آمار

بازدیدکنندگان: 4825713
حاضرین در سایت : 6 نفر
تست آمار روزانه
بازديد ماه گذشته : 265135
بازديد هفته گذشته : 18774
بازديد روز گذشته : 2450
بازديد سال جاري : 1521644
بازديد ماه جاري : 59416
بازديد هفته جاري : 16571
بازديد امروز : 1253
آمار از تاريخ:1388/1/28
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی؛
الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری، الصدیق الشهید، صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیائک

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7107 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 »

نامورودی
حامد محمدي
از از اروميه
امضا شده : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۵۱
سلام.چگونه مديريت زمان داشته باشيم وذهن خود را به امور بيهوده صرف نکنيم ودرمورد (تغيير)اگرامکان داشت توضيح دهيدو متاسفانه من سخنراني شما رادر سالن نيلوفر از دست دادم دوستان خيلي تعريف ميکردن.شادباشيد 
 
(18سال دارم)
شهاب مرادی :سلام/ خواندن یادداشت های سایت را پیشنهاد می کنم. مثل:
    »»» آشتی با غزل
    »»» توپ های گلف و زندگی
و ...
شروع کنید و مجدد بپرسید در خدمتم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2465  |  25 امتياز

sadegh
از tehran
امضا شده : ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۱۲
سلام برادر.نگرانم.کجا ييد؟کم پيش مياد اين قدر طول بکشه و به سايت سر نزنيد.!عادت هر شب ما حول و حوش اين ساعت سر زندن به سايت شماست و خوندن پيام هاي جديد.منتظر حضور مجددتون هستيم استاد
شهاب مرادی :سلام/ مشغول یک کار علمی هستم در حوزه‌ی فقه و درخدمت شما دوستان مهربان.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4577  |  25 امتياز

مريم
از اصفهان
امضا شده : ۱۹ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۸
سلام.سايت جالبي داريد خدا کمکتون کنه التماس دعا.حضرت زهرا(س)پشتيبانتو ن.
شهاب مرادی :سلام/ ممنون
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6263  |  25 امتياز

ياعلي
از كاشان
امضا شده : ۲۱ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۴۸
باسلام وعرض ادب فراوان خدمت شما 
دراين مدت اعتكاف و ...وقت نشد اعيادو روز بدر رابه شما بدرنمونه تبريك عرض كنم بايد ببخشيد 
3روزي كه خداوند لياقت دادندو من معتكف بودم بنابه دلايلي خيلي به يادتون بودم وبراتون خيلي دعاكردم 
ان شاا...خداوندمستج ب فرمايند 
فقط يك سوال :ميشه يك تعريف كلي از غيبت بكنيد؟آيافقط مطلبي كه ازكسي ميدوني واون رابه كس ديكه اي كه نميدونه برسوني ميشه غيبت؟!! 
خيلي قابل احتراميد،ان شاا...كوتاهي نكرده باشم 
خيلي خيلي التماس دعا 
ياعلي
شهاب مرادی :سلام/ بله غیبت است.
چند پاسخ در مورد غیبت قبلا نوشته ام لطفا جستجو کنید.
سلامت باشید و سربلند و از شر گناه خطرناک غیبت مصون. یاعلی مدد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5911  |  25 امتياز

دکتر خراساني
از تهران
امضا شده : ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۵۵
سلام استاد.خوب هستيد؟۱-مي‌خواس تم خواهش کنم که ادامه ياد داشت وسواس را مرقوم بفرمائيد ۲- اگر امکان دارد برنامه شب‌هاي ماه مبارک را اعلام بفرمائيد.۳- مي‌خواستم بدانم ظهر يعني‌ کي؟چون در اعلام برنامه‌هايتان نوشته بوديد که دهه دوم رمضان ظهر‌ها مسجد عمار ياسر،بفرمائيد دقيقا چه ساعتي‌ و آيا روز‌هاي جمعه و تعطيلات هم تشريف مي‌‌بريد يا خير. 
ما از منبر‌هاي شما بسيار استفاده مي‌کنيم و همه اعضاي خانواده ما منتظر برنامه‌هاي خوب و آموزنده و آرامش بخش شما هستيم. 
شديدا محتاج دعاي شماييم.خداوند به شما طول عمر و سلامتي عنايت کناد.
شهاب مرادی :سلام/ 1. چشم
2.شب ها تا شب هجدهم رمضان هیئت حسینی کاشانیهای مقیم تهران می روم که سیار است و در منازل و هر شب در یک منطقه از تهران.
3. بعد از نماز ظهر و عصر حدودا ساعت 13:45 و روز جمعه جلسه نداریم.
سخنرانی هایم در مسجد عمار یاسر -که الحمدلله جلسه ی خوبی است- تا روز 18 رمضان ادامه دارد. ان شاءالله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6505  |  25 امتياز

سهيلا درويشي
از نظرآباد- سيدجما الدين
امضا شده : ۰۳ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۵۰
سلام آقاي مرادي من به دليل ... 
ومن به دليل مشکل رواني مدتي در بيمارستان روحي بستري بودم چون خود کشي کرده بودم به ... 
باور کنيد خيلي ناراحت مي شوم احساس گناه مي کنم خودم را کافر به حساب مي آورم به خودم ميگم آخه با چه رويي با خدا صحبت کنم يا حرفهايم به او بگويم خواهش مي کنم به من بگويد چکار کنم کمکم کن تورو به خدا به غير از شما اين حرف را به کسي نگفتم حتي به روانپزشک.
شهاب مرادی :سلام/ نه! به هیچ وجه خودتان را کافر و دور از خدا ندانید (هرچند فشارهای درونی شما زیاد است و احتمالا رو به کاهش)
مشکل چیست؟ تشخیص درمانگر چه بوده؟ آیا از خدمات مشاوره و روان درمانی هم استفاده کردید؟
چرا به روانپزشک مشکلتان را نگفتید؟ مگر با او درمان را ادامه نمی دهید؟ برایم بنویسید.
و اگر ادامه نمی دهید میتوانید برای ادامه درمان به زندگی بهتر مراجعه کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4250  |  25 امتياز

ندا 17
از تهران
امضا شده : ۰۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۴
با سلام 
توي چندراهي بدي گير کردم که اميدوارم کمکم کنيد. 
حدود يک ساله که با پسري آشنا شدم که از تمام لحاظ ها هم شان و منزلت خانواده ام بود و بي نهايت دوستش داشتمو دارم و او هم همينطور بود. تا اينکه بعد از 3 ماه با دختر ديگري ديدمش که هيچ شناختي نسبت به او ندارم . درواقع نمي دونم که دوستن يا آشنا.از طرفي يکي از دوستان صميمي اون پسر که مورد تاييد اطرافيان و البته خودم هم است ازم خواستگاري کرد که به دليل دلبستگي به دوستش بهش جواب رد دادم هرچند که هنوز اميدوار به جواب منه.رفتار اون پسر متناقضه گاه مانند قبلا عاشق پيشه رفتار مي کنه و گاه ووو 
برسر دوراهي بودم که منتظر بمونم تا از اين رفتار پشيمون بشه يا نه که جواب استخاره ام هم بسيار خوب آمد اما من هنوز بعد از 2 ماه گذر از اين جريان تکليف خودم رو نمي دونم.ممنون ميشم کمکم کنيد.
شهاب مرادی :سلام/ تا حالا به شانس ازدواجت و کاهش تدریجی آن فکر کردی؟
وقتی این دوستی ها و آشنایی ها -با تمام اما و اگرهایش- فورا در پروسه ازدواج قرار نمی گیرد، باید به درستی آن تردید کنید و برای ادامه آن دوستی و رابطه دلیل روشن عقل پسند داشته باشید.
("آخه" و "ای کاش" و دلایلی مثل "ترحم" و "دلسوزی" و "دست گیری و هدایت" و... در انتخاب همسر مدبرانه نیست) »»» با این افراد ازدواج نکنید!


