آمار

بازدیدکنندگان: 4826576
حاضرین در سایت : 10 نفر
تست آمار روزانه
بازديد ماه گذشته : 265135
بازديد هفته گذشته : 18774
بازديد روز گذشته : 2450
بازديد سال جاري : 1522116
بازديد ماه جاري : 59888
بازديد هفته جاري : 17043
بازديد امروز : 1725
آمار از تاريخ:1388/1/28
نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7107 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 »

نامورودی
yek farde moztar
از tehran
امضا شده : ۰۸ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۸
سلام آقای مرادی. منو می بخشين که انشای درستی ندارم . متاسفانه در شرايط بسيار بسيار بدی گير کردم . من مادری دارم که دارای مشکل سرطان بوده و در اثر داروهای شيميايی موهای سر خودش رو از دست داده . پدرم به همين دليل ( خودش انکار می کنه ) هيچ گونه رابطه ای با او نداره . اينها حتی سلام هم به هم نمی کنن . پدرم آدم خوبيه ولی متاسفانه از مواد مخدر ( ترياک) استفاده می کنه . البته نه جلوی ما . برادری دارم که ۲۷ سالس و ما پول نداريم که اون رو زن بديم . همه جا جواب رد بهمون می دن . ايشون توسط همين کامپيوتری که من دارم باهاش برای شما می نويسم به طور علنی در خونه به عمل استمنا می پردازه . من هيچ گونه ارتباطی با برادرم ندارم . ايشون دچار وسواس شديدی شده و بسيار بد دهن و فحاشه و هيچ راهی وجود نداره که من با ايشون ارتباط بر قرار کنم . بسيار مظطرب هستم . ولی توکل بر خدا دارم و از آيندم خيلی می ترسم . از اين که کسی به خاطر خانوادم با من ازدواج نکنه . در ضمن مادرم هم با وجود اين که متعلق به يک خانواده ی مذهبی هستن ولی چنان فحش هايی می دهن و خيلی بد دهن هستن . من از مادرم خيلی می ترسم . ايشون مکرر آبروی منو پيش دوستام بردن و من اعتماد به نفسم رو به شدت در مقابل دوستانم از دست دادم . در ضمن من در يکی از بهترين مدارس تهران تحصيل می کنم و همه می گن که آدم باهوشی هستم . ( خودم دقيقا نمی دونم ) ولی به علت مشکلاتی که دارم و دعواها و استرس ايی که در منزل وجود داره اصلا قادر به خوب درس خوندن نيستم . آقای مرادی من اصلا حالم خوب نيست و شديدا احتياج به کمک و دعای شما دارم . اميدوارم که هر چه سريع تر من رو راهنمايی بفرمايين . متشکرم .
شهاب مرادی :سلام/ مشکلات و مسائل زندگی همانطور که میتوانند مانع رشد و ترقی انسان شوند اگر با درایت و هوشمندانه به آنها نگریسته شود می توانند راهی بسوی پیشرفت بگشایند.
مسائل زندگی شما واقعی و قابل توجهند اما شما از تواناییها و قابلیت هایی برخوردارید که می توانند زمینه عبور شما را از این شرایط دشوار و حرکت بسوی آینده ای روشن فراهم کنند.
یکی از آنها همین هوش و استعداد خدادادی شماست.
از این امکان بخوبی استفاده کنید و نگذارید با تسلیم شرایط سخت شدن فردایی همچون امروز برایتان رقم بخورد.
رابطه تان را با خداوند تقویت کنید.
با دوستان خوب ارتباط برقرار کنید و با امید و اعتماد به نفس درس بخوانید.
انشاءالله حتما موفق خواهید شد.
من هم دعا می کنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:834  |  4 امتياز

علی بداغ آبادی
از مشهد
امضا شده : ۰۸ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۶
با سلام وعرض تبریک به مناسبت میلاد سرور و سالار شهیدان  
سوالی که برایم مطرح است این می باشد که معمو لا افراد آگاه برای ازدواج از جهت سنی وقت تعیین می کنند .می گویند برای دختران از 20 الی 25 سال سن مناسبی است. حال این سوال مطرح است که آیا این تعیین درست است وبر فرض درست بودن ملاک آن چیست. 
این نکته را نیز اضافه کنم که اقوال در این زمینه متفاوت است.بعضی دیگر به این مطلب هستندکه سن 18 الی 23 برای دختران خوب است. 
سوال دیگر وآن اینکه طلبه علوم دینی در این برهه از زمان تخصصش راروی چه رشته ای باید بگذارد . 
با تشکر فراوان
شهاب مرادی :سلام/
1- سن مناسب ازدواج ملاک ثابتی ندارد و در فرهنگ ها و جوامع مختلف کم و بیش متفاوت است.
مهم اینست که متناسب با شرایط و عرف جامعه دختری که در خانواده و موقعیت عادی بزرگ شده توانایی مسوولیت پذیری و اداره یک خانواده را داشته باشد که امروزه در نسل جدید بیشتر جوامع سن ازدواج دخترها و پسرها نسبت به نسل قبل بالاتر رفته است.
2- به نظر میرسد یک طلبه علوم دینی علاوه بر یادگیری فقه و اصول ، معارف و علوم اسلامی باید بتواند هرچه بیشتر در تبلیغ و ترویج دین بکوشد و این میسر نیست مگر اینکه مشکلات امروز جامعه را بداند و از روشهای صحیح و کارامد تبلیغ آگاهی داشته و پاسخگوی مسائل زندگی و شبهات اعتقادی مردم باشد.
عدم تسلط به منطق و روش شناسی مشکل ساز است
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  4 امتياز

میلاد
از iran
امضا شده : ۰۸ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۳
سلام آقای حجه الاسلام مرادی  
من در کلاس دانشگاه تهران شما را از نزدیک دیدم همونی که mp3 رو ازش گرفتی و گفتید دیگه ظبط نکنید من می خواستم شما به من راهنمایی کنید من از دختر خانمی که در همان دانشگاه در رشته دندانپزشکی درس می خواند و در کلاس زبان با هم آشنا شدیم ومن فکر می کردم ایشان درخواست من را قبول کند ولی نکرد حالا بعد از مدتی با رفتارش چیزه دیگری میخواهد و دوستش به من گفته میخواهد با وی صحبت کند به نظرتون درسته  
ازتون ممنونم 
خدا ناصر شما باشد
شهاب مرادی :سلام/ اگر برای ازدواج آماده ای
و اگر از او بزرگتری
و اگر با هم تناسب و هم شانی دارید
و اگر در صورت موافقت او زمینه ی خواستگاری رسمی فراهم است
و اگر او یکی از این موارد نیست بسم الله .
در غیر این صورت نه.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:761  |  4 امتياز

sara_sh
از تهران
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۱۱
با سلام خدمت شما 
من علاقه زيادي به مادرم دارم.و بدون او قادر به زندگي نيستم.به همين خاطرمن هميشه از خدا ميخواهم كه طول عمر مرا كمتر كند تا خداي نكرده مرگ مادرم را نبينم.از آنجايي كه من 27 و مادرم 57 سالش است و اختلاف سني ما زياد است من بسيار نگرانم. 
و اگر دعايم مستجاب نشود من 
حتما مجبور به خودكشي مي شوم. 
از آنجايي كه در زندگي مشكلات بسياري داشته ام و همه آنها را تحمل كرده ام مشكلاتي كه تحملشان صبر ايوب ميخواهد آيا خدا از اين گناه من ميگذرد؟ 
اگر نه دعا و يا ذكري براي بر آورده شدن حاجتم به من ياد بدهيد. 
 
 
با تشكر از شما 
ضمنا در اثبات عدالت خداوند نيز مرجعي به من معرفي كنيد.  

شهاب مرادی :سلام/ بله پدر ، مادر ، بستگان و دوستان و همچنين مال و زيبايي و جوانی و سلامتي و ... خلاصه همه ی چيزهايي که امروز متعلق به ما هستند ناپايدارند و فانی. کُلّ مَن علیها فان اين واقعيت زندگي است.
هيچ انساني هميشه زنده و سالم و زيبا نميماند. زندگي روال عادي خود را طي ميکند.واقع بين باشيد ولی خود را براي اتفاقاتي که هنوز روي نداده نگران و آشفته نکنيد.
به خدا توکل و به لطف او اميد داشته باشيد.
انشاءالله خداوند به مادرتان عمر طولاني بدهد.
به افکار منفي اجازه بروز ندهيد و از بودن کنار مادرتان لذت ببريد. 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:808  |  4 امتياز

پیمان زاهدی
از تهران
امضا شده : ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۴۹
با عرض سلام خدمت شما . 
من سه سال پیش در سن شانزده سالگی مشرف به مکه مکرم شدم و با توجه به شناخت از خود و تاثیر حج توقع داشتم پس از بازگشت انسان مومن تری شوم ولی... 
نمیدانم بگم تاثیر محیط بود یا خودم مقصرم نمیدونم  
ولی متاسفانه نمازم یک خط در میان شد و دیگر خبری از آن سجاده مفصل نیست و از اون طرف خدا رو صد هزار مرتبه شکر همان سفر باعث شده قبل یا پس از انجام کاری به اشتباه خودم پی ببرم و چون من موقعیت کاری ام طوری است که وقت زیادی برای اینکه پا منبری کسی شم یا با بچه مومن ها باشم ندارم (من در بازار کامپیوتر رضا کار می کنم و بیش از صد ارباب رجوع داریم که تعداد قابل توجه آنها خانم های جوان هستند) و من نسبت به نوع برخورد آنها که خیلی اروپایی و به اصطلح به روز است نمیتونم عکس العمل نشان بدم (به خاطر یه خورده حرمتی که واسش دارم) و این موضوع باعث شده که نگاه اطرافیان نسبت به من عوض شود و نمیتونم به راحتی به کارم ادامه بدم و من هم باید مثل اونها شم. 
شما رو به خدای احد و واحد قسم میدم به من کمک کنید . 
منی که میخوام از شر ارتباط با دختر رها شم باید چی کار کنم .مگه نمیگن دست زدن به نا محرم گناه کبیره است و پس چرا من نمیخوام مرتکب گناه شم باید هم رنگ جماعت شم . 
از شما خیلی ممنون هستم و خیلی خوشحال میشوم که به من جواب بدهید و به یک جوان نوزده ساله که پاش لغزیده ولی یک ته دلی معتقد است کمک کنید اگر هم نمی توانید جواب مفصل دهید شما در هر جای تهران که منبر داشته باشید به من این اجازه را بدهید که پا منبری شما شوم. با کمال تشکر پیمان زاهدی
شهاب مرادی :سلام/ نماز ها را بهتر بخوان این دست خودته
با اصل مسئله موافق نیستم (همرنگ جماعت...) اتفاقا اگر پرهیزکار باشی در دل همون جماعت بد هم خدا بهت اعتبار و ابهت میده .پس گول نخور
منبر که اجازه ای نیست قدمت به چشم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:757  |  4 امتياز

