندگي جهت گرفتن وقت گرانبهاتون. 
به طور اتفاقي كه كلي شكه شدم با اين نامه مواجه شدم اين همون دختري هست كه هر روز با من يعني ميلاد چت ميكنه. 
اين رو مثبت از جانب پرور دگارم ميبينم. 
كه هنوز بندش رو دوست داره هر چند خطاي اين پسر سنگين تر از چت با همون دختر خانم شده. 
اين مطلب شما من رو آتش زد((چرا به اظهار دينداري پسرهايي که آشکارا رعايت تقوي نمي کنند چرا اعتماد مي کنيد؟)) 
ثانيه به ثانيه از اين جمله مي سوزم، حرف حق شيرينه مثبت ميبينم اين پيام رو از جانب شمادر خودم. 
من تا 21 سالگي با هيچ دختري رابطه نداشتم اصلا خوشم هم نمي اومد و نمياد. 
نميدونم اين دختر خانم امتحاني از جانب حق بود بر غرور من كه به سلامت نفس خود در مقابل اين موجودات آزين شده در خيابان هااطمينان داشتم. 
كه متاسفانه در اولين امتحان نفس خويش از جانب حق با پيام آتشين شما كه قلبم را خروشان كرده خودم را مردود ميبينم. 
من اشتباه خود را منكر نيستم چون لذت با خدا بودن وعشق به حق رو در اوايل جواني حس كردم. 
و لذت شهوت رو هم حس كردم. 
ولي افسوس و صد افسوس كه قدرت شيطان از ما بيشتر بود. 
(ميدونم تقصير خودمه) 
ميخواستم احساس كنم رابطه با جنس مقابلم رو . 
با اين خانم دوست شدم (چتي). 
بعد رومون باز شد. 
بعد تلفن اومد . 
بعد پشت تلفن رومون باز شد . 
بعد هم دگه رو ديديم ... البته در چت كردن هاي روزانه كه داشتيم، همه چيز آمده شده بود براي گناهي بزرگتر.(هر گناه بزرگي روح پاك انسان رو آزار ميده از هم اونجا ميشه به اشتباه پي برد) 
خلاصه اين بودوهست سرنوشت من و اون خانم. 
 
 
تقريبا ميشه گفت اصلا علاقه بهش نداشتم. 
به مرور زمان كمي علاقه مند شدم بهش كه اونم حتما شهواني هست. 
... مرتكب اشتباهي شديم كه حال جفتمون پريشون شد. 
 
من اومدم سراغ شما. 
اونم كه اومده بود. 
 
از همون اول من بهش گفتم كه من كس ديگه اي رو دوست دارم منظورم بار اولي كه با هم آشنا شديم(تو چت). 
 
پيام شما به اون خانم((علاقمندي واقعي را با خواستگاري رسمي تست کنيد)) 
 
اونم گفت كسي هم خواستگار اونه و اون هم قصد ازدواج با من رو نداره و فقط من رو دوست داره. 
اونم قراره ازدواج كنه با يه آقا پسر كه همون اول اگه دروغ نگفته باشه كه گمان نكنم دروغ گفته باشه با يه هم دانشجويي ازدواج كنه كه زمان دانشجويي با هم آشنا شدن و همون موقع كار تموم شده بود فقط آقا پسر دنبال كار دولتي به در خواست پدر عروس خانم بودن تا ازدواج صورت بگيره. 
(گناهم دو برابر شد شايدم بيشترنه، نشون كرده ان، من نبايد راهم رو ادامه ميدادم اشتباه هاتم تمامي نداره) 
خلاصه من موندم و كوله باري از گناه و البته اميد به بخشش حق. 
و رابطه اي كه نميدونم چطور تمومش كنم كه به احساس اون خانم لطمه نخوره و من هم دست از سرش بر دارم . 
 
هر دفه ميام تمومش كنم نميشه.(شيطون ول كن ما نيست كه نيست) 
نميدونم جوابم رو چطوري ميدين يا اصلا نميدين (ولي خواهش ميكنم به هيچ عنوان نامه من رو رو سايت نياريد) 
 
به اميد موفقيت روز افزون شما  
درامر نزديكي جوانان به حق
شهاب مرادی :
 متن این پیام را اگر نخواندید ، بخوانید
------------------

سلام/ پیام شما را با توجه به مستعار بودن اسامی منتشر می کنم .

«أَلَم أَعْهَدْ اِلَیْکُمْ یٰا بَنی آدَمَ أَنْ لاتَعْبُدُوا الشَّیْطٰانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوُّ مُبینٌ»

1. اشتباه افراد در انتخاب همسر یک مقوله است و گناه کبیره و مخالفت با خدا مقوله ای دیگر.
ادامه گناه مثل شروع آن حرام است.
 بدون توجه به وسوسه های شیطان و بی توجه به شریک گناه، گناه را تمام کن و رابطه را قطع!
    cut کن بدون مذاکره!
2. بعد توبه کن.

3. یادت نره شیطان، دشمن خدا و دشمن ماست و همواره به بدی، گناه و زشتی سفارش می کند
«انما يأمرکم بالسوء و الفحشاء»
 
ولی بدان که مکر شیطان و کیدش ضعیف است «انّ کيد الشيطان کان ضعيفا»
اگر به شیطان گوش ندهیم ! تمام مکرش خنثی میشود.

4. برای مقابله با شیطان و تقویت خودت، از نماز (واجب و برخی نوافل )، روزه ( هفته ای یک یا دو روز، دوشنبه یا پنجشنبه)
و تلاوت قرآن خصوصا سوره ی توحید، حمد، یس و کافرون، فلق، ناس و همچنین آیة الکرسی کمک بگیر.

5. غلط های املایی را اصلاح نکردم.

یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1884  |  55 امتياز

f.r.f
از tehran
امضا شده : ۱۲ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۰
سلام اقاي مرادي . اين هم چهارمين پيام وهمچنان اميدوار به دريافت پاسخ.دختري 21 ساله و دانشجوي ترم 3 هستم . در فعاليتهاي فرهنگي دانشگاه مشارکت دارم . 4 ماه است به يکي از کارمندان دفتر که پسري 24 ساله است علاقه مند شده ام. حجب وحيا ومذهبي و اجتماعي بودن او مرا جذب کرده است . در دل علاقه ي زيادي دارم به اواما در چند تا از برخوردهايم با او رفتار به نسبت تندي داشتم تا مبادا به احساسم پي ببرد و از غرورم کاسته شود . با توجه به اين غرور و ان علاقه چه کنم؟ يک راهنمايي کامل مي طلبم .
شهاب مرادی :سلام/ خواستگارهای واقعی خودت را جدی بگیر. و در جمع دوستان از آمدن یا رفتن خواستگار سخن بگویید...
اگر او برای ازدواج با تو تصمیمی داشته باشد و بشنود که برای تو مثل هر دختری خواستگار می آید بدیهی است که از شما خواستگاری می کند و اگر علاقه و پسند یک طرفه باشد شما چیزی از دست نداده اید.

مجدد و مکرر تکرار می کنم:
شایع ترین عامل از بین رفتن تدریجی شانس های واقعی ازدواج بسیاری از دخترخانمها "علاقه مندی های یک طرفه ی آنان" است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2113  |  55 امتياز

ماه132
از شيراز
امضا شده : ۱۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۰۰
سلام آقاي مرادي. ممنون از کمکي به من کردين. حرف شما رو گوش دادم و اي دي همه رو از ادليستم پاک کردم.شما راست ميگين بهتره نظراتمو توي وبلاگ منتشر کنم که اين باشه واسه بعد از کنکورم.بازم ممنون که اين قدر زود جوابمو دادين.
شهاب مرادی :سلام/ آفرین این طور بهتر است.
 لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1669  |  55 امتياز

mm1387
از تهران
امضا شده : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۹
سلام. آيا مادري ميتواند با سحروجادوپسرش را مطيع خود كند تا دختري را كه سه سال دوست داشته برخلاف ميلش رهاكند؟پسر و دختر هر دو با ايمان و عاشق همند و اگر توكل به عنايت خدا نبود تحمل ظلم آدمها ممكن نبود
شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا روش حل مسئله در خانواده شما نیاز به آموزش و ترویج دارد. شاید اگر از روش گفتگوی (گفت و شنود موثر) استفاده می کردید هیچ گاه روشهای غلطی مثل جادو و جنبل و لجبازی و... را انتخاب نمی کردید.
وضعیت هشدار دهنده است از هر دو طرف (پسر و مادر) و مشاوره می تواند در صورت تعامل هر سه موثر و مفید باشد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1856  |  55 امتياز

smov
از tehran
امضا شده : ۰۵ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۴:۱۰
سلام حاجي.کار خييييييييلي قشنگ و دوست داشتني کرديد.من يکي دو بار اين کارو کرده بودم قبلا ولي ازش غافل شده بودم که تلنگر شما////اجرتون با خدا.شاد باشيد.يا علي
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6062  |  55 امتياز