برای انتخاب همسر و ازدواج به هیچ وجه استخاره نکنید »»» فرزانه از تهران
»»» مطهره از شهرری

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3636  |  25 امتياز

همسا
از شميران
امضا شده : ۲۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۶
سلام 
سالروز درگذشت برادر بزرگوارتان را تسليت ميگويم 
از خداي مهربان ميخواهم با خوبان وائمه همنشين باشند.هنوز هم گاهي"آدم خوب"را ميخوانم.
شهاب مرادی :سلام/ سپاسگزارم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3873  |  25 امتياز

مريم صادق بيگي
از تهران
امضا شده : ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۲۴
سلام از سايتتون خيلي خيلي تشکر مي کنم من طلبه هستم يک ليسانس غير مرتبط از دانشگاه هم دارم اما خيلي خوشحالم که به عنوان سرباز امام زمان انتخاب شدم حاج آقا من خيلي دوست دارم از فعاليت هاي شما الگو بگيرم لطفا راجع فعاليت هاي ما طلبه ها هم برنامه بدهيد من باز هم باشما تماس خواهم گرفت خدا نگهدارتان
شهاب مرادی :سلام/ طوبی لک و حسن مآب. التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4852  |  25 امتياز

عبدالله
از آمريکا
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۹
حاج آقاي مرادي سلام 
خيلي‌ ممنونم که اين موقعيت رو براي همه ايجاد کرديد تا بتونن از شما کمک بگيرند 
از شما خواهش مي‌کنم که يک کتاب يا هرچيزي که خوب بتونه کمکم کنه براي تهذيب نفس و مراقبه تو اين کشوره غريب. خيلي‌ نياز به کمک دارم. انشاله با معرفي‌ کتابي‌ که مناسب براي سن ۱8 سال بتونيد کمکم کينيد. بازم ميگم خيلي‌ نياز دارم يه چيزي رهنمام باشه. 
ممنون ميشم کمکم کنيد 
 
اجرکم عنداله
شهاب مرادی :سلام/ با یادداشت "خدا و ناخدا" شروع کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5230  |  25 امتياز

درمانده
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۹
با سلام و عرض تسليت  
مدتي است در گير يک مسيله عاطفي شدم در طي اين مدت بارها طرف مقابلم را به روشهاي مختلف امتحان کردم با احتمال 99.9 درصد از علاقه دو جانبه بينمان اطمينان حاصل کردم با اين وجود طرف مقابلم اقدامي براي خواستگاري رسمي از من نمي کند .  
من به شدت در گير اين موضوع شدم . البته هيچ گونه رابطه اي اعم از دوستي و. . . بينمان وجود ندارد بلکه ايشون همکار من هستند و آشناي خانوادگي .  
من فرصت هاي زيادي را به خاطر اين موضوع از دست دادم و الان به شدت افسرده ام . عاجزانه ازتون خواهش مي کنم کمکم کنيد .
شهاب مرادی :سلام/ ادامه نده.
در این گونه شرایط وقتی پسر خواستگاری رسمی را فورا انجام نمی دهد 1 درصد هم به علاقه دل نبندید!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3855  |  25 امتياز

امير مقيمي
از تهران
امضا شده : ۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۶
سلام و خسته نباشيد 
3 شب از صحبتهاي شما در مسجد الهادي استفاده کردم، صحبتهاي شما رو خيلي شبيه صحبتهاي مرحوم دولابي ديدم، خواهشمندم اگر ممکن است و طبق پيشنهاد دوستان کلاسي را در جايي برگزار کنيد. نياز نسل ما همين صحبتهاي روان و ساده اما اثر گذار است.
شهاب مرادی :سلام/ از همین چیزا می ترسم!
می ترسم که منبر معمولی تبدیل به مرید و مراد بازی بشه!
مرحوم آقای دولابی بسیار نازنین و محترم بودند ولی رفتار برخی شرکت کنندگان در جلسات می تواند برای سلامت روحی ما خطرناک باشد.
لطفا ابتدا بیشتر تامل کنید و با همین جلسات موجود مقایسه کنید و ...  سپس اعلام نظر بفرمایید.        »»»مهرداد ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3462  |  25 امتياز

javad
از tehran
امضا شده : ۱۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۴
salam hajagha, laptopam farsi nadare ,bebakhshid babate finglish. 
tabrik babate sevomin sale site, daste shoma vaghean dard nakone babate designe jadido fogholade ke ba ma hedye dadin. 
akharish ham inke: 
... 
ajreto be khode hazrate zahra,
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5800  |  25 امتياز

احمدرضا1361
از شيراز
امضا شده : ۰۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۵
سلام 
حال شما خوبه 
خواهش ميكنم به تمام حرفهاي من گوش كنيد و بعد پاسخ بدهيد 
يكسال پيش يك روحاني معروف در يكي از دانشگاههاي كشور اعلام ميكند كه دوام ازدواج افراد از طريق حروف ابجد دقيقا جواب ميدهد و فرمولي ارائه ميكند كه متاسفانه يا خوشبختانه اين فرمول درست است (ما اين فرمول را براي خانواده هاي مختلف امتحان كرديم همگي درست بود حتي افرادي كه از هم طلاق گرفته اند درست بود ) و يكي از افراد خانواده من در اين جلسه حضور داشته و ان را در خانواده مطرح كرد 
حالا من كه يك پسر 27 ساله هستم يكسال است كه هر چه گزينه براي ازدواج انتخاب ميكنم طبق اين فرمول مناسب نيست و خانواده هم مخالفت ميكند  
تمنا ميكنم خواهش ميكنم من را راهنمايي كنيد 
من را از اين بلاتكليفي نجات دهيد 
ايا اين فرمول درست است با توجه به اينكه اين روحاني از روحانيون معرف ميباشد
شهاب مرادی :سلام/ به این حرفها توجه نکنید. و اگر بر این مبنا انتخاب کنید به دختر خانم باید توصیه شود قبول نکند!
پیامها و یادداشت های مربوط به انتخاب همسر را بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4441  |  25 امتياز

دنيا
از زمين خدا
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۳۷
سام اقاي مرادي . لابدميگين بازم دنيا. 
دارم کلافه ميشم خلاصه منو ببخشيد. 
ازتون يه سيوال دارم که نتونستم از کسي بپرسم تا الن . اصلا واهمه دارم. 
من ئانجوي 24 ساله اي هستم که در غربت درس ميخونم. مدتي با چند نفر هم اتاق بودم که بعد متوجه شدم يکي ازون افراد ايدز داشته. نگرانم از اينکه نکنه به منم سرايت کرده باشه. ميدونم راههاي انتقال چيه و هزاران بار مقاله هاي ايدز رو خوندم. يه موقع دستش بريد و ما اونو پانسمان کرديم . نکنه ... 
حتي ميترسم ازمايش بدم 
نميدونم چکار کنم 
من ميتونم چکار کنم. لطفا منو راهنمايي کنيد. اينقدر مشکلاتم زياده که نميدونم کدومو بگم
شهاب مرادی :سلام/ من پزشک نیستم ولی اگر او را پانسمان کردید و دست شما زخم نبوده احتمالش 0% است که مبتلا شده باشید ولی معلومه به اضطراب مبتلاید و در حال افزایش و تشدید اضطراب.
صبح به اولین و نزدیک ترین آزمایشگاه بروید و  درخواست آزمایش HIV بدهید و برای همیشه از نگرانی بیرون بیایید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:983  |  24 امتياز

