آمار

بازدیدکنندگان: 4819971
حاضرین در سایت : 19 نفر
تست آمار روزانه
بازديد ماه گذشته : 265135
بازديد هفته گذشته : 18774
بازديد روز گذشته : 2193
بازديد سال جاري : 1518536
بازديد ماه جاري : 56308
بازديد هفته جاري : 13463
بازديد امروز : 595
آمار از تاريخ:1388/1/28
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی؛
الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری، الصدیق الشهید، صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیائک

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7107 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 »

نامورودی
سحر
از تبريز
امضا شده : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۹
سلام آقاي مرادي خوب هستين؟ آقا يه چند تا سؤال داشتم از خدمتتون.  
آقاي مرادي تو روزه گرفتن قي كردن غير عمدي اشكالي نداره . من روزه بودم و مايعي به حلقم رسيد و من قورتش دادم. تو روزايي كه روزم، زيادي حساس مي شم كه نكنه روزم باطل بشه الان نمي دونم چي كار كنم. من عمدأ واسه باطل شدن روزه قورت ندادم. البته اينم بگم كه دهنم پر نشده بود ولي يه جورايي مزه ش رو حس كردم.  
يه سؤال ديگه اين كه شك تو باطل شدن روزه باطله ديگه؟ 
بعدش يه سؤال ديگه هم اين كه من نذر داشتم كه اگه خونمونو عوض كرديم من روزه بگيرم ولي يادم نيست كه چند روز بود 1 يا 2 روز؟ همين طور يادم نيست گفتم روز اسباب كشي مي گيرو يا روز بعدش؟ حالا اينم بگم كه من اون دعاي خاص نذر رو نخونده بودم مي شه نذرمو عوضش كنم؟ 
آقاي مرادي لطفأ حتمأ جئاب بدين 
 

شهاب مرادی :سلام/ هیچ کدام موجب باطل شدن روزه نمی شود ؛زیرا شما نه عمدا قی کرده اید و نه عمدا چیزی را بلعیده اید پس دلیلی برای بطلان روزه ی شما وجود ندارد .
ضمن اینکه برای باطل شدن روزه چیزی باید از فضای دهان بلعیده شود؛ فرو دادن  چیزی که در حلق است روزه را باطل نمی کند.
سخت نگیرید.اساسا وسواس در کارها خصوصا اعمال عبادی کار بسیار ناپسندی است.
هنگام نذر کردن نیز باید گفته باشید : "اگر خانه ما تغییر کرد بر من لازم است که برای خدا روزه بگیرم" .
اگر این جمله یا جمله ای هم معنای ان را بر زبان نیاورده باشید نذرشما نذر واجب الاجرا نیست .
در صورت لازم الاجرا بودن نذر هم شما اگر یک روز روزه به نیت ما فی الذمه بگیرید کافی است .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:676  |  2 امتياز

علی صفایی
از اسدآباد همدان
امضا شده : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۱
با سلام خدمت استاد عزیز  
می خواستم مجدد از اینکه دعوت ما را اجابت کردید از شما تشکر کنم و از مشکلات ایجادشده نیز پوزش بخواهم  
راستی استاد نظرتان درباره این سفر، برنامه چیه ؟ 
یه بنده خدا اصرار داشت که بداند از چه عطر یا ادکلنی استفاده می کنید ؟ 
با تشکر و آرزوی زیارت مجدد 
خیلی چاکریم  
باور کن 
حالا
شهاب مرادی :سلام/ برنامه ریزی و اجرا خوب بود.خدا قوت.
اون روز: ST dupont nooir
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:669  |  2 امتياز

راحله.ک
از تهران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۳
آقای شهاب مرادی سلام درمورددعاهایی که چهل روز بایدخوانده شودوخانمها معذوریت دارندچه بایدکرد
شهاب مرادی :سلام/ خواندن دعا در زمانی که خانمها عذر شرعی دارند اشکال ندارد ؛در حالت عذر شرعی خواندن چهار  سوره ای که ایه سجده  دارد حرام است .
همچنین نباید دست (بدن) کسی که عذر دارد  با کلمات قران و همچنین اسماء الله و اسامی پیامبران و امامان صلوات الله علیهم اجمعین  تماس پیدا کند, مانند اینکه به این کلمات دست بزند .
بنابر این اگر در دعای مورد نظر شما ایه ای از ایات سوره های  دارای سجده نباشد (مثلا در دعای کمیل هست :افمن کان مومنا کمن...)و هنگام قرائت دعا متن دعای مورد نظر را دست نزنید , خواندن دعا هیچ اشکال شرعی ندارد . 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:815  |  2 امتياز

رمضان
از تهران-شهران
امضا شده : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۰
سلام من از شما کمک میخوا هم بعد از 9 ماه ر نج و تو سلا ت مکرربه اهل بیت علیه سلا م احسا س می کنم که ملا قا ت با شما در بیما رستان اتفا قی نبو د ه بلکه لطف خدا برا ی ا ین همه گر یه وز ار ی و دعا ها ی فر او ان بوده 
من از منز ل بر اد ر م با شما تما س می گیر م ورا حت نیستم ازشما خو ا هش می کنم به جان حضر ت ز هر ا علیه سلا م کمکم کنید تا از دست یک ظا لم بی دین وایما ن نجا تم دهیدمن یک را ه حل اسا سی ومفید می خو اهم من شما را وسیله ای ازطر ف خد اوند می انم جو ن من خیلی ناتوانم و خیلی نا امید وفکر می کنم که مشکل من لا ینحل است سر گذ شت من خیلی مفصل است که می خو اهم شما ا ن ر ابد انید بعد مر ا را هنما یی کنید اگر کمکم نکنید شکا یت شما را به خدا خو اهم کرد ز یرا من تنهای تنها هستم وبجز خدا کسی را ند ارم واین مشکل مر اد چا رمشکلا ت روحی وجسمی فرا وا نی کرده وکم کم از خدا هم د ار م نا امید می شو م من با ا عتقا دا تی که دارم در خا نواده ام تنها هستم وکسی مرا درک نمیکند ترا به خداکمکمکم کنید اول کاری کنید که من مشکل خود را کامل برای شما شر ح دهم نه از این طریق چون نمی خواهم خا نواده ام مطلع شوندباتوکل بر خداوتوسل 
به اهل بیت علیه سلام منتظر کمک شما هستم.خدا شما را خیر دهد.خداحافظ.
شهاب مرادی :سلام/ به جا نیاوردم . مشکلتان را اگر در حوزه تربیتی ،اخلاقی و معنوی است و نمی توانی در سایت بنویسی روی کاغذ بنویس و در یکی از جلسات سخنرانی مثلا صبح جمعه این هفته ،مهدیه تهران، به دستم برسانید تا بخوانم و پاسخ دهم.
ولی اگر مسئله شما حقوقی است از مرکز مشاوره قوه قضائیه کمک بگیرید یا مشاوران پلیس در کلانتری ها.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:705  |  2 امتياز

عباس 313
از تهران
امضا شده : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۰
سلام حاج اقا. خسته نباشید.حاج اقا من یه جوون مذهبیم که الان ترم اول دانشگاهم و ... 
... با عنوان خصوصی جوابم رو بدین...یاعلی
شهاب مرادی :سلام/ بنابراین شما یک بسیجی واقعی هستید. نگران نباشید
درس خواندن را مهمترین برنامه خود قرار دهید. مراقب معنویت خود باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:692  |  2 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۹
سلام آقاي مرادي 
آخه شما كجا هستيد؟ 
نكنه خداي نكرده حالتون خوب نيست؟ 
شايدم از دست سوال هاي ما خسته شديد 
لااقل يه سري به سايتتون بزنيد 
هرروز قبل از اينكه از خونه خارج بشم صبح زود به سايت نگاهي مياندازم وشب هم وقتي برميگردم دوباره اين كار رو تكرار ميكنم ولي كم كم دارم نااميد ميشم 
با آرزوي توفيقات روز افزون شما بنده ي سخت كوش خدا
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله خوبم ولی بعضی روزها به علت مسافرت (وعدم دسترسی به اینترنت!) امکان پاسخگویی ندارم.
از حجم سوالات خسته نشدم ولی از کمی توان و زمان شرمنده می شوم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:690  |  2 امتياز

ایزد
از تهران
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۹
سلام.... 
 