بشري
از تهران
امضا شده : ۲۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۳
آقاي مرادي 
يک نفر به خواستگاري من آمده که الان بعد از دو جلسه معلوم شده که جناب يک زني مي خواهند که از نظر جسمي قوي باشد و بتواند بچه زياد بياورد.... 
و من بعد از اين حرف اصلاً احساس خوبي نداشتم. 
آيا اين حس من درست است و حجت شرعي براي رد کردن اين نفر هست يا نه؟ 
اين يکي را لطفاً واقعاً جواب دهيد. 
ممنون از توجهتان
شهاب مرادی :سلام/ اطلاعات بسیاری لازم است و لازم است به مشاور مراجعه کنید.
رد کردن خواستگار ، نیازمند حجت شرعی نیست!
این مرحله ، مرحله‌ی تدبیر است و انتخاب عاقلانه ؛ در هر پاسخی که می دهید این را لحاظ کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5632  |  55 امتياز

مهتاب
از مازندران_بابل
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۱۲
سلام آقاي مرادي دختري 22ساله هستم.چند وقت بيش از طريق اشتباه تلفني با يک مرد اهوازي آشنا شدم خيلي اصرار کرد که بياد از نزديک منو ببينه تا اومد مازندران و خيلي هم از من خوشش اومدولي من از اون خوشم نيومد.روز دوم آشناييمون بهم گفت که زن و دو تا بچه داره و بهم بيشنهاد ازدواج داد و گفت زنم از من تمکين نميکنه و من عاشقت شدم و منو قسم داد که فقط با اون ازدواج کنم.البته اهل نمازو روزه بود.برگشتني رفت قم و اونجا منو به حضرت معصومه قسم داد که باهاش ازدواج کنم و گفت اگه باهام ازدواج نکني نفرينت ميکنم حتي باي تلفن برام گريه ميکرد. آقاي مرادي من نميخوام با يه مرد زن دار ازدواج کنم.از طرفي هم ميترسم نفرينش بهم اثر کنه.خواهش ميکنم زودتر جوابمو بديد واقعا درمونده شدم.
شهاب مرادی :سلام/ فورا قطع ارتباط کامل و تمام
و از نفرین این ...ها اصلا نترس!
هرگاه در ازدواج خودتان را مجبور احساس کردید بدانید که حداقل یک جای کار می لنگد!
با عرض پوزش: ضعف شخصیتی خودت را -که این شرایط را پیش آورده- برطرف کن
از خودت چند سوال جدی و عاقلانه بپرس و... و خطاهایت را شناسایی کن تا تکرار نکنی!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4973  |  55 امتياز

امير مسعود
از اصفهان-بلوار ملت
امضا شده : ۰۳ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۰۶
جناب حجه الاسلام 
نقدي بر يادداشت "پيامک؟!" 
ضمن تبريک سال نو مطابق درخواست کوتاه به استحضار ميرساند که 
1-فرهنگ استفاده از يک کالا يا يک خدمت همانند موبايل در تار پود آن کالا تنيده شده جزء لاينفک آن است. فرهنگ عارضي نيست که بتوان از بيرون آن را شکل داد از درون مي جوشد بارور مي شود و رشد مي کند. آن کشورهايي که ميليون ها نفر ساعت در حوزه موبايل وقت و سرمايه گذاري کرده اند و آن را از هيچ ساخته اند حتما مطابق با يک سري نيازهايي که خود تشخيص داده اند آن را درست کرده اند. ما هم در اين طرف مرزها به پشتوانه در آمد هاي نفتي و به حکم اينکه "ايراني شايسته بهترين هاست" نظاره گر توليد کالا ها و خدمات آنها هستيم تا در اسرع وقت مسئولين در قالب خدمت خالصانه و بي مزد و منت آنها را براي ما هم فراهم نمايند.-البته نه با عرق جبين بلکه با درآمدهاي باد آورده نفتي- بدانيد که موبايل خود پرداز خودرو اينترنت و .. که به نادرستي از آن استفاده مي کنيم زاييده يک فکر ديگر يک انديشه ديگر يک جهان بيني ديگر است. اين موبايل خود فرهنگ است خود شعور است خود تعالي فکري و ذهني است خود خلاقيت نبوغ و شکوفايي است فرهنگش در تار و پودش تنيده شده فرهنگ را نمي شود از بيرون به آن پيچ کرد. راستي چقدر خوب بود اگر مي توانستيم 2000 کيلو فرهنگ استفاده از خودرو را با گمرک 4% از کشور ژاپن وارد و با يارانه بين مردم توزيع مي کرديم. بدانيد اگر بودجه فرهنگي را 10 برابر هم که کنيم نمي توانيم فرهنگي را که شکل گرفته اصلاح کنيم و مثل يک سفال سفت شده اي مي باشد که اگر بخواهيد کمي به آن فشار بياوريد مي شکند. و جمله آخر اينکه يک سري کالاهاي آن ور آبي عمدتا بدون پيشتوانه و ما به ازاء در قالب نياز هاي ضروري و حياتي به کشور هاي جهان سومي مثل ما تحميل مي شود و ما خود بي خبريم. ما بايد بهاي توسعه يافتگي خودمان را پرداخت کنيم. 
2- بر خلاف نظر شما در عدم استفاده از زبان انگليسي بايستي به زبان انگليسي مسلط شويم تا بتوانيم مستقيم و بدون واسطه با جهان خارج در ارتباط شويم حرف هايمان را به گوش جهانيان مستقيم برسانيم و در ضمن عقب ماندگي هاي علمي يمان را جبران هم جبران نماييم. 
با احترام
شهاب مرادی :سلام/ سال نو مبارک.  با نظر شما مخالفم و تعجب می کنم که امثال شما  احساس خود کم بینی و مرعوب و مغلوب بودن دارند!
 
زبان ما فارسی است نه چیز دیگر و اغلب نامه های پر شماری را که می خوانم خالی از اشتباه املایی نیستند و لازم است ما نسبت به زبان و فرهنگمان غیرت داشته باشیم چنانچه فرانسوی ها و ژرمن ها در مقابل زبان انگلیسی با تعصب از زبان خود حفاظت می کنند
 
در مورد فینگلیش برای نمونه به آدرس ایمیلی که برای من فرستادید توجه کرده اید؟ آیا درست است؟! آیا دیگران هم این فامیلی را این طور می نویسند؟
 
تغییر و اصلاح فرهنگ کار دشواریست و نباید ناامید شویم و باید گام به گام اصلاح کنیم.
 
راستی به جای کنایه زدن به پول نفت خوب است هر کس نقش و سهم خود را در بالا بردن تولید ناخالص ملی بسنجد. این نیازمند اصلاح فرهنگی است. 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:8635  |  55 امتياز

مهشيد
از تهران
امضا شده : ۳۱ فروردين ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۹
سلام...خصوصی... 
تص ميم من درسته ؟ در مورد ازدواج با ايشون برخورد درستي دارم يا نه ؟‌ 
ببخشيد كه خيلي وقتتونو ميگيرم ولي تنها كسي كه تو اين 27سال زندگي كه داشتم با منطق جوابم و داده و هيچ تعصب و تزويري تو جوابهائي كه به من ميدن نداره شما هستين .  
اميدوارم روزي بتونم تمام اين زحماتتونو جبران كنم .  
موفق باشيد
شهاب مرادی :سلام/ تکرار می کنم اول محرمانه یعنی بدون اطلاع خواستگار، با پزشک او مشاوره کنید و...
متوجه نشدید که سر درگم شدید؟!
تصمیمات جدید شما امکان تصمیم گیری مدبرانه را از شما سلب می کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1672  |  54 امتياز