زهرا
از قم
امضا شده : ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۵۹
سلام 
در مورد اينكه م‍ي فرماييد براي ازدواج استخاره نكنيد، مي خواستم بپرسم اگر كسي خودش براي ازدواجش يا ساير كارهايي كه در انجامش شك داره، نماز استخاره بخونه،اشتباه ميكنه؟ 
از توجه و پاسخگويي تان كمال تشكر را دارم.
شهاب مرادی :سلام/ استخاره نباید جای فکر و مشورت و مسولیت پذیری افراد را بگیرد.
برای کارها از خدا خیر درخواست کنید.
واگر کسی زیاد شک می کند به مشاور مراجعه کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  24 امتياز

دکترخراساني
از tehran
امضا شده : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۵
salam haj agha 
ayyame ghambare rehlate bozorg marde akhlagh vA shahdate agha emam hasane mojtaba ra be shoma tasliat migooyam..ma ra az doaye kheyr faramoosh nakonid...baryae shafaye hameye bimaran har kas emshab mihmane in site ast yek martabe sooreye hamd bekhanim.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3336  |  24 امتياز

مهدي محمدي
از تهران
امضا شده : ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۵
سلام حاج آقا ... 
موضوع از اين قراره كه من با يك دختري حدود 2 ماه پيش مراسم خواستگاري انمجام داديم و مراسم بله بران نيز انجام شد 
و خانواده دختر خانم گفتند كه بعد از محرم و صفر مراسم عقد انجام شود تو اين مدت من چندين بار به ديدن دختر خانم رفتم ولي بعد از اين مدت يه احساسي پيدا كردم كه نميتونم اين دختر خانوم رو دوست داشته باشم و با بعضي صحبتهايي كه ايشان از بنده انتظار داشتند بنده دلسرد شده و همچنين كه گفتم نمي توانم احساس عشق به ايشان كنم  
البته 5 روز پيش نيز پيش يك مشاوره ازدواج رفتيم و با صحبتهايي كه آقاي دكتر با بنده انجام دادم متوجه شدم كه اين خانم بهدرد بنده نميخورد(البته آقاي دكتر اينقدر صريح نگفت )حال از شما ميخواهم كه تورو به اين روز عزيز جواب منه منتنظرو بدي بازم ممنونم از شما.
شهاب مرادی :سلام/ آیا در این مدت با هم گفتگو هم کردید؟ واژه های گفتگو، خواستگار، و... سرچ کنید.
عجالتا مراسم عقد را دو ماه به تاخیر بیاندازید.
من باید حداقل 15-14 تا سوال از شما حضوری بپرسم ... پس بهتره باز به همون مشاور محترم مراجعه کنی و مفصل صحبت کنی.

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3181  |  24 امتياز

هومن کهربا
از اروميه
امضا شده : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۰
خيلي ممنون که ديروز به اروميه اومدين گرچه استقبال با شکوه نبود ولي همين تعداد کميم که بوديم کلي ازتون چيز ياد گرفتيم 
ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ جلسه ی با نشاطی بود من از تعامل و همراهی همه ی دوستان تشکر می کنم ؛ 4 ساعت جلسه شوخی نیست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2861  |  24 امتياز

يسنا
از تهران
امضا شده : ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۲
باسلام خدمت شما 
مشكلي دارم كه تا بحال فقط راه حلش را از خداون خواستم اما بعد از نه سال هنوز حل نشده هنوز منتظر مدد الهي هستم اما از شما هم كمك مي خواهم از نه سال پيش به پسر همسايه مان علاقمند شدم او هم چندين بار ابراز علاقه كرد اما من او را براي دوستي نمي خواستم و از اول قصدم براي ازدواج بود اما آن زمان نه من موقعيت ازدواج داشتم نه او چندين سال گذشت و از تب و تاب افتاديم به قولي بزرگ شديم اما خيال مي كردم بعد از گذشت چندين سال همه چيزاز ياد مي رود. اما نشد او همان كسي است كه هميشه دنبالش بودم و از طرفي مورد تاييد پدرم هم هست چندين ماه پيش قرار شد با پدرم شراكتي داشته باشند اما آن موضوع كنسل شد ولي يكي دوبار رفت و آمد خانوادگي پيدا كرديم و خانواده شان هم مورد تاييد خانواده ام قرار گرفت و همين موضوع باعث شد تمام بي قراري هاي گذشته به سراغم بيايد. مشكل من اين است كه از دل او از نظر او بي خبرم و كس ديگري را هم نمي توانم جايگزين او كنم و به جز او نمي توانم به كسي فكر كنم. الان خواستگاري دارم كه شرايطش بد نيست ولي از نزديك با خود پسر صحبت نكردم مي خواهم از او خيالم جمع شود بعدادرباره او راحت تر تصميم نگيرم . شماره تلفن همراهش را دارم استخاره كردم خوب درامد تا او را از حال خودم با خبر كنم. ولي باز هم دودل هستم مي خواهم از شما راهنمايي بخواهم به نظر شما چطور بفهمم آيا اين علاقه يك طرفه است يا مثل گذشته دو طرفه است؟ اگر با او مطرح كنم تحقير نمي شوم؟ در ضمن دوست ندارم خانواده ام را در جريان بگذارم جون اگر بفهمند هم باورشان نمي شود من به كسي دل بسته باشم. من فوق العاده مغرورم همين غرورم هم باعث شد نتوانم احساسم را به او نشان دهم. خواهش مي كنم راهنماييم كنيد من زياد وقت ندارم از طرف خواستگارم به شدت در فشارم.آنها مي خواهند زودتر به خواستگاري بيايند ولي من براي اينكه فرصت داشته باشم اين موضوع را به بعداز امتحانات دانشگاهم موكول كردم.
شهاب مرادی :سلام/ روشن است که این یک علاقه یک طرفه است.
در همین 5-4 صفحه‌ی اول بالاترين امتياز تعداد قابل توجهی پاسخ مناسب پیدا می شود. حتما بخوانید.

با توجه به نبود اطلاعات از شما و سن و سال و شرایط دو طرف تنها توصیه ام مراجعه شما به مشاور است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4759  |  24 امتياز

SADAF
از TEH
امضا شده : ۰۵ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۳:۴۸
دوستان سلام. به هم يادراوري کنيم طوري رفتار نکنيم که در اين شرايط ،از به تعبير استاد مرادي امتحان روزگار غيبت(اطاعت از نايب حضرت) سربلند بيرون نيايم.در حديثي از امام صادق (ع) امده مردم در زمان غيبت غربال ميشوند.مواظب باشيم با رفتارمون از اين غربال رد نشيم
شهاب مرادی :سلام/ ان شاءالله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4110  |  24 امتياز

مسعود
از تهران
امضا شده : ۱۰ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۱۷
سلام حاج آقا چرا آلبوم بعد از عمره چیزی اضافه نشده .خواندم که مفصل مشغول کار علمی هستید و فقه برای روحانی مثل آب برای ماهی است. 
اما عکاسی هم آن هم از زاویه نگاه شما مورد علاقه امثال من.
شهاب مرادی :سلام/ شب عید در تهران یک دوربین خریدم (G10)
و روز آخر همان سفر عمره در مکه شارژرش گم شد. و شارژرش در بازار موجود نیست.
بنابراین فعلا؛ تمام.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4046  |  24 امتياز

محمد جورابچي
از تهران
امضا شده : ۱۶ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۲۶
حاج آقا سلام 
ميلاد آقا اميرالمومنين(ع) بر شما مباركباد 
ديدم يكي از دوستان كتاب ارزشمندي معرفي كرده بودند. 
 
حيفم اومد از كتاب زندگاني اميرالمومنين(ع)( رحوم مهندس محسن مرادي،انتشارات آخرين پيام،1387) يادي نكنم و مطالعه اون رو به عزيزان توصيه نكنم. 
 
