آمار

بازدیدکنندگان: 7079268
حاضرین در سایت : 20 نفر و 3 نفر عضو
  • پریماه
  • faraz
  • هدی
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 266385
بازديد هفته گذشته : 57718
بازديد روز گذشته : 5694
بازديد سال جاري : 1136834
بازديد ماه جاري : 104067
بازديد هفته جاري : 1834
بازديد امروز : 1834

  اللهم ربَّ  شهر رمضان!
اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام و العافية المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام
اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا و تسلمه منا و سلمنا فيه‏

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7789 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 »

نامورودی
بي نام
از ايران
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۱۹
سلام آقاي مرادي 
در برنامه روز شنبه ،شما انتقاد داشتين به شيوه گفتگوي مجريان صدا و سيما که البته با 99درصد صحبت هاي شما موافقم . 
اينکه به صحبت هاي مهمان جهت داده ميشه ،از صحبت ها نتيجه گيري هاي عجيب و گاهي بي ربط ميشه ، فضا هاي گفتگو پر از استرسه و... 
ولي قبول کنين که رايج شدن اصطلاحاتي ،مثل هموطنان جان يا روبروي ما يا شبکه محترم و از اين قبيل عبارات که کاملاً ميشه گفت مخصوص آقاي صالح علاست اصلاً واژه هاي بدي نيست بلکه به نظر من خيلي هم زيبا و جالبه ،نگران کننده نيست حداقل از شيوه حرف زدن خيلي از اين مجري هايي که ...ومي خوان بگن مثلاً خيلي جوان پسندانه صحبت مکنن ،خيلي خيلي بهتره . 
... 
به نظرم بهتر بود اينجور مجري هارو که توي راديو و تلويزيون کم هم نيستن نقد مي کردين. 
شرمنده يه ذره طولاني شد. 
مؤيد باشيد .
شهاب مرادی :سلام/ موضوع بحث ما خانواده و مهارت گوش دادن بود.
شیوه ی گفتگوهای تلویزیونی در سبک گفتگوی افراد جامعه و گفتگوهای خانوادگی موثر است.
پس لزوم توجه و نقد این شیوه ها ضروری و مفید است.
علیرغم گفتگوهای خوب و قابل احترام، برخی گفتگوها نامانوس و آزار دهنده است و بیش از هرچیزی به مهارت گوش دادن مخاطب آسیب می زند!
یعنی آموزش "توی حرف هم پریدن" و "گوش ندادن"و"مضطرب شنیدن"و"مصنوعی بازتاب دادن" و... است.
که با نقد منصفانه باید بهتر شود.
در سینما هم همین طوره، دیالوگ های ناخوب ...
فیلم خوب باید در کنار روند داستان و ... مدلی از خوب حرف زدن و خوب گوش دادن را آموزش دهد.
آژانس شیشه ای در نمایش این صحنه ها موفق بود. مثل گفتگوی حاج کاظم با پسرش با وجود مانع(کرکره ی آژانس) بسیار خوب بود.
افراد بیشتر بگو مگو را تجربه کرده اند تا گفتگوی محترمانه و مفاهمه
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1488  |  4 امتياز

omidvar52
از همين نزديکي
امضا شده : ۰۹ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۹
سلام جناب مرادي  
اولين باريست که با اميد به سايت شما آمده ام« اميد وارم نا اميدم نکنيد» 
شما در پاسخ به دختر ي که از ازدواج دير هنگام مي ترسيد فرموديد رد کردن خواستگارها يي که به گمان آنها زود هنگام ست اما مسئله من  
اينه که در چند سال اخير خواستگارهاي خوبي داشتم از پاسدار ودبير گرفته تا  
نما کار وموبايل فروش که همشون با بي تفاوتي پدرم مواجه شدند وامروز 
که از اون خواستگار ها خبري نيست من ماندم و خواهرزاده هايي که ازدواج زود هنگامشون رو به رخم مي کشند ،برادر هايي که از دير شدن ازدواج خواهرشون مي رنجند ،زن برادر هايي که حرفاشون همه با طعنه و گوشه کنايست  
خواهر هايي که نگاهشون بوي ترحم مي ده ،مادري که دل نگرونه واسه دختره (به قول خواهر زادم ترشيده ) 
وخواهر کوچکتري که ازدير شدن ازدواج خودش مي ترسه ،من يه دختره معموليم  
واينهم بود سرگذشتم راستي من سني ندارم تازه 21 سالم تموم شده اما اين حرفها بد جوري  
زندگيم وعمرم رو جوونيم رو به هم ريخته من مي گم اگر خدا نخواسته خوب من هم نمي خوام 
راضيم به رضاي او . اما با حرف مردم چه کنم ؟توي اين دوران زندگي همه ي مردم پي درس وعلم وخوشي ها شون هستند اما منه بيچاره مدام بايد تو ذهنم مرور کنم که کي چرا اين حرف رو زد . 
شما من رو راهنمايي کنيد وبه من بگيد چيکار کنم که بهتر زندگي کنم وشادتر باشم وبا تمسخر اطرافيانم چه کنم؟ 
دراين شب اربعين حسيني از شما التماس دعا دارم ارادتمندشما :زينب
شهاب مرادی :سلام/ چند نکته:
1. 21 سالگی اصلا و به هیچ وجه دیر نشده!
2. به حرف های بی اساس یا ابلهانه دیگران بی توجه باش و اهمیت ندهید، غیبت نکنید و غیبت نشنوید .
3. با پدرتان گفتگو کنید تا خواستگارهای بعدی با بی توجهی او روبرو نشوند.
4. ازدواج مهم است ولی مسلما همه زندگی نیست!
5.علت خیلی از حرفها بی کاری و بی برنامگیست. برنامه ی روزانه شما چیست؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1479  |  4 امتياز

مهرسا
از تهران
امضا شده : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۱۳
سلام اقاي مرادي عزيز 
مي خواهم بدانم اگر در گذشته گناهي را انجام داده باشي و بداني اين گناه در نتيجه خواستگاري اثر دارد چه كار بايد بكني؟ بايد بيان كني حتي اگر طرف چيزي راجع به اين مطلب از ما سوال نكند؟ 
ممنون از ارشادهاي زيبا دقيق صريح ودلنشين تون
شهاب مرادی :سلام/ انسان بايد فقط در مقابل خداوند به انجام گناه خود اعتراف کرده و اظهار پشيماني و توبه نمايد .
نه تنها بيان گناهان براي غير خدا لازم نيست بلکه اين کار خود گناهي ديگر است .
اگر مرتکب گناهي شده ايد استغفار کرده و از خدا طلب امرزش کنيد که توبه کننده مانند کسي است که هرگز گناهي نکرده است
اصلا لازم نيست به کس ديگري اعم از خواستگارتان و يا ديگران اقرار به گناه کنيد!
می خوام نمی شه
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1373  |  4 امتياز

سميه مرادي
از شيراز
امضا شده : ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۶
ديده بگشا اي به شهد مرگ نوشينت رضا 
ديده بگشا بر عدم اي هستي مستي فزا 
ديده بگشا اي پس از سوءالقضاء حسن القضاء 
ديده بگشا از کرم،رنجور دردستان علي 
بحر مرواريد غم گنجور مردستان علي 
ديده بگشا رنج انسان بين و سيل اشک و آه 
کبر پستان بين و جام جهل و فرجام گناه 
تير و ترکش، خون و آتش، بيم چاه 
ديده بگشا بر ستم در اين فريبستان علي 
شمع شب‌هاي دژم، ماه غريبستان علي 
ديده بگشا نقش انسان ماند با جامي تهي 
سوخت لاله مرد ليلي خشک شد سرو سهي 
زاگهي ماند، جهل ماند از آگهي 
ديده بگشا اي صنم اي ساقي مستان علي 
تيره شد از بيش و کم آيينه هستان علي 
استاد علي معلّم 
سلام آقاي مرادي 
اينم چند جمله از بيانات حضرت آقا درباره حوادث اخير فلسطين: 
" سکوت دنياي اسلام در برابر اين تعدي کم نظير به هيچ رو پذيرفته نيست . 
امت اسلامي بايد به خروش آيد وسران اسلامي بايد خشم ملتهاي خود را به رخ رژيم غاصب بکوبند." 
چرا هيچ کس کاري نمي کنه؟ اصلا چيکار بايد کرد؟؟!! 
متشکرم.
شهاب مرادی :سلام/ هر کسی باید به اندازه برد صدای خود خشم ونفرت خود را از ظلم اسرائیل اعلام کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1552  |  4 امتياز

behnaz
از tehran
امضا شده : ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۲۲
سلام اقاي مرادي چرا من هر جوري در خونه ي خدا ميرم هر جوري التماس ميکنم حاجت نمي گيرم من 1 نفرو دوست دارم گذاشت و رفت به خاطر شرايط مادي نميتونم کسي ديگرو انتخاب کنم به نظرتون بايد چي کار کنم کمکم کنيد اين 2 نامه بي جوابه
شهاب مرادی :سلام/ لیاقت شما را نداشته.فراموشش کنید و بی جهت علاقه پردازی نکنید و خاطرات او را مرور نکنید تا فراموش شود.به خواستگارهای واقعی اهمیت بدهید.
 عزت نفستان کجاست؟!!!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1529  |  4 امتياز

نسيم
از تهران
امضا شده : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۶
سلام اقاي مرادي من يكي از بچه هاي مدرسه ي شكوفه هستم ... مي خواستم بگم فكر كردن توي مدرسه ي ما يه كم جا افتاده ولي باز هم خيلي ادماي بي فكري داريم.
شهاب مرادی :سلام/ خوب است ولی فراموش نکن موعظه را ابتدا فقط برای استفاده ی خودت بخر.
نبه بالتفکر قلبک...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1400  |  4 امتياز