parya
از زنجان
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۲۴
سلام. خسته نباشيد. 
من حدودا 11 ماهه که با مردي که 14 سال از خودم بزرگتره آشنا شدم و تقريبا يک علاقه زيادي نسبت به هم پيدا کرديم.من 24 ساله و اون38سالشه. شهر محل زندگي مون هم فرق ميکنه.مادر من خيلي مخالفت ميکنه.فقط بخاطر سنش.اما از لحاظ انسان بودن خداشناسي شغل و درآمد خوب و خانه و ماشين همه چيز دارد و از نوع خوب هم دارد.و بسيار هم ميگويد که مرا دوست دارد و عاشق من است . فشار مادرم انقدر زياد است که نه ميتونم دلش رو بشکنم نه با خواسته اش موافقت کنم . به هيچ وجه هم مادرم اخلاق و عقيده اش عوض نميشه.ميگه اون فردا پير ميشه و تو جوونتر.ولي اين مسئله واسه من حل شده است . من خيلي به خانوادم وابسته هستم و اصلا يه جوري شده که ميترسم ازدواج کنم مادرم و پدرم تنها بشن . يعني مادرم بدش هم نمياد که من تو خونه بمونم . انقدر مخالفت ميکنه با همه خواستگارها که ديگه منم خسته شدم و تمايلي به ازدواج ندارم . چون مادرم واقعا رفتاري از خودش نشون ميده که آدم از زندگيش سير ميشه . واسه همه خواستگارهام که بجز ايشون هستند ايرادهاي زيادي ميگيره و هميشه مرغ همسايه غازه . 
خيلي ازش خواستم که با يک روانشناس صحبت کنه ولي بد برداشت ميکنه. 
خيلي قرآن ميخونم و سعي ميکنم آرامش خودمو حفظ کنم ولي نميشه . اصلا اعتماد به نفس ندارم . هميشه استرس دارم . هميشه افسرده و غمگينم و گريه ميکنم . علاقه اي هم به اين دنيا و قشنگياش ندارم يعني يه جورايي مردم ديگه . در ضمن مادر من تقريبا با همه اعضاي خونه مشکل داره . با پدرم از بدو ازدواج دچار مشکل بوده و بدون عشق و علاقه ازدواج کرده . پدرم هم از مادرم بزرگتره حدود15 سال . مادرم فکر ميکنه که زندگي منم قراره اينجوري بشه . اصلا نميتونه خوشبختي رو احساس کنه . با اينکه پدرم زياد هم آدم بدي نيست . فقط کمي اخلاقش تنده.  
نميدونم ميتونيد کمکم کنيد يا نه فقط گفتم حرفمو بگم بلکه خالي بشم . ازتون ممنونم .
شهاب مرادی :سلام/ به این سوالات جواب بده:
- هدف شما برای ازدواج چیست؟
- این آقا مجرد است؟ چرا تا الان ازدواج نکرده؟
- او ساکن کدام شهر است و از چه طریقی شما را شناخته و پسندیده؟
- آیا اقدام به خواستگاری رسمی کرده است؟
- آیا رابطه شما از ابتدا به نام ازدواج و در قالب خواستگاری بوده یا...؟
- او با چه ملاک و معیاری شما را دوست دارد؟ برای چی دوستت دارد؟
- ملاک شما برای انتخاب همسر چیست؟
- فاز شناسایی و ارزیابی شما در مورد این آقا چه مدت طول کشید؟
- شما چرا او را دوست دارید؟برای چه صفت و خصیصه ای؟
- نقاط ضعف او چیست؟
- میزان آشنایی شما با خانواده اش؟
-   و چندین سوال دیگر...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2068  |  54 امتياز

علي313
از اهواز
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۰۳
سلام جناب استاد مرادي 
شما رو به خدا اين دفعه سوم که سوال مي پرسم و جواب نمي گيرم. وقتي مي تونيد با 3 دقيقه وقت گذاشتن مشکل يه نفرو حل کنيد چرا نکنيد؟ 
جوان 25 ساله اي هستم داراي مدرک کارشناسي ارشد رشته عمران، معتقد،مهربان،بذ له گو که تا الان هيچ نامحرمي را حتي لمس نکرده و رابطه اي (چه کلامي ،چه غير آن) نداشته ام. پدرم کارمند و مادرم خانه دار است و به همراه سه خواهر اعضاي خانواده 6 نفري هستيم. همانطور که متوجه شديد من {يکي يه دونه (خل و ديونه، عزيز خونه ،...!!!!!)} بوده و الحمدلله داراي خانواده اي شاد و مهربان و صميمي هستم. وضع مالي نسبتا خوبي داريم و خودم هم مشغول کار هستم. 
با توجه به شرايط اجتماعي،خانوادگ ي و اخلاقي راه ازدواج سنتي را انتخاب کردم ولي حدود 4 سال است دنبال همسر مناسب گشته و موفق به انتخاب نشده ام.اوائل حدود 12 شرط و معيار داشتم که اکنون به 4 شرط زير تقليل پيدا کرده است. 
1.خانواده هم کفو ( که به تبع آن اعتقادات را هم شامل مي شود) 
2.همشهري بودن(آداب و رسوم وزبان مشترک) 
3.چادري بودن 
4.سفيد بودن رنگ پوست 
هر چه بيشتر ميگرديم بيشتر نا اميد مي شويم. انگار طلسم شده باشيم.لازم به ذکر است تمايلي به ازدواج فاميلي ندارم. بسيار خاستگاري رفته و مايوس بازگشته ايم. 
فکر مي کنم موارد زير اهم دلايل شکست من است: 
1.ترس زيادم از انتخاب و باز کردن اين هندونه در بسته و نداشتن هيچ شناختي از طرف مقابل 
2.تعدد مراجع تصميم گيري(مادر و 3 خواهرو خودم و...) 
شما را به خدا کمکم کنيد. 4 سال زمان کمي براي گشتن نيست، چه بايد بکنم؟ 
سوال بعدي اين است که کدام معيار را بايد ( مي شود ) کنار بگذارم؟ آيا اگر از سفيدي پوست بگذرم بعدا مشکلي از لحاظ روحي و جسمي برايم پيش نمي آيد؟ لازم به ذکر است کساني هستند که آن 3 شرط ديگر (جز سفيدي) را دارند و اخلاق و خانواده خوبي دارند 
از شما بسيار متشکرم. 
خدايتان بيامرزاد.
شهاب مرادی :سلام/ بله این شرط و شرط غیر فامیل بودن، جزء دغدغه های اصلی جوانان و خانواده هاست و در بررسی ها در رتبه دوم سوالات و مشکلات جوانان قرار دارد هرچند اصلی و جدی به نظر نمی رسد.
البته در مورد خود دختر معیار شما فقط "چادری بودن" و"رنگ پوست"است بدیهی است که نارسا و سردگم کننده باشد.
در مورد ملاک ها و معیارها و راه های تشخیص آن بیشتر تفکر و بررسی کنید. پیام های مشابه را جستجو کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1928  |  54 امتياز

جواد
از tehran
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۱
گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آيد 
گفتم که ماه من شو گفتا اگر بر آيد 
سلام فکر کنم الان آن باشيد 
من 20 سالمه يه نصيحت بکنيد منو 
در ضمن خسته نباشيد 
خدا خيرتون بده
شهاب مرادی :سلام/ در 4 موضوع بسیار مهمِ امانت داری، وفای به عهد، نیکی به پدر و مادر و راستگویی، مراقب خودت باش.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1447  |  54 امتياز

ترنم باران
از مشهد الرضا
امضا شده : ۱۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۳۱
سلام من ترنم بارانم.فوق ليسانس حقوق و استاد حق التدريس دانشگاه 
... خصوصی ...  
لطفا اين پيام رو در سايت نذارين و به ايميلم پاسخ رو بفرستيد.از لطفتتون ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ لطفا به ضوابط اینجا احترام بگذارید.
اما جواب: این حالت توهم عاشقی است. البته با اکثر آثار عشق
قبلا در این مورد در تلویزیون کامل توضیح دادم که شما ندیدید
اگر دخترخانم ها به اظهار محبت یا علاقه هر پسری در هر جایگاهی که با ایهام و کنایه و اشاره ایراز می شود اصلا توجه نکنند از این خطر فاصله می گیرند
و در گام بعد اگر ابراز علاقه های شفاهی هر پسری را با خواستگاری رسمی و فوری از جانب او با برنامه روشن و زمانبندی معقول، تست کنند؛ باز از این خطر جسته اند
اما اگر دچار این توهم عاشقی شدند با ترک جدی مرور خاطرات و تحلیل اتفاقات و حذف محرکها مثل عکس، یادگاری و ... وحذف نمادها و اِلمانها به مرور زمان کمرنگ و حذف میشود. این همیشه به معنی حذف از حافظه نیست ولی جایگاه ویژه را از او میگیرد.
اگر مشکل برطرف نشد به روانشناس مراجعه کند.
جناب سروان!
_________________________

چند پیام دیگر هم از شما خواندم که ... 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1917  |  54 امتياز

مردد
از تهران
امضا شده : ۱۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۰۳
سلام استاد. 
دختري ...دانشجو هستم. سر دوراهي بدي گير كردم. از طرفي پسر خاله اي دارم كه دو سال پيش از من خواستگاري كرده. ... چندين بار هم به صورت اس ام اسي به بنده اظهار علاقه كرده. اما چون مطمئنم اين روابط گناهه ازش خواستم ديگه برام اس ام اس نفرسته. او هم همين كا ر رو كرد. بعد از گذشت اين همه سال ما هنوز نتونستيم با هم يه جا بشينيم و حرف بزنيم. به نظرم مرد عمل نيست اما واقعاً به من دل بسته و جالبه كه فكر مي كنه منم دل بسته شم. در حالي كه من هيچ ابراز علاقه اي بهش نكردم اون سكوت منو علاقه برداشت كرده. 
از طرفي جديداً خواستگار خوبي برام اومده كه فوق ليسانس مهندسي كامپيوتره شغل و درآمد عالي هم داره. خانواده ي مومن و اصيلي هم داره. 
مي ترسم اگر به اين آقا جواب مثبت بدم اون بنده خدا رو از خودم برنجونم. اونوقت آهش پشت سرم باشه و زندگيم تباه بشه. مي ترسم اين كارم خيانت قلمداد بشه.  
دارم مشاعرم رو از دست ميدم.  
نياز شديد به كمك فكري جنابعالي دارم. 
يا حق
شهاب مرادی :سلام/1. خواستگاری رسمی؟ اگر بله چرا جواب شما منفی بوده؟
2. چرا گفتگو نکردید و بی دلیل زمان را تلف کردید؟ در صورت علاقه دو طرفه با پسر خاله چند جلسه گفتگوی رسمی و منطقی را و دور از ناز و عشوه و دور از علاقه پردازی و عشق سازی ترتیب بدهید تا راحت بتوانی تصمیم بگیری.
3. واگر موضوع پسر خاله منتفی است در ذهنت ادامه نده و اگر ظلم آشکاری نکردی از آه و ... نترس!
3. ظاهرا مهم ترین ملاک یرای شما(تو) مدرک و شغل است.
4. بدون جو گیر شدن و دور از احساسات، عاقلانه تصمیم بگیر.
5. چرا سرچ نمی کنید خانم ر.ک از شما با چند اسم 8 پیام دریافت کردم که یکی رسما توهین و مابقی گله و... چرا به ضوابط اینجا احترام نمی گذارید؟!
 این مطالب را هم بخوانید:
براي موفقيت و سعادت ، تصمیم...، خودخواهی...، گفتگو ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1894  |  54 امتياز