التماس دعا 
ياعلي
شهاب مرادی :سلام/ ياعلي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6203  |  24 امتياز

سيروس بياري
از تهران
امضا شده : ۲۵ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۲۶
سلام-يادداشت درمورد "چغولي"چه شد؟! 
-يك پيشنهاد هر صفحه اي كه جديد باز ميكنيم كلمه سرچ را تغيير دهيد 
مثلا صفحه اول همين "هندوانه"باشد و صفحه پاسخ به سوالات يك كلمه ديگر-مثلا غيبت- 
پيشنهاد خوبي نيست حاجي؟
شهاب مرادی :سلام/ چه عجب یک نفر پیگیری کرد. ان شاءالله
پیشنهاد خوبی است ولی اجرای ساده ترین کارها چیزی شبیه محال است با این آقایان برنامه نویس.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6194  |  24 امتياز

هدهد
از تهران
امضا شده : ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۴
بسمه تعالي 
سلام وقت بخير  
من سعي کردم در قسمت جستجو جواب سوالم رو پيدا کنم اما نشد.مشاوره براي ازدواج مي خوام و مثل بيشتر مراجعين عجله دارم (4 روز ديگه بايد جواب بدم)  
دختري 26 ساله از خانوادهاي متدين ،دانشجوي کارشناسي ارشد حقوق ، 
کار اموز وکالت و... 
خصوصی... 
... 
م از يک مشاور امين و مذهبي که فرد روشن فکري هم هستن خواستم با ايشون صحبت کنند... 
...( ميبينيد که چقدر زياد حرف ميزنم) 
قلبم هيچ کمکي بهم نمي کنه و فقط دارم با عقلم تصميم ميگيرم که ميگن مال خانمها ناقصه!!! 
ميگن تو ازدواج سخت نگيريد. 
من دارم سخت ميگيرم ؟ 
هيچ تضميني نيست که ايشون حتما تعهد به ادامه تحصيل رو فراموش نکنند. من الان ايشون رو يک ديپلمه با تجربه در نظر گرفتم ميشه زودتر راهنماييم کنيد. 
لطفا همه پيام رو روي سايت نگذاريد. 
ممنون خداحافظ
شهاب مرادی :سلام/ نامه مفصل شما را خواندم.
شاید این خواستگاری برای شما بیشتر جنبه هیجانی پیدا کرده چیزی مثل ذوق زدگی و در چنین حالی احتمال خطا زیاد می شود!

فعلا بدون در نظر گرفتن اختلاف تحصیل موضوع را همه جانبه بررسی کن و از تعجیل در پاسخ نهایی پرهیز.
اگر به مشاورتان اعتماد کافی ندارید هر دو به یک مشاور مجرب مراجعه کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3474  |  24 امتياز

سروش
از تهران
امضا شده : ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۳:۱۳
سلام 
در مورد توبه يک سوال داشتم. 
اگر به يک نفر يه خالي بسته باشيم(مثلا فرض کنيد گفته باشيم که يک همجين ماشيني خريدم) ولي بعدا از اين دروغ پشيمان شويم و توبه واقعي کنيم. ولي از ترس حفظ آبرو نتونيم حقيقت رو به طرف بگيم آيا توبه پذيرفته است؟؟
شهاب مرادی :سلام/ دروغ را ادامه نده تا توبه، توبه بشه.

ببخشید این چه آبرویی است که با ثروت و پول دروغین حفظ میشود و مثلا با نداشتن فلان ماشین میریزه؟؟؟ و این آبرو به چه دردی می خورد؟ و این چنین دوست و رفیقی چه نفعی برای دنیا و آخرت ما دارند؟؟؟

در معاشرت و انتخاب دوست اگر دقتمان را بیشتر کنیم راحت تر زندگی خواهیم کرد.

ان شاءالله آبرومند درگاه خدا باشی و باشیم همگی به جهت عرض ادب، گریه، علاقمندی و ارادتمان به آقا امام حسین عزیزعلیه السلام، ماشین؟ پول؟ مقام؟ و...

اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین علیه السلام فی الدنیا و الآخره
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2526  |  24 امتياز

حسن
از aivqh
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۴۲
سلام  
جناب شهاب مرادي عزيز من در يک مسئله به دوراهي رسيدم و از شما ميخواهم که من را در حل اين مسئله ياري دهيد . داستان از اين قرار است که يکي از اساتيد روحاني ما سر کلاس، درباره عزاداري براي امام حسين عليه السلام حرف زد و اشاره کرد به نوع عزاداري که در شهر ما يعني" شهرضا" برگزار ميشه و دستي به نقد اين نوع عزاداري زد ، وقتي که من يکم فکر کردم ديدم پر بيراه هم نميگه . آخه در شهر ما مردم به صورت دسته جات در شهر حرکت ميکنند و مشغول عزادري ميشند ، مشکل اصلي اينجاست که خيلي ها که در اين عزاداري شرکت ميکنند به قولي شکل و شمايل عزادار امام حسين(ع) رو ندارند و بجاي عزاداري ميگند و ميخندند و ميخورند ، از چشم و هم چشمي هايي که براي عزاداري ميکنند بگذريم، موقع شام يا نهار دادن که ديگه امام حسين و عزاداري رو يادشون ميره و جلوي چشماشون رو غذا ميگيره و براي يه ظرف غذا همديگه رو ميخورند. حالا دوراهي اينجاست که من برم تو اين مجالس يا نه؟  
از يه طرف چون اون استادمون گفت : که ديگه از وقتي اين شرايط رو ديده تو اينجور عزاداري ها شرکت نميکنه من هم ميگم کار خوبيه و از طرف ديگه زياد با رفتن نشستن پاي مجلس روضه بعضي از اين روحاني ها حال نميکنم ، حالا من چطوري براي امام حسين عزيزم نوکري کنم ؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ برو و مرا هم دعا کن.
فدای تک تک عزادارانت یاحسین.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3995  |  24 امتياز

منصوره الف
از تهران
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۱۹
سلام. 
من تازه با سايت شما آشنا شدم. 
تعريف شما رو از خيلي قبل شنيدم. 
من مادري هستم که خيلي براي پسرم نگرانم.27 سال داره.خيلي با ما روراست نيست.ما خانواده اي مذهبي هستيم ولي اون خيلي مقيد نيست.قصد ازدواج داره ولي دخترهايي رو معرفي ميکنه که باب ميل من(از نظر اعتقادي)نيست. 
من بايد چطور باهاش رفتار کنم که با من صادق باشه.(نماز رو هم خيلي اوقات نميخونه) 
لطفا راهنماييم کنيد.التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ دخترهای خوب را گرفتار نکنید.
مگر پسرتان باب میلتان هست که همسرش باشد؟
او را مشفقانه نصیحت کنید و به نماز سفارش کنید. حتما مشاوره برای او مفید است و برای خانواده
زندگی بهتر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4022  |  24 امتياز

Hiamir
از Tehran
امضا شده : ۲۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۴:۱۵
سلام حاج آقا 
مي خواستم براي قالب جديد سايت بهتون تبريک بگم واقعا عالي شده و تشکر کنم از برنامه هايي که در دهه اول محرم داشتيد
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:6249  |  24 امتياز

سمانه
از اصفهان
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۵۱
سلام آقا مرادي خسته نباشيد منظورتون شاهين شهر اصفهان؟لطفا آدرس رو دقيق بنويسيد با تشکر فراوان
شهاب مرادی :سلام/ شاهین شهر مگر جای دیگری هم هست؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:2097  |  24 امتياز

علي 444
از تهران
امضا شده : ۰۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۲
بازم سلام حاج آقا . 
 
همين توصيه اي که فرموديد: 
 
ازدوا با اتباع غير ايراني را براي ايرانيان توصيه نمي کنم.  
 
راستي حاج آقا چطوري بايد ارتباط برقرار کنم؟ 
 
آخه نمي دونم از ترسه يا خجالت ... برام خيلي مشکله و هم خيلي سخت که بخوام با دختري حرف بزنم و ارتباط برقرار کنم. 
 
چه برسه بخوام حرف از خواستگاري و اين چيزا رو پيش بکشم. 
 