مریم
از تهران
امضا شده : ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۶
سلام آقای مرادی اگه لطف کنید مرا راهنمایی کنید ممنون میشم من هر روز میلم راچک می کنم اما از جواب شما خبری نیست من می خوام با این آقا ازدواج کنم  
خواهشا من اورژانسی هستم
شهاب مرادی :سلام/ پیام شما را خواندم  قبل از اتخاذ تصمیم  بهتر است به یک مشاور مراجعه فرمایید.
بعید است این ازدواج هرچند که با هیجان همراه است منجر به آرامش شود.
-----------------------------------------
بخشی از نکات ارسال پیام سایت :«به هیچ پیامی به وسیله ارسال ایمیل پاسخ نمی دهم
و درج آدرس ایمیل شما (که نمایش داده نمی شود) صرفا برای شناسایی و سرچ پیام های قبلی (منتشر نشده) در محیط مدیریت سایت می باشد.»
 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:765  |  4 امتياز

****
از .....
امضا شده : ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۳۵
سلام حاج اقا چطور مي شه امام زمان رو تو خواب ديد؟نگيد كه سخته يا نميشه حاج اقا...
شهاب مرادی :سلام/ نمی دانم.
ولی میدانم و می دانی که چه طور می شود امام زمان (روحی له الفدا) را راضی و خوشنود کرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:757  |  4 امتياز

آمیتیس
از کرج
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۳۴
سلام حاج آقا 
اول ازتون تشکر میکنم که صحبتای خوبتون خیلی کمکم میکنه 
من یه مشکلی دارم که نمیدونم باید باهاش چی کار کنم و حتی نمیشه در موردش با کسی صحبت کنم 
...لطفا نامم خصوصی باشه... 
لطفا راهنماییم بفرمایید و برام دعا کنید 
خدا نگه دارتون 

شهاب مرادی :سلام/ شما که الحمدلله به دینداری علاقمند هستید و ميدانيد که نماز عبادت واجبي است که با هيچ عذري از انسان مکلف ساقط نميشود.
ترک نماز علاوه بر اينکه ترک يک واجب ديني است و معصيت دارد انسان را از برکات آن در زندگي نيز محروم ميکند.
(من اعرض ان ذکری فان له معیشتا ضنکا)
اتفاقا شما در اين شرايط که به خاطر اين مشکل آشفته ايد به ياد خدا و کمک گرفتن از او بيشتر احتياج داريد تا آرام شويد.
به نظر ميرسد اعتماد به نفس شما ضعيف است و الا چهره (با توصيفي که کرده ايد)در موفقيت و محبوبيت ، تاثير چنداني ندارد.
ميتوانيد براي حل مشکلتان ابتدا به یک مشاور و در صورت لزوم به يک پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنيد.
بدون تغییر ممنوع!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:808  |  4 امتياز

ghatre
از tehran
امضا شده : ۲۹ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۰
salam 
omidvaram ke haletoon khoob bashe 
o namaz roozehatoonam ghabool!  
mishe ye hadise kheili ghashang az emam hasan behem begid(baraye miladeshoon mikham) 
mamnoon  

شهاب مرادی :سلام/ قال الحسن(ع):انَّ احسنَ الحسنِ الخلقِ الحسن
بهترین خوبی خوش اخلاقی است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  4 امتياز

شهادت همه آرزومه
از كاشكي كربلا بود كاشكي
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۳
سلام بر شما  
سوال ما پايين اين شعر زيبا 
رمضون كاشكي مي شد ما رو مدينه ببري 
 
منو پيش شهدا شكسته سينه ببري 
 
 
رمضون كاشكي مي شد شهادتا امضا بشه 
 
بدن ما همگي مثل خود زهرا (س) بشه 
 
 
رمضون كاشكي مي شد فاطمه لبخند بزنه 
 
به سر بسيجياش دوباره سربند بزنه 
******************** * 
سوال: من ميخوام طلبه شم  
ولي پدر و مادرم ميگن اول فوق ليسانس بگير بعد هر كاري ميخواي بكن 
اما من ميگم ديره 
شنيدم مرحوم آيت الله فاضل لنكراني گفته اند: هر كس كه خواست طلبه بشه اگر پدر و مادرش نگذاشتند ميتواند خود عمل كند زيرا دارد در را دين قدم مي گذارد 
لطفا مرا راهنمايي كنيد چكار كنم؟؟ 
 
التماس دعا 
یا حق 

شهاب مرادی :سلام/ عجله نکن. در اصل طلبه شدن بررسی کن و با چند روحانی موفق مشورت کن .
لزوما هر پسر خوبی ،روحانی خوبی نمیشه!طلبگی جدا کار سختیه!
ولی اگر به نتیجه رسیدی استدلالت برای پدر و مادر و هر کس دیگری محترم و قابل پذیرش خواهد بود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:695  |  4 امتياز

علی110
از تهران
امضا شده : ۲۸ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۷
سلام هیچ یک از انسانها به خواست خود به این دنیا نیامده.وقتی نطفه انسانی به خاطر گناه وهوسبازی دو انسان شکل می گیرد وان بچه نامشروع متولد شده و حرامزاده لقب میگیرد خواهی نخواهی صفات ان دو انسانی که از انها به وجودامده را میگیرد (ازانها ارث میبرد)حال این بچه گناهش چیست؟مگر خود میخواسته پا به دنیا گذارد انهم به طور نامشروع عاقبت اینطور بچه ها هم که معلوم است اکثرا خلافکار و بزهکار از اب در می ایند سوال من این است گناه او چیست که باید از عدم اینگونه پا به هستی بگذارد ؟این موضوع را نسبت به عدل خدا برایم توضیح دهید ممنونم التماس دعا یا علی مدد
شهاب مرادی :سلام/ روشن است که خدا به تناسب داده ها و داشته ها ی فرد، اعمال او را محاسبه می کند یعنی اگر بپذیریم فردی به واسطه ی وراثت در عبادت بی میلی و در معصیت اشتیاق دارد؛ اگر این فرد گناهی کند به میزان سهم اختیارش مجازات و عقوبت می شود و باز روشن است که سهم "خود" از "وراثت" بسیار جدی تر و مهم تر است وبه همان نسبت عقوبت به این چنین فردی برای تلاش بیشتر به منظور خوب بودن و رعایت تقوی پاداش بیشتری می گیرد.
هیچ کسی در گناه مجبور نیست
و او اعدل العادلین و احکم الحاکمین است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:786  |  4 امتياز

ریحانه امینی
از گرگان
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۷
با سلام و تشکر از شما سوال من کاملا خصوصی است ... 
...اینکه می گویند بخت دختری بسته است صحت دارد یا نه ؟ اگر صحت دارد راه باز شدن آن چیست ....
شهاب مرادی :سلام/ خواهش می کنم تصور بسته شدن بخت و موضوعاتی از این دست را از ذهنتان خارج کنید.
 گاهی همین باورهای نادرست مانع پذیرش موقعیت ازدواج شده و دختر خانمها با تصور بسته بودن بخت، مشکلات معمولی مسیر خواستگاری و... را دلیلی بر آن مسئله تلقی می کنند و در نتیجه موقعیت واقعی ازدواجشان را از دست میدهند.
  خطر کاهش تدریجی شانس ازدواج دختران را مکررهشدار داده ام و این طبیعی است که وقتی سن دخترخانم از حد متعارف ازدواج میگذرد فرصت های انتخاب کمتر میشود ولی شانس ازدواج از بین نمیرود!
توصیه میشود کمی واقع بینانه تر و به دور از کمال گرایی به خواستگارانتان توجه کنید.
ضمنا میتوانید از دوستان صمیمی یا نزدیکان مورد اعتمادتان برای معرفی فرد مناسب کمک بگیرید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:953  |  4 امتياز

sin22
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۱
با سلام 
در ابتدا می خوام ازتون تشکر کنم به خاطر توضیحات خوبی که راجع به گناه استمناء در سایت قرار دادین. 
من در مورد این گناه سئولات زیادی داشتم که با جستجو در سایت شما تقریبا به بسیاری از اونها پاسخ داده شد. 
 
در یکی از پیام ها خوندم که راجع به حکم نمازها و روزه هایی که بدون غسل خونده شده سئوال کردئن و شما در پاسخ گفته بودید که در مورد روزه ها مشکلی نیست. 
می شه این مسئله رو بیشتر توضیح بدین و کلا احکام شرعی در مورد استمناء رو باز کنید؟ 
مثلا اینکه مرتکبین این گناه فقط توبه و استغفار کنند کافیه و یا احکامی مثل کفاره هم برای این گناه وجود داره؟ یا مثلا شرایط غسل چه جوریه؟ 
متاسفانه در رساله ها یک سری توضیحات کلی و مختصر در مورد استمنائ داده شده. 
 