سهيلا
از تهران
امضا شده : ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۲
با سلام وتبريک سال نو خدمت اقاي مرادي من وقتي نماز ميخوانم فکرم متوجه کاري است که بايد بعد از نماز انجام دهم يا چيز هاي ديگروباعث ميشود بعداز نماز احساس گناه کنم وفکر ميکنم نمازم مورد درگاه خداوندي قرار نگرفته و هيچ فايده اي ندارد وتصميم ميگيرم براي دفعه بعدي فقط فکرم به نماز باشد ولي هر بار اين افکار مثل يک صفحه تلويزيون روشن جلوي چشمم است وباز به اخر نماز ميرسم وعذاب وجدان وقول دادن براي نوبت بعد از شما ميخواهم مرا راهنمايي کنيد تا سال جديد را با اين نيت مهم که الان ارزوي بزرگ من است شروع کنم با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ 1. معمولا باید به چیزی توجه داشته باشید از توجه به مفاهیم عبارت های نماز شروع کنید.
2. در مقدمات نماز دقت بیشتری کنید .مقدمات مثل هنگام وضو  ورود به مسجد و گفتن یا شنیدن  اذان و اقامه
 ذکر خدا (یاد) و دعا و التجا و انابه بیان لفظ جلاله "الله" در وضو برکاتی دارد...
3. سخت نگیرید .برخی اوقات چیزی در نماز به یادتان می آید لطف پروردگار است.
4. حال قلب خصوصا قلب جوان این طور نیست که همیشه در عبادت توجه 100%داشته باشد. پس مواقعی که نشاط کمتری دارید به انجام واجبات اکتفا کنید.
5. اکثر افراد اشتباهات و مشکلاتی در "برنامه ریزی" و "مدیریت" برنامه ها و امور روزانه و حتی افکار و روحیات خود دارند که در هنگام نماز اثر آن مشکلات بروز می کند. خلاصه بگویم برنامه هایتان را بنویسید و افکارتان را منظم کنید.
سال نو مبارک.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1460  |  4 امتياز

چکاوک
از ايران
امضا شده : ۱۳ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۷
جناب آقاي مرادي سلام 
وقتتون بخير 
قبل از گفتن حرفم ميخوام خواهش کنم نوشته هاي من رو فقط خودتون بخونين،ممنون 
... 
 
به نظرتون مشکل من جز صبر راه حل ديگه اي داره؟ 
به راهنماييه اميد دهندتون خيلي احتياج دارم. 
متشکرم
شهاب مرادی :سلام/
1. خودت را بی جهت ملامت نکن.
2. صفات مثبت پدرت را فهرست کن و آنها را همیشه در نظر داشته باش و پدرت را با آن صفت ها بشناس.
3. یک بار معیارهایت در مورد همسر را بنویس بررسی و ویرایش کن و سپس با یک مشاور یا فردی خردمند و امین آنها را چک کن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1392  |  4 امتياز

عارف مشرقي
از تهران
امضا شده : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۸
من دختري 22ساله هستم که به تازگي فاغ التحصيل شده ام ودرخانه بيکارهستم هيچ دوستي ندارم ونه حتي يک خواستگار تاحدودي هم منزوي هستم هيچ دلخوشي براي زندگي ندارم ومهمترين کارمن شده گذرايام تازگي ها کم حوصله وبداخلاق هم شده ام واز2سال پيش تا حالا 10 کيلواضافه وزن پيدا کرده ام کمکم کنيد
شهاب مرادی :سلام/ برنامه ریزی کنید و از عمرتان بهره ببرید و به خلق خدا فایده برسانید.
از تحصیل چه درسی فارغ شده اید که امکان فایده رساندن ندارد؟!
ورزش کنید. و آماده بشوید برای زندگی بهتر
بدون تغییر ممنوع!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1445  |  4 امتياز

HABIBE
از tehran
امضا شده : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۰۶
به نام خدا 
سلام جناب آقاي مرادي 
ابتدا از شما عذر مي خواهم که وقت شريف تان را مي گيرم اما آن قدر مشکل روي دل جمع شده که همين روزها منو از پا در مياره آقاي مرادي نمي دانم که مشکلات زندگي من چرا تمام نمي شود انگار مهر بد بختي به پيشاني من خرده و پاک هم نمي شود مشکل ازدواج نيست و اصلا به آن فکر نمي کنم[1]ميشه خدا بنده اي رو مورد غضب خودش قرار بده[2] وبه اون توجه اي نداشته باشه [3]نمي دونم چرا دوستان نزديکم و يا حتي آدم هاي اطرافم با اينکه حجاب درستي ندارند يا يکي در ميون نماز مي خونند خدا بيشتر دوست شون داره وخوشبخت هستند [4]اما من که با خدا صاف وساده هستم وبه تکليفم واقفم اين قدر مشکل دارم اين رو هم بگم [5]شما هم لابد مثل خانواد ه ام مي خوا هيد بگيد امتحانه ،[6]نمي دونم خدا کي مي خواد امتحانشو تموم کنه و به من نمره بده اين چند روز مثل جهنمي شده که ديگه برام غير قابل تحمله. توي خانواده ي ما من بد شانس هستم نمي دونم خدا هدفش از آفريدن من چي بوده مي خواسته من فقط زجر بکشم و حسرت بخورم دارم به وجود خودم اين دنيا ويا حتي دينم که دينه رحمته شک مي کنم کمکم کنيد يا برام دعا کنيد شايد گشايشي شد در پناه حق
شهاب مرادی :سلام/ دعا می کنم ولی چیزی از مشکل شما نفهمیدم.
شما چند سوال کلی بیان کردید و من شماره گذاری کردم.
جواب:

1. بله خدا در دنیا و آخرت به بعضی ها غضب می کنه ، جریمه می کنه که از اون به عقاب (عقوبت؛ جریمه در دنیا) و عذاب (در آخرت) تعبیر میشه.وَاتَّقوْا اللهَ وَاعْلمُوا أَنَّ اللهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (196)سوره بقره ، که در مورد افرادیست که در مخالفت و دشمنی با خدا لجاجت دارند و بنای رفاقت و بندگی ندارند و الا در مورد گنه کار توبه کننده  بسیار آمرزنده و بسیار مهربان است: وَمَن يَعْمَلْ سُوءاً أَوْ يَظْلِمْ نَفْسَهُ ثمَّ يَسْتَغْفِرِ اللهَ يَجِدِ اللهَ غَفُوراً رَحِيماً (110) سوره نساء

2. بله به برخی گناهکاران خدا در دنیا و آخرت نگاه نمی کنه و با اونها تکلم نمی کنه(مفهوم دقیقی است و نیاز به تفسیر دارد.)

3. شما از اونها نزد خدا بهتر و برتری؟! این عجب نیست؟ و چرا خدا اونها را بیشتر دوست داره؟

4. شما با خدا صاف و روراستی یا از خدا طلبکار؟

5. نه لزوما امتحان نیست. شاید هم زندگیه و این شما هستید که با زندگی روی زمین آشنا نیستید!

6. فاصله ی ولادت تا مرگ مهلت امتحان های خداست :
   تَبَارَکَ الذِي بِيَدِهِ الْمُلکُ وَهُوَ عَلى‏ کُلِّ شَي‏ءٍ قَدِيرٌ (1) الذِي خَلقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلوَکُمْ أَيُّکُمْ أحْسَنُ عَمَلا وَهُوَ الْعَزيزُ الغَفورُ  (2) سوره ملک

7. حالا اون موضوعی که شما را رنج میدهد را بنویس البته یک بار روی کاغذ یا محیط ورد و بعد خلاصه کن و خلاصه تر و در قالب یک یا چند تیتر ارسال کن.

 لطفا به ضوابط ارسال بهتر توجه فرمایید.  یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1438  |  4 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۰
سلام حاج آقا.يه سوال دارم. 
شما كه ميگين شانس ازدواج دخترا داره كم ميشه،دخترايي كه براشون خواستگار نمياد چيكار كنن. 
خود من خيلي دوست دارم ازدواج كنم اما چون خواهر بزرگتر دارم مامانم تمام خواستگارامو رد ميكنه من بايد چيكار كنم؟؟؟؟ با مامان صحبتم كردم اما ميگه براي تو زوده.امامن خيلي به يه شريك زندگي احتياج دارم. 
خواهشا منو راهنمايي كنيد. و براي من خيلي دعا كنيد.
شهاب مرادی :سلام/ چند ساله اید؟ سوال کامل نیست!

پس خواستگار می خواد بیاد ولی خانواده مانع می شوند( متاسفانه این مورد شایع است! و جالب است همین مادر که مانع آمدن خواستگار می شود چند سال بعد به جد معتقد می شود که بخت دخترش را بسته اند!!!!)