(حاج آقا فکر کنم واسه من هيچ راه حلي نباشه.) 
 
نظر شما چيه؟
شهاب مرادی :سلام/ رسمی، خلاصه و کوتاه بگو و حتی بهتر است یک واسطه این کار را کند.
توصیه را جدی بگیر ولی ممنوع که نیست!
»»» لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4345  |  24 امتياز

حسين حسيني تبار كريمي
از قم
امضا شده : ۱۲ فروردين ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۳۶
ممنون مي شوم اگر در مورد استخاره در ازدواج مطالبي كه تذكر داده ايد را دريافت كنم. خداحافظ
شهاب مرادی :سلام/ مرسوم نيست ومقوله ازدواج به عنوان مهم ترين انتخاب بايد با ملاك ومعيار روشن - شناخت و آشنايي - تدبير وپختگي - ومهمتر شناخت تكنيك هاي لازم انجام شود استخاره وتفال مناسب اين كار نيست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1592  |  23 امتياز

ba2l
از تهران
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۴۶
سلام. 
نمي دونم تو صحبت هاتون اين مسئله هم عنوان شده يا نه.اما...من 13 ساله ازدواج کردم.يعني در سن 18 سالگي که شما خيلي موافقيد.يک خواستگاري سنتي که شما خيلي موافقيد.در دوره اي که عقد بوديم به مسائلي برخوردم که تو اون سن نمي دونستم بايد چکار کنم.بدتر از همه اين که فکر مي کردم با گذشت زمان همه چيز درست ميشه که نميشه و نشد.براي حفظ آبرو به هيچ کس نمي گفتم که اين مثلا آقا توي مسائل سکس وهمچنين عشق مشکل داره.فکر نکنيد نمي دونم فرق اين دو چيه. نه اين جا مجال نيست .از من خوشش نمياد و چون يک خانواده پدر سالار اصفهاني زورگو داره نتونسته حرفي بزنه.خواستم با عشق و محبت جلبش کنم نشد.براي معالجه پيشنهاد کردم به پزشک مراجعه کند نزديک بود مرا بکشد.الان 2 تا فرزند دارم. 
الان به اندازه اسرائيلي ها از اين شريک زندگي از اين سري از هم سوا, از اين همدم و مونس متنفرم.آرزوي مرگ براي کسي خوب نيست اما من هر روز بعد از هر نماز از خدا مي خوام مرگ يکي مان را برساند.
شهاب مرادی :سلام/ وقتی به مشکل برخورد کردید لازم بود که به مشاور مراجعه می کردید.
دیر نشده فعلا خودتان به مشاور مراجعه کنید وتا بیاموزید زندگی را بسازید.
فکر نمی کنید طلاق بهتر از مرگ باشد؟

(دختر ها باید در خانه و مدرسه مسولیت پذیر تربیت شوند و مهارت های لازم را بیاموزند تا در حدود 20 سالگی بتوانند ازدواجی موفق داشته باشند.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:902  |  23 امتياز

مريم
از کرج
امضا شده : ۰۵ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۳
سلام. 
در مورد اين يادداشت آخرتون ميخاستم بگم که من يه مشکلي دارم نميدونم اينم جز وسواس فکريه يا نه:دوست دارم"نقطه" کلمات و جملاتي رو که به کار ميبرم ضريبي از عدد پنج باشه و اگه نباشه بهم ميريزم!!!!!!!!!! 
مثل :"برنامه ي امشب شبکه پنج" . 
نقطه هاش 15 تاس!!! 
اعصابم بهم ميريزه...
شهاب مرادی :سلام/ دوست دارید یعنی انتخاب و تصمیم خودتان است یا مجبورید؟ اگر برای شمارش خود را مجبورمیبینید احتمال وسواس زیاد است و خوب است برای تشخیص و درمان به روانشناس مراجعه کنید.

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:7858  |  23 امتياز

...
از ايران
امضا شده : ۰۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۸
سلام حاج اقا 
من همون دختر16 ساله گناهکارم. 
توروخ احاج اقا کمکم کنيد راهمنماييم کنيد.خواهش ميکنم من دارم ديوونه ميشم. حاج اقا دستم به دامنتون. 
کمکم کنيد.
شهاب مرادی :سلام/ تمام پیام های شما را خواندم. دخترم اصلا نگران نباش.
خدای مهربان پشیمانی را توبه حساب می کند هرچند شما استغفار هم کردید پس خودت را گناهکار ندان .
التائب من الذنب کمن لا ذنب له
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5233  |  23 امتياز

مسجد امام صادق!
از نزديک مسجد امام صادق!
امضا شده : ۱۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۹
سلام حاج آقا مرادي! 
اميدوارم حالتون خوب باشه. 
مسجد امام صادق پاي صحبتهاي ارزشمندتون بودم و کلي لذت بردم. يه سوال: چرا توي سايتتون اعلام نکرديد که اونجا سخنراني داريد؟ ما از کجا بايد از سخنرانيهاتون مطلع شويم؟ 
درضمن به نظر من تعداد سخنرانيهاتون خيلي کم است. (ميگيد نه؟ به رأي بگذاريد!) شما که اينقدر اصرار داريد که يه سري حرفهايي بايد زده بشه که زده نميشه، پس چرا بيشتر سخنراني نميکنيد. 
يه سؤال ديگه: اعتماد به نفستون واقعا برام جالبه. البته فکر کنم عزت نفس باشه. چه جوري ميشه اين ويژگي را ارتقا داد؟ 
با آرزوي سلامتي و موفقيت
شهاب مرادی :سلام/ پیگیری نکرده بودند و من تلقی کرده بودم جلسه لغو شده که نزدیک اذان مغرب تماس گرفتند و ... به هر حال توفیقی شد الحمدلله.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3065  |  23 امتياز

نوکر امام حسين عليه السلام
از همسايه ي آقا امام رضا عليه ا
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۴
سلام عليکم 
الهم عجل لوليک الفرج 
عيدتون مبارک حاج آقا،کاش ميشد همه ي حرفارو خلاصه و تو چند خط نوشت---کار واجب باهاتون دارم---اگه خدا بين شماوگناهام حائل شد يه تخفيف بديد تا صداتونو بشنوم(ضوابطو خوندم)---(به خدا اين حرفارو با تواضع نوشتم،يه وقت فکر نکنيد خدايي نکرده با غرور نوشتم،آخه تو نوشتن ممکن برداشتاي متفاوت بشه!،واسه اين گفتم،جسارت نشه يه وقت) 
به الله اعتصمت وبه الله اثق وعلي الله اتوکل---منو از دعاي خيرتون محروم نکنيد ياعلي
شهاب مرادی :سلام/ میشه خلاصه کرد تلاش کن خود این نوشتن و خلاصه کردن برای خودت هم مفید است.
ان شاءالله هر وقت مشهد بودم و شما را دیدم با هم صحبت می کنیم معمولا هروقت مشرف هستم چندساعتی در حرم مشغول گفتگو با زائرین هستم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4579  |  23 امتياز

سارا
از کاشان
امضا شده : ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۲۰
حاج آقاسلام .حاج آقاتوي يه مشکل بزرگ گيرافتادم پسرعمه ام ازم خواستگاري کرده ومن جواب منفي دادم.علتشوچندخط ديگه ميگم دوباره ازم خواستگاري کردن چون که من18ساله هم وپيش دانشگاهي.مي ترسم دانشگاه قبول بشم ودانشگاه روي من تاثيربذاره چون اون سيکل داره ميترسم جوگيرشم .خانوادش روستازندگي ميکنه ولي خدش نه.وقتي موقعيتي پيش مياکه کنارش باشم دوسش دارم ولي ميترسم هوس باشه.بدون اطلاع خانواده هامون بهم پيام ميده وميگه که واقعادوسم داره وبه لطف خداخوشبختم ميکنه از11معيارمن 7تاش روداره ازم قول گرفته که تادوشنبه جوابشو بدم راستي اون 22سالشه وميترشم انتخابش ازروي احساسات باشه.خواهش ميکنم کمکم کنيدبه هيچ کس اعتماد ندارم تنهام نذاريدببخشيدپرح رفي کردم لازم بودومنتظرجوابتو ن هستم نااميدم نکنيد.ياعلي.
شهاب مرادی :سلام/ لطفا 11 تا معیار را تیتروار بنویس.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4823  |  23 امتياز

محمد021
از tehran
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۲۶
aslan nemishe mosbat andishi kard? az rahnamaetan ham besyar tashakor mikonam va barayetan doa.
شهاب مرادی :سلام/ قبل از انتخاب همسر بدبین باشید.