ممنونم و منتظر پاسخ شما هستم
شهاب مرادی :سلام/ در حالت جنابت داخل صبح شدن به گونه عمدی موجب باطل شدن روزه است .
کسی که به شکل  نا درست  غسل کرده  به طور سهوی  داخل صبح شده است ؛ بنابر این روزه هایی که گرفته صحیح است .
 استمناء از گناهان کبیره است و کسی که بدان مبتلا شده باید توبه و استغفار نماید و  کفاره خاصی ندارد .
 کسی که به علت استمنا جنب شده است ،چون جنابت او از راه حرام است ،به فتوای اکثر مراجع معظم تقلید , نباید در لباسی که الوده به عرقی است که در حال جنابت حاصل شده نماز بخواند .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:970  |  4 امتياز

s.r
از X
امضا شده : ۰۵ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۰
با سلام 
آقاي مرادي خواستم بدونم وقتي كسي بعد از خودارضايي ميخواد غسل كنه چه غسليه؟... 
لطفا ميخوام خصوصي بمونه ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ غسل جنابت. فرقی نمی کند.این فتوی را هم بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:753  |  4 امتياز

رضا
از يزد
امضا شده : ۰۹ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۵
با سلام. 
من يك روحاني مسلك هستم كه تازگي ها به تاسي از شيخ صنعان عاشقي را پيشه كرده‌ام. دل به يك هنرپيشه داده ام. چند قدمي تا اقدام جدي نمانده است. شيخ صنعان و حاج يونس فتوحي موفق بيرون آمدند ولي احساس مي كنم اگر الان دست بردارم خسرت دنيا و اخرت مي شوم. عليرغم اينكه فكر مي كنم نصيحت شما براي من آب در هاونگ كوبيدن باشد ولي دوست دارم به عنوان آخرين دارو بنوشم. ضمنا بگويم كه خانواده كاملا در جريان هستند.بنده مجيد
شهاب مرادی :سلام/ چند ماه قبل هم مشروحی از این وضعیتتان داده بودید .
ریشه ی این واکنش نامطبوع روانی در شماست.( واکنش عاطفی نسبت به یک هنرپیشه که چند میلیون مرد مثل شما و با نسبت مساوی او را می بینند ولی فقط شما احساس عاشقی می کنید)
به هر حال با توجه به وقوفتان بر این علاقه وَهمی (توهم عاشقی به دلیل یک طرفه بودنش و عدم شناخت درست شما از او) و وقوفتان بر اشتباه بودن این علاقه(تماس با مثل من و درخواست کمک وتشبیه خودت با شیخ صنعان و...) بهتر است به یک مشاور روانشناس  مراجعه کنید.
 البته چون شما از نقش او در سریال پارسال در ماه رمضان خوشتان آمده اگر نقش منفی بازی کند علاقه ی شما کم می شود.
جناب سروان!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:704  |  4 امتياز

farideh 3654
از tehran
امضا شده : ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۰۹
با سلام و تشکر.  
 
1) هشداري که در مورد از دست دادن[کاهش]شانس ازدواج مي دهيد، در مورد آنهايي که خواستگار دارند اما به خاطر ازدواج نکردن خواهر بزرگترشان ممانعت به عمل مي آيد، مورد را توضيح دهيد 
 
2) در برخي موارد مانند جلسه خانوادگي، انسان فقط مي تواند خودش را درست کند و سعي کند خوب گوش بدهد يا حرف بزند. خودتان بهتر مي دانيد که افرادي آنهم در جايگاه مقتدرانه والدين حاضر نيستند کلام مخالف را بشنوند و خوب کار فرزند در اين مجال اصلاح والدين يا هيچ کس ديگري نيست.  
اين مشکل در والدين با فرهنگ و خوشنام هم ديده مي شود
شهاب مرادی :سلام/ 1. یکی از موارد همین است و معمولا با تدبیر اشتباه و متاسفانه رایج خانواده ها دختر های کوچکتر هم رفته رفته شانس ازدواجشان را از دست می دهند.
باید خانواده های این چنین بپذیرند دختر کوچکتر که خواستگار دارد ازدواج کند.
2. قبول دارم سخت است ولی اگر والدین بپذیرند که جلسه تشکیل شود و قاعده بازی را رعایت کنند و اگر موضوع جلسات از موضوعات ریز و کم اهمیت(سفر آخر هفته، زیارت های هفتگی، تغییر یا تنظیم دکوراسیون گوشه ای از خانه و...) در طول مدت به موضوعات درشت و مهم برسد، کارساز خواهد بود. اگر این شیوه درست انجام شود معجزه می کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:944  |  4 امتياز

arezoo
از مشهد
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۲۲
سلام آقاي مرادي اميدوارم حالتون خوب باشه ميخواستم در مورد يک مشکل بزرگ که چند وقته اوضاع خونه ما رو به کلي به هم ريخته با شما صحبت کنم.راستش چند ماهه پيش داييم که 28 سالشه به مامان و خالم گفت که 3 ساله با دختر خانمي دوسته و حالا ميخواد باهاش ازدواج کنه وازشون خواست که پا پيش بذارن.اما چيزايي که باعث اختلاف و مشکل شده اينه که پدر و مادر اين خانوم از هم جدا شدن و هر کدوم دوباره ازدواج کردن ومامانه من با اين موضوع مخالفه چون خانواده براش خيلي مهمه.چيزه ديگه اين که فرداي همون روز داييم اومد دنباله ما و گفت ميخواد ما رو ببره که ببينيمش ما فکر کرديم از دور ولي نگو ايشون تو ماشين نشسته بودن.راستشو بخواين خود من به عنوان يه دختر 22 ساله هيچ وقت اين کارو نميکنم ترجيح ميدم بشينم تو خونه تا رسما بيان خواستگاريم نه اينکه زود پاشم برم که ببيننم خودتون که بهتر ميدونين معمولا در اينجور موارد ميگن دختره ميخواد خودشو بندازه همين هم يکم بيشتر مامانمو مردد کرد.اختلاف سنيشون هم 1 ساله.اما چيزي که من نمي فهمم اينه که وقتي مامانم به داييم گفت که خودش ميگرده يکي ديگه رو پيدا ميکنه داييم شرايطي رو گفت بايد داشته باشه که هيچ کدوم رو اين خانوم نداره.راستشو بخواين داييم بين حرفاش چيزي گفت که من واقعا متاسف شدم گفت من اينو ميخوام که چون خودش تو خوانوادش مشکل هست 2 روز ديگه نميتونه به من بگه خواهرت اينجوري مادرت اونجوري.به نظر من اين يعني داييم خودشو خوانوادشو دست کم ميگيره اعتماد به نفس نداره و ترسوه.يه چيزه ديگه اينکه اين خانوم به داييم گفته که يه خواستگار داره که خونه به اسمش ميکنه ولي جالبه که به محض اينکه داييم اينا رفتن خواستگاري(که البته مامانم نرفت)اون يک خواستگاره مثلا سمج غيب شد.اولين خواستگاري سه چهار ماهه پيش بود ديشب هم داييم بالاخره مامانمو راضي کرد که بيياد ولي بهتر که نشد بدتر هم شد.ببخشيد دلم خيلي پر بود زيادي حرف زدم.راستش خيلي اوضاع خونمون بد شده خواستم با يکي درد دل کنم.الانم دارم با گريه براتون مي نويسم چون تا قبل از اينکه اين خانوم پيداش بشه ما خيلي خوب بوديم ولي الان همه با هم قهرن ديگه خسته شدم.
شهاب مرادی :سلام/ چرا شما در موضوعی که مرتبط به شما نیست دخالت می کنید و ابراز نظر و ... گریه و خلاصه.
تلقی اکثر مردم در مورد فرزندان طلاق اشتباه است و کلیشه ای اظهار نظر می کنند در صورتی که تحقیقات نشان می دهد فرزندان طلاق معمولا مسولیت پذیرتر و شجاع ترند و ... با توجه به مشکلات والدینشان امکان تکرار اشتباهات مشابه کم می شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:734  |  4 امتياز

فاطمه86
از قم
امضا شده : ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۲۵
1.احتراما, لحن اين ضوابط با رفتار و گفتاري که از شما ديده ام تفاوت دارد. 
2. اگر قرار نيست از طريق ايميل پاسخ دهيد پس چرا نوشتن آدرس ايميل مراجعين الزامي است؟ 
3. فکر نمي کنم اين سوال تکراري باشد, هر چند شما مفصل راجع به اين موضوع صحبت کرده ايد:"اساسا چرا بايد ازدواج کرد؟ و تکامل نهايي که بايد از طريق ازدواج به آن رسيد چيست؟" 
از سوالم تعجب نکنيد من به اين موضوع بسيار فکر کرده ام و همچنان سرگردان و متحير بدنبال جوابم. پاسخ هاي معمول و کليشه اي(سنت پيامبر(ص)تشکيل خانواده, نياز جنسي, دوري از گناه و ...) مرا قانع نمي کند. اميدوارم متوجه حساسيت و اهميت اين مسئله باشيد. من از اينکه ندانسته کاري راانجام دهم بيزارم.  
 
ممنون
شهاب مرادی :سلام/ به ترتیب اهمیت:
3. چرا می خواهید علت ازدواج را بدانید؟ اگر ضرورتی در ازدواج حس نمی کنید، برای همیشه از ازدواج انصراف بدهید!
1. قانون، نظم و ضابطه مترادف خشم، غضب یا بی مهری نیست.
2. به نظر شما هر کاری فقط یک دلیل دارد؟!!! جداً اینطور فکر می کنید؟
ایمیل برای شناسایی پیام ها در فضای مدیریت سایت است.

- شما پس از 23 ساعت از ارسال اولین پیام با گلایه در پیام دیگری نوشته اید:
«...کاش حداقل علت پاسخ ندادنتان را مي دانستم.»