به هرحال در مواردی مثل شما خانواده باید موضوع ازدواج دخترها را مجزا ببینند و و ازدواج خواهر بزرگتر را پیش شرط ازدواج او قرار ندهند!
یک زبان و دو گوش
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1527  |  4 امتياز

نار
از مشهد
امضا شده : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۹
سلام به شما و سپاس از خدايي که به شما فرصت استادي و به ما لطف شاگردي عنايت کرد. 
دختري 22 ساله هستم که مدتيه کمتر از خدا گله مي کنم . هميشه توي اتفاقات زندگيم دنبال رد پاي خدا بودم به همين خاطر وقتي جرياني بر خلاف ميلم تموم مي شد مي رفتم سر سجاده و با دل پري شروع مي کردم به گله کردن. 
بعد از ولادت امام رضا حالم عوض شده ديگه مثل قبلا بي تابي نمي کنم .اين شايد از يک جنبه خوب باشه اما من بيشتر مي ترسم از اينکه خدا(عزيز من) ديگه نخواد صدام رو بشنوه .اين همه سرد شدن بعيده .البته من هميشه ازش مي خواستم راضيم کنه به رضايت خودش ،فقط مي ترسم من رو به حال خودم رها کرده باشه.به هر حال ازش خواستم منو تو آغوشش بگيره و خودش تربيتم کنه،لطفا شما هم برام دعا کنيد. 
برادر!اين درد داغ تر از خواستگار نداشتن و ازدواج نکردن يا ... است لطفا از خودش کمک بخواين تا بتونين حرفي بزنين که آرومم کنه. 
يک دنيا سپاسگذارم هميشه تو حرم يادتون مي کنم. التماس دعا،به قول شما مردا يا علي
شهاب مرادی :سلام/ خوش ترین لحظات و شیرین ترین لحظات زمان گفتگو و مناجات با خداست.
 از موضوع گله! به شکر بپرداز و همیشه چیزی برای گفتن با خدا داشته باش دعاهای اهل بیت بهترین مشق برای عشقبازی با خدای مهربان است.
از زیارت امین الله (خصوصا در حرم رضوی) و دعای بعد از زیارت حضرت رضا صلی الله علیه شروع کن.
التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1594  |  4 امتياز

عسل123
از ---------------
امضا شده : ۳۰ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۰۹
سلام لطفان خصوصي باشد با تشكر 
آقاي مرادي من از زماني كه 14 ساله بودم علاقمند به آقاي شدم البته قابل توضيح است كه ابتدا اين علاقه از طرف ايشون شروع شد. با توجه به اقوام بودن ايشوناوايل ايشون را با اين حال كم مي ديدم ولي الن به دليل فاصله شهري مدت 4 ساله كه ايشون را نديدمالبته قابل توجه كه از مون ابتدا هم هيچ رابطه اي نبوده.الان با توجه به اينكه در سن 21 سالگي قرار دارم وايشون هم در سن 30 سالگي و هيچ رابطه اي هم وجود ندارد و تمام تلاشم براي فراموش كردن ايشون موفق به اينكار نشدم و نتونستم خودم را قانع به ازدواج به فرد ديگري بكنم ايشون هنز ازدواج نكردن. و به نحوي نشون دادن كه منتظرن من اشارهاي بكنم كه من اهل اين جور حرفها نيستم و غرور بهم اجازه اين جور كاري نميده. حالا موندم چه جوري با اين مساله كنار بيام فقط توصيه فراموش كردن و از اين جور حرفها نكنيد با كما ل تشكر
شهاب مرادی :سلام/ اتفاقا توصیه ی من فراموش کردن او و جدی گرفتن خواستگارهای واقعی است.
اگر شما درست برداشت کرده باشی (که بعیده) باید پسری را که زحمت خواستگاری به خودش نمی ده و منظره تو ازش خواستگاری کنی ، جدی و قابل اتکا ندان!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1360  |  4 امتياز

ف.مصري
از ايران
امضا شده : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۰
سلام زيارت قبول واقعا ما رو خيلي ترسوندين خوشحالم که مشکل مهمي پيش نيومده بود راستي براي ما هم دعا کردين؟(7 ساله که قسمت نشده به مشهد بريم گاهي با خودم ميگم نکنه امام رضا از من ناراحت هستنداما چرا؟ ) يا حق
شهاب مرادی :سلام/ چرا ترسیده بودید ؟
این چند روزه، شبیه این اظهار لطف شما را در پیام های خیلی از دوستان دیدم و جدا تعجب کردم! چرا باید غیبت یک هفته ای من دوستان را تا این حد نگران کند؟
(با اینکه برنامه مشهد را اعلام کرده بودم.)
همین امروز یک تصمیم برای زیارت حضرت رضا (ع) بگیرید(حتی یک روزه با هر وسیله ای)ان شاءالله آقا عنایت می کنند. التماس دعا و پیشاپیش زیارت قبول.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1484  |  4 امتياز

سيد علي
از تهران
امضا شده : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۴۸
سلام خدمت استاد محترم!  
من اونقدرها سايت شما نمي‌آيم اما هربار كه بيايم سعي مي‌كنم مقدار زيادي از پيام‌ها را بخوانم و اكثراً هم اين پرسش و پاسخ‌ها برايم مفيد بوده است. چيزي كه باعث شد اينبار مزاحمتان بشوم و پيام بگذارم پيام مريم خانوم از تهران بود. بارهااين نوع برخورد را در پيام‌ها ديده‌ام.  
حاج‌آقا سعه‌ي صدر و صبوري شما ستودني‌ است. اما كاش همانطور كه در گذشته گاهي نكاتي را متذكر مي‌شديد، (مثلاً سلام كردن) اينبار هم زشتي اين نوع برخورد و متوقع بودن را به آن‌ها گوشزد مي‌كرديد. جالب است كه همه دوست دارند هروقتي كه وقت دارند، همه در خدمتشان باشند. شايد سعادت حضور در جلساتتان را نداشته باشم، اما در قسمت برنامه‌ها هميشه پيگير هستم. اينكه شما حتي به تهران بسنده نمي‌كنيد. به شرق و غرب و شمال و جنوب ايران سفر مي‌كنيد تا همه‌ي جوان‌ها از شما بهره‌مند شوند و حالا... 
و كساني كه شما را به اسم كوچك صدا مي‌كنند، يا الفاظي كه در شأن شما نيست، 
اگر آن‌ها براي مشاوره و يا دريافت پاسخ به شما مراجعه مي‌كنند، يعني شما را بزرگ‌تر و داناتر از خود مي‌دانند. و احترام به استاد و بزرگ‌تر واجب است. اما احترام نه در حد خود كه در شأن مخاطب. شما هم روحاني هستيد و هم استاد...  
چه مي‌گويم؟ اين‌ها را كه شما مي‌دانيد. و حتماً بسيار دلتان مي‌گيرد از اين برخوردها و اين سكوت... 
اجرتان با خود خود خداي مهربان! 
يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1482  |  4 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۸
سلام 
امشب ميخواستم از خودم براتون بنويسم ولي وقتي پيام سرشار از گله و شكايت خانم مريم رو ديدم خيلي ناراحت و شرمنده شدم و تصميم گرفتم با اجازه ي شما سوالي رو از اين عزيز بپرسم كه: 
 
گلم شما كه اينقدر از عالم وآدم طلبكاري خودت براي حل مشكلات مردم چه كار كردي؟ 
كه حالا وقتي يك نفر هم از سر لطف اينقدر دلسوزانه دارند گره از كار خلق الله باز ميكنند به جاي اينكه از زحمات بي دريغشون تشكر كنيم بدتر به خستگيشون اضافه ميكنيم و از ادامه ي راه هم نااميد. نازنين اي كاش هممون و اول از همه هم خود بنده ياد بگيريم به جاي اينكه اينقدر سطح توقعاتمون رو از ديگران بالا ببريم خودمون هم يك كاري بكنيم. 
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ سخت نگیرید. تلاش کنیم تا بیشتر تحمل کنیم.
خوش به حال کسی که این حالش باشه:
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریــــست رنجیدن
  لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1504  |  4 امتياز

بهارنارنج
از قم
امضا شده : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۵
سلام حاج آقا! خدا قوت!  
 
خواستگاري دارم 37 ساله ليسانس حسابداري دارد و كارمند بانك است. وضع كار و تحصيلات و ظاهرش خوب و مورد پسند است اما--- 
تا حالا دو بار با هم صحبت كرديم. 
ظاهر قضيه اين بود كه خانواده مذهبي اي هستند و دنبال دختر مذهبي هم مي گردند اما وقتي با ايشان صحبت كردم به چند نكته اشاره كرد: 
... 
... 
12. خيلي خيلي صادق بود و به نظر مي رسيد درون پاكي دارد و اين حرف ها و افكار را از چند مسلمان نما و كساني كه به اسلام درست عمل نمي كنند گرفته است و فكر كرده اسلام همين است و دنبال اصلاح افكار خود هم نرفته است. خود را معتدل و بقيه را خشك مذهب مي ناميد. 
13. به نظر مي رسيد به نوعي دچار كمبود عاطفه بوده است و شديدا نياز به محبت دارد. گفت اهل ابراز عاطفه هم هست.  
... حالا هم كه موردي پيش آمده اين جوري است؟ !!! آخه من بايد چه كار كنم؟ چقدر ديگه بايد صبر كنم كه يه آدم درست و حسابي از نظر ايمان و اخلاق سراغم بياد. مامان و بابام كه كليد كردند كه ديگه ما خسته شديم . برو ديگه!!!!  
حاج آقا به خدا اونا ديگه تحمل ندارن ؟ من چه كار كنم؟ تازه حال روحي ام كمي خوب شده بود اما حالا كم كم صداي اعتراضم داره به سمت خدا بلند ميشه. ناسپاسي نمي كنم اما بعد از اين همه دعا براي اين كه همسري صالح داشته باشم، انتظار موردي بهتر از اين را داشتم. 
تقريبا جواب خودم منفي است اما گاهي اين در ذهنم مي آيد كه شايد خدا اين فرد را سر راهم قرار داده تا من وسيله اي براي هدايتش باشم. برادرم مي گويد از طريق شخص ثالثي كه او هم قبولش دارد( خانم برادرش كه واسطه ما بود و دوست دوستم است و من تقريبا ايشان را نمي شناسم و از افكار مذهبي ايشان اطلاعي نداريم) مسلماني را در قالب همين اختلافاتي كه با او داري برايش تعريف كن. شايد دادن آگاهي به او باعث تغيير عقيده اش شود. البته من ترجيحم اين است كه به يك مشاور مراجعه كنيم. 
آقاي مرادي! با توجه به سن و سال و افكار اين آقا و حساسيت خودم روي مسايل ديني آيا اصلا صلاح هست اين جريان ادامه پيدا كند و اگر صلاح است به چه روشي و چگونه؟ آيا شروع زندگي با چنين تفاوت هايي محلي از اعراب دارد( بر فرض هدايتگري) . ديگران مي گويند اگر زن زندگي هستي برو و او را به راه بياور!!!
شهاب مرادی :سلام/ اگر احساس می کنید در گفتگو سخنانش بوی تفاهم و توافق دوجانبه نمی دهد، چرا به زحمت دست به کار علاقه سازی! می شوید؟
هرگز برای هدایت کسی با او ازدواج نکنید!
هرگز از سر ترحم با کسی ازدواج نکنید!
هرگز به خاطر فرار ازدواج نکنید!
نسبت به بدرفتاری و ناسازگاری پدر و مادر تحمل کنید و مراقب باشید از چاله در چاه نیافتید
اگر خواستگار را همان طوری که هست می پسندید، قبول کنید و الا با اطمینان او را رد کنید.
در آخر مراجعه به مشاور را توصیه می کنم.
-----------------------------------------------
12 پاراگراف از این پیام طولانی را حذف کردم. شما استعداد خوبی در مطول نویسی دارید مثلااین پیام و چند پیام دیگر
لطفا خلاصه و کامل مثلا خواستگار 37 ساله است اما شما چندساله هستید؟! ننوشته اید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1461  |  4 امتياز