و حالا درخواستم:ایا نرم افزاری هست که قران را موضوعی و ایه ایه بررسی و تفسیر کرده باشد و کاملا معتبر باشد؟از کجا می توان تهیه کرد؟ 
 
ضمنا از همه تلاش های شما درباره احیای دین و حذف اعتقادات غلط سپاسگزارم.
شهاب مرادی :سلام/  آدرس: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:693  |  2 امتياز

سما
از تهران
امضا شده : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۰
سلام حاج آقا، گفته بودين بيشتر توضيح بدم. حقيقتش تنها دارائيم كه با كلي زحمت جمع كرده بودم و كاملا" حلال بود در يك سرمايه گذاري به باد رفت و مشكلات مالي فراواني برايم ايجاد شده. از طرفي هم هنوز همسرم موضوع را نمي داند و بدليل مسائل مالي كه داريم جرأت بيانش را ندارم. احساس مي كنم خدا نميخواد كمكم كنه چون كمي بي عقلي كردم بخاطر همين نميتونم درست و با اطمينان نماز بخونم از خدا شرمنده ام و نميدونم بايد چه كار كنم.
شهاب مرادی :سلام/ انصافا دیواری از دیوار خدا کوتاه تر نمی بینیم.
معمولا وقتی کسی کلاه سرش میره که طمع کرده و یا بدون تحقیق به کسی اعتماد کرده و یا... (نمی خواستم خدای نکرده شما را سرزنش کنم ،عذرخواهم و برای حل مشکل شما دعا می کنم.)
به هر حال خدا همیشه عون مومنین است و بنده هایسش را حمایت می کند وشما با تعقل وتدبیر و استفاده از مشورت افراد خبره و امین ، مسیر را برای جلب کمک خدا فراهم کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:728  |  2 امتياز

مائده
از تهران
امضا شده : ۱۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۶
سلام خسته نباشید شوهر بنده از اقلیت های علی الله هستند ازدواج با ایشان گناه است یا خیر ممنون از راهنمایی شما
شهاب مرادی :سلام/ ازدواج با کسی که علی علیه السلام را خدا می داند نه تنها گناه بلکه اساسا باطل است .
ولی اگر از وابستگان به فرقه های صوفیان است که گاهی از انان به علی الهی تعبیر می شود ولی اقرار به شهادتین کرده ، خود را مسلمان می داند، ازدواج با او اشکال ندارد .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:686  |  2 امتياز

یاس5
از قزوین
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۳
به نام بهترین محافظت کنندگان 
سلام/خس ه نباشید حاج آقا، من سوالاتی راجع به چشم زخم یا چشم نظر دارم.(مثلا من خودم به خواندن سوره های معوذتین برای دفع حسد بسیار معتقد هستم)آیا اصلا اعتقاد به وجود چنین چیزی که مثلا فلانی مرا چشم زده، صحیح است ؟ اگر بله لطفا بفرمایید راههای دفع چشم نظر یا چشم بد افراد حسود، از نظر آیات و روایات اسلامی چیست ؟ 
بسیار ممنون/التماس دعا/یا علی مدد 

شهاب مرادی :سلام/ بله چشم زخم امری واقعی است که به حقیقت ان در قرآن اشاره شده است .
در روایتی از امام صادق علیه السلام امده است : هنگامی که از خانه به گونه ای خارج می شوید , که در معرض چشم خوردن هستید , معوذتین را بخوانید تا به اذن الهی ضرری متوجه شما نشود .
همچنین از ان حضرت منقول است که فرمود : اگر از چشم خوردن بیمناکید سه بار ذکر "ماشاءالله لا قوة الا بالله العلی العظیم" را قرائت کنید .
صدقه و خواندن چهار قل و اذکاری که شامل لفظ جلاله «الله » میشوند مثل ماشاءالله ، سبحان الله و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:697  |  2 امتياز

عليرضا
از قزوين
امضا شده : ۱۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۵
سلام آقاي مرادي و ممنون از برنامه هاي خوبتون.من 21 ساله هستم و در يك ميهماني به دختر خانمي علاقه مند شدم كه از بستگان دور مادرم هستن و از نظر سطح طبقاتي به هم ميخوريم.ايشون ساكن تهران هستن و من شب و روز تو اين فكرم كه چه جوري اين قضيه رو مطرح كنم.ايشون 15 سالشونه.ميترسم اگه صبر كنم تا موقعيتم براي ازدواج درست بشه و برم خواستگاري ايشون به كسي ديگه علاقه مند شده باشه.به نظر شما صحيح هستش كه با خودشون بيرون قرار بزارم و اين قضيه رو با خودش مطرح كنم؟لطفا من رو راهنمايي كنين ممنون.
شهاب مرادی :سلام/ چرا او را پسندیدی؟ معیارهای همسر خوب و امتیازات او ؟ و چند سوال دیگر را اگر جواب دادی بعد با مادرت مشورت کن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:771  |  2 امتياز

قاصدک
از شيراز
امضا شده : ۱۲ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۰
سلام آقاي مرادي 
اول از اينکه اين سايتو راه اندازي کردين تا مردم و مخصوصا جوونا بتونن مشکلاتشونو باهاتون در ميون بذارن ازتون تشکر مي کنم. 
يه سئوال هم از خدمتتون دارم:شما مي فرمايين که به هيچ عنوان به بستن بخت و اينجور چيزها عقيده نداشته باشيم.اين به اين معنيه که اصلا چنين کاري با "سحر و جادو "محاله؟ 
چون طبق آيات قرآن و روايات براي در امان ماندن پيامبر از شر ساحران آيه و دعا داريم ;نميشه سحر و ساحري رو منکر شد. ميخواستم بدونم آيا اساسا بستن بخت امري محال است يا نه؟ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ محال نیست ولی این قدر ساحر واقعی و... وجود ندارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:833  |  2 امتياز

فيضي
از اراک
امضا شده : ۱۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۳۸
با سلام اگه ميشه در برنامه هاتون در مورد دخالت هاي بيجاي مادر شوهر ها صحبت کنيد براي خواهرم که بچه دار نميشود دعا کنيد پس خدا کي جواب اين ادم ها را مي دهد ديگه خسته شديم
شهاب مرادی :سلام/ به عروس ها چیزی در خصوص تفاهم و همکوشی و درک مادر شوهر نگم؟
لازم است زوج های جوان مفهوم "خانواده جدید خود" را به عنوان یک واحد مستقل درک کننند و این مقدمه تنظیم روابط سالم وسازنده و موفق با والدینشان است وکسب چند مهارت ضروری و این نیاز به زمان دارد پس به آنها فرصت دهید.و کمکشان کنید.
در مورد خواهرتان هم دعا می کنیم شما هم به خدای مهربان قادر حکیم تفویض کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:734  |  2 امتياز

محمد
از مشهد مقدس
امضا شده : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۷
سلام حاجي - من از خواهر يکي از دوستانم خواستگاري کردم ، دوستم من را قبول دارد و مرا به خانواده اش معرفي کرد ه - من دختر را يک بار ديده ام و با شناختي که از برادرش دارم و ظاهر مذهبي اش، مادرم را براي ديدن دختر فرستادم که قرار شدبراي خواستگاري رسمي استخاره کنند .  
بعدا که پيگيري کردم برادرش گفت دو بار استخاره کرده اند و خوب نيامده و خانواده اش اعتقاد زيادي به استخاره دارند .  
آيا بايد مسئله رافراموش کنم يا دوباره پيگيري کنم اما نميخواهم اصرار من در آينده بدليل خوب نبودن استخاره مشکل ساز شود. 
ضمنا در خصوص نکوهش بعضي از خانواده ها دراصرار انجام بعضي از سنتها يا اعمال ديني از جمله استخاره در تصميمات مهمي که انجام آن از هر مستحب و واجبي واجبتر است در برنامه هاي مختلف سيما صحبت و جوانان و خانواده ها را با مسايل اسلام ناب آشنا کنيد. 
خيلي حرف براي زدن هست که وقت شما بيشتر ارزش دارد . ممنون و التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/هرچند عمل به استخاره واجب نیست اما نمی شود کسی را به مخالفت با نتیجه استخاره مجبور کرد.
به هر حال یک بار دیگر مادرتان تلفنی پیشنهاد خواستگاری را مطرح کندند اگر نپذیرفتند منصرف شوید بهتر است.