این پاسخ را که امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:25 است، برای شما کپی می کنم:
شهاب مرادی : سلام/ یک تمرین ساده:
 لطفا  در مورد علت عدم پاسخ من به پیام خودتان
یک تحلیل ارائه کنید.
راهنمایی:
1.معمولا هر روز بیش از 3000 نفر از سایت بازدید می کنند و اکثر افراد صفحات مختلفی از سایت را ملاحظه می فرمایند.و برخی پیام ارسال می کنند.
2. من در برخی ایام دسترسی به اینترنت ندارم: مثل همین 5 روز مسافرت کرمان دهه آخر محرم (که روزی بیش از 12 ساعت در جلسات و حاشیه جلسات، سخنرانی و پرسش و پاسخ فردی و عمومی داشتم و بیش از 1000 نامه و یادداشت کوتاه و بلند خواندم و 1300 پرسش نامه ی نخوانده آوردم تهران؛ علی رغم وجود امکانات یک دقیقه هم کانکت نشدم.)
3.در روزهای عادی بیش از 3 ساعت نمیرسم و وقت ندارم.
4. یک نفر هم همکار یا کمک در امر سایت ندارم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:804  |  4 امتياز

سميه مرادي
از شيراز
امضا شده : ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۶
ديده بگشا اي به شهد مرگ نوشينت رضا 
ديده بگشا بر عدم اي هستي مستي فزا 
ديده بگشا اي پس از سوءالقضاء حسن القضاء 
ديده بگشا از کرم،رنجور دردستان علي 
بحر مرواريد غم گنجور مردستان علي 
ديده بگشا رنج انسان بين و سيل اشک و آه 
کبر پستان بين و جام جهل و فرجام گناه 
تير و ترکش، خون و آتش، بيم چاه 
ديده بگشا بر ستم در اين فريبستان علي 
شمع شب‌هاي دژم، ماه غريبستان علي 
ديده بگشا نقش انسان ماند با جامي تهي 
سوخت لاله مرد ليلي خشک شد سرو سهي 
زاگهي ماند، جهل ماند از آگهي 
ديده بگشا اي صنم اي ساقي مستان علي 
تيره شد از بيش و کم آيينه هستان علي 
استاد علي معلّم 
سلام آقاي مرادي 
اينم چند جمله از بيانات حضرت آقا درباره حوادث اخير فلسطين: 
" سکوت دنياي اسلام در برابر اين تعدي کم نظير به هيچ رو پذيرفته نيست . 
امت اسلامي بايد به خروش آيد وسران اسلامي بايد خشم ملتهاي خود را به رخ رژيم غاصب بکوبند." 
چرا هيچ کس کاري نمي کنه؟ اصلا چيکار بايد کرد؟؟!! 
متشکرم.
شهاب مرادی :سلام/ هر کسی باید به اندازه برد صدای خود خشم ونفرت خود را از ظلم اسرائیل اعلام کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:795  |  4 امتياز

ثمين0269
از شهركرد
امضا شده : ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۵۱
با سلام و احترام 
دخترى 22 ساله هستم،اهل شهركرد،كه تحصيلات كارشناسى خود را در رشته حقوق قضايى در همين شهر به پايان رسانده و اكنون منتظر نتايج كارشناسى ارشد مى باشم.تا كنون خواستگاران زيادي داشته ام كه به خاطر اينكه به درسم لطمه اي نزند آنها را رد كرده ام...در سال آخر كارشناسي يكي از همكلاسان هم رشته ام كه اهل شهر يزد ميباشد به من پيشنهاد ازدواج داد.با ذكر اين نكته مهم كه خانواده اش با ازدواج وي با فردي خارج از شهر خودشان مخالف هستند.با استدلالاتي مثل رفت وآمد دشوار،منجر به طلاق شدن اين گونه ازدواجهاوهيجاني و سطحي بودن اين علاقه...من علي رغم اينكه پاسخم مثبت مي باشد با مشورت با خانواده ام به اوگفته ام تاخانواده اش را قانع كند،اما بعد از گذشت دوسال و نيم با وجود اينكه ايشان اكنون يك وكيل 28 ساله مي باشد هنوزخانواده شان (مادر و برادرشان –پدرشان به رحمت ايزدي شتافته اند-)راضي به اين امر نشده اند.برادرشان هم وكيل است ومتاسفانه ماجرا را بيش از حد حقوقي و حل نشدني جلوه مي دهند،سعي نمي كنند براي برادرش يك مشاور خوب باشد آنهااجازه نمي دهند اودر مهمترين كار زندگي خودش تصميم بگيرد.  
لطفا" مرا راهنمايي كنيد،چگونه مي توانيم بدون اينكه هيچكدام از خانواده ها رنجيده خاطرشوند اين ماجرا را فيصله دهيم.زيرا رضايت آنها برايمان مهم است.پدر و مادرم هر دو داراي تحصيلات عاليه هستند ودر شهرمان به خوبي مشهورند من نمي خواهم به عنوان فرزند ارشدشان دچار خطايي شوم ،با اين حال ما به هم علاقه داريم و با هم بودن برايمان مهم است.  
 
 
 
 
با تشكر فراوان ثمين
شهاب مرادی :سلام/ 1. رد کردن خواستگار ریسک است.
2. باقی مانده ی شانس ازدواجت را به پای این برادر یزدی از بین نبر. دوسال ونیم فرصت بسیار زیادی بوده. یک بار دیگر یادداشت يك نه . براي موفقيت و سعادت را بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:742  |  4 امتياز

نسيم
از تهران
امضا شده : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۶
سلام اقاي مرادي من يكي از بچه هاي مدرسه ي شكوفه هستم ... مي خواستم بگم فكر كردن توي مدرسه ي ما يه كم جا افتاده ولي باز هم خيلي ادماي بي فكري داريم.
شهاب مرادی :سلام/ خوب است ولی فراموش نکن موعظه را ابتدا فقط برای استفاده ی خودت بخر.
نبه بالتفکر قلبک...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:716  |  4 امتياز

Ma9257
از اصفهان
امضا شده : ۰۷ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۴۳
سلام عليكم: 
حاج آقا مرادي براي جهارمين بار مي‌نويسم. عصبانيم اما عصباني نمي‌نويسم. 30 ساله،كارشناسي ارشد از يكي از بهترين دانشگاههاي دولتي، ثبت 2 اختراع داخلي، كارآفرين، مجرد و هم اكنون در امتحان اعزام به خارج دورة دكتري وزارت علوم پذيرفته شده ام و از يكي از 50 دانشگاه برتر دنيا پذيرش دارم. دوست دارم قبل از رفتن حتما ازدواج كنم. اما بسيار دلسرد هستم. قصد داشتم زود ازدواج كنم اما خانواده حمايتم نكردند و مجبور شدم روي پاي خود بايستم تا بتوانم تمامي هزينة زندگي (مسكن و ...) خودم تأمين كنم. تا حالا 2 بار خواستگاري رفتم تقريبا 3 سال پيش (آن موقع كه داغ بودم) و ديگه نرفتم تا حالا. خواهش مي‌كنم راهنماييم كنيد چكار كنم از اين حالت دلسردي نسبت به ازدواج در بيام؟ 
خصوصي...  
با تشكر و خواهش دارم با تأمل و صبوري كامل به درخواستهام پاسخ بديد.  
راستي حاج آقا شما براي نماز شب ساعت 1 يا 2 شب بيدار مي‌شيد و پيام‌ها را پاسخ مي‌ديد؟
شهاب مرادی :سلام/ اگر ناراحت نمی شید در این سحرگاه عرض کنم خبری نیست شما فقط کمی لوس شدید...
 با مادر محترمت برو خواستگاری
 از فکر ازدواج با هنرپیشه ها بیا بیرون.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:773  |  4 امتياز

شيرين
از اصفهان
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۳۳
سلام حاج آقا سال نو مبارک لطفا فقط خوتون مطالعه کنيدو اگر ميشه سريع جواب بدهيد من مي خواستم با مشاور صحبت کنم ولي مشاور مطمئن يکي بيشتر نميشناسم که تا خرداد وقت ندارن من هم با مشاوره با هر کسي ميترسم که تازه گمراه بشم لطفا جواب بديد. ... و خودم هم تقريبا نسبت به بقيه دوستان مذهبي تر هستم تا امروز خاستگاران زيادي داشتم که بيشتر اونها به خاطر سخت گيري من در مسائل مذهبي رد شدن البته مسائل ديگه مثل ظاهر هم برام مهم بوده حدود يک ماه پيش از طريق چت با پسري 28ساله کارشناسي ارشدالکترونيک هستند و مادرشون دکترا روانشناسي و پدرشون دکتر مغز و اعصاب آشنا شدم که بر خلاف بقيه خاستگارهام تمام مواردي که مد نظر من بود رو داشت ( تحصيلات و ايمان و اخلاق )من اهل دوستي نبوده و نيستم اون هم قصدش ازدواج بود من هم از طريق تلفن ارتباط رو ادامه دادم و چون مطمئن بودم قصدش ازدواج و خواستگاري رسمي مادرم رو در جريان گذاشتم (البته ايشون نميدونن که مادرم مطلع هستن )ولي چون ايشون اهل تهران بودند ديدار به زودي امکان پذير نبود قرار شد هرکدوم يه فيلم کوتاه از خودمون ارسال کنيم همين اتفاق افتاد (البته فيلم من با حجاب کامل و فقط تبريک سال جديد بود)بعد از ارسال فيلم و عکس من راستش زياد خوشم نيومد ولي گفتم اگر همه چيزهايي که گفتن درست و راست باشه شايد بشه اين مورد رو در نظر نگرفت بعد از اون مورد من گفتم به نظر من در حد آشنايي لازم ما به قدرکافي صحبت کرديم بهتر بقيه موارد بمونه براي وقتيکه شما به طور رسمي اومدين ايشون شماره منزل ما رو داشتن من هم ادرس خانه و محل کار و شماره تلفن منزلشون رو داشتم که گفته بودم اگر با خانواده مطرح کردم براي تحقيقات بدن ايشون هم داد بعد از 2 روز که تماس قطع شد تماس گرفتن و با لحن دعوا چرا خودت تصميم گرفتي ؟ چرا زنگ نزدي ؟ و....... نميدنم چرا من هم قبول کردم که تماسها ادامه پيدا کنه ولي دچار شک شدم از اون زمان ايشون خيلي با اطمينان به اينده هرچي حرف مزدند من و تو خطاب ميکردن ولي من مي گفتم من مطمئن نيستم تا اينکه يک روز گفتم اگر جواب من منفي باشه شما چيکار مي کنيد ايشون تهديد کردن که من زنگ ميزنم خونتون با برادرت صحبت مي کنم و آبروت رو ميبرم و تو از اول من و سر کار گذاشتي قصدت اذيت کردن بود و ... من گفتم نه ولي من حق انتخاب دارم شايد نتونم قبول کنم ايشون به تهديد ادامه داد راستش اول ترسيدم بعدا گفتم من که گناهي مرتکب نشدم که بترسم زنگ زدم گفتم اصالا جواب من منفي شما هم هر کاري ميخواين بکنيد من هم از دست شما شکايت مي کنم اون موقع ماجرا عوض شد شروع به عذرخواهي کرد و گفت ببخشيد من اشتباه کردم عصبي شدم همه اينکارا به خاطر اينکه تو رو از دست ندم و.... من قبول دارم عصبي هستم البته من قبلش هم فهميده بودم از شنيدن نه عصبي ميشن ولي قبول کرده بود با هم بريم پيش روانشناس تا مداوا کنه گفت من حتي سه سال پيش مادرم گفت بيا درمانت کنم قبول نکردم ولي حالا به خاطر تو پيش هرکسي که بگي حاضرم برم براي مداوا .الان من ارتباط تلفني رو قطع کردم ولي مطمئن هستم از طريق مادر يا خواهرش براي خواستگاري رسمي اقدام ميکنه نميدونم کلا بي خيال اين ماجرا بشم يا اينکه خواستگاري رو قبول کنم راستش اگر اين موضوع عصبي شدن نبود به نظرم مورد خوبي يود ولي نميدونم اصلا قابل درمان هست يا نه؟ مادرم ميگن اين آدم روانيه، نميشه باهاش زندگي کرد ولي من ديدم وقتي عصبي نيستند همه چيز خوبه از نظرمذهبي هم نسبت به خيلي از همسن هاشون اطلاعات خوبي دارند و البته گفتن که رعايت هم ميکنن به نظر شما من چيکار کنم ؟خواستگاري رو قبول کنم يا نه؟ از اينکه وقتتون روميگذاريد ممنون
شهاب مرادی :سلام/ برای آگاهی و استفاده دیگر عزیزان پیامتان را کامل منتشر می کنم اگر ناراضی بودید اعلام کنید تا حذف کنم.