مازيار
از کرمان
امضا شده : ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۰۶
منظور از عبارت جايز نيست در احکام شرعي چيست؟ 
آيا ازدواج مرد مسلمان با زن بهايي در شرايطي که عقد اسلامي و رسمي بوده باطل است؟
شهاب مرادی :سلام/ در اصطلاح فقهاء جائز نيست به يکي از اين دو معنا يا هر دوي آنها است :
1- حرام است
2- باطل است
در ازدواج دائم مرد و زن هر دو بايد مسلمان باشند و اگر يکي از طرفين ازدواج دائم مسلمان نباشد اصل ازدواج باطل است و صرف اينکه عقد ازدواج به شيوه اسلامي جاري شود موجب صحيح بودن ازدواج نمی شود .
در ازدواج موقت هم فقط مرد مسلمان امکان ازدواج موقت را با زنان اهل کتاب يعني زردشتي، يهودي و مسيحي دارد و با ديگر کافران و اهالی فرق ضاله مانند بهائيان به هيچ گونه امکان ازدواج وجود ندارد و اگر عقد ازدواجي هم در ظاهر خوانده شود بي اعتبار و باطل است .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1461  |  4 امتياز

سهيلا محمودي
از شهرري
امضا شده : ۱۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۱
سلام . 
واقعا از برنامه هاي ساده و روون و کاربرديتون در مردم ايران سلام لذت بردم.براي مشاوره ي ازدواج جسارت کردم و مي خوام وقتتون رو بگيرم. 
من دختري 19 ساله هستم .دانشجوي سال اول مهندسي برق دانشگاه خواجه نصير. 
با باورهاي مذهبي .متناسب با باور هام از چادر استفاده مي کنم و در ارتباط با نامحرم به حد ضرورت اکتفا مي کنم . و در عين حال خوش اخلاق و خوش برخوردم.قد بلند و ظاهري معمولي... 
اخلاقي تم , ,ظاهر مذهبيم, موفقيت نسبي علميم , موجب شده که از دو سال پيش با قرار گرفتن در محيط هاي اجتماعي مختلف ,از زيارت گرفته تا سياحت در موارد مختلفي خواستگاري شوم.البته اولش که سنم خيلي کم بود و طبيعتا پاسخم منفي بود .موردهايي هم که مطرح مي شد غالبا کمبودي از نظر من داشتن.بيشر در ضمينه ي تحصيلات و باورهاي مذهبي و يا بالا بودن سنشون. هميشه غالب آدمه معتقدن که بيش تر از سنم رشد (عقلي )کرده ام . و در جمع هاي مختلف محبوب واقع مي شم .تو خونه و تو فاميل بين جوونا مذهبي تر از همه به نظر ميام.توي دانشگام خيلي وقتا براي هم سن و سالهام حکم وزنه رو دارم.واينا همش از الطاف الهي نسبت به منه. 
به تازگي از طرف يکي از همکلاسي هاي دانشگاهيم خواستگاري شدم البته ناگفته نماند که با توجه به پايبندي ايشون اين در خواست از طريق خونوادشون مطرح شد.يعني اول عروسشون اومدن دانشگاه و بدون معرفي اون آقا خواستن از تجرد و سن من اطلاع پيدا کنند.و چند هفته بعدش هم مادرشون اومدن دانشگاه و با هام صحبت کردن.از ديدگاهام پرسيدن و شرح حال پسرشون رو گفتن. 
با توجه به بالا بودن تعداد دانشجويان وروي ما من با ايشون فقط يک کلاس ادبيات عمومي اونم ترم يک داشتم که در اون ديدگاها مطرح مي شد و تا حدي تناسب هاي فکر ي مشخص مي شد .  
خونوادشون شماره منزل رو از من گرفتن و با هماهنگي با مادر و پدرم يک جلسه بدون پسرشون اومدن.جلسه ي دوم هم شکل گرفت و من با اين آقا در منزل صحبت کرديم .البته به خاطر شرايط زماني فقط يک ساعت . و قرار شد جلسه ي بعد بحث طولاي تري داشته باشيم. 
1.ايشون فقط سه ماه از من بزرگترن . 
2.تو خونوادشون ازدواج زود آقايون مرسومه . 
3. برادرشون سال دوم دانشگاه درست 6 سال پيش عقد کردن و يک سال بعد عروسي. 
با اين که از صفر شروع کردن الآن صاحب خونه و ماشينن. 
4.خودشون تابستون قبلي کار کردن .الآن هم مشغولن هم به تدريس هم به کار هاي تخصصي تو شرکت داداششون. 
5.پدرش ن هم مهندسن و ارشد خوندن به درس خيلي اهميت مي دن. 
6.پدرشون مي ترسن ايشون مثل پسر بزرگشون با ازدواج از قبولي در ارشد باز بمونن. 
7.ايشون مي خوان در صورتي که من ايشون رو بپذيرم دو سال عقد بمونيم.  
8.ما ساکن شهررييم . ايشون شهرک محلاتي مي شينن .يعني 20 منطقه اختلاف مکاني. 
9.خونوادش ن از خونواده ي ما مذهبي ترن.البته اينم بگم که من در بستر حلال توي خونه و تربيت هاي مادرم اما تو مدرسه و با تعمق به لطف خدا محکم تر شدم . 
10.سطح ماليمون متوسطه اونام متوسطن اما ما متوسطيم با حقوق دو فرهنگي و اون ها با در آمد بالا تر.يعني سطح ماليشون بالاتره (نه زياد) 
11.خونوادش به اين ازدواج مايلند .منم تو اين چند جلسه نسبت به مادرشون احساس خيلي خوبي دارم.خواهر و عروسشون هم خيلي راغب اند. 
12.من به زيبايي ظاهري بهاي چنداني نمي دم.قدي متناسبيم فقط اين که من اندام پري دارم اما ايشون خيلي لاغرن .من از همسر آيندم واسه خودم ظاهر خاصي نساختم اما ترجيح مي دم با خودم متناسب تر باشن اما واسه اين موضوع ارزش ذاتي قائل نيستم . 
13.ايشون تودا نشگاه محجوبند پرس و جويي که کردم چيز بدي راجع بهشون نشنيدم. 
14.يک ترم من رو زير نظر داشتن تا مطمئن بشن .اما ما ترم 2 کلاس مشترکي نداشتيم (کنترل نا محسوس) 
15.توي يک ساعت احساس کردم مثل خودم آرمانين و دنبال بي نهايت.پرواز... 
16. ن توي ذهنم اولش متهمشون کردم که تو فضاي اختلاط و دوستي هاي غير شرعي حاکم قرار گرفتن و جوگير شدن! باهاشون که حرف زدم احساس کردم بي انصافي کردم. 
17.ايشون يه جورايي گفتن که سعي کردن احساسشون رو کنار بذارن و با عقل جوانب رو بسنجن. 
18.تو فاميل ما ازدواج دخترا بالاي 23 ساله چه برسه به پسرا.اما من اين رو مشکل جامعه ي فعلي مي دونم و باورش ندارم. 
19. خواهرم 23 سالشه و مجرده البته مي گه با اين وصلت مشکلي نداره. 
20.خواهر ايشون مطلقه اند البته اين طور که مي گن شوهرشون تو زمينه هاي مختلف وسواس داشتن.يه برادر گوچکتر هم تو خونه دارن . 
 
 
مي دونم دوره ي عقد طولاني مشکل سازه. 
مي شناسم پسرو دختر هم سني رو که بعد از يک سال از عقدشون دختره فکر مي کنه همسرش درکش نمي کنه. 
خونواده بهم گفتن بعد از جلسه ي آتي(ان شا الله ) بايد تصميمم رو بگيرم.مي خوام قبل از هر جوابي پيش مشاور بريم اما نه يک مشاور غربي و غرب زده.يه مشاوره ي اسلامي بهم معرفي مي کنيد. 
لطفا تاريک ترين و روشن ترين فرداي اين وصلت رو واسم ترسيم کنيد. 
تنهايي مشاوره رفتن فايده اي داره؟ 
استخاره و اين دودلي راه خوبيه؟ 
يه دنيا ممنون که همش رو خوندين. 
 