برای چندمین بار: لطفا برای ازدواج استخاره نکنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:760  |  2 امتياز

پيمان
از همه جاي ايران سراي من است
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۹
سلام و خسته نباشيد 
يه بار توي برنامه شما گفتين که يه آقا و خانم چون با هم کار مي کردن و همکار بودن و همديگر رو دوست داشتن, فکر کردن که عاشق هم شدن و با هم ازدواج کردن"شما با اين مخالف بوديد" 
1-حالا يعني اينکه حتما بايد عاشق شد و بعد ازدواج کرد؟ 
پس اين چي:"دکتر شريعتي : دوست داشتن از عشق برتر است. عشق يک جوشش کور است و پيوندي از سرنابينايي اما دوست داشتن پسوندي خود آگاه و از روي بصيرت روشن و زلال"؟؟ 
2-اصلا چرا ما بايد ازدواج کنيم؟ 
3-هدف از زندگي چيه؟
شهاب مرادی :سلام/  1- بايد عاقلانه انتخاب کرد و عاشقانه زندگي کرد.
 2-هدف از ازدواج رسيدن به آرامش بوسيله ارضاي نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني و معنوي است.
چون نيازهاي ارضا نشده موجب بروز اضطراب و نا آرامي ميشود.
 3- هدف از زندگي در يک کلام تکامل وجودي کسب آرامش و رضايت از زندگي است. و جلب رضای پروردگار است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:787  |  2 امتياز

خديجه 63
از مازندران
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۸
با عرض سلام و تبريک به مناسبت فرارسيدن ماه ذيحجه خدمت حاج آقا  
من دختري 24 ساله ليسانس آمار هستم. در دوران دبيرستان چند خواستگار داشتم که پدرو مادم براي اينکه من مي خواستم درس بخوانم به آنها جواب رد گفتن (البته هيچ کدام مناسب نبودند و اهل شراب و .. بودند ) خواهر کوچکتر از من ازدواج کرد ولي من ديگر پس ازآن چون در محيط روستا زندگي مي کينم خواستگار نداشتم . گاهي اوقات بسياري از اعضاي فاميل به من نيش و کنايه مي زنند که چون دختري چادري و با حجاب هستي و چون به تحصيل ادامه دادي و ... تا حالا رو دست پدر و مادرت ماندي که خيلي درد آور است از چند وقت پيش يکي از آشنايان که از نظر ايماني فرد چندان معتقد نمي باشد و همسن من است تحصيلات ندارد وضع مالي خوبي ندارد مي خواهد از من خواستگاري کند نمي دانم چه جوابي به او بدهم مي ترسم اگر جواب مثبت بدهم نتوانم با او زندگي خوب داشته باشم و اگر جواب منفي بدهم او آخرين خواستگارم باشد لطفا مرا راهنمايي کنيد که بتوانم درسترين تصميم را بگيرم در ضمن من دختري هستم که دلم مي خواهد مهريه ام پايين باشد ولي بجاي عروسي به سفره حج برويم ( چون عروسي هاي ما بدون گناه نيست ) که فکر نکنم آنها قبول کند
شهاب مرادی :سلام/ اگراو محترمانه به خواستگاری شما آمد و هیچ یک از موارد (با این افراد ازدواج نکنید) را نداشت و برای معاش برنامه روشن داشت و اگر اهل نماز و روزه هست و لجبازی در مخالفت با مسائل دینی ندارد، سخت نگیر و به مسئله تحصیل توجه نکن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:807  |  2 امتياز

حنانه11
از همدان
امضا شده : ۰۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۰۹
سلام حاج آقا 
اميدوارم حالتون خوب باشه 
 
من يك دختر 22 ساله هستم . 
اهل منطق و پايبند تمام شئونات اسلامي ، ظاهربين هم نيستم . 
چند سال پيش با آقا پسري آشنا شدم كه الان 28 سالشونه 
يك پسر كاملا متين و سرسنگين .از لحاظ فكري و عقلي هم كامل . 
خصوصيتهايي داشت كه در اكثر پسراي اين دوره و زمونه كمتر ميبينيم . 
 
به واسطه شرايط و موقعيتم مجبور بودم با ايشون كم و بيش در تماس باشم . 
هر 2 طرف حد و حدود خودمون رو ميدونستيم . و تو خيلي از مسائل همديگرو راهنمايي ميكرديم . 
يك ارتباط سالم و مفيد با اطلاع خانواده. 
به مرور زمان شناختم از ايشون بيشتر شد و فهميدم كه به معيارهايي كه من واسه انتخاب همسر براي خودم تعريف كردم خيلي نزديكه ! 
من دختري نيستم كه با يك نگاه ، يا 2 كلمه حرف قشنگ يا ظاهر و موقعيت خوب به كسي علاقه مند بشم . 
به اين آقا هم به خاطر اخلاق و رفتارش " كم كم" علاقه مند شدم . 
 
ولي اصلا از اينكه اون هم به من علاقه داره يا نه مطمئن نبودم . 
رفتارش كه اينطور نشون ميداد . 
 
هر خواستگاري كه داشتم رو با ايشون مقايسه ميكردم و 
چون شخصيت و وقار و سادگي برام خيلي مهمه و بقيه از اين لحاظها اصلا قابل قياس نبودن باهاش ، همه رو رد ميكردم . 
ولي هر چه قدر هم كه صبر كردم از طرف ايشون هيچ اقدامي صورت نگرفت . 
تصميم گرفتم به طور كل فراموشش كنم و همون ارتباط سالم و ناچيز رو هم قطع كنم . 
البته با توجه به فرمايشهاي شما در برنامه هاي تلويزيوني . 
ولي باز متوجه شدم كه اصلا راضي به قطع ارتباط نيست . 
 
من فكر ميكنم به خاطر مشكلي كه در گذشته واسش پيش اومده ديگه نميتونه به هيچ دختري پيشنهاد ازدواج بده ، يعني اينكه جرئت و جسارتش رو از دست داده و يا اينكه اصلا نميخواد ازدواج كنه. 
با خيليا مشورت كردم . 
حالا ميخواستم اگه ممكنه از شما هم راهنمايي بگيرم . 
و اگه نظر شما هم اينه كه خودم بايد موضوع رو مطرح كنم بفرمائيد : 
چه طور بايد باهاش درميون بزارم به طوريكه هم منظورمو برسونم هم شئن و منزلت خودم به عنوان يك دختر ، پايين نياد . 
چون شديدا معتقدم خواستگاري هميشه بايد از طرف پسر انجام بشه . 
ممنونم.
شهاب مرادی :سلام/ شاه کلید کم شدن شانس ازدواج دختر خانم ها این گزارش صادقانه شماست:« هر خواستگاري كه داشتم رو با ايشون مقايسه ميكردم و
چون شخصيت و وقار و سادگي برام خيلي مهمه و بقيه از اين لحاظها اصلا قابل قياس نبودن باهاش ، همه رو رد ميكردم .
ولي هر چه قدر هم كه صبر كردم از طرف ايشون هيچ اقدامي صورت نگرفت .
»
 در برقراری و ادامه این رابطه جدا اشتباه کردید.
دوستی دختر و پسر که بیشتر به ضرر دختر است چه وجه عقلی دارد؟ چرا خانواده ها اجازه می دهند؟!!!
رسما به بگویید من رابطه و ابراز علاقه شما را خواستگاری تلقی کرده بودم اگر شما همین منظور را داشته اید اعلام کنید و اگر نه دلیلی برای ادامه رابطه وجود ندارد!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:831  |  2 امتياز

ramisa
از sepahan
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۵۹
من هر روز به مرگ و رسيدنش را را انتظار ... تنها وصال خدا تنها ارزويم است. غير خدا خيلي حقيرند... 
مي خواهم تنها او را ببينم.تنها خدا
شهاب مرادی :سلام/ با توجه به سوابق و شناختم از شما: فکر مرگ خوب است و به آن سفارش شده (البته مثل نمک در غذا ) ولی فراموش نکن که مطمئنا مصرف زیادش مضره.
به تناسب مواد غذایی و نمک افکارت را تنظیم کن .توجه و فکر خانواده دوستان  تحصیل و مطالعات آزاد ،تفریح و کار و ازدواج و...= مواد غذایی
 و مرگ=نمک
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:735  |  2 امتياز

آرام دل
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۲
سلام . عيد قربان بر شما مبارک 
حاج آقا از برنامه پنجشنبه ي مردم ايران سلام لذت بردم . 
ومضموني از حرفهايتان را براي دوستان نقل کردم : 
گريه بر مسلم گريه بر غربت دين است . 
 