چرا یادداشت ها را نمی خوانید؟ همین باعث شده چند مورد از یادداشت ها را ادامه ندهم. و ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4911  |  23 امتياز

طراحي سايت
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۵
سلام 
 
من خرداد امسال براي طراحي سايت شما با استادم صحبت کردم و از ايشون اجازه گرفتم که ايميلشون رو براتون بنويسم که ازشون کمک بگيريد. منتهي از اون موقع چندين براتون اين پيغام رو نوشتم ...
شهاب مرادی :سلام/ دیدم و تشکر می کنم جای دیگری سفارش دادم و هزینه اش را هم پرداخت کردم
ان شاءالله اگر در دیماه تغییری حاصل نشد مزاحم استاد شما می شوم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4376  |  23 امتياز

رهگذر باراني
از تهران
امضا شده : ۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۹
... ميدونيد فکر ميکنم دارم زيادي مزاحمتون ميشم ! 
ممنون ! اين ها رو بذارين به حساب درد و دل يکي که دنبال خدا ميگشت و پيداش نکرد ! 
زبون حرف زدن منم اينه ديگه ! معذرت ميخوام بابت بي ادبي هام !  
برام دعا کنيد ! يا خودم خدا رو پيدا کنم يا خودش يک معجزه بکنه يک جوري بياد توي زندگيم !  
شايد هنوزم بشه بهش اميد داشت !  
به قول بعضي ها و خودتون : 
يا علي !
شهاب مرادی :سلام/ او همین جاست همین نزدیکی ...


بیــــدلی در همه احــوال خدا با او بود         او نمی دیدش و از دور!خدایا می کرد

اگر برای به خدا رسیدن فقط "فرار" را کنار بگذاریم  به او رسیده‌ایم! و "قرار" می یابیم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3650  |  23 امتياز

ماه منبر کاظمي
از WEB
امضا شده : ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۴
سلام 
ايا بستن بخت واقيعت دارد؟ چرا عده اي اين کار را مي کنند؟ پس اختيار خداوند کجاست که اجازه به همچين کاري به بنده هاش مي دهد؟ چرا ؟ من جواب قانع کننده مي خواهم .تمام اعتفادتم زير سوال رفته .اگر امکانش هست مي خواهم تلفني با شما صحبت کنم. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ بارها گفته ام نه. خرافه است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:4055  |  23 امتياز

مهشید ::71
از خوزستان
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۹
حاج اقا سلام...خصوصی... مگه نمی گن که اگر اول و اخر دعاهامون صلوات ختم کنیم دعامون یه جورایی کادو شده بسته بندی به خدا میرسه.تازه استجابش هم قطعیه؟ پس چرا من امسال با وجود تلاشهایی که کردم نه تنها معدلم 19 نشد بلکه ... . 
از اونچه که ترسیدم به سرم اومد.شدم51/17 . 
اخه چرا؟من تو مراسم های ماه رمضون همش همین دعا رو کردم حالا چرا باید اینجوری بشه؟ 
خب لابد حکمتی در کار بوده.ولی چه حکمتی ؟ 
مگه با 19 شدن معدل من کسی میمرد یا فقیر میشد.خدا الهی قربونش بشم که تا ابد نوکرشم و البته شرمنده اش هستم بابت تارک الصلاه بودنم در طول دو سال چرا نباید در این زمینه کمکم کنه؟نمی دونم شایدم قرار بوده معدلم بشه15 و خدا کمک کرده تا شده 51/17 
... خصوصی... 
حاج اقا کمکم کنید. 
مرسی 
یا علی 
خداحافظ
شهاب مرادی :سلام/ 1. کلیک کنید و بخوانید و به این احساس توجه نکنید و اهمیت ندهید ولی اگر این توهم عاشقی ادامه پیدا کرد به مشاور روان شناس مراجعه کنید.
2. دعا به جای خود ولی درس و امتحان یک رابطه منطقی و روشن دارد هر چقدر پول بدهی آش می خوری! آنچه که شما با دعا از خدا انتظار داری تغلب است نه اجابت!
3. به تکلیف شرعی عمل کنید در هیچ قانونی حتی قوانین اجتماعی این نحوه برخورد مورد پذیرش نیست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:724  |  22 امتياز

شیرین شمالی
از شمال
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۹
سلام عرض میکنم خدمتتون...((خیلی کوتاهش کردم)) 
دختری 18 ساله هستم.خانواده ای مذهبی دارم و بسیار خوب.کمتر از 1 ساله که با پسری 19 ساله از طریق چت آشنا شدم.میدونم کار اشتباهی بود.اما من این اشتباه رو کردم.از همه نظر شبیه همیم.هدفم از اول ازدواج بود(توی دل خودم) اما اون نه.اینو بهش حق میدم چون سن زیادی نداره که بخواد قطعی قول بده.هر دو امسال کنکور دادیم و امیدمون به دانشگاهه.هنوز همدیگرو از نزدیک ندیدیم. 
اما میتونم بگم پسر خوبیه و تنها گناهش همین دوستیه. 
ازین دوستی عذاب وجدان گرفتم.دارم سعیمو میکنم که خیلی زود تموم بشه خوب یا بد.بعد از اینکه تو دانشگاه همدیگرو دیدیم بهش میگم تصمیمشو بگیره.بهش علاقه دارم و میخوام این ریسک رو بکنم.آقای مرادی این رابطه رو سراسر گناه نبینید.اگه اینم نباشه دیگه امیدی به زندگی ندارم.دیگه هیچ چیز این زندگی برام قشنگ نیست. 
بهم بگید امیدی بهم هست؟  
آدما میتونن چنین ریسک هایی تو زندگیشون بکنن؟و ناراحتیهای احتمالیشو به جون بخرن؟ 
شما میگید این راه اشتباهه؟؟؟؟هنوز م گاهی دودلی میاد سراغم. 
((جوابهای نامه های دیگران رو خوندم و مشابه نبود.ببخشید مزاحم وقتتون شدم.لطف کنید خیلی کوتاه جواب ندید.نیاز به کمک جدی دارم)) 

شهاب مرادی :سلام/ اصلا موقعیت شما برای تصمیم گیری درباره ازدواج مناسب نیست.
فعلا صبر کنید و یادداشت جناب سروان را به دقت بخوان .
موارد یادداشت "یک نه، برای موفقیت و سعادت " را هم مد نظر داشته باش.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:739  |  22 امتياز