"خدا قوت"
شهاب مرادی :سلام/ 1. خلاصه بنویسید.
2. مشکلی نیست فقط چند جلسه 50 دقیقه ای صحبت کنید.
3. در پاسخ عجله نکنید.
4. قبل از اعلام پاسخ مثبت حتما منزل آنها بروید.
5. لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1584  |  4 امتياز

سمانه
از اصفهان
امضا شده : ۱۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۴۷
سلام حاج اقا.خسته نباشين.مي خواستم كمكم كنين واقعا موندم.لطفا رو سايت نشون ندين 
... 
هميشه از اينكه خدا حالش از من كه با اون سن اين كارا رو ميكردم به هم مي خوره ميترسم.من روز قيامت بايد جواب اين كارا رو چي بدم؟ حاجاقا كمكم كنين.ممنون
شهاب مرادی :سلام/ یک بار برای همیشه توبه کنید و برای همیشه تکرار آن خاطرات را کنار بگذارید و همه اش را فراموش کن.
خدا بسیار مهربان ،رئوف و آمرزنده است دخترم غصه نخور و نترس
این ترسِ خوب و مثبتی نیست در دل این ترس "ناامیدی و فرار از خدا" قرار دارد. شیطان تلاش می کند تا تو را خجالتزده و دور افتاده از خدا نگهدارد تا از خدا فاصله بگیری
من که درکم محدود و اندک است به سادگی فهمیدم تو عامل گناه نبودی و اگر هم بودی پشیمان شدی (یعنی توبه کردی) خدا با علم و حکمت بی نهایتش بهتر از هرکسی از دل پاک تو خبر دارد و حتما تو را دوست دارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1541  |  4 امتياز

يه دوست
از تهران
امضا شده : ۱۱ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۶
سلام. منم فكر مي كنم آمار سايت اشتباهه، چند روز پيش اتفاقي سايت بسته شد و من دوباره بازش كردم و 
ولي آمارش تغيير نكرده بود، براي همين شك كردم و چند بار بستم و دوباره باز كردم بازم تعداد تغييري نكرد؛ نمي دونم شايد از هر چند تا يكي رو نشون مي ده شايدم بدفه زياد مي شه، در هر صورت مشكل داره
شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا آمار براساس ip است (یعنی شما را بار اول که وارد سایت میشوید به آمار اضافه می کند و اگر 100 بار هم Refresh کنید یا تمام صفحات سایت را ببینید به آمار اضافه نمی شود.) مگر با browserدیگری سایت را باز کنید که 1بار به آمار اضافه میشود.
از توجه شما متشکرم .
 سایت خیلی کار داره و هنوز من چند مشکل در طراحی قالب سایت و برنامه ها من جمله performs و... دارم . دعا بفرمایید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1475  |  4 امتياز

يلدا
از تهران
امضا شده : ۱۶ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۱۸
سلام 
خدا قوت 
سايت جالبي داريد 
و ظاهرا پر طرفدار 
لطفا به خانم هاي محترم بفرماييد يکم زن بودن رو ياد بگيرن و با مسئوليتاشون آشنا بشن بعد بله بگن 
----------
شهاب مرادی :سلام/ دختر و پسر هر یک باید "زن بودن" "زنانه خو" بودن و "مرد بودن" و "مردانه خو" بودن را بیاموزند و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1437  |  4 امتياز

شراره95
از خراسان جنوبي
امضا شده : ۱۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
( يا حق ) 
سلام آقاي مرادي خسته نباشين. 
در مورد علاقه يک طرفه، به يکي از دوستان گفته بودين که علاقه واقعي يک آقا پسر رو بايد از خواستگاري رسمي که ايشون به عمل ميارن تشخيص داد. اما شايد مواردي وجود داشته باشه که اون آقا به خاطر شرايطشون(اشتغال به تحصيل+نرفتن به سبازي+نداشتن شغل) نتونن اقدام به خواستگاري کنن چون با اين حال جواب خانواده دختر حتما منفيه. من خودم درگير يک همچين موردي شده ام. 
ترم هاي اول دانشگاه حس کردم رفتار يکي از همکلاسي هام نسبت به من کمي متفاوت است، مدت زيادي سعي کردم به اين رفتارها توجهي نشون ندم و درگير اين مسائل نشم اما بعد از يکي – دو ترم احساس کردم به ايشون علاقه مند شدم ، از اون مدت تا حالا خيلي سعي کردم فراموشش کنم ،بارها به خودم گفتم اين يک توهم بيشتر نيست. الان ترم هاي آخر رو سپري مي کنم در حاليکه تمام اين مدت ذهنم مشغول بوده و روي درسام تاثير گذاشته چون اصلا تمرکز ندارم. 
گاهي فکر مي کنم اگر از طرف ايشون موضوع مطرح نشده شايد به دلايلي مثل اشتغال به تحصيل ،نرفتن به سربازي و نداشتن شغله. حالامن بايد منتظر ايشون بمونم يا فراموشش کنم؟ چه جوري مي تونم فراموشش کنم؟
شهاب مرادی :سلام/ خودت این علاقه را ساختی خودت هم خرابش کن
با کنار آمدن با واقعیت و فرار از تخیل
با فکر نکردن به او
و تعطیل کردن جدی و واقعی علاقه پردازی و علاقه سازی!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1496  |  4 امتياز

mahdiye
از tehran
امضا شده : ۱۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۲
سلام نميدونيد چقدر از اينكه جوابمو ديدم خوشحالم 
 
خوش بحالتون چقدر ادم خوبي هستين با جوابتون كلي ارومم كردين  
اقاي مرادي مادر و پدر من خيلي من و محدود ميكنن من 21 سالمه و هنوز قدرت خريد 1 بستني رم ندارم انقدر باهاشون بحث كردم كه ديوونه شدم رفتم سراغ چت و ... حالا تنها كسي كه از بين رفت منم و مامانم و بابابم سر جاشون ديگه واقعا ازشون خسته شدمهمه كاريم كردم ولي فايده نداشت شما بگيد چيكار كنم
شهاب مرادی :سلام/ لينك را بخوان و تلاش کن همیشه مهربان باشی و بدهکار پدر ومادر!
سلامت خود را از منظر اخلاق و عرفان اسلامی با پاسخ به این پرسش
« آیا نسبت به والدینم طلبکارم یا بدهکار؟»
چک کنید اگر بدهکار بودید خدا را شکر کنید و ادامه بدهید ولی وای به حال کسی که خود را طلبکار از کسی بداند که تمام وجودش از اوست (منظورم پدر و مادر است!)
اشتباه نکنیم والدین بد و ظالم هم حقوق بسیاری بر فرزندانشان دارند
امام صادق میفرمایند اگر کسی نگاه خشم آلود به والدین ظالم خود کند ،خدا نماز و عبادت او را قبول نمی کند!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1450  |  4 امتياز

فرزاد 007
از تبريز _عجب شير
امضا شده : ۲۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۴۳
سلام حاج اقا  
اقاي مرادي اگه دونفر براي ازدواج تمام مسايلي که شما تو سخنانتون گفته ايد رو داشته باشند .هم از نظر خانواده،هم از نظر حجاب و از نظره مالي و تمام مشخصات يه ازدواج خوب رو داشته باشند فقط يه مشکل اين وسط باشه و اونم اينکه سن دختر خانم از اقا پسر بيشتر باشه،در حالي که اين دو نفر علاقه وافري به هم داشته باشن و در تمام مسايل مهم زندگي، نه رنگ لباس و غذا بلکه مشکلات و مسايل زندگي کنار هم ياشن و همديگرو بپذيرند .راه حل چيه ؟؟چرا خانواده ها قبول نمي کنن ؟؟ چه مشکلي اين وسط هست ؟؟ چرا مردم به ديده بد به اين دو نفر نگاه مي کنن ؟؟؟ کار بدي مي کنن که مي خوان يه زندگي آرام و امني رو شروع کنن ؟؟؟ در صورتي که شکل و قيافه دختر خانم از اقا پسر خيلي کوچيکتره و خيلي به هم مياند .چه کار ميشه کرد حاج اقا تا اين دونفر از هم جدا نشند ؟؟ بدونه هم نميتونن زندگي کنن حاج اقا  
ممنون با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ یکی از موانع موفقیت این دو نفر در ازدواج (و رسیدن به هدف ازدواج که تولید آرامش است)
مخالفت خانواده هاست.
مهم نیست این مخالفت درست یا نادرست است مهم تاثیر ماندگار این مخالفت هاست.
ازدواج رسول الله(ص) با ام المومنین خدیجه کبری(س)
لينك ، جناب سروان! ، لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1487  |  4 امتياز

ر.س.
از تبريز
امضا شده : ۳۰ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۶
با سلام  
سوالي داشتم که نميدانم مربوط به شما مي شود يا نه؟ در صورت امکان راهنماييم کنيد. من و شوهرم 50 روز است که با طلاق رجعي جدا شديم و حالا هر دوپشيمان شده و شوهرم قصد رجوع دارد ولي من در طي اين مدت 3 بار پاکي گذرانده ام و لي از مدت 3 ماه باقي است حال چون اعتقاد داريم که صيغه طلاق جاري شده مي خواهيم با اجراي صيغه عقد دوباره ازدواج کنيم آيا با اين موارد ما با هم محرم هستيم يا نه؟ و نياز به اجراي مجدد صيغه عقد است يا نه. آيا مي شود فقط صيغه اجرا شود و شناسنامه ها با همان عقد قبلي بماند. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ بر اساس گفته شما مدت عده به پايان رسيده و اکنون محرميت بين شما وجود ندارد .
و لازم است صيغه عقد جاری گردد. و نيز مهریه جديد براي اين ازدواج جديد معين شود.
در مورد سه طلاقه اطلاعی دارید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1594  |  4 امتياز

سارا
از کاشان
امضا شده : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۳
سلام.به قول مرحوم نادر ابراهيمي: هر سلام سرآغاز دردناک يک خداحافظي است. 
آقاي مرادي ديروز دوباره يه عالمه پيش خدا گريه کردم.سبک شدم.خيلي زياد.چه نعمتيه حضورش.با مادرم و پدرم 2 روزه که صحبت نمي کنم .چون مادرم اهل دروغه و پدرم هم مادرمو تاييد مي کنه.نمي دونم واقعا چرا. 
... 
توروخدا کمکم کنيد داغون شدم .هميشه به ديگران نشون دادم اوضاع خيلي خوبه.من يه دختر خوشبختي هستم توي يه خونواده خوشبخت .فقط کنار خواهرام آرامش دارم نه کنار مادر و پدرم.خيلي دوستشون دارم ولي اونا منو آزار ميدن فق هم با حرفاشون. 
کمکم کنيد چه رفتاري رو در پيش بگيرم
شهاب مرادی :سلام/ درد دل شما را کامل خواندم. این پیام را بخوان و فراموش نکن:نحوه ی رفتارت با پدر و مادر عامل بهشتی شدن یا جهنمی شدن توست!
(رسول الله(ص):هما جنّـتک و نارُک)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1566  |  4 امتياز