این ملاک علمی تشخیص قطعی اختلال روانی نیست!
ولی با توجه به شیوه ی آشنایی و روابط غیر دوستانه و غیر محترمانه و... ازدواج موفقی را نمی توان پیش بینی کرد. بیشتر فکر کنید
با پسری ازدواج کنید که همین الان بدون هیچ مرمت و تعمیر و اصلاحی مورد پسند و قابل اعتماد و لایق علاقه شما باشد. نه پس از تعمیر با اما و اگر و ای کاش!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:768  |  4 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۰
سلام حاج آقا.يه سوال دارم. 
شما كه ميگين شانس ازدواج دخترا داره كم ميشه،دخترايي كه براشون خواستگار نمياد چيكار كنن. 
خود من خيلي دوست دارم ازدواج كنم اما چون خواهر بزرگتر دارم مامانم تمام خواستگارامو رد ميكنه من بايد چيكار كنم؟؟؟؟ با مامان صحبتم كردم اما ميگه براي تو زوده.امامن خيلي به يه شريك زندگي احتياج دارم. 
خواهشا منو راهنمايي كنيد. و براي من خيلي دعا كنيد.
شهاب مرادی :سلام/ چند ساله اید؟ سوال کامل نیست!

پس خواستگار می خواد بیاد ولی خانواده مانع می شوند( متاسفانه این مورد شایع است! و جالب است همین مادر که مانع آمدن خواستگار می شود چند سال بعد به جد معتقد می شود که بخت دخترش را بسته اند!!!!)

به هرحال در مواردی مثل شما خانواده باید موضوع ازدواج دخترها را مجزا ببینند و و ازدواج خواهر بزرگتر را پیش شرط ازدواج او قرار ندهند!
یک زبان و دو گوش
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:786  |  4 امتياز

نار
از مشهد
امضا شده : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۹
سلام به شما و سپاس از خدايي که به شما فرصت استادي و به ما لطف شاگردي عنايت کرد. 
دختري 22 ساله هستم که مدتيه کمتر از خدا گله مي کنم . هميشه توي اتفاقات زندگيم دنبال رد پاي خدا بودم به همين خاطر وقتي جرياني بر خلاف ميلم تموم مي شد مي رفتم سر سجاده و با دل پري شروع مي کردم به گله کردن. 
بعد از ولادت امام رضا حالم عوض شده ديگه مثل قبلا بي تابي نمي کنم .اين شايد از يک جنبه خوب باشه اما من بيشتر مي ترسم از اينکه خدا(عزيز من) ديگه نخواد صدام رو بشنوه .اين همه سرد شدن بعيده .البته من هميشه ازش مي خواستم راضيم کنه به رضايت خودش ،فقط مي ترسم من رو به حال خودم رها کرده باشه.به هر حال ازش خواستم منو تو آغوشش بگيره و خودش تربيتم کنه،لطفا شما هم برام دعا کنيد. 
برادر!اين درد داغ تر از خواستگار نداشتن و ازدواج نکردن يا ... است لطفا از خودش کمک بخواين تا بتونين حرفي بزنين که آرومم کنه. 
يک دنيا سپاسگذارم هميشه تو حرم يادتون مي کنم. التماس دعا،به قول شما مردا يا علي
شهاب مرادی :سلام/ خوش ترین لحظات و شیرین ترین لحظات زمان گفتگو و مناجات با خداست.
 از موضوع گله! به شکر بپرداز و همیشه چیزی برای گفتن با خدا داشته باش دعاهای اهل بیت بهترین مشق برای عشقبازی با خدای مهربان است.
از زیارت امین الله (خصوصا در حرم رضوی) و دعای بعد از زیارت حضرت رضا صلی الله علیه شروع کن.
التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:814  |  4 امتياز

عسل123
از ---------------
امضا شده : ۳۰ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۰۹
سلام لطفان خصوصي باشد با تشكر 
آقاي مرادي من از زماني كه 14 ساله بودم علاقمند به آقاي شدم البته قابل توضيح است كه ابتدا اين علاقه از طرف ايشون شروع شد. با توجه به اقوام بودن ايشوناوايل ايشون را با اين حال كم مي ديدم ولي الن به دليل فاصله شهري مدت 4 ساله كه ايشون را نديدمالبته قابل توجه كه از مون ابتدا هم هيچ رابطه اي نبوده.الان با توجه به اينكه در سن 21 سالگي قرار دارم وايشون هم در سن 30 سالگي و هيچ رابطه اي هم وجود ندارد و تمام تلاشم براي فراموش كردن ايشون موفق به اينكار نشدم و نتونستم خودم را قانع به ازدواج به فرد ديگري بكنم ايشون هنز ازدواج نكردن. و به نحوي نشون دادن كه منتظرن من اشارهاي بكنم كه من اهل اين جور حرفها نيستم و غرور بهم اجازه اين جور كاري نميده. حالا موندم چه جوري با اين مساله كنار بيام فقط توصيه فراموش كردن و از اين جور حرفها نكنيد با كما ل تشكر
شهاب مرادی :سلام/ اتفاقا توصیه ی من فراموش کردن او و جدی گرفتن خواستگارهای واقعی است.
اگر شما درست برداشت کرده باشی (که بعیده) باید پسری را که زحمت خواستگاری به خودش نمی ده و منظره تو ازش خواستگاری کنی ، جدی و قابل اتکا ندان!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:705  |  4 امتياز

ندا آسماني
از تهران
امضا شده : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۰۷
سلام. اول اينكه زيارتتان قبول. كاش ما را هم دعا كرده باشيد.  
دوم خسته نباشيد. 
سوم: بعد از مدت‌ها فيلمي ديدم كه آنقدر به دل و روحم نشست كه نتوانستم براي شما نگويم. "به همين سادگي" 
كه به لفظ زيباي آنونس فيلم: "فيلم تحسين‌شده‌ي سال" است. 
وقتي اول فيلم شما را ديدم كه توي تلويزيون خانه‌ي طاهره (شخصيت اصلي فيلم) روبروي آقاي شهيدي‌فر نشسته‌ايدو در حال صحبت ، هم هيجانزده شدم و هم بهت‌زده. داشتيد مي‌گفتيد مشكل جوان‌هاي ما اين است كه گاهي خودشان نمي‌دانند چه مي‌خواهند. وارد زندگي‌اي مي‌شوند كه اصلا با آن هم‌خواني ندارند... و طاهره خيره مانده بود به حرف‌هاي شما... معطل مانده بود ذهنم كه آيا اين حضور و تصوير با شما هماهنگ شده؟ و اگر شده بايد چه فيلم و مضموني باشد كه شما موافقت كرده باشيد. هرچه فيلم جلوتر رفت، هرقدر فيلم‌نامه‌ي دلنشين آن مرا ياد داستان‌هاي بلند و ساده‌ي ايراني با زن‌هاي ايراني انداخت، بيشتر متوجه منظورتان شدم. آنقدر در طاهره غرق شده بودم كه هنگام باز كردن قرآن تنم داشت مي‌لرزيد.  
بعد از مدت‌ها يك فيلم خوب ديدم.  
با بازي خوب، فيلم‌برداري خوب، فيلم‌نامه‌ي خوب، تصاوير ناب و فكر تحسين‌برانگيزي كه در پشت اين فيلم پنهان شده بود.  
يادم ماند كه بايد بدانم چه مي‌خواهم از ازدواج و زندگي مشترك، 
يادم ماند استخاره را بايد دلت بگيرد،  
يادم ماند درست وقتي كه مثل جوجه‌اي گمشده در تاريكي خانه هستيم، خدا پيدايمان مي‌كند... 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/  نه با من هماهنگ نشده بود وجهی هم نداشت
تلویزیون بخشی از زندگی مردم است (که البته فیلم به ظرافت نقدی هم بر همیشه روشن بودن آن دارد!)
آقای میر کریمی در اوایل پاییز سال گذشته به من گفتند که بخشی از گفتگوی من و آقای شهیدی فرد در فیلمشان استفاده کرده اند...
در ایام فجر و جشنواره سرم شلوغ بود و از گوشه و کنار تعریف فیلم را زیاد می شنیدم تا بالاخره در فروردین امسال فیلم را در سینما فرهنگ دیدم
و تلفنی به آقای میر کریمی تبریک گفتم ...
به نظرم اگر مردی «به همین سادگی» را در سینما به تنهایی ببیند دلش برای همسرش تنگ می شود و این یعنی خوب
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:733  |  4 امتياز