علي سنجري
از چالوس
امضا شده : ۰۶ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۱۳
سلام آقاي مرادي شريف  
نيم ساعت ديگه 7:30 مراسم هيأت شروع مي شود اما  
وضعيت قلبم داغونه! 
ياري ام ميكنيد؟ 
 
يك نكته عجيب ازوقتي براي وضعيت خودم (براي بدبختي ام)گريه ميكنم اشكم خيلي زياد شده،عجيب نيست؟
شهاب مرادی :سلام/ برادر جان شما همچنان رکورددار بازدید و ارسال پیام به اینجا هستید
جالب است بدانید حدود یک سال پیام های تکراری را حذف می کردم و شاید برخی از پیام های تکراری و پیگیری های شما هم حذف شده باشد
الان با اون همه حذف؛
     از شما 321 پیام در این باکس دارم که حدود 65 پیام منتشر شده!

بی تردید شما مدتهاست از یکی دو اختلال روحی رنج می برید و بی جهت تحمل می کنید!
چرا؟؟؟؟
مثلا این افسردگی غول بی شاخ و دمی نیست که از مبارزه و غلبه بر آن منصرف شده ای!
به یک روانشناس مجرب و خبره مراجعه کن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4427  |  54 امتياز

يلدا صبوحي
از تهران
امضا شده : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۸
باز هم سلام. 
حاج آقا! 
ميشه يه صحبتي با بازديدکننده هاي سايتتون بکنم؟ 
اول به همه شون سلام ميدم. بعد اينکه حاج آقا مرادي صحبتاي امثال رضا از فرانسه رو منتشر مي کنه براي اين نيست که شماها يهو جوش بياريد. حاج آقا مي خوان بدونيد که دارن توي چه فضايي به فعاليتاشون ادامه مي دن. ... 
اينکه هي جواب پشت جواب عليه رضا منتشر بشه فقط حيف سايت حاج آقا و وقتشونه و همين طور وقت و ارزش خودمون. 
بهتره امثال من توي روز به اين مقدسي، به جاي اينهمه بغض و تلخي کمي به خودمون فکر کنيم که گاهي چقدر از اخلاق فاطمي و محمدي فاصله گرفتيم و براي خودمون و بقيه خلق الله دعا کنيم. 
و البته ظهور آقامون رو بخواييم. 
ممنون حاج آقا. 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ کاملا درست است و از کمک شما ممنونم.
باید تمرین کنیم و همگی مهربانتر شویم همه با هم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3677  |  54 امتياز

ماريا
از مازندران
امضا شده : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۱
سلام و خسته نباشيد خدمت شما، 
ميخواستم بپرسم ايا کسي که با امام زمان در ارتباط است ميتواند ان را به ديگران بگويد که من با امام زمان در ارتباط هستم؟ و هر حاجتي که داريد به من بگوييد تا با امام در ميان بگذارم و حاجت شما را براورده کند، تا کنون حاجت ما که براورده نشده است و تنها حاجت افراد خاصي را براورده کرده است که اين افراد نماز واجبشان هم نمي خوانند. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ این چنین فردی حتما و حتما دروغ گو است و اگر روان پریش نباشد، حتما شیاد و کلاهبردار است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3793  |  54 امتياز

نارون
از تهران
امضا شده : ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۲:۰۰
باسلام ،دخترم حدود 2 سال است که ازدواج کرده. قبل از ازداواج گفتند پسرمان با کمک پدرش ماهي 400000 تومان درآمد دارد ،براي خريد خانه و ماشين هم کمکش مي کنيم اما بعد از ازدواج دامادم گفت پدرم وظيفه اي براي کمک به من ندارد بنابراين درآمدش شد ماهي 200000 تومان .بيش از حد براي همسر و خانه خود خسيس مي باشد و هيچ توجهي به دخترم ندارد . از صبح تا شب دخترم تنهاست و وقتي هم شوهرش به خانه برميگردد بدون هيچ اعتنايي به دخترم کارخودش را مي کند .اوصبحانه را در محل کار پدرش ميخورد و ناهار را هم در خانه پدرش مي خورد براي همين مهم نيست براي خانه خريد کند . دخترم ميگويد با همه نداري او مي سازد اما بي اعتنايي او آزارش مي دهد . تمام دوستان اطرافش دوست دختر دارند که آنها رابادوست دخترشان به خانه دعوت مي کند و حاضر است يک شب 30000 تا 40000 تومان هم براي آنها خرج کند اما نوبت به دخترم که مي رسد،ندارد. اصلا پولي بابت خرجي به دخترم نمي دهد و اگر هم دخترم بابت کاري پولي از او بخواهد بايد بگويد دقيقابراي چه ميخواهد آن هم نه مقدار زياد در آن صورت اگر صلاح بداند دقيقا حساب کتاب مي کند و مقداري مي دهد که حتي 1 قران هم اضافه نيايد . اگر هر کمک مالي از جانب ما باشدوظيفه است و از طرف خانواده اش لطف .حتي حاضر شدم بدون اينکه دامادم متوجه شود دخترم را نزد مشاور ببرم چون مي گفت پول مشاور ندارم امامشاور هم هيچ کمکي نتوانست بکند ( دخترم 25 و دامادم 26 ساله هستند ).با تشکر منتظر راهنمايي شما هستم .
شهاب مرادی :سلام/ این وضعیت حاصل یک انتخاب اشتباه است( با افراد بخیل و مادی ازدواج نکنید )
اما درست نیست به چنین زوج های فورا طلاق را توصیه کرد.
 گفتگو معمولا راه گشاست. سهم زن و مرد در زندگی و ازدواج برابر است. زن برده ی مرد نیست که مرد هر کار دلش بخواهد انجام دهد.
برای تنظیم و تعدیل رفتار اهالی خانه، دین ، عرف و قوانین؛ ابزارهای مفیدی هستند.
در چنین شرایطی عروس خانم در گفتگوهای صریح و دوستانه با همسرش نیازها و سلیقه هایش را بگوید و اظهار کند: « با تناسب وضع موجود اقتصادی؛ من عاقلانه و از سر علاقه و احترام به تو از چند موضوع و نیازم صرف نظر می کنم اما در مورد صمیمیت و گرمی کانون زندگی تخفیف نمی دهم.» و در مورد رفت و آمد های خلاف شرع و ناپسند و سایر رفتارهای خلاف شرع یا خلاف عرفِ شوهرش، او را با ملاطفت و مهربانی تذکر بدهد و برای اصلاح به همسرش فرصت مشخص بدهد (در قالب گفتگو).
به هر حال پس از مدتی  دختر باید سبک سنگین کند و محاسن و معایب شوهر را ارزیابی کند اگر بدی های او بیشتر از خوبی هایش بود و اگر امیدی به اصلاح رفتار شوهر ندارد تا دیرتر نشده باید تصمیم عاقلانه ای را پس از بررسی و مشورت با عقلای فامیل و یک مشاور بگیرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2488  |  53 امتياز

محمد
از كرج
امضا شده : ۲۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۶
سلام .من الان مدتي كه از يك دختره جدا شدم.تو اين مدت هم يعني 45 روز هم تلفن آموزشگاشونو تو چت به عنوان خونه عفاف با نامش تابلو كردم.چون دختره منو سر كار گذاشت دارم اين كارو مي كنم.هر كاري هم مي كنم آروم نمي شم.فقط دلم مي خواد اونم مثل من زجر بكشه
شهاب مرادی :سلام/ گناه ، خیانت و جنایت برای چه کسی آرامش آورده که برای تو بیاورد؟
یا فورا توبه کن و جلب رضایت یا به خودت عذاب سهمگین الهی را وعده بده.
اما امیرالمومنین علیه السلام ترک کینه را عامل آرامش روح و روان می دانند:
من اطرح الحقد استراح قلبه و لبّه
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1945  |  53 امتياز