فاطمه 86
از تهران
امضا شده : ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۴۶
سلام علیکم 
خسته نباشید 
حاج آقا اگر اشتباه نکنم تا به حال 3 یا 4 تا پیام با همین مضمون براتون گذاشتم ولی پاسخی ندیدم. 
در ابتدا که پیام دادم و بعد پیام پیگیری را ارسال کردم گفتید (25 تیرماه) که با اسم واحد، اسم اولم را یادم نمی آید و با همان اسم واقعی ام یعنی اسم دوم پیام می فرستم. 
من دختری 20 ساله و حافظ قرآن (ان شاء الله) هستم و پایبند به اعتقادات و باور های اسلامی، خانواده خوبی دارم و آخرین (پنجمین) فرزند خانواده هستم . در حال حاضر خواستگاران زیادی دارم ولی در شرایط کنونی ام تمایلی به ازدواج ندارم شاید اصلی ترین آنها تنهایی پدر و مادرم بعد از رفتن من باشد. 
هم اکنون 4 ماهی است که من خواستگاری سمج دارم که تابه حال 15 بار به خواستگاری من آمده و هر 15 بار هم جواب منفی گرفته. اصرار خانواده و خود ایشان من را معذب کرده و حس بدی از این موضوع دارم. احساس گناه می کنم و نمی دانم نظر ایشان به من از چه چیز ناشی شده که با این همه غرور 15 بار با اصرار و پافشاری بیشتر به خواستگاری می آیند. از طرفی از پدر و مادرم هم خجالت می کشم که کسی را این چنین معطل خود کرده ام.من نظر خودم را هر 15 بار با قاطعیت و بدون شک و تردید داده ام . این وصلت با تفاوتهای موجود را از نظر عقلی و منطقاً مناسب نمی دانم با اینکه کیس مناسبی هستند. ایشان 27 سال سن دارند و یکی از دلایل من برای رد کردن ایشان تفاوت سنی زیاد است. و دیگر اینکه ایشان دانشجوی دکترای مهندسی دانشگاه شریف هستند و من دیپلمه، دیگر اینکه خانواده من از نظر اقتصادی در طبقه متوسط به بالای جامعه قرار دارد ولی آنها خیلی اوضاع مالی شان بالاتر از ماست (خیلی ، خیلی جوری که در تصور نمی گنجد). خوانواده ایشان و همچنین خودشان انسانهای متدین با باورهای سنجیده مذهبی هستند. از این لحاظ من بدم نمی آید که حتی طرف مقابلم کمی هم مثل ایشان اعتقاداتشان از من بالاتر باشد ولی بعضی نظراتشان علاوه بر اختلافات مالی و تحصیلی من را گنگ کرده و قدرت انتخاب را از من گرفته.  
ایشان حس مالکیت طلبی زیادی نسبت به همسر آینده شان دارند که من از این حس متنفرم. و همچنین با اینکه خود در دانشگاههای کشور تحصیل کرده اند ولی با تحصیل همسرشان در دانشگاه مخالف هستند (به نظر من خیلی عجیب است) و دیگر اینکه ایشان (شاید به خاطر دارا بودن چنین شرایط مالی، شغلی و تحصیلاتی) مغرور هستند. این را از حرکت های جلسات اولیه برداشت کردم. ایشان فکر می کردند که هر جا بروند باید در همان دم اول دختر را تقدیم او کنند. البته این را میدانم که جاهای دیگری هم به خواستگاری رفته اند و خود ایشان نپذیرفته اند. این را هم بگویم که پدر و مادر ما راضی به این وصلت هستند و علی الخصوص پدر و مادر ایشان همه تلاش خود را برای انجام این وصلت به کار برده اند.  
حاج آقا قبلاً از جواب مبسوط شما متشکرم 
خیلی دعایم کنید  

شهاب مرادی :سلام/ توجه شما به تفاوتها منطقی است اما هیچکدام از آنها (بجز تفاوت در سطح تحصیلات)نمیتواند برای رد این خواستگاری دلیل کافی باشد که آنهم به نظر می رسد از نظر خواستگار شما حل شده است.
به عبارت دیگر او شما را با همین شرایط برای زندگی مشترک مناسب تشخیص داده است.
اما ظاهرا مشکل اصلی شما وابستگی زیاد به والدینتان است. شما باید این موضوع را بپذیرید که دیر یا زود باید از آنها جدا شوید و زندگی مستقلی تشکیل دهید. آنها نیز چنین آرزویی دارند.
بنابراین با تفکر و تامل و به دور از احساسات درباره این خواستگار مشتاق بررسی کنید و با بهره گیری از مشورت والدین هرچه زودتر تصمیم نهایی (قبول یا رد) را بگیرید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:953  |  22 امتياز

سجاد
از بيرجند
امضا شده : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۱۵
شما الان داريد درباره ي مسجد و اينكه آدم بايد توي اين مكان آرامش داشته باشه صحبت مي كنيد ولي ما يك تجربه ي بد از مسجد رفتن داريم توي سفر براي نماز خواندن جايي بهتر از مسجد پيدا نمي كني ولي خوب تو مسافرت زود رسيدن يا دير رسيدن دست خودت نيست ولي در صورتي كه ما باز هم آنقدر دير نرسيديم و به نماز دوم آنها رسيديم ولي خوب بدون وضو كه نميشه نماز كرد براي همين تاوقتي كه وضو گرفتيم نمازشان تمام شد وخادم با عصبانيت و دشنام ما را از مسجد بيرون كرد آخه ما اگه اونجا نماز نمي كرديم باز تا شهر بعدي بايد صبر مي كرديم خلاصه اين خادم بد اخلاق ما را از مسجد بيرون كرد و درب مسجد را هم محكم پشت سر ما بست يعني در اصل ما را از خانه خدا با توهين وبي احترامي بيرون كرد. 
من از اون روز اگر هم به مسجد بروم با ترس و نگراني است خلاصه اون شب نمازمون به ساعت 11 شب افتاد اين مسجد در شهر ساري و مسجدي به نام ... بود. 
پيشاپيش از توجه شما متشكرم 
حضور شما در برنامه ي مردم ايران سلام خيلي مفيد و اثر بخش است. 
از شما خواهش مي كنيم سعي كنيد تا حرف هاي خوب شما هرچه زودتر عملي شود.
شهاب مرادی :سلام/ رفتار خادم بد و ناپسند ولی شما هم نباید یک برخورد این قدر در شما تاثیر بگذارد.
بدی ها را فراموش کنید ، او را حلال کنید و برای او طلب مغفرت کنید. بد نیست تا چند شب در نماز شب یا پس از نماز واجب او را با مهربانی دعا کنید و برای مدتی شیطان را از ایجاد کینه در خودت ناامید کنی.
موفق باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:876  |  22 امتياز

من من
از گنبد
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۵۶
با عرض سلام خدمت حجت السلام والمسلمين حاج آقا شهاب مرادي.  
حاج آقا من يه سوالي به ذهنم رسيده که تصميم گرفتم امروز از شما بپرسم  
حاج آقا من از چکيده جوابهاتون اين جوابها رو گرفتم که عاشقي و ازدواج به صورت اينترنتي که اصلا توصيه نميشود وحتي بد هم هست البته من هم همين عقيده رو دارم وهمينطور از طريق دوستيهاي خياباني که باز هم باهاتون موافقم وميگفتيد که از رابطه دانشگاه و مدرسه هم نميشه به اون حد رسيد که بشه براي ازدواج انتخاب بشه باز هم با شما موافقم و.... 
ولي ميخواستم درمورد موردي که خودم دچارش شدم سوال کنم 
تو برخي از پيامهاتون ديده ميشد که ميگيد از رابطه هاي فاميلي ازدواج توصيه نميشه . اما من اين سوال رو ازتون دارم که به قول حاج آقا احمد نزاد که توفيق داشتيم دهه دوم محرو رو در هيئت فاطميئپون شهرستانمون خدمتشون باشيم که ميگفت بيشتر امامان ازدواج فاميلي داشتندو از فاميل زن گرفتند . 
مي خواهم اين ر ازتون بپرسم که پس چرا امامان اينگونه ازدواج کردند واما شما اين نوع ازدواج رو هم توصيه نمي کنيد  
در ضمن شما در ضمن جوابهاتون تمامي اين ازدواجها رو بد ميدونستيد که البته در بسياري ازجاها با شما موافق بودم.ولي پس شما چه نوع ازدواجي رو توصيه ميکنيد با تشکر خدا نگهدار
شهاب مرادی :سلام/ در ازدواج فامیلی (پسرعمو-دخترعمو یا دخترخاله-پسرخاله ) ریسک مسائل ژنتیکی زیاد است و مشکل آن در حوزه سلامت است اگر مشاوره ژنتیکی و پزشکی قبل از ازدواج انجام شود،مشکل دیگری نیست
(احتمال خطاها و مشکلات مشترک هر انتخاب و هر ازدواجی می ماند که باید به دقت بررسی شود)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:887  |  22 امتياز