بنده خدا
از ايران
امضا شده : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۴
سلام خسته نباشيد 
من حدود 13 سال مکلف هستم و در اين مدت غسلي بر من واجب بوده که انجام ندادم تکليف نماز روزه ها يم چيست؟ 
ممنون از توجه شما
شهاب مرادی :سلام/ اگر روزه ها را گرفته اید روزه ها درست است
و در هر صورت نمازها را باید قضا کنید. به تدریج بخوانید لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:722  |  4 امتياز

سيد علي
از تهران
امضا شده : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۴۸
سلام خدمت استاد محترم!  
من اونقدرها سايت شما نمي‌آيم اما هربار كه بيايم سعي مي‌كنم مقدار زيادي از پيام‌ها را بخوانم و اكثراً هم اين پرسش و پاسخ‌ها برايم مفيد بوده است. چيزي كه باعث شد اينبار مزاحمتان بشوم و پيام بگذارم پيام مريم خانوم از تهران بود. بارهااين نوع برخورد را در پيام‌ها ديده‌ام.  
حاج‌آقا سعه‌ي صدر و صبوري شما ستودني‌ است. اما كاش همانطور كه در گذشته گاهي نكاتي را متذكر مي‌شديد، (مثلاً سلام كردن) اينبار هم زشتي اين نوع برخورد و متوقع بودن را به آن‌ها گوشزد مي‌كرديد. جالب است كه همه دوست دارند هروقتي كه وقت دارند، همه در خدمتشان باشند. شايد سعادت حضور در جلساتتان را نداشته باشم، اما در قسمت برنامه‌ها هميشه پيگير هستم. اينكه شما حتي به تهران بسنده نمي‌كنيد. به شرق و غرب و شمال و جنوب ايران سفر مي‌كنيد تا همه‌ي جوان‌ها از شما بهره‌مند شوند و حالا... 
و كساني كه شما را به اسم كوچك صدا مي‌كنند، يا الفاظي كه در شأن شما نيست، 
اگر آن‌ها براي مشاوره و يا دريافت پاسخ به شما مراجعه مي‌كنند، يعني شما را بزرگ‌تر و داناتر از خود مي‌دانند. و احترام به استاد و بزرگ‌تر واجب است. اما احترام نه در حد خود كه در شأن مخاطب. شما هم روحاني هستيد و هم استاد...  
چه مي‌گويم؟ اين‌ها را كه شما مي‌دانيد. و حتماً بسيار دلتان مي‌گيرد از اين برخوردها و اين سكوت... 
اجرتان با خود خود خداي مهربان! 
يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:721  |  4 امتياز

بهارنارنج
از قم
امضا شده : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۵
سلام حاج آقا! خدا قوت!  
 
خواستگاري دارم 37 ساله ليسانس حسابداري دارد و كارمند بانك است. وضع كار و تحصيلات و ظاهرش خوب و مورد پسند است اما--- 
تا حالا دو بار با هم صحبت كرديم. 
ظاهر قضيه اين بود كه خانواده مذهبي اي هستند و دنبال دختر مذهبي هم مي گردند اما وقتي با ايشان صحبت كردم به چند نكته اشاره كرد: 
... 
... 
12. خيلي خيلي صادق بود و به نظر مي رسيد درون پاكي دارد و اين حرف ها و افكار را از چند مسلمان نما و كساني كه به اسلام درست عمل نمي كنند گرفته است و فكر كرده اسلام همين است و دنبال اصلاح افكار خود هم نرفته است. خود را معتدل و بقيه را خشك مذهب مي ناميد. 
13. به نظر مي رسيد به نوعي دچار كمبود عاطفه بوده است و شديدا نياز به محبت دارد. گفت اهل ابراز عاطفه هم هست.  
... حالا هم كه موردي پيش آمده اين جوري است؟ !!! آخه من بايد چه كار كنم؟ چقدر ديگه بايد صبر كنم كه يه آدم درست و حسابي از نظر ايمان و اخلاق سراغم بياد. مامان و بابام كه كليد كردند كه ديگه ما خسته شديم . برو ديگه!!!!  
حاج آقا به خدا اونا ديگه تحمل ندارن ؟ من چه كار كنم؟ تازه حال روحي ام كمي خوب شده بود اما حالا كم كم صداي اعتراضم داره به سمت خدا بلند ميشه. ناسپاسي نمي كنم اما بعد از اين همه دعا براي اين كه همسري صالح داشته باشم، انتظار موردي بهتر از اين را داشتم. 
تقريبا جواب خودم منفي است اما گاهي اين در ذهنم مي آيد كه شايد خدا اين فرد را سر راهم قرار داده تا من وسيله اي براي هدايتش باشم. برادرم مي گويد از طريق شخص ثالثي كه او هم قبولش دارد( خانم برادرش كه واسطه ما بود و دوست دوستم است و من تقريبا ايشان را نمي شناسم و از افكار مذهبي ايشان اطلاعي نداريم) مسلماني را در قالب همين اختلافاتي كه با او داري برايش تعريف كن. شايد دادن آگاهي به او باعث تغيير عقيده اش شود. البته من ترجيحم اين است كه به يك مشاور مراجعه كنيم. 
آقاي مرادي! با توجه به سن و سال و افكار اين آقا و حساسيت خودم روي مسايل ديني آيا اصلا صلاح هست اين جريان ادامه پيدا كند و اگر صلاح است به چه روشي و چگونه؟ آيا شروع زندگي با چنين تفاوت هايي محلي از اعراب دارد( بر فرض هدايتگري) . ديگران مي گويند اگر زن زندگي هستي برو و او را به راه بياور!!!
شهاب مرادی :سلام/ اگر احساس می کنید در گفتگو سخنانش بوی تفاهم و توافق دوجانبه نمی دهد، چرا به زحمت دست به کار علاقه سازی! می شوید؟
هرگز برای هدایت کسی با او ازدواج نکنید!
هرگز از سر ترحم با کسی ازدواج نکنید!
هرگز به خاطر فرار ازدواج نکنید!
نسبت به بدرفتاری و ناسازگاری پدر و مادر تحمل کنید و مراقب باشید از چاله در چاه نیافتید
اگر خواستگار را همان طوری که هست می پسندید، قبول کنید و الا با اطمینان او را رد کنید.
در آخر مراجعه به مشاور را توصیه می کنم.
-----------------------------------------------
12 پاراگراف از این پیام طولانی را حذف کردم. شما استعداد خوبی در مطول نویسی دارید مثلااین پیام و چند پیام دیگر
لطفا خلاصه و کامل مثلا خواستگار 37 ساله است اما شما چندساله هستید؟! ننوشته اید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:747  |  4 امتياز

يه دوست
از تهران
امضا شده : ۱۱ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۶
سلام. منم فكر مي كنم آمار سايت اشتباهه، چند روز پيش اتفاقي سايت بسته شد و من دوباره بازش كردم و 
ولي آمارش تغيير نكرده بود، براي همين شك كردم و چند بار بستم و دوباره باز كردم بازم تعداد تغييري نكرد؛ نمي دونم شايد از هر چند تا يكي رو نشون مي ده شايدم بدفه زياد مي شه، در هر صورت مشكل داره
شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا آمار براساس ip است (یعنی شما را بار اول که وارد سایت میشوید به آمار اضافه می کند و اگر 100 بار هم Refresh کنید یا تمام صفحات سایت را ببینید به آمار اضافه نمی شود.) مگر با browserدیگری سایت را باز کنید که 1بار به آمار اضافه میشود.
از توجه شما متشکرم .
 سایت خیلی کار داره و هنوز من چند مشکل در طراحی قالب سایت و برنامه ها من جمله performs و... دارم . دعا بفرمایید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:762  |  4 امتياز

وحيد
از اينجا
امضا شده : ۱۳ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۲۱
اقاي مرادي سلام 
اين چندمين باريه كه براتون پيام مي فرستم 
خواهشم مي كنم آقاي مرادي من بدجوري از خدا نااميدم 
شايد به خاطر شرايط زندگيم باشه كه هر چقدر براي بهتر شدنش دعا مي كنم بي فايده است . به من بگيد چه جوري با خدا آشتي كنم.
شهاب مرادی :سلام/ جز گمراهان از خدا نا امید نمی شوند [قال و من يقنط من رحمه ربه الا الضالون (حجر* 56)]
پس چرا شما ناامید شوید؟ راه آشتی با خدا بسیار هموار است وامشب که شب اول ماه رجب است از بهترین اوقات آشتی کردن است.
دنیا تنها فرصت بازگشت و آشتی کردن و توبه است
آغوش رحمت خدا همیشه -در انتظار هر قهر کرده ای- باز است.
لينك ، لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:746  |  4 امتياز

مهدي
از تبريز
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۹
سلام حاج آقا. ببخشيد از گلايه ام چون مي دونم خيلي زحمت مي کشيد و وقتتون رو برا جواب دادن به سوالات تمام نشدني ما مي ذاريد.حاج آقا اين مساله رقص برام معضل اساسي شده. خانواده و آشنايان مي گن تو اين دوره زمونه نمي توني دختري رو گير بياري که اهل رقص و اين مسايل نباشه حتي اگه مذهبي ام باشن(البته اين مورد در مورد اطرافيانم هم صدق مي کنه. با وجود مذهبي بودن مساله رقص براشون از ملزمات زندگيه)موندم حاج آقا من زيادي رو اين مساله حساسم يا اين حساسيت بايد باشه؟ 27 سالمه و از طرف خانواده هم چند دختر برا ازدواج پيشنهاد شده.
شهاب مرادی :سلام/ آنچه مسلم است
رقص زن در مقابل هر مردي به غير از شوهرش حرام است.
اما به فتواي بسياري از فقها شيعه رقصیدن زن در مقابل شوهرش و در مقابل زنان ديگر جائز است .
به موضوعات متنوع دیگر زندگی نیز توجه کن و از تمرکز روی یک مسئله بپرهیز.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:835  |  4 امتياز

mahdiye
از tehran
امضا شده : ۱۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۲
سلام نميدونيد چقدر از اينكه جوابمو ديدم خوشحالم 
 