ناشناس
از مشهد
امضا شده : ۱۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۶
سلام 
مرسي رسما فهميدم که شما اصلا ميل نداريد به سوالات من پاسخ بدهيد 
پس ببخشيد اگر اين چند وقته مزاحمتون شدم 
فقط حرف اخرم قبل از خداحافظي 
دعام کنيد من امسال کنکوري هستم 
ايرادي نيست من به بي محلي ادما عادت دارم اجرتون با خود خدا 
خدانگهدار
شهاب مرادی :سلام/ چرا؟ مگر اینجا شما با دیگران چه فرقی دارید؟ و یا دیگران چه امتیازاتی نسبت به شما دارند؟
یک راهنمایی: این برداشت نادرست شما حکایت روش نادرست تحلیل دارد، اشتباه خود را در "روش تحلیل" جستجو کنید. شاید خیلی از مشکلات این طور و به این سادگی حل شوند.
- ضوابط را رعایت کنید.
- دعا کردم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:7064  |  53 امتياز

راضيه احمدي راد
از تهران خيابان شکوفه
امضا شده : ۰۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۳
سلام 
ايافکر کردن به گناه  
گناه دارد؟در مقايسه با خود گناه چقدر؟ 
راه مقابله با ان چيست؟ 
ممنون
شهاب مرادی :سلام/ تمرین جستجو: لطفا یک بار کلیک کنید و تمام نتایج را بخوانید. خود این تمرین را هم قبلا عرض کرده ام.
یادداشت از خودت چه خبر را خوانده‌اید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5658  |  53 امتياز

يك آدم مستأصل
از برزخ وحشتناك استيصال
امضا شده : ۰۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۴
سلام حاج آقا 
رسيدنتون به قول بقيه بخير 
خدا قبول كنه اينهمه ميرين بحرين و كشوراي ديگه و شب و روز زحمت مي كشيد آدما رو به راه بيارين و تو كشور خودتون يكي كمك بخواد جواب ميديد حتما! 
چشمم سفيد شد بس كه اومدم سر زدم و نيومده بودين و بعدشم كه اومديد جواب نداديد --- 
فكر كنم خوندم نوشته بودين دنبال مريد و مراد بازي نيستيد ، همون چيزي كه گفتم چه بر سر من آورد . اما انگار چون لحن نوشته هام كمي تند بود جواب نداديد اين چيه اسمش حاج آقا ؟ 
درسته من تند نوشته بودم اما بي ادبي و جسارت كه نكرده بودم محضرتون . 
ميدونستم شمام جواب نميديد . 
بهتره قبل از اونكه يكبار ديگه از اين دست برخوردا و جواب نگرفتنا زمين نخوردم برم و مزاحم اوقات پرارزش و نورانيتون نشم . 
فقط يه سوالي ميكنم حاجي اونم ديگه جواب داديد يا نه مهم نيست ! 
چرا همه وقتي ميخوان به آدم كمك كنن كه ديگه كار از كار گذشته و كمكشون فرقي به حال آدم نميكنه ؟ 
اصلا حاجي اينا كه با روح و روان آدم بازي ميكنن و از همه چي دلزده اش ميكنن چه منطقي و حجتي براي كاراشون دارن ؟ 
اين پيله تنهايي كه براي آدم ميسازن اون دنيا جواب خدا رو براي همه عمري كه از دست آدم مي گيرن چه جوابي ميخوان بدن ؟ 
حاج آقا بخدا دارم ديوونه ميشم 
حس ميكنم سرم پر از موريانه شده كه دارن از درون نابودم ميكنند ، اما مهم نيست --- 
همه اين چند روز و شب به شما فكر ميكردم ، نميدونم چرا . 
اونم مهم نيست . 
حس ميكنم سكوتتون و جواب ندادنتون ، معناش يه چيز بيشتر نبود ، اينكه اگه كسي جوابمو نميده يا اونجور جواب ميده ارزش جواب دادنو ندارم . 
خداحافظ حاجي . 
 
********* 
يا امام زمان گل اماندي 
شيعه نين اورگي داغلي قالدي 
يا امام زمان گل اماندي --- 
حاجي والله بيليرديم سنده جوابيمي ورمي يه جخسن اما ئيله بيرسن ئوزومو دل خوش ئيلميشديم كي درديمي ئيتيرم ، عيبي يوخدي ، حاجي --- 
واقعا ده كي اي قلم سوزلرينده اثر يوخ ---
شهاب مرادی :سلام/ این اولین پیام است که از شما می بینم. هرچند می فرمایید قبلا هم ارسال کردید
(دقت کنید ترکیب "اسم". "ایمیل"."شهر" ؛ ملاک شناسایی است اگر هر دفعه این موارد را عوض کنید ...)
1. لطفا ضوابط ارسال پیام را رعایت کنید.
2. بیشتر به حواشی پرداختید لطفا مشکل را چکیده و کامل شرح دهید.
ظاهرا از رفتارهای مرید پرورانه‌ی شخصی ناراحت هستید خوب است اول خودتان را ملامت کنید که چرا سراغ او رفتید و با دیدن رفتارهای تحقیرآمیز ادامه دادید
و الان فورا او را رها کنید.
3.تند و کند و ... لحن نامه برایم خیلی فرق ندارد . پیامها را رندوم و با فرمول هندوانه می خوانم
البته اسم های منفی و سوالات تکراری را پس از خواندن پاسخ نمی دهم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5491  |  53 امتياز

banoo adibi
از usa
امضا شده : ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۹
salam.dashtam search mikardam didam jaei yeki az doustaye dadashetoun neveshte boud 23 mordad tavalode dadashteoun boude. 
matnesh ro khondam va besiar narahat shodam .tasliat migam va tavalodesh mobarak. 

شهاب مرادی :سلام/ باتاخیر از لطف شما تشکر می کنم خدا جمیع اموات از اهالی ایمان را میهمان رحمت واسعه اش بفرماید. لطفا صلواتی به ارواح دوستداران امیرالمومنین علیه السلام هدیه بفرمایید.
 
ان شاءالله آقا محسن هم میهمان محبوبش علی علیه السلام باشد. به برکت اللهم صل علی محمد و آل محمد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:14794  |  53 امتياز

محمد رضا
از تهران
امضا شده : ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۴
سلام حاج آقا 
حالا که عطر حضرت آقا رو گرفته وجودتون، ما رو هم از دعاي خيرتون بي نصيب نگذاريد. 
 
سايه تون مستدام
شهاب مرادی :سلام/ سلامت باشید و برقرار. سایه ایشان مستدام
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:9269  |  53 امتياز

سجاد
از مشهد
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۱
سلام و درود خدا بر شما. 
 
با عرض خسته نباشيد خدمت شما حاج آقاي مرادي. 
 
اگر کسي کارهايي که خدا و دين اسلام و پيامبر گفته را انجام دهد و کارهاي حرام را ترک کند (البته انسان جايز الخطاست) و کارهاي مستحبي را تا جايي که ميتواند انجام دهد و کارهاي مکروه را هم تا جايي که ميتواند انجام ندهد خداوند متعال در روز قيامت چگونه به حسابش مي رسد !!!؟ 
 
ممنون و متشکرم از شما.
شهاب مرادی :
سلام/
چون حُسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست
آن بـه که کار خــــود به عنایـت رها کنـند


یکی از معیار های حساب این آیه مبارکه است: مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا 
در روایتی رسول خدا (ص) عامل ورود خودشان را به بهشت رحمت و فضل خدا می داند نه اعمال!

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2447  |  52 امتياز

رسا
از مشهد
امضا شده : ۲۹ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۳۴
با عرض سلام و خسته نباشيد  
من يک دانشجوي 20 ساله هستم و با اينکه خودم يک مسلمان هستم خانواده اي بي اعتقاد دارم و به همين دليل در بسياري از موارد داراي مشکل هستم که مي خواهم در مورد آنها از شما کمک بگيرم. اولين مورد اين است که من ختنه و عقيقه نشده ام. در مورد آنها چه وظيفه اي دارم و آيا اين موارد واجب است يا مستحب؟ (راستي من يک پيام هم قبلا برايتان ارسال کردم که بي جواب ماند. مي دانم که گرفتاريد اما خواهش دارم اين را پاسخ گوييد.) با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ وظيفه جنابعالي در قبال پدر و مادرتان حفظ احترام وادب نسبت به آنان و رعايت حرمت ایشان مي باشد و بي اعتقادي انها موجب از بین رفتن حقوقي که بر شما دارند نمي شود ولي اگر برآورده کردن انتظاراتشان موجب ترک واجبات اللهي يا انجام عملي حرام شود و خواسته هاي انها با اوامر و نواهي خداوندي منافات داشته باشد نبايد به خاطر رضايت ايشان احکام خدا را زير پا گذاشت.
هچنين نسبت با ديگر خويشاوندان خود نيز بايد صله رحم کرده (به نحوي که موجب تاييد اعمال غير شرعي انها نباشد و نيز باعث دوري شما از معنويت نگردد)و ارتباط داشته باشيد
- برکسي که والدينش او را ختنه نکرده اند واجب است هنگامي که به سن بلوغ مي رسد خود اقدام به انجام اين سنت نمايد
- عقيقه بنا به نظر بسياري از فقها مستحب است و کسي که والدين او برايش عقيقه نکرده اند مستحب است اين کار را خودش انجام دهد در صورتي که توانايي انجام اين کار  براي شما وجود دارد آن را انجام دهيد : مردي سالمند  به امام صادق عليه السلام عرض کرد من نمي دانم والدينم برايم عقيقه کرده اند يا نه حضرت به او  فرمودند که براي خود عقيقه کن.