از همرهان دل سيهش سايه ماند و بس  
آن هم چو شب رسيد پي او روان نبود  
..... 
خدايا امروز به من بشناسان که 
چگونه بين خودم و تو حجابي قرار ندهم . 
که اگر چنين نکنم امروز هم سفيد نخواهم شد !  
.... 
خدايا به من معرفت بده تا بدانم چه قدر گرفتار دنيا و چه قدر از آن آزاد هستم . 
خدايا .... 
_________________ 
اع رف بذنبک 
واعرف مناسکک 
..... 
خداي تو خوبي و من بد هستم  
..... 
اگر امروز رابطه ي بنده و مولاييمان را تنظيم کرديم  
اگر دانستيم که همه اش بدهکاريم و طلبکاري از مولا ممنوع ! 
( ما از مولايمان فرار کنيم کجا برويم ؟! 
بعد از تو به کي پناه ببريم ؟ ! ) 
....... 
اگر امروز تنظيم شديم  
فردايمان عيد است  
______________________ 
يو م ترويه  
يوم عرفه  
يوم قربان 
اينها يک ترتيب حسيني هم دارد ! 
خروج از مکه  
اتفاق حضرت مسلم  
واينکه کربلايي هستي يا نيستي ... ! 
......... 
براي برنده شدن در اين جور امتحانات بايد دست بخشش داشت 
که تمرين کوچک آن همان يک گوسفند قرباني کردن در روز عيد قربان است . 
..............
شهاب مرادی :سلام/ خلاصه ای بسیار خوب و دقیق.
ای کاش برای هر برنامه چنین خلاصه ای می نوشتید. تبریک و سپاس
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:749  |  2 امتياز

تنها343
از ايران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۵
سلام حاج آقا مرادي 
حاج آقا به نظر شما با خواستگارايي كه به دختر مثل لباس يه مغازه نگاه ميكنن چطور بايد رفتار كرد؟ميان خونه دختر نگاش ميكنن اگه نپسنديدن بدون هيچ حرفي ميرن . حتي خودشون رو معرفي هم نميكنن.آخه ما دخترا چه گناهي كرديم كه بايد با ما يه همچين رفتاري بشه.چرا ما بايد انتخاب بشيم؟مشكل بزگتر اينجاست كه گاهي وقتا خود دختر اصلا مهم نيست ميان كه بزرگي و كوچيكيه خونش رو بپسندن!!!!!!!!!!! واقعا چرا حاج آقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ این رفتارها ناشی از بی فرهنگی است.
البته دختر خانم ها در طول تاریخ برای فرهادها و مجنونها و... نازها کرده اند و...
یعنی به اینچنین خواستگارانی که با اهانت و سختگیری های جاهلانه می آیند و شاید بپسندند دختر به راحتی می تواند نه بگوید شرع و عرف و قانون هم دختر را تایید می کنند.
پس یک طرفه و مظلومیت و از این حرفا  نیست.
خوب است شما سبک زندگیتان را طوری تنظیم کنید که حتی آمدن و رفتن این چنین خانواده هایی هم فشار عاطفی روی دختر نداشته باشد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:787  |  2 امتياز

گلنوش*
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۵
با سلام در مورد قسمت در ازدواج مي شود لطفاتوضيح بفرماييد؟
شهاب مرادی :سلام/ انتخاب هاي ما توسط خودمان صورت مي گيرد.اگر کسي در انتخاب هايش از عقل و درايت و واقع بيني و مشورت با افراد صاحب نظر  بهره نگيرد و دست به انتخاب بزند بايد تبعات منفي آن را نيز بپذيرد نه اينکه همه چيز را به حساب نصيب و قسمت بگذارد چرا که اين نشانه ضعف شناخت انسان و عدم توانايي اوست . البته بعضي از مسائل هم از کنترل ما خارج است که آنهم با مديريت صحيح شرايط قابل رفع است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:774  |  2 امتياز

860
از rasht
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۰
سلام حاج آقا  
اگر دختري عاشق پسري بشه که از هر نظر مناسب باشه(هم مذهبي و هم خيلي نجيب...) بايد چي کارکنه؟ 
آيا مرتکب گناه شده؟ 
لطفا کمکم کنيد. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ جناب سروان! را بخوان و بدان که معمولا پسرها برخورد مناسبی با پیشنهاد دختر خانم ها برای ازدواج ندارند.
به هر حال اگر به منظور ازدواج از او خوشش آمده و می خواهد به او خبر دهد
گناه ندارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:781  |  2 امتياز

صديقه
از تهران
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۰
سلام حاج اقا خسته نباشيد من خوانواده مذهبي دارم اما بر عکس خوانوادم اطرافيانم اينطور نيستند نه اينکه کاملا بي قيدوبند باشند ولي خيلي چيزها براشون مهم نيست مثلا اهنگ ونوار از مجاز گرفته تا... عروسي که ميشد من نميرفتم ولي الان عروسي فاميل نزديکمون اصلا علاقه اي به رفتن ندارم ولي با نرفتنم ممکن بين فاميل کدورتي به وجود بياد خواهش ميکنم راهنماييم کنيد و يه راهي جلو پام بگذاريد  
با تشکر و خسته نباشيد فراوان
شهاب مرادی :سلام/ اگر در عروسی مردان به جلسه زنان ورود ندارند (زنانه و مردانه جداست) و حرام و خلاف شرع اتفاق نمی افتد اشکال ندارد بروید یا دیرتر یروید .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  2 امتياز

هادي
از استان هميشه سبز مازندران شه
امضا شده : ۰۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۴
بسمه تعالي . سلام عليك بر حجه الاسلام والمسلمين آقاي مرادي. عيد غدير خم بر شما وتمام مسلمين تبريك عرض مي كنم  
 
خواهشمندم كه جواب اين سوالم مثل قبلي نباشد.من گاهي به سايت 
 
شما مي آيم و به سوال وپاسخ همه مي بينم 
 
وبا دقت مي خوانم كه باعث تجربه ما باشد. 
 
زياد سر شما را درد نمي آرم.  
 
من پسري18ساله هستم يعني متولد1368 
 
كه دو يا سه سال پيش يك دختري را در 
 
يك مجلس عروسي ديدم زياد اهميت ندادم 
 
تا بعد از مدتي باز او را ديدم به همراه بستگانم  
 
كه درباره او تحقيق كردم خانواده مذهبي وخانواده 
 
من هم مذهبي هستند من خودم يه جوراي مذهبي  
 
هستم دعا كميل هر پنجشنبه ميرم وبراي سلامتي او  
 
وديگران دعا ميكنم .من قبلابيشتر براي ديدن او 
 
هرجا كه بود مي رفتم اما حالا به علت بعضي از 
 
مشكلاتم كم تر ميبينم وراستي دقيق نمي دانم ولي 
 
فكر ميكنم از من 1سال كوچكتر باشد.خانواده ها همديگر را 
 
مي شناسند .اصل مطلب اين است كه من توي اين مدت نتوانستم 
 
با او صحبت بكنم حتي براي يك بار چون خارج استان بودن 
 
وحالا مي خواهم با او صحبت كنم خوب سوال اينجاست 
 
چگونه صحبت كنم؟ چي بگويم؟ يا اصلاصحبت نكنم؟ 
 
نگيد كه صحبت نكنم چون همه تلاشم اين است كه با او صحبت 
 
كنم . شرمنده كه زياد نوشتم خواهشمندم جوابم را زودتر بگوييد. 
 