مهدي
از تبريز
امضا شده : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۴۹
سلام حاج آقا مرادي. تو يکي ازاين جواب پيام ها نوشته بوديد کم کم داريد خسته ميشيد. حق داريد. ولي من مطمئنم محبتي که از شما تو دل خيليا مثل من افتاده بي حساب کتاب نيست. حاج آقا خاطرتون واسم خيلي عزيزه و دعاتون ميکنم که هميشه ابام سالم باشيد و خسته هم نشيد. 
يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1422  |  4 امتياز

محسن
از تهران
امضا شده : ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۲۱
سلام 
من چند وقتي است که دچاراستمنا شده ام هميشه از اين وضع هم ناراحت هستم.راستش را بخواهيد اين کار را دوست ندارم.چون تا به حال در طول زندگي 21 ساله ام اين کار را نکرده ام.راستش را بخواهيد دوست هم ندارم نمازم را ترک کنم چون با اين کار احساس مي کنم از خدا دور ميشم.ولي نمي دونم چرا نمي تونم؟لطفا کمکم کنيد... 
خواهش مي کنم جواب را به gmail بفرستيد.
شهاب مرادی :سلام/ پاسخي به چند سوال
از ضوابط ارسال:
8. به هیچ پیامی به وسیله ارسال ایمیل پاسخ نمی دهم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1427  |  4 امتياز

اسيه
از خراسان
امضا شده : ۰۸ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۲
سوال : سلام خسته نباشيد ... 
...خصوصی... 
 
حا اقا دارم ديوونه مي شم اگه اين رابطه حرامه واااااااااااي بر من ، 
شما رو به امام زمان كمكم كنيد اخه هيچ مرجعي براي كمك وهدايت ندارم  
شما رو بخدا حاج اقا تو اين بيراهه راهي بهم نشون بدين  
حاج اقا اين همه گناه برام جايي پيش خدانگذاشته تا هلاك نشدم به وظيفه ي دينيتون عمل كنيد  
اي خدا تو رو به حق خوبات يه راهي بهم نشون بده قبل از اينكه دير بشه  
محتاج ومنتظر راهنماييتان درضمن خصوصي بماند لطفااسيه
شهاب مرادی :سلام/ مهربانی و عطوفت شما قابل تقدیر است اما بهبود حال او اصلا وظیفه ی تو نیست و بدان :

1. مبنای این رابطه ترحم بوده! ترحم شاخ و دم نداره به همچین روابطی می گویند ترحم .
2. حتی اگر خانواده ها با این انتخاب! موافق بودند ، کاملا اشتباه بود.
3. با توجه به شرح (مفصلی که خواندم و منتشر نکردم) شما گناهی نکردید که این قدر لازم باشد خودتان را ملامت کنید. شما در انتخاب همسر و مقدمات ازدواج شرعی اشتباه کردید و همین پشیمانی شما توبه است.
سخت نگیرید و به سادگی یک بار استغفار کنید  و تمام.
4. پس اصلا به همسر آینده خود هم خیانتی نکردید!
خودتان را طبق چه قانونی محکوم می کنید؟!!!
5. رابطه را منطقی و ساده تمام کن و از بازی هایی شبیه فیلم های هندی جداً بپرهیز
اگر سخت بود از یک روانشناس با تجربه کمک بگیر
ل  یاد این سوال افتادم بخونید ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1858  |  4 امتياز

كوچ پرستو
از تهران
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۵:۲۷
سلام 
تنهام 
دنيا ي تنها بودنو تنها موندنه 
دلم 
تنگه  
خدا 
اينجاست 
وم ن  
تنهام 
تو هم تنها؟ 
چرا؟؟؟ 
اي بابا  
خدا تنهام منم تنهام  
خدا خستم از آدم ها  
از افراط و از اين غم ها 
خدايا هوامو داشته باش.
شهاب مرادی :سلام/ متوجه نشدم که این شعره یا درد دل
به هرحال از خودتون سوال کنید: نقش "من" در پر کردن تنهایی اطرافیانم چه بوده؟ و
آیا دستِ حمایت یا چشمِ عنایت و یا گوشِ پر حوصله ای برای دلتنگی های دیگران بوده ام؟
و یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1588  |  4 امتياز

ستايش
از بندر عباس
امضا شده : ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۴
سلام خسته نباشيد مشکل من نااميديه ديگه نميدونم چکار کنم چند ساله که يه خواسته از خدا دارم و دارم دعا ميکنم ولي انگار اصلا دعاهاي منو گوش نميکنه ديگه دارم خسته ميشم از دعا کردن و اين هم به مشکلاتم اضافه شده ديگه نميدونم چکارکنم خسته خسته شدم هر بار با يه اميد مضاعف ميرم به درگاهش و با اشک ازش کمک مي خوام ولي ...شما راهنماييم کنيد ميترسم که اميدمو از دست بدم
شهاب مرادی :سلام/ به این قبیل پرسش چند بار پاسخ دادم سرچ کنید ولی
تحلیل خودت از حاجتت (و سهم آن از منطق) و امکان برآورده شدنش چیه؟ چقدر حاجتت مهمه؟ چرا حاجت دیگری نداری؟!!!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1543  |  4 امتياز

اميرحسين
از اصفهان
امضا شده : ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۲۱
سلام حاج آقا.حا ج آقا شک در دين مرا ديوانه کرده.با خواندن چند کتاب ضد ديني افکارم منقلب شده و به همه چيز شک ميکنم.ميخواستم راهکاري براي خلاص شدن از اين شکها به من بگوييد.
شهاب مرادی :سلام/ چرا هر کتابی را می خوانید؟ شما جوان هستید وباید مراقب لطافت روحتان باشید خیلی چیزها را نبینید ، نشنوید و نخوانید مراقب حریر نازک روح باش

این پیام و  پپام را بخوان.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1517  |  4 امتياز

محمد6418
از تهران
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۸
سلام حاج آقا من پسري 23 ساله هستم حدود 2سال پيش در يک ...در جنوب تهران به عنوان ... مشغول کار شدم که دراين مدت با دخترهاي زيادي همکاري ميکردم ولي بااينکه من دست وپاشکسته نماز مي خواندم وهميشه توذهنم خاهان ارتباط بادخترها رو داشتم ولي هميشه جلوي خودم رومي گرفتم تااينکه ماه رمضان پارسال دختري به کادر درمانگاه اضافه شد ومن ازهمون روز اول احساس خاصي نسبت به او داشتم وهمکارهاي ديگم به اين احساس دامن زدند تااينکه يک ماه بعداز ماه رمضان با او طرح دوستي ريختم واو بلا فاصله جواب مثبت دادکه البته ايکار من بيشتر براي ازدواج بود که پس از دو هفته اينمطلب را يهش گفتم ولي بعداز مدت کوتاهي باتوجه به گيردادنهاي من نسبت به حجاب و----و حرفهايي که درموردش شنيدم باپيشنهاد خودش ازاون به بعد رابطه ما تلفني شد ولي باز ازخوداو حرف هايي درمورد خودش وخانوادش شنيدم که فهيميدم من گول ظاهر کاري اونو خورده بودم ولي دير شده بودم ومن گير کرده بودم وهميشه باشنيدن حرفهاش غذاب ميکشديم وازنظر رواني روي من تاثير منفي گذاشته بود آخه من تويک خانواده مذهبي بزرگ شده بودم ولي اون---تا اينکه برج 2من به خدمت سربازي رفتم وبه همين بهونه سعي کردم ازش دور بشم ولي حس همصحبتي باجنس مخالف وارضاي عاطفي خيلي عذابم ميده که باعث ميشد من وسوسه بشم وبهش زنگ بزنم ولي فقط يکبار---ميخاستم ازشما راهنمايي بگيرم ببينم من بايد با اين احساس چيکارکنم؟ درضمن من بعد مدتي (قبل عيد)ازمادرم راهنمايي خواستم ولي جوابي نگرفتم که فکر ميکنم بزرگترين مشکل من درحال حاضر همينه خانوادم بامشکلم خوب برخورد نکردند---؟"لطفاً کمکم کنيد!"(من دوست دارم پدرو مادر هم ازراهنمايي شما استفاده کنند)
شهاب مرادی :سلام/ کنترل فکر و خیالت را در دست خودت بگیر و همان طور که بی تردید به این نتیجه رسیدی او مناسب نیست فورا و برای همیشه رابطه ات را قطع کن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1596  |  4 امتياز

ريحانه رضوي
از قم
امضا شده : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
سلام اوقات خوشي داشته باشيد.ميدونم سرتون شلوغه فقط اومدم خواسته خودم و چند تا از دوستان رو تكرار كنم چند بار ديدم دوستان تقاضا كردندكه فايلهاي صوتي جلساتتون رو تو سايت بگذاريد مي‌خواستم بگم اين درخواست مصرانه من و خيلي از دوستانه اگه اين پيام رو نمايش ميديد از دوستان هم مي‌خوام درخواستشون رو به صورت يه نظر سنجي بدهند تا شما و همكارتون در سايت اين لطف رو بكنيد راستش حالا كه در تلويزيون كمتر ميبينيمتون و سي دي هاتونم مثل بقيه سخنرانان مثل آقاي ...و .....در بازار نيست تنها راه براي ما كه دوست داريم سخنرانيهاتون رو در شهرها و دانشگاههاي مختلف بشنويم همين درخواسته ممنون يا علي
شهاب مرادی :سلام/ یادآوری مهم من همچنان در سایت بدون همکار هستم! باور کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1539  |  4 امتياز