خوش بحالتون چقدر ادم خوبي هستين با جوابتون كلي ارومم كردين  
اقاي مرادي مادر و پدر من خيلي من و محدود ميكنن من 21 سالمه و هنوز قدرت خريد 1 بستني رم ندارم انقدر باهاشون بحث كردم كه ديوونه شدم رفتم سراغ چت و ... حالا تنها كسي كه از بين رفت منم و مامانم و بابابم سر جاشون ديگه واقعا ازشون خسته شدمهمه كاريم كردم ولي فايده نداشت شما بگيد چيكار كنم
شهاب مرادی :سلام/ لينك را بخوان و تلاش کن همیشه مهربان باشی و بدهکار پدر ومادر!
سلامت خود را از منظر اخلاق و عرفان اسلامی با پاسخ به این پرسش
« آیا نسبت به والدینم طلبکارم یا بدهکار؟»
چک کنید اگر بدهکار بودید خدا را شکر کنید و ادامه بدهید ولی وای به حال کسی که خود را طلبکار از کسی بداند که تمام وجودش از اوست (منظورم پدر و مادر است!)
اشتباه نکنیم والدین بد و ظالم هم حقوق بسیاری بر فرزندانشان دارند
امام صادق میفرمایند اگر کسی نگاه خشم آلود به والدین ظالم خود کند ،خدا نماز و عبادت او را قبول نمی کند!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:770  |  4 امتياز

سعيد خياباني
از تهران
امضا شده : ۰۱ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۰۴
سلام 
بدون مقدمه: 
تا چند سال پيش فکر ميکردم بايد با يک دختر مذهبي ازدواج کنم 
اما الان نميدانم چه ميخواهم؟ 
ملاک هاي ازدواج چيست؟ 
بايد با چه معيارهايي شخص مقابل را بسنجم  
سردرگم هستم! 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ سر در گمي شما به خاطر ندانستن ملاک هاي ازدواج نیست شاید به دليل نشناختن نيازها ، تمايلات و به طور کلي نداشتن شناخت کافي از خودتان باشد.
به خودت فکر کن و در یک وقت مناسب، آرام روي یک برگه کاغذ ويژگيهاي اخلاقي ، توانايي ها ، استعدادهاي ذاتي ، آرزوهایت و شرايط و امکاناتت را بنويس
بعد با انصاف و واقع بينی خود را ارزيابي کن.
آنگاه به شناخت ملاک هاي مورد نظرت نزدیک می شوی.
از همنشینی و مشورت با خردمند غافل نباش.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:746  |  4 امتياز

سامي دخت
از تهران
امضا شده : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۳
برادر بزرگوار جناب آقاي مرادي 
با سلام 
من يکي از طرفداران پروپا قرص سايت شما هستم که از راهنماييهايي که شما براي حل مشکلات بقيه ارائه کرده ايد خيلي بهره برده ام.مي خواستم يک نکته در مورد سايتتان به همراه يک پيشنهاد براي دوستاني که به اينجا مراجعه مي کنند داشته باشم(البته با اجازه حضرتعالي)اينکه دوستان براي حل مشکلاتشان به روحانيت آگاه و مومني چون شما پناه آورده اند پديده مبارکي است اما اي کاش اينقدر فقط مشکلات را مطرح نمي کردند من مي خواستم از دوستاني که داراي زندگي هاي موفقي هستند و تجربيات شيريني در حل مشکلات ازدواج و زندگي مشترک دارند خواهش کنم اين موارد را هم عنوان کنند تا با رهنمودهاي شما تکميل تر گردد.بي شک ارائه نمونه هاي عملي،در حل مشکلات بسياري از دوستان مي تواند تاثير گذار باشد. 
(خود من هم قول مي دهم پيش قدم باشم و تجربياتم را از نوع زنگي خاصي که شروع کردم و امروز با گذشت 5سال سرشار از خوشبختي است بيان کنم )مجددا از بذل توجه و وقتي که براي جوانان اين مرز و بوم مي گذاريد صميمانه سپاسگزارم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:802  |  4 امتياز

مهدي
از تبريز
امضا شده : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۴۹
سلام حاج آقا مرادي. تو يکي ازاين جواب پيام ها نوشته بوديد کم کم داريد خسته ميشيد. حق داريد. ولي من مطمئنم محبتي که از شما تو دل خيليا مثل من افتاده بي حساب کتاب نيست. حاج آقا خاطرتون واسم خيلي عزيزه و دعاتون ميکنم که هميشه ابام سالم باشيد و خسته هم نشيد. 
يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:738  |  4 امتياز

كوچ پرستو
از تهران
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۵:۲۷
سلام 
تنهام 
دنيا ي تنها بودنو تنها موندنه 
دلم 
تنگه  
خدا 
اينجاست 
وم ن  
تنهام 
تو هم تنها؟ 
چرا؟؟؟ 
اي بابا  
خدا تنهام منم تنهام  
خدا خستم از آدم ها  
از افراط و از اين غم ها 
خدايا هوامو داشته باش.
شهاب مرادی :سلام/ متوجه نشدم که این شعره یا درد دل
به هرحال از خودتون سوال کنید: نقش "من" در پر کردن تنهایی اطرافیانم چه بوده؟ و
آیا دستِ حمایت یا چشمِ عنایت و یا گوشِ پر حوصله ای برای دلتنگی های دیگران بوده ام؟
و یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:853  |  4 امتياز

زينب.د
از کرج
امضا شده : ۱۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۵۶
با سلام خدمت شما 
سوالي از حضورتان داشتم من 22 سال سن دارم وپسر داييم منو ميخواد وجفتمونم دانشجو هستيم ولي اصلا شرايط ازدواج نداريم خوانوادهامونم ميدونن وراضيين.ميخواهم از حضورتان بپرسم با اينکه امکان محرم شدن نداريم ولي ميتونيم باهم تا حدي رابطه مثل دست دادن ووو داشته باشيم؟مرجع تقليدم هم آقاي فاضل هستن.در ضمن توي يک کتاب دانشگاهي رشته فقه خوندم افرادي با شرايط ما در صورتي که پسر تعهد بده بعدا دختر را به عنوان همسر ميگيرد به هم محرم حساب ميشوند.لطفا ما را راهنمايي کنيد 
با تشکر از شما
شهاب مرادی :سلام/ اون مطلب که از کتابی نقل کردید اصلا مبنای فقهی ندارد و علمی نیست. یعنی غلط است.
و بنا بر فتوای حضرت آیةالله فاضل اذن پدر شما لازم است.
اما عرض من این است که چند اشتباه مهم در کار شما وجود دارد:
1. امروز موقعیت ازدواج داری ولی پسر ندارد. پس نگو نداریم!
(((فراموش نکن: دختر با پسر فرق دارد!)))
2. خواستگاری رسمی اگر انجام شده بود خانواده ها در حل مشکل شما را کمک می کردند لينك
3. ریسک ازدواج فامیلی زیاد است و توصیه نمی شود!
پیشنهاد می کنم مدتی پیام های دیگران را در این سایت بخوان ؛ به رتیب از اول یا از جستجو  شروع کن بعد تصمیم بگیر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:873  |  4 امتياز

مرضيه 64
از تهران
امضا شده : ۲۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۴۴
سلام وقتتون به خير و خسته نباشيد! 
با تمام وجود دعا ميكنم پياممو ببينيد و جوابمو بدين چون به شدت به كمكتون احتياج داريم 
خصوصي... خانواده من يه خانواده سنتي مذهبي بنابراين درمورد خيلي چيزا صحبت نميكنه چون زشته و ممكنه قبحش بريزه! 
... 
حالا شما بگين ما چه كاري بايد انجام بديم كه هم ازلحاظ مذهبي هم روانشناسي درست باشه به پدر مادر كه نميتونيم و نبايد بگيم ما دو خواهر كه جنس مخالفيم چه كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ! آخه بيشتر اين مسايل بايد از طرف هم جنس گفته بشه 
وظيفه ما چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بايد باهاش صحبت كنيم ؟؟‌؟ بگيم كه دي وي دي هارو ديديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟  
توروخدا كمكمون كنين حالمون خيلي بده برادرم تازه اول راهه و تازه به سن بلوغ رسيده خيلي زوده خيلي زود ! ‌ما چكار كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟ 
التماس مي كنم پيامو بخونين و كمكمون كنين!منتظر كمكتون ميمونيم! آخه فقط با شما ميشه ارتباط 
برقرار كرد و سئوال پرسيد و جواب گرفت! پيام منو بي پاسخ نذارين ممنون!
شهاب مرادی :سلام/ به او بگویید اجازه می دهی ما این فیلم ها را ببینیم اگر اجازه داد ببینید و اگر نامناسب بود انصراف خود را از تماشا فورا اعلام کنید و او را بدون آنکه محکوم کنید به لزوم دقت در این موارد ...
و اگر گفت نه و اجازه نداد اصرار نکنید و  وانمود کنید او از محتوای فیلم ها بی خبر بوده و وقتی متوجه شده مناسب نیست می خواهد عودت دهد و اگر خریده قصد دارد آن را دور بیاندازد...
از او در انتخاب فیلم خوب و ارزشمند کمک بگیرید و با او تماشا کنید.

و به تدریج در مورد "انتخاب  درست" او را راهنمایی کنید تا در انتخاب دوست، کتاب، فیلم و... دچار اشتباه مضر نشود.

فراموش نکنیم  که همیشه بین «کار بد» و «آدم بد» فرق بذاریم.

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:790  |  4 امتياز

فاطمه
از گرگان
امضا شده : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۲۲
سلام آقاي مرادي 
وقت بخير-لطفاً پيامم را درسايت مطرح نکنيد. خصوصي 
آقاي مرادي من هفته قبل روز پنج شنبه بعداز ظهر يک خواستگار ... 
... 
اگر پاسخ پيام مرا بدهيد فقط مي توان بگويم خيلي به من کمک خواهديد کرد و اگر قابل باشم دعايتان مي کنم.
شهاب مرادی :سلام/ فراموش نکنید: جنگ اول به از صلح آخر
خودت را ملامت نکن. شما بسیار محترمانه و صریح حرف زدید و نگران نباشید و پدر شما خوب است پاسخ پدر او را که منتظر پاسخ است این طور بدهند : صحبت کردم فکر می کنم اگر یک جلس دیگر با هم گفتگو کنند بهتر و راحت تر تصمیم بگیرند.