شما را به خداي منان مي سپارم شب وروز خوبي را برايتان آرزو ميكنيم.
شهاب مرادی :سلام/الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابی طالب
پسر خوب سن و شرایط شما برای انتخاب همسر زود است و مناسب نیست .
فعلا به این قبیل هیجانات توجه نکن.
معمولا توجه به این هیجان در این سن و سالِ پسر، موجب کم شدن شانس ازدواج دختر مورد علاقه ی آنها و سرخوردگی و ناکامی پسر می شود.
توجه به سن و بزرگتر بودن پسر از دختر یک نکته ی استراتژیک است. (پسر 3-4 سال لااقل بزرگتر از دختر باشد بهتر است.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:848  |  2 امتياز

مرجان
از ساوه
امضا شده : ۱۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۵
سلام چرا فكر ميكنيد در نيومدن خواستگار فقط خانواده ها موثرند.من23سالمه زشت نيستم ليسانسمو تازه گرفتم خانواده ام هم اهل هيچ خلاف و كار زشتي نيستند و هيچ خواستگاري هم نداشتم راستي روابط اجتماعي خوبي هم دارم.
شهاب مرادی :سلام/ من اصلا نگفتم "فقط" بلکه می گویم:"بیشتر".
بر این باورم که در کنار عوامل مختلف معمولا خانواده دختر بیشترین سهم را در کاهش شانس ازدواج دخترانشان دارند و چون از سایر عوامل دلسوزتر و موعظه پذیرترند آن را در بیان مسائل مقدم داشته ام.
لطفا در شنیدن بیشتر دقت کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:815  |  2 امتياز

تنها343
از ايران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۳
سلام حاج آقا لطفا راهنماييم كنيد. 
 
فوري فوري فوري فوري فوري  
 
لطفا در مورد سوالات دختر و پسر توي جلسه خواستگاري فهرست وار توضيح بديد. براي پنجشنه اين هفته شديدا احتياج دارم.خيلي خيلي ممنون ميشم.
شهاب مرادی :سلام/ کتاب 1001 پرسش قبل از ازدواج(نوشته خانم مونیکا لیهی) را بخوانید مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:797  |  2 امتياز

محمودي
از تهران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۹
سلام .  
فکر مي کنم يکي از دلايلي که بعضي از مراجعه کنندگان سايت دوست ندارند مطالبشون نشون داده بشه اين است که امکان دارد بر اساس مشخصاتي که از خودشون مي دهند دوستان و آشنايانشون که به سايت مي آيند آنها را بشناسند .و خوب انها هم شايد نمي خواهند ديگران از مسائل شخصيشون با خبر بشن براي همينه که مي نويسن خصوصي .  
که البته بعضي وقتا شما رعايت نمي کنيد ! 
يا حق
شهاب مرادی :سلام/ لطفا فقط در مورد پیام های خودتان اعلام نظر فرمایید.
 از 12 پیام ارسالی شما و 5 پیام منشر شده ی شما ،هیچ درخواستی مبنی بر عدم نمایش وجود نداشت!
لطفا "ضوابط ارسال" را رعایت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:807  |  2 امتياز

ه صداقتي
از تهران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۵
سلام . من دختري 24 ساله و مجرد هستم وفوق ليسانس دارم. با اينکه شرايط خوب و چهره ي زيبايي دارم اما هنوز ازدواج نکرده ام. خواستگار هاي مناسبي نداشتم. ( نه اينکه سخت گرفته باشم، واقعا اينطوره، هيچکس را هم بي فکر و بي دليل رد نکرده ام. ) الان به شدت از نظر عاطفي نسبت به ازدواج احساس نياز مي کنم. به شدت احساس مي کنم که چيزي در زندگيم کم دارم و شديدا به يک همدم و همسر احتياج دارم .!!! آدم متشرعي هستم و اهل ارتباط و دوستي با پسرها نيستم. از نظر اجتماعي هم فعالم اما گاهي نگراني از بالا رفتن سنم و نياز عاطفي ام به ازدواج آنقدر ناراحتم مي کنه که .... 
تا کي بايد صبر کنم و ببينم که زمان از دست رفته و اتفاقي نيفتاده؟ 
من چي کار بايد بکنم؟ يعني چي کار مي توانم بکنم؟
شهاب مرادی :سلام/ سن شما زیاد نیست .نگران نباشید و با آرامش شرایط قبل از ازدواج را طی کنید.و با خواستگار بعدی منطقی برخورد کنید.(زود نه یا بله نگویید این یکی از شاخص های برخورد منطقی است.)
بی شک با اصلاح فرهنگ ازدواج در خانواده ها برای دخترهای کمتری این قبیل مشکلات پیش می آید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:787  |  2 امتياز

shabnam_***
از tehran
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۰
سلام: نميدونم چقدر به نوشته ها اهميت ميديد ،وجوابشون و ميديد .من از برنامه هاي شما خيلي استفاده مي کردم ولي جديدا شما فقط از ازدواج صحبت مي کنيد و اين کار باعث شده جذابيت حرفاتون از بين بره ،من يک دختر دانشجو 21 ساله هستم که واقعا در حال تحقيق درباره اسلام هستم و فکر مي کردم که بتونم از راهنمايي هاي شما استفاده کنم ولي متاسفانه جديدا صحبتاي اصلي کمرنگ شده. اگر زحمتي نيست لطفا منو با معرفي مراجع و کتب مفيد درباره تحقيق اساسي درباره اسلام راهنمايي کنيد.لطفا حتما کمکم کنيد .با تشکر
شهاب مرادی :سلام/  فعلا با فراگرفتن "روش تحقیق" شروع کنید.(اگر رشته شما الهیات نیست و روش تحقیق را نخواندید.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:789  |  2 امتياز

دختر نقره اي!
از ...
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۱
سلام حاج آقا .خدا قوت و خسته نباشين. 
راستش بعضي از پياماتونو که ميخونم يه ذره دلم ميگيره و يه ذره هم دلخور ميشم ..ميدونين چرا؟ چون ياد ِ خودمو سرنوشت خودم ميفتم. 
من 2 سال پيش قرار بود با يه آقا پسر با ايمان و خداشناسي که يک سال ازم کوچيکتر بود و 2 سال بود که همديگه رو مي شناختيم ، ازدواج کنم .( اون زمان من 23 ساله و ايشون 22 ساله بودن)اختلاف سني برا خودمون اصلاً مهم نبود چون خيلي چيزاي با اهميت تري تو وجود ِ همديگه ديده بوديم که اختلاف سني يک سال چيزه واقعاً بي اهميتي برامون بود . اون حتي به خواستگاريم هم اومد ولي خواهراش و اطرافيانش اينقدر تو گوشش خوندن و اينقدر همه بهمون گفتن اختلاف سني براتون دردسر ميشه که به خاطر همديگه از ازدواج منصرف شديم ولي هنوز که هنوزه نه ايشون ازدواج کردن و نه من..البته هيچ گونه ارتباطي هم با هم نداريم و 2 ساله داريم خودمونو گول ميزنيم که شايد بتونيم همديگه رو فراموش کنيم ولي ... 
هنوز هم که هنوز است عاشق ِ ماهم 
اگرچه بي خيالش مهتاب را نمي خواهم...
شهاب مرادی :سلام/ از چاله افتادید در چاه.
4 سال تلاش کردید، نشد.(سهم دختر با توجه به شانس ازدواج در این تلاش و فداکاری بیشتر است)
 اگر عزمش برای ازدواج با شما، جزم نشد چرا علاقه پردازی و خیال پردازی می کنید؟ یا ازدواج یا تمام.
هر دو فراموش کنید و به زندگی واقعی خود بپردازید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:768  |  2 امتياز

sakarat
از اصفهان
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۳۹
سلام حاج آقا خسته نباشيد . ممنون که جوابمو داديد . حاج آقا من که جسارتي نکردم که فرموده بوديد ضوابط را رعايت فرماييد . يا علي
شهاب مرادی :سلام/ منظورم رعایت موارد "ضوابط ارسال پيام"است. مثلا ارسال پیام با اسم واحد و ایمیل واحد و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:781  |  2 امتياز