نیلوفر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1841  |  52 امتياز

پريسا
از تهران
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۱۱
سلام 
يادداشتي بر يک يادداشت 
 
*با افراد خرافاتي ازدواج نکنيد 
*عشق قبل از ازدواج تضمين سلامت و ادامه زندگي نيست 
*با واقعيتها زندگي کنيد،مسايل واقعي را ببنيد،توهم نداشته باشيد بخصوص توهم عشق 
*بهتر است فرهنگ و جامعه زندگي دختر و پسر نزديک بهم باشد،در نظر داشته باشيد شروع زندگي مشترک با دو فرهنگ متفاوت در ابتدا با مسائلي همراه است که نياز به ظرفيت ، درايت و مديريت بيشتري دارد 
*در صورت مخالفت خانواده واقع بينانه تر رفتار کنيد.تحت فشار قراردادن راه حل آسان ولي غير منطقي است 
*هر انساني نمادي از خانواده خود است.در نظر گرفتن هر فرد به تنهايي و بدور از پايه و اساس آن خانواده کار صحيحي نيست.شما با يک نفر ازدواج نميکنيد بلکه همه شرايط خانوادگي و اجتمايي و فرهنگي او را ميپذيريد. 
*ازدوا ج قراردادي نيست که بخواهيد همه مهرههارا درست کنار هم بچينيدبعضي از مهرهها را بعد بايد پيداکرد و درجاي خود گذاشت. برخي را بايد نگهداشت و تعدادي را بايد در طول زمان تراش داد ودر جاي خود قرار داد. 
ادامه دارد
شهاب مرادی :سلام/ سپاس فراوان. منتظر یادداشت بعدی شما هستیم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1919  |  52 امتياز

عطيه 61
از تهران
امضا شده : ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۵۹
سلام آقاي مرادي 
سخن شما متين اما وقتي ميخواي يه نفرو فراموش کني با خودتم عهد ميبندي ديگه سراغي ازش نگيري ولي اون طرف به هر نحوي خودشو به آدم نشون ميده تماس ميگيره ديگه اين چيزا دست خود آدم نيست که نذاره.بدتر ذهن ادم اشفته تر ميشه.اين جور موقع ها چرا خدا اينطوري ميکنه.تقدير يعني اينو ميخواد
شهاب مرادی :سلام/ به شما هم رودرواسی دارد آسیب می زند. هوشیار باش.
به سادگی ابراز عدم علاقه و اعتراض از مزاحمت و گام های بعدی مشکل را حل می کند.
و یک بار دیگر یادداشت های مرتبط را بخوانید و در آرامش فکر کنید و تصمیم بگیرید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3429  |  52 امتياز

m3r
از tehran
امضا شده : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۶
سلام آقاي مرادي  
... 
من هم شما را با خانوادتون در کنار بقيع ديدم و با شما سلام و عليک کردم و مثل همان خانمي که گفت نتوانست باهاتون حرف بزند، نتوانستم حرفي بزنم . 
آقاي مرادي اين اولين سفر من بود و مثل يک خواب بود ولي اصلا آنطوري که خودم انتظار داشتم نبود ، نمي دانم چرا ؟ کلا در اين سفر زبانم بند آمده بود و اشکم خشک شده بود ،من که وقتي از تلويزيون بقيع و يا مسجد النبي را مي ديدم نمي توانستم جلوي خودم را بگيرم ، آنجا فقط نگاه مي کردم و نمي توانستم هيچي بگويم . مي رفتم داخل حرم ، انگار فضايش برايم سنگين بود و بي حس مي شدم، خواب آلود و گيج ، از اينجا با خودم قرار گذاشتم حسابي درددل کنم اما زبانم نمي چرخيد . وقتي شما را کنار بقيع ديدم يکدفعه بغضم ترکيد ، اما جلوي خودم را گرفتم ، مي خواستم به شما بگم من انگار هيچ چيز نمي فهمم کمکم کنيد ،اما نشد . تا مي آمدم همان زيارت جامعه اي که گفتيد بخوانم ، خواب آلود مي شدم ، مي خواستم ختم قرآن کنم که نشد ، اصلا نمي دانم چه شده بود، وقتي برمي گشتم هتل دلم مي خواست برم حرم ، وقتي مي رفتم حرم ، زبانم بند مي آمد ، مي ترسيدم برم مکه و همين طور بي حس و هوش باشم . وقتي رفتيم مکه براي اولين بار که خانه خدا را ديدم، باز فقط ايستادم و نگاه کردم . همه مي گفتند نمي توانستند اشک هايش را کنترل کند اما من انگار بي هوش بودم ، فقط مردم را نگاه مي کردم . آقاي مرادي اين به خاطر گناهام است ؟ روز هاي بعد مي رفتم و کاروان هايي که تازه مي آمدند را نگاه مي کردم و به حال وهوايشان غبطه مي خوردم . در مکه حالم عجيب بود اصلا دلم نمي خواست از مسجد الحرام بيام بيرون ، يعني وقتي مي آمدم بيرون دلم يه جوري بود . بيرون حرم الکي گريه ام مي گرفت . از خدا معذرت خواستم که اين قدر گيج مي زنم و گفتم ديگه نمي گذارم اين چشم ها براي دنيا و داشته و نداشته هايش گريه کنند ، چشم هايي که براي اين عظمت گريه نکردند ، نبايد براي دنيا گريه کنند . اصلا نمي دانم حالم الان خوب است يا بد ؟ فقط انگار سرم و مغزم سنگين شده، انگار يک چيزي را گم کردم ، نمي دانم خودم را ، روحم را ، يک چيزي که انگار داخل همان مسجدالحرام بود . دلم نمي خواست برگردم . سعي مي کنم با هر نماز واجبم ، دو رکعت نماز شکر بخوانم ، گفتم درسته ظرف وجودم ظرفيتش خيلي کم بود، اما وظيفه ام شکر گزاري است ، به خدا گفتم ، هر آدمي را ديدم ، ظرفش را آورده بود که برايش پر کني ولي من حتي ظرف هم نداشتم ، خودت به من ظرف بده و آن را پر کن . راستي براتون پشت مقام ابراهيم نماز خواندم ، چون در زيارت هم نگذاشتيم راحت باشيد ولي هم خودتان و هم خانوادتون بسيار خوش برخورد و صبور بوديد انشاالله هميشه به همه آرزوهاتون برسيد . خيلي خيلي براتون دعا کردم . دعا کردم يک بار با شما همسفر بشويم ، شايد آن دفعه از خواب و بي حسي در بيام .آقاي مرادي خدا من را مي بخشه ؟ همش احساس مي کنم نتوانستم حتي ذره اي از حق اين سفر با عظمت را ادا کنم . انگار درکم خيلي کم بود . مي گويم خدا همه چيز را به تو نشان داد اما تو چه قدر گناهکاري که نمي تواني ترکشان کني و انگار حسابي دور شدي ! در جواني قسمتم شد که بروم به يک سفري که هميشه آرزويش را داشتم اما نتوانستم ازش استفاده کنم . 
الان بايد چه کار کنم ؟ دعا کنيد خدا من را ببخشد ، خيلي خيلي دعا کنيد .
شهاب مرادی :سلام/ احساس گناه شما وجهی ندارد و حال خوش همان نیایش و مناجات با خداست و گاهی با گریه همراه نیست این فاصله ی شما از "عجب" بسیار خوب است. حفظش کن و عبادتت را ز همه پایین تر و ناقابل تر بدان.
و در برنامه های عبادی،نذر و خصوصا عبادت مستحب به خودتان سخت نگیرید (مثلا نمازهای شکر پس از هر نماز و یا حتما ختم قرآن در یک هفته) در حد نشاط با اعتدال مستحبات را انجام دهید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4502  |  52 امتياز

ميلاد
از مشهد
امضا شده : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۴۷
سلام.ممنونم که اينقدر سريع جواب داديد من وقتي‌ در نماز خواندن کاهلي مي‌کنم و کسي‌ را از خودم ميرنجانم خيلي‌ دلم ميگيره هيچ کاري هم نميتونم انجام بدم. 
بعضي‌ روز‌ها خيلي‌ خوبم ...اما الان خيلي ناراحتم.مثل اينکه شيطان يک چيزي گذشته روي سرم و مرا هدايت مي‌کند اصلا نميتوانم نماز بخوانم خيلي‌ ناراحتم
شهاب مرادی :سلام/ خوب الحمدلله می دانی چرا دلت می گیرد با حذف عوامل از تکرار چنین حال جلوگبری کن مثلا:
همین الان وضو بگیر و نمازت را بخوان و به وسوسه های شیطان توجه نکن.
شیطان ضعیف تر از این حرفهاست! اگر به او توجه نکنی شکست می خورد و ناامید می شود.
و خیلی راحت از کسی که دلش را احتمالا شکسته ای عذرخواهی کن و با یک هدیه ساده عذرخواهی را تکمیل کن.
و از زیارت حضرت رضا علیه السلام بیشترین بهره ها را ببر.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4651  |  52 امتياز