صديقه حاتمي
از تهران
امضا شده : ۲۳ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۵۵
سلام يادداشتتون به درد جوانان نخورد!!! 
الان جوانان دنبال راه هستند نه توصيه ((بزرگان))نسبت به يکديگر 
من الان انقدر مشکل ريز و درشت دارم و مطمئنم که خيلي از نسل سومي ها دارند که نيازي به توصيه و اندرز يک عالم رباني ندارم 
کمي واقع بين باش
شهاب مرادی :سلام/ نه شما خودتان را همه ی جوانان فرض کردید
داستان بقال و طوطی و روغن و ... شنیده ای

از قیاسش خنده آمد خلق را      کو چو خود پنداشت صاحب دلق را

چرا گمان کردید که شما حتما بهتر و دقیق تر حال و روز جوانها را میدانی؟!!!
شاید ورود شما در مسائل جوانان و ارتباط آنان با شما و مطالعات و تحقیق شما  بیشتر باشد، شاید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1489  |  4 امتياز

ستايش
از گلپايگان
امضا شده : ۲۳ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۵
سلام ...راستش مشكل من شايد كمي با مشكل همه ي اونايي كه ازتون راهنمايي مي خوان فرق داشته باشه من نمي خوام باهاتون راجع به يه ارتباط ناسالم حرف بزنم چون خوشبختانه هيچ وقت اين راهو انتخاب نكردم.حدود يك ماهه كه يكي از اقوام به خواستگاري من اومده همه ي فاكتورهاي خوب رو داره اما ايشون12 سال از من بزرگتره من 20 ساله وايشون 32 ساله است.اختلاف سن چقدر مهمه؟روند به وجود اومدن عشق و علاقه در اين گونه ازدواج ها چگونه است؟شما يكي از ارزشمند و انساني ترين كارهاي دنيا رو انجام مي ديد چون يك عده جوون رو به راه درست راهنمايي ميكنيد پس به هيچ وجه نميتونم ازتون تشكر كنم جز اينكه بهشت رو براتون آرزو كنم. 
با يك دنيا آرزوي آبي
شهاب مرادی :سلام/ اختلاف سن 4-3 سال تا 8-7 سال مناسب است.
ولی اگر اصرار بر این مورد دارید حتما قبل از تصمیم گیری نهایی چند جلسه گفتگو و مراجعه به مشاور را فراموش نکنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1581  |  4 امتياز

طاها
از تهران
امضا شده : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۸
با عرض سلام خدمت سرورم 
پيشاپيش از درج اين مطالب در محضر حضرتعالي معذرتخواهي مي کنم؛...  
...و بعد ... گمانم چند سکته خفيف زدم که هنوز از اعصاب عضلاتم درد بر مي خيزد. نمي دانم چگونه آن لحظات بر من گذشت و آنقدر سختي آن جانکاه و نفس گير بود که مدام بخود مي گفتم يه تماسي با حاج آقا بگير تا حاج آقا آرومت کنه، يه خورده تسلات بده و گرنه سکته مي کني مي ميري ها، بچه. اما آرزو داشتم بميرم تا به فرمايش امير(ع) ملامتي بر من نباشد. باز صد رحمت به غيرت اشک که از وضوح جنايت کمي کاست ومانع پرده دري بيشتر شد.  
همه اين ها هيچ، مشکل اصلي اين است که بايد از اين ببعد به ديدن اين صحنه ها حسابي عادت کنيم، فکر ميکنيد... نمي دانم چرا من هم نمي توانم به وضع فعلي جامعه عادت کنم؟ به اين همه اختلاط محرم و نامحرم و ارزشمندشدن گناه، به اين همه بي حجابي، به اين همه ب... 
چه اتفاقي در اين جامعه بيفتد تا بگوييم در حال تجربه يک فاجعه هستيم؟... در گذر از اين کوچه ها دچار ايست قلبي مي شوند يا سرشار از معنويت مي شوند؟ 
... 
حاج آقا بسيار بي ادبي کردم در اين پيام به جاي خسته نباشيد و خدا قوت اين حرفا رو زديم  
... شرمنده...  
در پايان چند بيتي که براي حضرت صاحب سرودم رو ميگم تا تسلي مون باشه. 
 
اي حال خوب ما کي از راه مي رسي 
گفتند يوسفي و به ديدار چاه مي رسي 
شبهاي چارده دلم آشفته شماست 
قبل از غروب من اي ماه مي رسي؟ 
ساقي تويي و اذن پياله بدست توست 
اما چه زود به فرياد يک آه مي رسي 
دستبوس حضرتعالي... دعاگوتون هست اين حقير... موفق باشيد در پناهش
شهاب مرادی :سلام/ قال رسول الله صلی الله علیه و آله: ان اقرب الناس الی الله تعالی یوم القیامه من طال جوعه و عطشه و حزنه فی الدنیا و هم الاتقیاء الاخفیاء

درد دل شما را -که گزارشی از گناه 3 گنهکار یود- خواندم.
طاهای عزیزم قدر دل لطیف و چشم و جان پاکت را که بوی گریه ی بر حسین عزیز (علیه السلام) دارد را بدان و می دانم که حتما در درگاه خدای مهربان برای هدایت اون سه جوان مسلمان گناهکار دعا کردی و در این سحر اون سه گرفتار سهم ویژه ای از دعای تو خواهند داشت . همیشه از خودمون بپرسیم چرا از دیدن گناهکار و گناه ناراحت می شویم؟ برای اینکه آنها گرفتار غضب خدای مهربان خواهند شد دلم سوخت؟ یا فقط خشم و نفرت و انتقام و ...

امر به معروف و نهی از منکر مهم و واجب است و در این مورد زیاد دغدغه دارم و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1604  |  4 امتياز

کربلاي 5
از تهران
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۲۶
احساس ميکنم هرچي براي نزديک کردن دلم به خدا بيشتر سعي ميکنم کمتر جواب ميگيرم. 
به نظر شما ديگه بايد چي کار کنم 
رفتن و نرسيدن خيلي سخته!
شهاب مرادی :سلام/ به جناب موسی(ع) فرمود: قصدک لی وصلک الیّ
همین که آهنگ عزیمت کنی، رسیدی

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1593  |  4 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۸
سلام 
آقاي مرادي آيا فکر گناه هم گناه است؟؟؟؟ 
هر فکري 
هر گناهي 
و آيا اگر گناه است و اين گناه خيلي تکرار شده باشد قابل توبه هست؟؟؟ 
آآيا مي شود قلبي که به واسطه ي اين فکر گناه سياه شده را دوباره سفيد کرد؟؟؟ 
مهمه که جوابمو بگيرم 
ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ "تمرین جستجو" لطفا کلیک کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1693  |  4 امتياز

الهام
از شيراز
امضا شده : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
سلام انقدر خشم فروخورده دارم که در حال انفجار هستم. وقتي از دست کسي ناراحت ميشوم(والدين خودم وهمسرم)از ترس اين که مبادا عکس العمل من باعث شکستن دل انهاشود سکوت ميکنم يا حرف دلم را نميزنم.اين خشمهاي فرو خورده اثرات منفي زيادي در زندگي من گذاشته است .مي خواهم بدانم از نظر شرعي انسان تا چه حد در مقابل والدين خودش وهمسرش مسول است.از راهنماييتان بي نهايت متشکرم.
شهاب مرادی :سلام/ نکته مهم این است که این فروخوردن (و به اصطلاح تو خود ریختن) و سرکوب کردنِ خشم خطاست و با کظم غیظ فرق دارد.
کظم غیظ که معنی درست آن می شود کنترل خشم؛ یعنی بالا بردن آستانه تحریک خود در مقابل محرکهای خشم و از لوازم آن کینه ای نبودن و بخشنده بودن است.
نرنجیدن با رنجش را مخفی کردن فرق دارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1607  |  4 امتياز

سيد مجيد
از Tehran
امضا شده : ۱۳ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۲
سلام سوال سوال:شنيده ايم بلال-موذن پيامبر-كلمه سين را شين بيان ميكردند،آيا بدعتي ايجاد نميكرد؟ 
يعني اينكه كم كم "عادي"نميشد اين نوع تلفظ غلط
شهاب مرادی :سلام/ (بر عکس) معروف است که شین را سین می گفته است. مثلا: اسهد ان لااله الا الله ...
به این مفهوم که او(آفریقایی بود و) توان ادا کردن لفظ «ش» را نداشت مثل برخی از عزیزان آذری زبان که «ق» را «گ» تلفظ می کنند و برخی از اعراب مثل لبنانی ها که «ج» را«گ» تلفظ می کنند (جمیل را می گویند گمیل) و این بدعت نیست و صحیح است و نشانه انعطاف و آسانگیری اسلام عزیز است.
این روایت از رسول خدا صلی الله علیه و آله: إنَّ سِینَ بِلالٍ عِنْدَاللّهِ الشِّین
  • و نکته مهم:
به نظر خودت خوب است؟ که خودت را هوشیارتر و دلسوزتر از رسول خدا(ص)و امیرالمومنین(ع) میدانی !!!!!    افلا یتفکرون؟!