حامد_ک_ک
از تهران
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۵۷
حضور شما روحاني دوست داشتني سلام 
خسته نباشيد. 
حاج آقا بنده 21 سال سن دارم دانشجوي دوره کارشناسي علوم تربيتي هستم. مدتي است که با يکي از هم کلاسي هايم رابطه عاطفي برقرار نموده ام. ايشان از بنده تقاظا نمودند تا به رسم ادب و به حکم شرع به خواستگاريشان بروم. بنده چون کار ندارم بسيار دچار اظطراب شده ام که آيا صحيح است جواني که هنوز درسش تمام نشده کار هم ندارد اقدام به خواستگاري نمايد. ضمناَ خوانواده ام نيز در جريان هستند. آنها مي گويند بايد تا پايان دانشگاه صبر نمايي و بعد اقدام کني که حقيقتاَ سخن ارزشمندي است. به نظر شما من چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟ 
اگر بخواهم تا پايان تحصيلاتم صبر کنم آيا صحيح است با دختري که به من نامحرم است سخن بگويم و با او رابطه داشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟ 
با سپاس از شما
شهاب مرادی :سلام/ اگر امکان ازدواج ندارید چرا انتخاب می کنید؟!
 جداً آیا این انتخاب است یا تفریح!!! ویا مزاحمت عاطفی
جا دارد دوباره بگویم: دخترها مراقب کاهش تدریجی شانس ازدواج باشند.
اگر دختری را که هم سن شماست و شما بدون آمادگی ازدواج او را انتخاب کردید و میخواهید 4-3 سال دیگر -شاید- به خواستگاریش بروید و تازه اگر -احتمالا- نروید آن وقت ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:744  |  2 امتياز

بينام2200
از بينشان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۰۳
سلام اقاي مرادي خيلي خوشحالم تونستم يکي رو پيدا کنم که ازش کمک بگيرم.من يه دختر 19 ساله دانشجو هستم و تا اونجايي که تونستم و به لطف خداسعي کردم پاک باشم چند وقت پيش يه سي دي به دستم رسيد و کجکاو شدم که ببينم توش چيه ولي وقتي بازش کردم......خيلي حالم بد شد اخه فيلم هايي بود که حتي خجالت ميکشم بگم از اون موقع احساس گناه ميکنم از خودم بدم ميياد حتي نميتونم توي خونه با برادرم يا حتي پدرم تنها باشم وقتي مارم نيست و با پدرم تنهام ميرم تو اتاقمودرو قفل ميکنم درحالي که پدرم واقعا مرد با خداييه و خيلي مرد شريفيه ولي حتي از اونم ميترسم به همه مردا بدنين شدم ميتونم بگم از مردا چندشم ميشه حتي چند هفتس پامو بيرون خونه نزاشتم مدام نماز مي خونم و دعا ميکنم ولي باز ارامش ندارم بهم بگين ايا ديدن اين فيلمها گناهه چطوري ميتونم دوباره به زندگيم برگردم چون واقعا کلافه شدم حتي خونوادمو هم کلافه کردم
شهاب مرادی :سلام/ دليل اينکه ديدن اين نوع فيلم ها منع شده پيشگيري از وقوع همين آثار و حالتهاست.
 ترس و نفرت و بدبيني و ناآرامي يا ايجاد تمايلات شهواني بخشي از تبعات ديدن فيلمهاي مستهجن و خلاف اخلاق است.
ديگر اين فيلمها را تماشا نکنيد. استغفار کنید.
در اوقات فراغت خود تنها نمانيد (به گردش يا به ديدن یکی از دوستانتان برويد،) ورزش کنيد
بعد از مدتي بهتر ميشويد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:798  |  2 امتياز

ميثمه1
از tabriz
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۸
سلام 
بنده ميخواهم ليستي از آقاياني را که من و مادرم ميشناسند به مادرم بدهم تا غير مستقيم نظرشان را جويا شوم  
اگر شما جاي من بوديد اين مسئله را چطور با مادرتان مطرح مي کرديد. 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ مگر قصد رفتن به خواستگاری دارید؟!
بهتر است در خلال گفتگوهای خانوادگی در مورد ازدواج، معیارها و مصادیق احتمالی ازدواج با مادرت گفتگو کنید و طلب مشورت.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:760  |  2 امتياز

اقليم
از khorasan jonobi
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۸
سلام حاج آقا خوب هستيد ان شاالله 
حاج آقا دختري هستم 25 ساله .وقتي 21 سالم بود يه مورد خوب ازدواج رو بخاطر بي عقلي خودم و عدم راهنمايي بزرگترها ،به اين دليل كه (لطفا دلیلم درج نفرماييد )... .حاج آقا من فكر ميكنم با اين حرفم دل اون پسر رو شكستم با وجود اينكه اصلا قصد اين رو نداشتم . به نظر شما چيكار كنم تا خدا منو ببخشه .ممنونم اگه به من كمك كنيد ميترسم دوباره مورد خوب برام پيش نياد .دعام كنيد
شهاب مرادی :سلام/ دلیل مخالفت شما  کاملا منطقی، عاقلانه و خداپسندانه بوده. به وسوسه های شیطان توجه نکنید. گناهی اتفاق نیافتاده!
نگران نباشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:785  |  2 امتياز

رزمريم
از فارس
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۰
سلام 
پيامهاي دوستان رو خوندم ولي چنين سوالي نديدم.من با بيشتر نظرات شما موافقم. دختري 28ساله ام.مورد مناسبي رابراي ازدواج مي شناسم.بنظر شما اشکالي دارد اگه از طرف من يا خانواده ام از اين آقا خواستگاري بشه؟اگر دارد به من بگوييد چه کنم. 
تشکر
شهاب مرادی :سلام/ اگر از طرف یک واسطه به او گفته شود بهتراست.
معمولا پسرها عکس العمل خوبی به خواستگاری دختر از خود نشان نمی دهند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:738  |  2 امتياز

مصطفي
از سيرجان
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۰
سلام اينقدر سوالات تکراري شبکه 2 را پاسخ نديد. يادتون باشه صدا وسيمايي ها دوست دارند از همه انتقاد کنند جز خودشان . به برنامه بگوييد از4دقيقه جلوتر وسط صحبتهايتان تيتراژ پاياني پخش نکنند.باتشکر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:799  |  2 امتياز

زينب
از تهران
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۱۵
سلام. من دختر 24 ساله اي هستم. برنامه ي مردم ايران سلام رو هم ميبينم. ريز به ريز و با دقت. با وجود احترامي که براتون قايلم و از اونجا که فکر ميکنم به روحيه تون مياد انتقاد پذير بايد ميخوام بگم لطفا با دقت بيشتري از کلمات براي جواب دادن به مردم استفاده کنيد. مردم اعم از خانمهاي بالاي بيست سال يا پسرهاي هجده ساله با اميد گرفتن جواب درست و درماني برا شما و اون برنامه پيام ميفرستند دقت کنيد اگر وقت تنگ نميگذاره جواب کاملشون رو بديد لااقل دلشون رو نشکنيد. واقعا توي جامعه ي فعلي ما با تمام عرفها و رسومهامون ما دخترها از جمله من خواستگارها رو راه هم بديم که من ميدم(خودم رو مثال ميزنم که بدونيد الکي نميگم) اين پسرها هستند که دير اقدام به ازدواج ميکنند و بعد هم همونطور که شما در آخرين برنامه تون گفتيد من سئوال و جواب ميکنم(که تازه از نظر مادر من گير دادن بود و وقتي برنامه ي شما رو ديد کمي متقاعد شد) ولي همسر مناسبم رو پيدا نکردم. مسلمه که سنم مدام بالاتر ميره. حالا چون پسري سر فرصتش اقدام نميکنه بايد به امثال من طوري القا بشه که انگار معيار سني مهمترين معياره؟ اونهم در شرايطي که پسرها خيلي دير تر دخترها بزرگ ميشوند. دير تر به حدي يمرسند که بشه بهشون اعتماد و اتکا کرد.  
باز هم از نظراتتون ممنونم و شخصا منتقدانه(به معني دقيقش نه فقط ايراد گيرانه!) بهتون گوش ميدم. دعا ميکنم موفق باشيد چون وقتي مخاطب آدم زياد بشه مسئوليتش هم زياد ميشه. شما هم براي همه ي ما و شخص من دعا کنيد. شرايط ويژه ي خانوادگي دارم که چون ميدونم کاري از شما بر نمياد نميگم و فقط محتاج دعاي خيرتونم.
شهاب مرادی :سلام/ از تذکر شما متشکرم.
نگرانی شما تا حدودی منطقی است
وسواس مادر (که قبلا گفته بودید) نباید در تصمیم گیری شما و نگاهتان به آینده تاثیر بگذارد.
با پدر رابطه تان چطور است؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:736  |  2 امتياز