گلنوش
از تهران
امضا شده : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۵۲
ذکر براي ازدواج ممنون از شما
شهاب مرادی :سلام/ شاید نیاز شما "فکر" باشد تا "ذکر"
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4323  |  52 امتياز

سهيلا
از تهران
امضا شده : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۴۳
ديروز پيامکي به دستم رسيد با اين ممضمون  
"الکريم الواحد القادرالجبارو... سم الله همه جا هست 
اين پيامک را به جز من براي 9نفر ديگر بفرست اگر نفرستي تا 9سال روي خوشبختي را نخواهي ديد  
شک نکن براي فرستادن نام خدا" 
ومن بعد ازخواندن ان را پاک کردم وبراي کسي نفرستادم از شما راجع به مسايلي از اين قبيل راهنمايي مي خواستم ايا با نفرستادن اين پيامک بدبخت مي شوم
شهاب مرادی :سلام/ تردید نکنید که این حرفها خرافات است و
ظاهر اسلامی و یا الفاظ مقدس درون یک چنین پیامی ؛ هیچ الزام شرعی برای اجرای این قبیل سفارشات! نمی آورد.
ارسال این قبیل پیام ها نوعی مزاحمت است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3284  |  52 امتياز

Desert_son
از Desert
امضا شده : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۹
سلام 
آنقدر در سايتهاي مراجع مختلف سوالم را مطرح کردم که ديگر از هر چه سايت و سوال است بيزار شده ام. اين سوال چه بي جواب بماند و چه جواب بگيرد آخرين سوالم خواهد بود. و بعد از آن وجدانم را آسوده خواهم کرد که آناني که وظيفه کمک داشتند کمک نکردند. خيلي ساده و مختصر بگويم. چند وقتيست اين فکر در ذهنم ريشه دوانده و هر روز قوي تر مي شود که تمام قضيه دين و ارسال پيامبري از سوي خداوند و کتاب آسماني و معجزه بودن اين کتاب و دنباله امامان راهنما همه و همه دروغهايي تاريخي هستند که براي افسار زدن به لجام گسيختگي انسانها ساخته شده اند. (حق هم بدهيد با اين ديني که تحويلمان داده اند چنين فکري کنم) از يک روحاني سوال کردم انگ مرتد بودن زد. سايتهاي مراجع پاسخي ندادند. گفتند کتابهاي استاد مطهري را بخوان خواندم و چيزي دستگيرم نشد. گفتند قرآن را بخوان خواندم و چيزي نفهميدم. گفتند قرآن را با دلت بفهم گفتم چجوري نمي دانستند. خلاصه حالا نه نماز مي خوانم نه روزه مي گيرم. نه قرآن مي خوانم. هر وقت سخنراني حضرات روحانيان را گوش کردم آنقدر نکته مبهم و متضاد شنيدم که شکم را پر رنگ تر کرد.
شهاب مرادی :سلام/ موارد بسیاری مشابه این مورد را دیده ام و با آنها گفتگو کرده ام ، اما جواب سوال ها و شک را ندادم تا مشکل حل شود -که حل نمی شود- بلکه کمکش کردم با علائم و راه های تشخیصِ "وسواس فکري" با مشکل واقعی خود آشنا شود و با چشم باز برای حل مشکلش اقدام کند.
 راه کار : مراجعه به روان شناس بالینی و مصاحبه  است تا در صورت اطمینان از ابتلای شما به " وسواس فکری" درمان را شروع کند. این راه را هم امتحان کنید.
مرکز مشاوره زندگی بهتر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3987  |  52 امتياز

فرشته
از تهران
امضا شده : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۶
سلام.خسته نباشيد.عزاداري هاتون قبول. منو يادتون مياد؟ به لطف حضرت زهرا حالم بهتره. ميخواستم بپرسم اگه ما شرايط کاملمون رو بگيم شما کسي رو براي ازدواج معرفي مي کنيد؟ فکرکنم پسراي زيادي هم اين خواسته رو از شما دارند. اگه شما نياز بدونيد براي مشاوره به مرکز زندگي بهتر مراجعه کنيم. البته ما يه طبيب ميشناسيم که شبانه روزيه و وقت و ويزيت نداره. هرکي دلش شکسته تر باشه زودتر ميره. ديروز دلمون رو گره زديم به پنجره فولاد... مزد عزاداري مادرشون رو از ايشون خواستيم...  
حالا اگه شما واسطه ي اين خير باشيد دعا مي کنيم خود ضامن اهو اجرتون رو بده. اخه ميگن هرچي ميخوايد از امام رضا بخوايد. ماخواستيم به احترام مادرشون مارو رد نکنن... 
يافاطمه الزهرا
شهاب مرادی :سلام/ شرمنده. من برای این امر خطیر سازوکار مناسب را ندارم و "زندگی بهتر" هم چنین خدماتی ندارد.
 تا آنجا که خبر دارم فقط حجه الاسلام اردبیلی این خدمات را به صورت حرفه ای ارائه می کنند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5885  |  52 امتياز

ح رضوی
از تهران
امضا شده : ۲۷ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۴:۱۳
سلام مصاحبه و میزگرد باموضوع وبلاگ نویسی 
وبلاگ ایرانی ؛ زرد طلائی 
با حضور شماو چند صاحب نظر این عرصه را در مجله "خردنامه همشهری" را خواندم خیلی خوب بود و مثل همیشه صریح، نو و جذاب. 
 
 
http://www.hamshahrionline.ir/ News/?id=90396
شهاب مرادی :سلام/ دوستان اگر به جای تشویق در مباحث نظر بدهید و نقد علمی کنید، مزید امتنان است.
 
اینجا یا در وبلاگ های خودتان. یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6217  |  52 امتياز

سارا
از مازندران
امضا شده : ۲۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۰
سلام 
حاج آقا از دستتون خيلي ناراحتم ، اين همه ملت سوال کردن و شما جواب داديد حالا چرا اين وسط سئوال من جواب نداشت؟!!  
 
سئوالم بيشتر درخواست راهنايي بود.. بهتون گفته بودم با يه نفر اشنا شدم که از دين خارج شده .. در واقع اصلا دين ، خدا ، محمد(ص) ... قبول نداره ميخوام کمکش کنم برگرده چي کار کنم؟؟ البته خودم يه ديندار معموليم ولي دوست دارم کمک کنم
شهاب مرادی :سلام/ کمک کردن شما صرفاً  "تشویق به بازگشت و توبه" و "اعلام و اظهار پایبندی خودت به مبانی دین" و "ارجاع او به متخصص دینی" و "کاهش معنا دار و محسوسِ سطح دوستی و رابطه با او" است، نه پاسخ دادن به تمام شبهات و سوالات او که معمولا با لجبازی و انکار او همراه می شود.
 
یک سوال: اگر یکی از دوستانت ناراحتی قلبی داشته باشد خودت می خواهی عملش کنی؟؟؟! یا به یک پزشک متخصص معرفیش می کنی؟ و او را فقط به درمان تشویق می کنی.
 
یک سوال دیگر: شما به عنوان یک دیندار با این جور افراد با این اعتقادات، با چه معیاری دوست می مانید؟!!!
 
مراقب باشید در بازی های پیچیده روانی افراد بیمار گیر نکنید!
 
 
ویراست مجدد89/2/20
 
 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1602  |  51 امتياز

ناز نياز
از تهران
امضا شده : ۰۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۰۸
سلام حاج آقاي مرادي  
براي اولين بار كه به شما پيام ميدم . شايد هميشه فكر مي كردم كه چه كار مسخره اي كه آدم مشكلاتشو به ديگران بگه اونم توي سايت كه همه ببينن ولي حالا مي فهمم كه وقتي آدم از يه مشكلي رنج مي بره و كسي تو اين دنيا نيست كه باهاش حرف بزنه ، اونوقت به ديگران متوسل ميشه .  
مثل من كه يه مشكلي برام پيش اومده و كمك مي خوام .  
من توي شركتي كار مي كنم ، يه آقايي به بنده پيشنهاد ازدواج داد ولي من به خاطر اينكه از قيافش خوشم نمي ياد ، پيشنهادشو رد كردم . اما حالا احساس گناه مي كنم كه نكنه احساس سرخوردگي بهش دست بده . مي خوام باهاش برخوردي در محيط كار نداشته باشم ولي نميشه . چي كار كنم ؟
شهاب مرادی :سلام/ اگر او مورد پسند شما نبوده ،موضوع را تمام شده بدانید و بی دلیل خودتان را سرزنش نکنید و
 
به این احساس گناه اصلا توجه نکنید.
 