 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1556  |  4 امتياز

تنهاي تنها
از اصفهان
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۱۱
سلام آقاي مرادي 
من پسر دايي دارم که در اصفهان سربازه و 5 سال از من کوچکتره.اين آقا هر هفته يکي دوبار مياد خونه ما با توجه به اينکه بابام اصفهان نيست و ما هم برادري هم سن اين آقا نداريم اين اومدنهاي زياد ايشون واقعا منو خسته کرده . حالا از شما مي پرسم اين کار درسته؟ و اينکه به نظر شما چه جوري بهش بگيم که کمتر بياد خونه ما که نه بهش بر بخوره و نه ما رو اينقدر اذيت کنه 
خيلي ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ حالا کمی بهش بر بخوره اشکالی نداره.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1570  |  4 امتياز

راضيه
از اصفهان
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۴
سلام اين عيد خجسته را به شما وخانواده محترمتان تبريك عرض ميكنم اين دوبيت شعر راهم براي بازديد كنندگان محترم مي نويسم البته اگر منتشر بشه  
زيباست كه با خداي خود چت بكنيم  
درسايت نماز شب عبادت بكنيم  
اي كاش كه فلاپي دلها را  
با عشق رسول الله فرمت بكنيم  
خيلي هم خوشحال شدم كه امشب برنامه در تلويزيون داريد عيدي خيلي خوبي هست ممنون
شهاب مرادی :سلام/ و یک شوخی : اجمالا نسبت به چت با این فرهنگ چت مخالفم حتی با خدا
از همان روش سنتی دعا و مناجات استفاده کنید بهتر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1606  |  4 امتياز

اوجاني
از ايران
امضا شده : ۳۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۲۶
سلام ميخواستم درخواست كنم قسمتهاي بعدي يادداشت باورهاي نادرست را بنويسيد
شهاب مرادی :سلام/ شاید شما اولین کسی هستید که پیگیر ادامه آن یادداشت هستید!!!
باورهای نادرست - 1
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1615  |  4 امتياز

زال نژاد
از نور
امضا شده : ۰۵ دی ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۹
سلام استاد گرامي 
در راستاي اينکه در پاسخ پيامي گفتيد که سخنراني دعاي ندبه شما را شبکه اول سيما (که هميشه دعاي ندبه را پخش مي کند)نمايش نمي دهد،مي خواستم علت اينکه دوست نداريد سخنراني تان پخش شود چيست؟ 
يعني ما شهرستاني ها رو قابل اينکه يک سخنراني تون را هم بشنويم نمي دانيد؟؟؟؟!! 
لطفا جوابي عرض نماييد 
شب و روزتان حسيني
شهاب مرادی :سلام/ شما محترم و بزرگوارید ولی حضور در رسانه را بدون قاعده و برنامه ریزی صلاح نمی دانم. یعنی یا در قالب کارشناسی یا منبر با هر دو حالت مخالفم و فقط اختیار تنظیم برنامه های خودم را دارم.
شاید هم اشتباه می کنم ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1462  |  4 امتياز

b soloki
از iran tehran
امضا شده : ۲۷ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۶
سلام سلام سلام 
راستش من حدود 2 ساله كه تو هر شبكه و برنامه ي تلويزيوني صحبت هاي شما رو دنبال مي كنم 
يه جورايي احساس مي كنم اسلامي رو كه شما ازش صحبت مي كنيد خيلي خيلي قشنگ تر از اون اسلاميه كه از وقت تولدم تا الان شنيدم 
 
من 18 سالمه و امسال كنكوري ام. 
از دوراني كه به سن تكليف رسيدم متوجه نبودم كه بايد چي كار كنم و دينم رو رعايت كنم 
فقط و فقط از اسلام حجابش رو فهميدم . 
خانواده ي ما خيلي مذهبي اند . ولي يه جوريي حس مي كنم همش ظاهره . 
دروغ و غيبت و تهمت و ... واسشون آبه خوردنه . 
نماز شب مي خونن ولي دله خيلي هارو مي شكنن. 
خسته شدم از اين شهر و مردماش كه فقط اسمشون مسلمونه 
بازم به خانواده ي من كه لااقل ظاهر دين رو دارن ! 
وقتي به سيماي گناه آلود تهران نگاه مي كنم واقعا نمي دونم چه جوري جواب امام زمانم رو بدم ... 
از اين حرفاي تلخ مي گذرم و به قسمت تلخ ترش مي رسم  
تلخي داستان زندگي من اينجاست كه من 9 سال از زندگي ام كه بايد به خاطر همه چيز شكر خدام رو مي كردم ، بي اعتنايي كردم و نماز نخوندم  
نه اينكه اصلا نخونده باشم ولي يه ماه هم پشت سرهم نخوندم 
راستش مي خوام توبه كنم  
توبه از همه ي گناهايي كه كردم و جز من و خدام كسي نمي دونه  
ولي نمي دونم چه جوري ! نمي دونم چطوري توبه كنم كه ديگه تو اين منجلاب نيوفتم 
 
 
امير المومنان حضرت علي عليه السلام در باره ي توبه فرمودن : 
توبه چند مرحله دارد  
1-پشيماني از گذشته 
2-تصميم بر عدم بازگشت به گناه 
3-بجا آوردن حقوق ضايع شده از مردم ( حق الناس ) 
4-بجا آوردن حقوق حقه ي خداوند ( حق الله ) كه همان حق اطاعت و بندگي است 
5-بايد با حزن و اندوه گوشت هاي روييده از گناه آب شود و پوست به استخوان بچسبد  
تا گوشتي تازه روييده شود. 
6- انسان توبه كار بايد سختي و مشقت عبادت را به تن بچشاند همانطور كه لذت و شيريني گناه را به بدنش چشانده بود . 
 
 
نمي دونم چه جوري اين كارا رو بكنم 
از شما كمك مي خوام 
يه جورايي هر كاري شما بگين بكنم مي كنم و حرفاتون واسم حجته  
 
راستش من از روي خدام شرمنده ام 
نمي دونم چه جوري مي تونم برگردم سمتش با اين همه گناه و آلودگي دنيا  
يه نسخه واسم بپيچين كه خوب شم. 
ازتون خيلي ممنونم 
من رو هم مثل خيلي هاي ديگه كه به زندگي برگردوندين برگردونيد 
راستي شب تاسوعا توي مسجد الهادي سخنراني تون محشر بود 
از ساعت 7 شب منتظرتون بودم ... 
 
منتظر جواب شما ميمونم 
 
مي دانم در اين آمد و رفت ها بايد نيامده رفت 
نيومده رفتيم
شهاب مرادی :سلام/ خیلی ساده نماز را شروع کنید و به تدریج نمازهای قضا را بخوانید و انتظارتان را از خودتان متعادل و معقول تنظیم کنید. و"می خوام نمیشه" را دقیق بخوان!
التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1604  |  4 امتياز

سپيده
از تهران
امضا شده : ۰۱ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۷
سلام 
وقتهايي كه دلتنگ ميشم يا از دنيا و آدماش بيزار؛ ميام اينجا و با ديدن چهره متبسمتون و همينطور نوشته هاتون دلگرم و آروم ميشم. (البته مواقع ديگه هم ميام!) 
احساس ميكنم شما مثل يه پدر سايه تون بالاي سر ماست،نصيحتمون مي كنيد..ما هم كه جز شما هيچ كس و قبول نداريم چشم بسته حرفهاتونو گوش ميكنيم 
هميشه سلامت و جاري باشيد 
ياعلي.
شهاب مرادی :سلام/ از لطف شما متشکرم.
اما "چشم و گوش بسته" حرف هیچ کسی را گوش نکنید!اگر مشورت ها، پیشنهادها و یا مواعظ و نصایحی که بر اساس آموزه های دینی عرض می کنم با عقل و منطق شما هماهنگ است عمل کنید و در غیر این صورت دلایلتان را بیان کنید(دلیل عقلی شما برای رد مباحث مطروحه) تا موضوع برایتان خوب حلاجی شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1571  |  4 امتياز

وحيد
از تهران
امضا شده : ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۲۵
باسلام من جواني 24ساله ليسانسه.واز خانواده اي مذهبي 
علاقه شديد به موسيقي و خوانندگي دارم و در حال جمع آوري آلبوم موسيقي خود هستم که 80% کار آماده ميباشد و مجوز خود را از وزارت ارشاد گرفته ام.اما با مخالفت شديد مادرم مواجه شدم در ضمن دستي به شعر هم دارم لطفا منو راهنمايي کنيد بايد چي کار کنم
شهاب مرادی :سلام/ علت مخالفت مادرتان چیست؟ و پاسخ شما چه بوده؟ و چرا همچنان مخالف است؟

یاد این حدیث مشهور افتادم:
الفقه ثـُم المَتجَر
چون این آلبوم برای فروش آماده میشود لازم است ابتدا احکام شرعی و فقی موسقی و کسب درآمد از این طریق را بیاموزید.
به فتوای مرجع معظم تقلیدتان مراجعه کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1522  |  4 امتياز

حامد
از تهران
امضا شده : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۲۲
سلام 
از اينکه ميبينم شما اينقدر توي اينترنت فعالين به شدت خوشحالم که به روز بودنتون رو ميبينم. 
حالا يه سوال: 
يه خانمي به من توي دانشگاه پيشنهاد ازدواج داد در حالي که اتفاقا شرايط خوبي داشت وآدم خوبي بود. در حالي که من هيچ قصدي در اون موقع نداشتم و اين پيشنهاد باعث شد که براي من هم اين حس محبت و علاقه بوجود بياد و يک رابطه يه ساله شکل گرفت و ايشون ازدواج کرد اما هنوز در گيري ذهني اون جريان رو دارم .البته با گذشت زمان خودم به يک سري نتايج رسيدم وفهميدم که شايد مورد مناسبي بود اما اون موقع هم وقت مناسبي براي ازدواج نبود.شايد زيادي احساسي ميشد و مبناي فکري نداشت. از طرفي چون هنوز سر کاري نيستم شرايط ازدواج رو مساعد نميبينم. خوشحال ميشم که راهنمايي ام کنيد. در مورد اون رابطه هم بگم که مسايل شرعي رعايت ميشد.
شهاب مرادی :سلام/ روابطی از این دست (به دلایل منعددی که در پاسخ ها گفته ام) اشتباه بوده و تمام شد!
ادب و شرع اقتضا می کند که دیگر فراموش کنی و در مورد ناموس مردم فکر نکنی!
قبل از ازدواج و هشدارهای ضروری - 2
قبل از ازدواج و هشدارهای ضروری - 1
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1543  |  4 امتياز

بالا