ريحانه
از تهران
امضا شده : ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۵۰
سلام 
من قبلا"به سوالتون جواب دادم ولي 
دلم ميخواد در رابطه با دو سوال شما چيزهايي رو اضافه كنم: 
زندگي خانوادگي من و شايد خيلي زنهاي ديگه از طبقه متوسط و مذهبي جامعه نسبتا"با آرا مش همراهه ولي احساس ميكنم حالت افسردگي در خيلي از خانمها مشاهده ميشه..چرا؟ روزمرگي و فشار ناشي از رسيدگي به بچه ها-مشكلات مادي و نداشتن تفريح (تفريح هاي ما در تلويزيون ديدن و خوردن و گاهي مهماني رفتن خلاصه شده!)-اينكه اطرافيان در جامعه هم مدام مشكلاتشونو مطرح ميكنن-اينكه آقايون ابراز علاقه را در مسائل جنسي خلاصه ميكنند!و البته فشارهايي كه خصوصا"به افراد مذهبي در جامعه وارد ميشود ...و البته بر داشتهاي نادرست ما از دين..... 
خلاصه من كه در اطرافم افرادي كه با نشاط زندگي كنند كم ميبينم................. گاهي فكر ميكنم اگر چه بايد شاكر خدا باشيم كه زندگي خوبي داريم ولي واقعا"نشاط كوشش براي بهبود شرايط گفتگو در ما خيلي كم شده......راجع به مشكلات حرف ميزنيم ولي گفتگوي عاطفي!!!!!!نه!چون مردها اغلب ادامه نميدن اين حرفارو يا اينكه خوابن يا پاي تلويزيون!!!!!! 
نمي خوام همه اشكالات رو از اونها بدونم ولي تغيير نوع اخلاق و رفتار يك فرد كم حرف خيلي مشكله ...... 
بعضي وقتها فكر ميكنم اگر بچه ها نباشن خيلي مرد و زنها ممكنه با هم حرفي نداشته باشن كه بزنن!!!!!
شهاب مرادی :سلام/ مهم سوال دوم است.

منتظر پاسخ همه ی دوستان

به دو سوال یادداشت "فرار از گفتگو" هستم

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:881  |  22 امتياز

mohsen0241
از تهران
امضا شده : ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۴۳
با سلام خدمت حجت الاسلام مرادي  
 
من دانشجوي دانشگاه سراسري زنجان هستم به خاطر حضورتان در دانشگاه زنجان تشکر ميکنم ، با وجود اينکه مي توانستيد به حوزه هاي علميه يا صدا و سيما رويد ، تا همه به شما احترام بگذارند ، دانشگاه را براي سخنراني انتخاب کرديد جايي که مي دانستيد عده اي با بي احترامي اشان دل شما را به درد مي آورند . اما ايراد ندارد به قول شهيد چمران آنان که در راه حق قدم برميدارند آنقدر تهمت مي شنوند،آنقدر تازيانه مي خورند که آنگاه که لحظه مرگشان مي رسد مانند علي (ع) مي گويند : فزت و رب الکعبه  
آقاي مرادي 2 انتقاد از شما داشتم : 
1.لطفا در دانشگاههاي ديگر که حضور پيدا مي کنيد به مسئولين دانشگاه تذکر دهيد بيش از ظرفيت سالن راه ندهند که اين بي نظمي ها به وجود نيايد  
2.به نظر من ، که البته شايد اشتباه هم باشد ، دقدقه اصلي ما دانشجويان ، متاسفانه ازدواج نيست بلکه انتخاب دوست دختر و دوست پسر است .دوستي دارم که سال گذشته وقتي وارد دانشگاه شد و با دختري دوست شد از گرفتن دست دختر هم ترس داشت و اين کار را از لحاظ شرعي درست نمي ديد اما امروز ووو 
حجت الاسلام مرادي اما مشکل خودم و آن اينکه من در زندگي نعمات زيادي از خدا گرفته ام ، اما در شکر گذاري گهگاهي سست مي شوم ، اگر مشکلي داشته باشم نمازم غليظ تر مي شود ، گاهي وقتي مشکل دارم نماز شب هم مي خوانم ، اما وقتي مشکلم حل شد ، متاسفانه در عبادتم سست مي شوم براي رفع اين مشکل چه کاري انجام دهم ؟  
با تشکراز شما و تبريک پيشاپيش عيد نوروز
شهاب مرادی :سلام/ 2. غلیظ شدن اشکالی ندارد و آن را بد ندان و برچسبِ کاهل بودن را به خودت نزن در اولین موقعیت مشابه نمازت را خوب بخوان و آن اصل کلی را از اعتبار بیانداز و با شیطان لجبازی کن.
انتظارات به اصطلاح عرفانی از خودمان نداشته باشیم که عبادت فقط برای چه و چه . نه! عبادت و التماس به خدا برای حوائج نیز عاشقانه است هر دعایی می تواند بهانه ای جذاب برای کوبیدن در خانه معشوق باشد.
لطفا ضوابط را رعایت کنید و چند مطلب را در یک پیام ننویسید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:5464  |  22 امتياز

عاطفه حسيني
از قم
امضا شده : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۹
با سلام وادب وتبريک عيد خدمت حاج اقا مرادي 
نمي دونم بايد حرفامو چه جوري شروع کنم چون هيچ وقت فکر نمي کردم  
انقدر عاجز وناتوان بشوم که مجبور بشم اين حرفارو بزنم مدتي است که دلباخته ي 
پسر دايي ام شده ام بخاطر شرم وحيا وغروري که داشتم هيچ گاه وانمود نکردم که 
سرسوزني بهش علاقه دارم وبر عکس همشه وانمود ميکردم که ازش بدم مي ايد 
تا اين که با يکي از دوستانم که حس مي کردم مي تواند کمکم کند مشورت کردم  
نظر او اين بود که بهش زنگ بزنم وبگم که دوستش دارم علارغم ميل باطني ام 
اين کار را کردم اول که زنگ زدم جا خورد وبعد گفت دنياي من وتو خيلي از هم دور 
است.وهزار حرف ديگر که به دليل زياد بودن نميتوانم ان ها را بنويسم لحظه ي 
تحويل سال به حرم حضرت معصومه رفتم وخواستم اگه او مرا دوست دارد عاشق تر و 
واگر ندارد خدا کمک کند که فراموشش کنم که لحظه به لحظه دلباخته تر مي شوم  
حاج اقا من در خانواده وبستگان ازمحبوبيت خوبي برخوردار هستم وخاطر خواه زياد دارم 
ولي دارم همه چيز را از دست مي دهم کنکورمو خراب کردم پرخاشگر وبسيار سر به هوا 
شده ام با اندک چيزي اشکانم سرازير مي شود حاج اقا ايا تلفن من کار بدي بوده؟ايا غرورم  
شکسته شده ؟من نميتوانم فرامو شش کنم ؟حاج اقا بايد چه کار کنم؟
شهاب مرادی :سلام/ در مورد تلفن کار بدی نکردی و خدا را بسیار شکر کن که فهمیدی او دوستت ندارد!
پس عاقلانه و با تدبیر عمل کنید و بی جهت علاقه سازی و عشق پردازی نکنید. و  پاسخی مشابه.
جناب سروان! را خوانده اید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:3965  |  22 امتياز

بالا