 
هیچگاه از سر « ترحم » همسر آینده تان را انتخاب نکنید!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1526  |  51 امتياز

مونا
از تهران
امضا شده : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۸
سلام.خسته نباشيد.يه پيشنهاد خواهرانه به همه ي دخترايي که اينجا پيامم رو مي خونن دارم.هيچ وقت تحت هيچ شرايطي با هيچ پسري دوست نشيد.جز پشيموني و گناه هيچي عايدمون نمي شه هيچکي ام از گناه خير نديده که ما ببينيم.يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3857  |  51 امتياز

سايه
از اردبيل
امضا شده : ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۷
با عرض سلام من دختري 16 ساله ام که از يک پسر خوشم مياد اما همه ميگن آدم خوبي نيست ولي دليل ندارن و مدتي با او دوست بودم متاسفانه او هم واقعيت را به من نميگويد الان بلاتکليفم از شما ميخوام مرا راهنمايي کنيد ممنون
شهاب مرادی :سلام/ دخترم دلایل تو برای خوبی و پاکی او چیست؟
تازه مگر از تو خواستگاری رسمی کرده که به فکر ارزیابی و گزینش او افتادی ؟؟؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4164  |  51 امتياز

سميه
از بابل
امضا شده : ۰۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۱۸
سلام حاج آقا خواهش مي کنم جوابمو بديد حاج اقا رفتم پيش يک آقا سر کتاب باز کرد گفت طلسم شدي 2 راه داره براي باطل شدن يک راه شيطاني 75 تومن کفاره داره يک را حضوري 150 تومن 
تو رو خدا دارم ديوونه مي شم خودم به اين اعتقاد ندارم تورو خدا بگيد چيکار کنم؟ 
راسته؟ 
يا اينا شيطانن؟ 
خواهش مي کنم حاج اقا دختر بي ديني نيستم قرآن مي خونم مي دونم اگه خدا نخواد هيچي نميشيه؟
شهاب مرادی :سلام/ خرافه است! و کلاه برداری. (البته خدا را شکر کنید که گران حساب کرده تا شما در باورهای خرافی دچار تردید شوید! و الا اگر دستوراتش رایگان یا ارزان بود بعید است که تردید یا ...)

امورت را به خدا واگذار کن و اصلا نگران نباش.

اگر گناهی مرتکب شده ای توبه کن و به خدا پناه ببر و مراقب نماز، حجاب و زبانت باش.
روزی یک بار سوره یس را بخوان و به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها هدیه کن. برکاتش را ان شاءالله متوجه می شوی.

این 3 مطلب را هم بخوان: 1.لينك 2.لينك 3.لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6407  |  51 امتياز

همسايه امام رئوف
از مشهد
امضا شده : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۳
سلام حاج آقا 
خسته نباشيد 
از اينکه اومديد مشهد واقعا ممنونيم. و از اينکه توي دانشگاه فردوسي بعضي ها بد رفتاري کردند واقعا شرمنده. 
عذر خواهيمون رو بپذيريد... 
در پناه خدا سلامت باشيد 
خدانگهدار
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:7286  |  51 امتياز

MamaD
از اميديه
امضا شده : ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۰
سلام خسته نباشيد . من قبلا گناه زياد مي کردم اما الان دارم کارهاي قبلا را ترک مي کنم لطفا دعايي را به من معرفي کنيد که هر وقت فکر گناه به سرم زد با خواندن آن به ياد خدا بيفتم و از انجام آن کار اجتناب کنم.
شهاب مرادی :سلام/ درخواست عاجزانه از خدا با هر ذکری و زبانی
مثلا: لاحول ولا قوة الا بالله.
یا ذکر یونسیه: لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3156  |  50 امتياز

سايه
از ايران
امضا شده : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۴۸
با عرض سلام 
 
خدا قوت 
اگه از سيل سوالاتي که به سوي شما روانه ميشه وقت کردين به اين سوال جواب بدين 
دختر 24 ساله اي هستم از اونجايي که يادم مياد 4-5 سالي هست که براي من خواستگار مياد ولي همه اونايي که به خونمون اومدن به همون جلسه اول زنانه ختم شده . واقعا برام خيلي عجيبه شايد واقعا قسمت نبوده ولي اين جوري هم ...؟ 
توي صحبتاتون گفته بوديد که خونواده ها يا دخترا خواستگاراشونو مرتب رد ميکنن بعد که سن دختر بالا ميره ميگن بختش بسته شده. 
ولي درمورد من وخونواده ام اين جوري نيست. يعني ممکن هست که يکي بخت منوبسته باشه؟ .من خودم معتقدم اگه اراده خدا به چيزي تعلق بگيره هيچ کس نمي تونه اونو تغيير بده. 
دعاي باطل شدن سحررو توي مفاتيح دوبار خوندم ،ادامه بدم؟ يا با اينکه اصلا دوست ندارم پيش کسايي که دعانويس هستند يا سحر باطل ميکنند برم . يکي دو نفر پيشنهاد دادن برم يا نه؟ 
ممنون ميشم اگه راهنمايي کنيد.
شهاب مرادی :سلام/ دلایل متعدی باعث این اتفاق می شودو احتمال سحر و طلسم بسیار بسیار کم است و دعا نویس ها عموما بی سواد و اغلب شیاد هستند.
(شاید مشاوره مفید باشد در مورد بهبود نحوه برخورد با خواستگاران)
خواندن سوره های توحید، کافرون، فلق و ناس را در هر روز اول صبح برای دختر و پسر، مجرد و متاهل در هر سن و سال توصیه می کنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1852  |  50 امتياز

مريم
از تهران
امضا شده : ۱۰ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۳۸
با سلام 
من مريم،20 ساله و دانشجوي رشته زيست عمومي هستم.امسال 20 سالم تمام مي شود و فکر مي کنم تا امروز بيش از هر چيز به درس خواندن فکر کرده ام. 
خيلي ناراحتم از اين که احساس مي کنم در مورد قرآن و شناخت امامان کوتاهي کرده ام و بايد بيشتر بخوانم و بيشتر بدانم تا انشاا... بتوانم راه درستي به سمت خدا پيش گيرم و حالا در مورد قرآن منابع خوبي مثل کتاب هاي شهيد مطهري و تفسير الميزان و تفسير نمونه دارم.اما در مورد امامان دنبال کتاب هايي هستم که هم درسطح من باشند و هم جامع باشند از شما خواهش مي کنم اگر کتاب هاي خوبي را مي شناسيد به من معرفي کنيد. 
خيلي وقت است که روحم با بسياري از سوالات پيرامون زندگي و هدف زندگي و به قول معروف 
"از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا مي روم آخر ننمايي وطنم"  
درگير است و از هرکس که کمک مي-خواهم به من مي گويد کتاب بخوان ولي وقتي سراغ کتاب ها مي روم،حتي کتاب هاي شهيد مطهري چون هميشه اين جور کتاب هاي فلسفي از انکار شروع مي شود يا مثلاً نظرهاي متضاد را هم ذکر مي کند، از نظر روحي به هم مي ريزم و گاهي شب ها نيز نمي توانم بخوابم و دائم نگرانم ، اين روزها آنقدر نگرانم که حتي از نظر جسمي نيز روي من تأثير گذاشته است و وقتي ديگران به من مي گويند چرا اين طور شدي نمي دانم که به آنها چه بگويم ، نگرانم در مورد آينده و نمي دانم چه راهي مرا به سمت خدا مي برد ،نگران گمراهي هستم و دائم مي گويم نکند من فکر ميکنم راهم درست است اما بعد خسران زده شوم و 
اگر مي شود پيرامون اين موضوع هم مرا راهنمايي کنيد ، ببخشيد بسيار طولاني شد،اگر مجال بود بيشتر در مورد حال بدم برايتان مي گفتم. 
من واقعاً نمي دانم براي درمان اين دردهايم و اين نگراني هايم بايد چه کنم و از اين که وقت شما را هم مي گيرم بسيار شرمنده ام و از شما ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ کتاب هایی که مورد قرآن کریم می خوانید کتابهای بسیار خوبی هستند.
در مورد اهل بیت از آشنایی با زندگانی رسول خدا صلی الله علیه و آله با خواندن کتاب فروغ ابدیت اثر آیة الله سبحانی شروع کنید.
مجموعه آثار حجه الاسلام و المسلمین آقای رسولی محلاتی در زمینه آشنایی با اهل بیت سلام الله علیهم ، خوب و مناسب است.
...لطفا ضوابط ارسال را بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5240  |  50 امتياز

مهرداد آقاجاني
از تهران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۲
سلام استاد 
در مورد نظر سولماز و باران از تهران من و بقيه دوستان همگي توافق داريم که شما هفتگي 2 ساعت يه برنامه در يه جاي ثابت مثل مسجد دانشگاه تهران داشته باشين. 
اسباب و لوازم برگزاري هم شما اگر okبفرمايين ما جور ميکنيم. 
در مورد راي دوستان هم اين پيام رو دوستان بهش راي بدن تا حاج آقا متقاعد بشن. 
با تشکر فراوان
شهاب مرادی :سلام/ لطفا در پاسخم به باران از تهران بیشتر دقت بفرمایید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4782  |  50 امتياز

بالا