(خیلی مفصل با مشروح مذاکرات نوشته بودید! و ضوابط...؟!)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:888  |  4 امتياز

عارفه
از قم
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۲۵
سلام حاج آقا 
 
پيامم خصوصيه لطفا كسي جز شما نبينه 
 
دختري هستم 16 ساله كه مدتيه با آقايي نامزد كرديم  
... 
حاج آقا آيا ايشون چنين حقي از نظر دين و عرف دارن كه من به خواسته ايشون جواب مثبت بدم
شهاب مرادی :سلام/ نه. بدون عقد شرعی به هیچ وجه!
و در صورت عقد هم برخی درخواست ها بهتر است تحت قواعد و تشریفاتی انجام شود که مخلّ و مضرّ حیا نباشد!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:898  |  4 امتياز

سيد مجيد
از Tehran
امضا شده : ۱۳ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۲
سلام سوال سوال:شنيده ايم بلال-موذن پيامبر-كلمه سين را شين بيان ميكردند،آيا بدعتي ايجاد نميكرد؟ 
يعني اينكه كم كم "عادي"نميشد اين نوع تلفظ غلط
شهاب مرادی :سلام/ (بر عکس) معروف است که شین را سین می گفته است. مثلا: اسهد ان لااله الا الله ...
به این مفهوم که او(آفریقایی بود و) توان ادا کردن لفظ «ش» را نداشت مثل برخی از عزیزان آذری زبان که «ق» را «گ» تلفظ می کنند و برخی از اعراب مثل لبنانی ها که «ج» را«گ» تلفظ می کنند (جمیل را می گویند گمیل) و این بدعت نیست و صحیح است و نشانه انعطاف و آسانگیری اسلام عزیز است.
این روایت از رسول خدا صلی الله علیه و آله: إنَّ سِینَ بِلالٍ عِنْدَاللّهِ الشِّین
  • و نکته مهم:
به نظر خودت خوب است؟ که خودت را هوشیارتر و دلسوزتر از رسول خدا(ص)و امیرالمومنین(ع) میدانی !!!!!    افلا یتفکرون؟!


 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:870  |  4 امتياز

تنهاي تنها
از اصفهان
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۱۱
سلام آقاي مرادي 
من پسر دايي دارم که در اصفهان سربازه و 5 سال از من کوچکتره.اين آقا هر هفته يکي دوبار مياد خونه ما با توجه به اينکه بابام اصفهان نيست و ما هم برادري هم سن اين آقا نداريم اين اومدنهاي زياد ايشون واقعا منو خسته کرده . حالا از شما مي پرسم اين کار درسته؟ و اينکه به نظر شما چه جوري بهش بگيم که کمتر بياد خونه ما که نه بهش بر بخوره و نه ما رو اينقدر اذيت کنه 
خيلي ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ حالا کمی بهش بر بخوره اشکالی نداره.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:864  |  4 امتياز

م ....
از تهران
امضا شده : ۱۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۲۲
سلام من 15سالمه وتودبيرستان نمونه درس ميخونم ولي همين اول كاري يه گندايي زدم كه دارم ازعذاب وجدا ميميرم اگه ميشه بگين: 
1-ماشين دبير عربي رو خط خطي كردم(معلم توكلاس گريه كرد واسه همون ميخوام بدونم بهتره برم بهش بگم يا همين طوري دروغ بگم)2-حكم خودكشي براي من چيه؟(اگر زندگي جهنم باشد مرگ بهشت است)
شهاب مرادی :سلام/ 1. واجب است رضایت او را جلب کنید و جبران خسارت .
2. حرام . و مشاوره واجب عقلی.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:868  |  4 امتياز

کاميار
از تهران
امضا شده : ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۲۶
سلام 
يک سال است که به دنبال دختر خانمي جهت ازدواج مي گردم. اما تا کنون نتوانستم فرد مورد علاقه ام را پيدا کنم و ازدواج کنم. 
ممکن است به من کمک کنيد؟(اول خدا- دوم شما)
شهاب مرادی :سلام/ یک بار دیگر این موارد را مرور کنید:
- از چه شیوه ای استفاده کردید؟
- نقش خانواده در این جستجو؟
- معیارها و ملاک های شما در انتخاب همسر؟
- شرایط خاص یا ...؟
- دلایل رد دختر خانم های پیشنهاد شده به شما؟

* به جای "مورد علاقه" بگویید "مورد پسند" یک گام به حل مسئله نزدیک می شوید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:885  |  4 امتياز

راضيه
از اصفهان
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۴
سلام اين عيد خجسته را به شما وخانواده محترمتان تبريك عرض ميكنم اين دوبيت شعر راهم براي بازديد كنندگان محترم مي نويسم البته اگر منتشر بشه  
زيباست كه با خداي خود چت بكنيم  
درسايت نماز شب عبادت بكنيم  
اي كاش كه فلاپي دلها را  
با عشق رسول الله فرمت بكنيم  
خيلي هم خوشحال شدم كه امشب برنامه در تلويزيون داريد عيدي خيلي خوبي هست ممنون
شهاب مرادی :سلام/ و یک شوخی : اجمالا نسبت به چت با این فرهنگ چت مخالفم حتی با خدا
از همان روش سنتی دعا و مناجات استفاده کنید بهتر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:886  |  4 امتياز

ام زهرا 135
از قم
امضا شده : ۲۱ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۸
سلام. با عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين. 
25 ساله هستم و متأهل.5سال است که ازدواج کرده ام و چهارماه است که خدا يک نازنين زهراي دوست داشتني به ما داده است. 
از اول ازدواج، با خانواده شوهرم زندگي کرده ايم. پدرشوهر و مادرشوهر 70 ساله و خواهر شوهر 39 ساله مجرد. 
در طول اين 5-6 سال تقريبا هيچ مشکلي با خانواده شوهرم نداشته ام که نتوانسته باشم از عهده حل آن بر بيايم. اما الان بعد از آمدن بچه مشکل جديدي پيش آمده که از حل آن ناتوانم. 
خانواد همسرم شديدا و به طور زايدالوصفي بچه را دوست دارند و غير از آن که واقعا حس مي کنند اين مستقيما بچه خودشان است دوست دارند دائما بچه نزد خودشان باشد. 
من بسيار خودم را به اصول اخلاق پايبند مي دانم و اين که اجازه دهم ديگران از نعمت اين چشمه زلال بهره مند شوند را از منش بزرگان و نوعي انفاق مي دانم لکن فکر ميکنم ديگر توان انفاق ندارم و گويا انفاق هاي بزرگ از عهده انسانهاي بزرگ برمي آيد! 
احساسات زياد آنها باعث شده زندگي ما بيش از پيش! از خصوصي بودن در بيايد از طرفي من نگران آينده هستم و تربيت کودکم، که با اين روند به هر حال باب ميل من نخواهد بود. هرچند که من ميدانم ميل من بهترين نيست! ولي اين رفتارهاي آنها و اين تفکرات من، آرامش را از من سلب کرده. 
شوهرم رابطه عاطفي بسيار قوي اي با مادرش دارد و حاضر نيست به خاطر من هيچ گوشزدي به خوانواده اش بکند.  
شما بگوييد آيا من وظيفه دارم تا آخر عمر با اين وضعيت کنار بيايم يا حق دارم به خاطر آرامش خودم از ابزارهايي مثل واسطه يا رک حرف زدن خودم با اطرافيان و يا شايد کارهايي ديگر(که شما به من نشان ميدهيد)، استفاده کنم؟
شهاب مرادی :سلام/ با همین زبان نرم و لین همسرتان و خانواده اش را به اعتدال در رفتارهای عاطفی دعوت کنید. در این موارد همیشه مراجعه حضوری به مشاور را مفید تر می دانم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:842  |  4 امتياز

فريال دخترِي با موهاي بلند
از كرج
امضا شده : ۲۷ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۴
بسمه تعالي 
سلام خسته نباشيد 
من بار اولم هست كه پيام مي فرستم. 
من از وقتي كه برنامه ي شما را در مورد غيبت (در شبكه2)ديدم ترس عجيبي پيدا كردم. 
آخه من پشت هر كس كه فكرش رو 
بكنيد غيبت كردم. 
از دوست و فاميل و آشنا گرفته تا غريب و كساني كه هيچ وقت نمي تونم ببينمشون و حلاليت بطلبم.  
شما بگيد من چه كار كنم؟ منتظر جوابتون هستم. 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ توبه کنید و کسانی را که نمی بینید از طرفشان استغفار کنید و تکرار کنم که خودتان را زیاد سرزنش نکنید
 مراقب زبانت باش و کنترل زبان را در دست بگیر تا کم کم عادت غیبت از بین برود

فراموش نکنیم که:  غیبت خوراک سگهای جهنم است

« الغیبة ادام کلاب النار »
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:855  |  4 امتياز

سپيده
از تهران
امضا شده : ۰۱ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۷
سلام 
وقتهايي كه دلتنگ ميشم يا از دنيا و آدماش بيزار؛ ميام اينجا و با ديدن چهره متبسمتون و همينطور نوشته هاتون دلگرم و آروم ميشم. (البته مواقع ديگه هم ميام!) 
احساس ميكنم شما مثل يه پدر سايه تون بالاي سر ماست،نصيحتمون مي كنيد..ما هم كه جز شما هيچ كس و قبول نداريم چشم بسته حرفهاتونو گوش ميكنيم 
هميشه سلامت و جاري باشيد 
ياعلي.
شهاب مرادی :سلام/ از لطف شما متشکرم.
اما "چشم و گوش بسته" حرف هیچ کسی را گوش نکنید!اگر مشورت ها، پیشنهادها و یا مواعظ و نصایحی که بر اساس آموزه های دینی عرض می کنم با عقل و منطق شما هماهنگ است عمل کنید و در غیر این صورت دلایلتان را بیان کنید(دلیل عقلی شما برای رد مباحث مطروحه) تا موضوع برایتان خوب حلاجی شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:837  |  4 امتياز

بالا