جمال
از اصفهان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۳۰
به نام خدا 
سلام آقا شهاب 
من خيلي سوال داشتم ولي اين يكي كه يه سوال كوچولو بود كه خيلي هم برام مهم بود رو مي پرسم شما در حواب به آقا مهدي از تهران كه در مورد زن گرفتن سوال كرده بود شما جواب داده بوديد كه روزي اهل علم به طور مستقيم وبدون واسطه از طرف خدا به آنها مي رسد ولي من نمي دانم چرا كسانيكه مدارجي در علم دارند هميشه در فقر به سر مي برند (مثلا بو علي سينا در فقر مرد) و يا كه اگر اين طور است كه شما مي گوييد چرا سالهاست كه موضوع انشا تمامي بچه هاي ايران اين است كه : علم بهتر است يا ثروت. 
شرمنده كه طولاني شد ببخشيد  
التماس دعا خدانگهدار
شهاب مرادی :سلام/ روزی افراد متفاوت است ولی این طور نیست که همه و همیشه در فقر باشند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:794  |  2 امتياز

يه دوست
از اصفهان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
نسبت به رفتار يکي از دوستام به خاطر اينکه با دوست صميميم خيلي راحته حساس شدم و الان تبديل شده به کينه توي دلم راهي براي از بين بردن اين کينه؟من 19 سالمه
شهاب مرادی :سلام/ عامل این کینه حسادت است .حسادت را کم کن و کم کم ریشه کن کُن تا کینه از بین برود
و اساسا منحصر به یک دوست نباش این روحیه را برای همسرت نگهدار.این حالات بین پسرهای متدین نسبتا شایع است و در جلسه عاشوراییان چندین مورد مشابه مراجعه داشتم.
پسرم دوست صمیمی را با زنجیر نمی شود بست!
راحت بودن نفر سوم با دوست شما یک امر دوطرفه است که دوست شما اگر بخواهد می تواند تنظیمش کند. پس این اتفاق ها، امتحان خوبیست برای دوستان صمیمی، و شاخص های روشنی برای تنظیم روابط به شما می دهد. متعادل باشی برای خودت بهتر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:806  |  2 امتياز

سارا325
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۰۰
سلام آقاي مرادي،من مشكلي دارم كه هيچ كس نتوانسته راه حلي برايش پيدا كنه،لذا از شما خواهش ميكنم مرا راهنمايي كنيد. 
من دختري 25 ساله هستم.پدر من تمام خواستگارهاي مرا بدون اينكه به من يا حتي به مادرم بگويد رد مي كند و ما پس از مدتي ازديگران ميشونيم.خواستگا ي دارم كه5سال منتظر است و حتي به او گفته دخترم نامزد دارد كه البته او باور نكرده و همچمنان منتظر است تا شايد روزي نظر پدرم تغيير كند.وقتي به او معترض شدم كه چرا براي من حرف درآورده سرم فرياد مي كشد و ميگويد اين حق من است .حالا من با چنين پدر مستبدي كه به حرف هيچ كس گوش نميكند و حتي ما نمي توانيم تشخيص دهيم چه مي خواهد چه كنم؟آيا يك پدر در اين زمان چنين حقي دارد كه براي دختر مجردش بدورغ بگويد نامزد دارد؟آيا او نبايد فكر كند كه همين حرف بين مردم مي چرخدوسرزبانها مي افتد؟او به خواستگارهايم بهانه هايي مي گيرد كه يا خيلي جزيي است يا صحت ندارد.آيا انساني مي شود پيدا كرد كه هيچ ايرادي نداشته باشد؟من بااين شرايط بايد چه كنم؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ او ولی شماست اما کارش درست نیست.
با رعایت کامل احترام و ادب با او گفتگو کنید و در خصوص خواستگار مورد نظرتان هم با او منطقی و مستدل صحبت کنید (دلایل انتخاب را به پدرتان بگویید و دلایلش را بشنوید و مذاکره کنید.تاکید می کنم با رعایت ادب و مهربانی)
اگر نمی توانید یا به حرفتان گوش نمی دهد از یکی دو نفر از بزرگترهای فامیل کمک بگیرید تا با او صحبت کنند تا در مورد ازدواج شما منطقی تصمیم بگیرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:790  |  2 امتياز

م.ص
از بيرجند
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
با عرض سلام حضور محترم جناب آقاي مرادي. من دختر دوم خانواده هستم(25 ساله- دانشجوي كارشناسي ارشد معماري)با اختلاف سني 1/5 سال از خواهر بزرگترم كه هنوز ازدواج نكرده.با وجودي كه خواهرم خواستگارهاي متعددي دارد؛خانواده و علي الخصوص خواهرم اين اجازه را به من نميدهند كه به ازدواج فكر كنم و بدون نظر خواهي از من خواستگارهاي من را به نحوي رد مي كنند.و معتقدند اول دختر اول؛ بعد دختر دوم... شما چه پيشنهادي براي من و خانواده من داريد؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ این ظلمی است در حق دختر دوم. با پدر و مادرتان صحبت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:788  |  2 امتياز

mmm
از تهران
امضا شده : ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۲
با عرض سلام و خسته نباشيد: 
جناب حاج آقاي مرادي, ... آقاي جواني هستند ... تصميم به ازدواج دارند ولي با وجود داشتن همه شرايط با مخالفت خانواده خود مواجه شده اند.من دختر مورد نظر اين آقا هستم که با احترام به خانواده ايشان, با اين ازدواج مخالف هستم.اما ايشان ممرا موظف به صبر مي کنند و حتي با خانواده خود صحبتي نمي کنند زيرا هيچ اهميتي به حرفشان در خانواده داده نمي شود و ميگويد نمي توانم بيشتر با خانواده صحبت کنم.با وجود علاقه فراوان ايشان و وابستگي به بنده, من نمي توانم ايشان را ترک و ازدواج کنم زيرا به شدت مريض مي شود. 
لطفاً مرا راهنمايي بفرماييد.
شهاب مرادی :سلام/ خطر کاهش تدریجی شانس ازدواج دختران را به شما گوش زد می کنم.
او و خانواده اش اگر موافق و مصمم برای انجام این ازدواج نیستند،شما نه اصرار کن ونه صبر و تحمل! فقط به خواستگار بعدی فکر کن و این موضوع را تمام شده بدان . به فکر نکن و نگرانش نباش.
(البته شما ضوابط ارسال را رعایت نکردید!)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:790  |  2 امتياز

pari
از iran
امضا شده : ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۳
سلام حاج آقا خسته نباشيد 
نظرتون درمورد رابطه تلفني يك دختر مجرد با يك مرد متأهل و البته به اصرار مرد چيه ؟ چه جور ميشه اين رابطه رو قطع کرد؟اگه لطف کنيد و کامل توضيح بديد ممنون ميشم.
شهاب مرادی :سلام/ حرام و به ضرر دختر .جدی بگیرید!
شما برای موفق بودن باید انتخابگر باشید و نباید اصرار دیگران برای شما تصمیم ساز باشد.
قطع تماس و رابطه کار سختی نیست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:768  |  2 امتياز

ر.آسماني
از تهران
امضا شده : ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۳
هواللطيف 
سلام عليکم 
مي خواستم بپرسم که آيا تفکر من اشتباه هست يا نه؟ ممنون مي شوم راهنماييم کنيد. من دختري هستم 24 ساله و دانشجوي سال سوم روانشناسي. خانواده اهل ايماني دارم. و از خانواده شهدا. معيارم براي ازدواج ايمان و تحصيلات هست. معتقدم اگر کسي ايمان داشته باشد خداوند همه چيز را به او هديه مي کند. نور ايمان اگر در خانه اي باشد همه چيز هم هست. فکر مي کنم همسر فقط همسر نيست بلکه همسفر تا بهشت است. با همه اين تفکرات اما خواستگار درست و حسابي نداشته ام. براي همين فکر کردم شايد تفکرات من اشتباه هست. مزاحم شدم تا شما راهنماييم کنيد. التماس دعا. راستي اين بار دومي هست که مزاحم مي شوم و پاسخي نمي گيرم. در پناه خدا باشيد.
شهاب مرادی :سلام/ این حداقل شرایط است و همسر مناسب به صفات دیگری هم نیاز دارد.
اما تعریف شما از "ایمان" ،"عصمت" و "نبوت" نباشد!
متعادل و واقعی ببینید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:768  |  2 امتياز

وحيد1221
از تهران-نارمک
امضا شده : ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۱۲
به نام خداوند بود و نبود يكي بود و غيرش دگر هيچ بود ‏ 
سلام آقاي مرادي خدا قوت از اين حجم كار و به اميد توفيقات بيشتر ‏ 
بيت:‏ 
‏ "نخست موعظه پير صحبت اين حرف است كه از مصاحب ناجنس احتراز كنيد‏ 
‏ هر آن كسي كه در اين حلقه نيست زنده به عشق بر او نمرده به فتواي من نماز كنيد"‏ 
 
بعد از جلسه اي كه در سال 84 در مورد قلب و دل صحبت كرديد خيلي تو فكر بازنگري بودم .بعدش هم محرم ‏امسال (سال86) در هيئت انصارالعباس در مورد دوستي ها و(لطافت و ظرافت قلب ) وآن شعر معروف :‏ 
‏ ‏ 
‏ اي بسا ابليس آدمرو كه هست پس به هردستي نبايد داد دست 
 
شروع كردم به بازنگري اساسي در زندگي و معتقدم اگر 10 سال اشتباه بري و يه شب بفهمي و 5 سال بعد ‏درست زندگ كني بهتر است از 15 سال زندگي غلط 
‏ اولش بسيار سخت بود ولي حالا كه برايتان مي نويسم دستم را از دست بسياري از دوستان بد كشيدم . ‏يادمه گفتيد: ‏ 
‏ "-- بعضی وقت ها به یک گناهکار فقط دست ميدي هر چه داري از دست ميدي -- "  
ما هم رويش فكر كرديم و از خيلي ها دست ‏كشيديم چه چيزها كه به دست نياورديم. الحمدلله اوضاع امروزخوبه. اولش سخت مي نمود اما " ‏شيرين تر از اين زهر شكر نيست " يا حق .‏
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:783  |  2 امتياز

نسترن
از تهران
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۴
(لطفا خصوصي) 
با سلام و سپاس 
ممنون مي شوم سريع (در صورت امکان)راهنمايي فرماييد 
24 ساله هستم خواستگاري 27 ساله و داراي شرايط خوبي از لحاظ ايمان و نجابت و کسب حلال دارم و نيز هم کفو و داراي خانواده اي آرام و هم شان ما 
اما يک مساله است که تصميم گيري در اين زمينه را برايم دشوار ساخته و ... 
...نمي دانم چه تصميمي بگيرم و چون به استخاره معتقدم با اينکه مي دانم درست نيست اما از اين دو راهي نجاتم مي دهد اما نمي خواهم استخاره کنم  
ممنون مي شوم رانمايي فرماييد
شهاب مرادی :سلام/ هنوز برای تصمیم گیری زود است.چند جلسه دیگر گفتگو کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.
با استخاره برای انتخاب همسر (به معنی فالگیری)مخالفم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:789  |  2 امتياز

s_110
از اصفهان
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۰
""خواهشا در سايت نگذاريد."" 
حاج آقا سلام، خسته نباشيد.درد دلي داشتم، 
جواني ام22ساله که جواني ام شده 7 سال تنهايي، تنهايي که از اوايل دبيرستان به خاطر افراطي گري هاي ديني با از دست دادن دوستانم شروع و تاکنون (ترم آخر دانشگاه) ادامه دارد. در سالهاي آخر دبيرستان فشارهاي شديد روحي (ناشي از تنهايي)موجب افت شديد معنوي و بلاخره ارتکاب گناه ... و گرفتاري در آن شد. در اثر نداشتن همصحبت، روز به روز از نظر روابط اجتماعي نزول کرده و اين موضوع ، يافتن دوست خوب را مشکلتر نمود. هر چند با افرادي نيز شروع به رابطه دوستي نمودم وليکن پس از مدت کوتاهي متوجه مي گشتم که روي خوش نشان دادنشان تنها براي حل مشکلات خودشان(درسي، علمي،مالي) بوده که اين موضوع بر شدن فشارهاي روحي مي افزود.به نحوي که زندگي ام شده بود: 
"عهد بستن به ترک گناه_تزريق اميدواري به خودم_سرخوردگي و افزايش فشارها_گناه_عهد جديد_..." و به دنبال آن کاهش بازده فکري و ... که جهت پايبندي به عهدم توسلات مختلفي نيز داشتم.  
تا اينکه امسال در عاشورائيان با شما آشنا شدم. 
در محرم تصميم جدي بر متحول شدن گرفتم ولي آنچه از آن ميترسم تنهايي _ گناه و .... است. لذا مي خواهم بپرسم:1-آيا خداوند برايم تنها بودن را مقرر کرده و بايستي آن را بپذيرم؟ و يا 2-مشکل در جايي ديگر است و بايد از تنهايي رها شوم؟ 
خيلي ممنون، التماس دعاي شديد!!
شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا تنها ماندن شما در خانه یکی از عوامل جدی گناه است،پس تدبیری کنید که کمتر تنها بمانید مثلا از کتابخانه برای درس خواندن استفاده کنید. برای نماز به مسجد برویدو...
پاسخي به چند سوال
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:774  |  2 امتياز

حميد
از فعلاً دانشجو ام. اقامت خانو
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۴۴
سلام خدمت جناب آقاي مرادي؛ 
من اهل يکي از روستاهاي شمال غرب کشور و سنّي مذهب مي باشم در يکي از شهرهاي جنوبي کشور دانشجوي تحصيلات تکميلي مي باشم و از نظر شغل و درآمد هم، مشکلي خدا را شکر ندارم. 
راجع به ازدواج با خانمي با اصالت يزدي و ساکن مشهد مقدس و شيعه از خدمتون راهنمائي مي خواستم: 
با ايشان کاملاً هم رشته مي باشم فقط دو سال به لحاظ تحصيلي از من عقب تر مي باشند. از نظر سن هم، من 37 سالمه و ايشان 26 سالشون است. 
تنها دغدغه مان مشترک نبودن مذهب مي باشد، لطفاً مرا در امر راهنمائي بفرمائيد. 
متشکر ... 
حميد
شهاب مرادی :سلام/ این ازدواج از نظر فقهی اشکالی ندارد.
اما به دلایل فرهنگی تفاوت مذهبی و احتمال عدم موفقیت ، معمولا این قبیل ازدواج ها توصیه نمی شود.
البته فضای مذهبی و میزان پذیرش متقابل دو فامیل در این امر بسیار موثر است.هرچند تفاوت های فرهنگی شما کمی بیشتر از تفاوت مذهب است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:808  |  2 امتياز

احسان
از شيراز
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۵۹
سلام حاج اقا خسته نباشيد يه بار فرستادم جواب نگرفتم لطف کنيد جواب بديد 
من پسري دانشجو 26 ساله هستم چند ماهي است با خانمي از اطراف شيراز اشنا شدم وبراي ازدواج با هم صحبت کرديم و فهميدم که دختر خوبيه و داراي تفاهم خوبي هستيم و مشاوره هم رفتيم گفت که دختر واقعا خوبيه. 
اما يه مشکلي وجود داره واون زيبايي ايشونه , در اوايل اشنايي ايشون برايم زيبا بود اما وقتي مامانم ايشون را ديد و گفت خيلي زيبا نيست خيلي رو من تاثير گذاشت و هر چه گذشت زيبا نبودن اين دختر بيشتر برام نمود پيدا کرد و حتي مشاوره هم گفت که در حد من زيبا نيست و الان در سر گمي هستم و خيلي برام سخت شده نميدونم ادامه بدهم يا نه؟ 
در ضمن چيزه ديگه اي که هست اين اولين باريه که من با يه خانم برا ازدواج صحبت ميکنم ايا لازمه که باز هم خواستگاري برم؟ 
خيلي خيلي ممنونم از شما ,با ارزوي موفقيت
شهاب مرادی :سلام/ اگر تنها معیار شما زیبایی است .منصرف شو و عذرخواهی کن و تمام.
اما اگر ملاک و معیار های دیگری داری، سبک سنگین کن و معدل بگیر(البته احتمالا معدلت خودت 20 است!) ببین معدل این خانم ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:799  |  2 امتياز

بالا