آمار

بازدیدکنندگان: 7078249
حاضرین در سایت : 16 نفر
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 266385
بازديد هفته گذشته : 57718
بازديد روز گذشته : 5694
بازديد سال جاري : 1136301
بازديد ماه جاري : 103534
بازديد هفته جاري : 1301
بازديد امروز : 1301

  اللهم ربَّ  شهر رمضان!
اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام و العافية المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام
اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا و تسلمه منا و سلمنا فيه‏

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7789 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 »

نامورودی
رضا
از زنجان
امضا شده : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۴۶
سلام خسته نباشید؟ 
یه سوال دیگه: آگه ادم در خصوص مساله مهمی همچون ازدواج ادم بیبن عقل و دل گیر کنه باید از کدم تبعیت کنه از منطق یا از دل؟ 
ممنون
شهاب مرادی :سلام/ "عقل"، تا "دل" هم تامین شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1423  |  2 امتياز

داوود
از ارومیه
امضا شده : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۶
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد گرامی آقای شهاب مرادی میخواستم بدانم امكان دارد سخنرانیهایتان را روی سایت بگزارید تا ما دانلود كنیم اگر امكان ندارد از كجا میتوانیم سخنرانیهای شما را تهیه كنیم
شهاب مرادی :سلام/ سایت فطرس و ...   لینک
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1407  |  2 امتياز

مریم
از مازندران
امضا شده : ۰۷ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۴۲
با عرض سلام و تشکر بی پایان برای سلسله مباحث اخلاقی تان در برنامه خوب مردم ایران سلام .  
آقای مرادی من 6 سال پیش در حالی بر سر سفره عقد نشستم که معیار انتخاب همسر را در ایمان ، ادب ،و احترام به والدین می دانستم و تایید خانواده می دانستم و به شکر خدا تا به امروز نیز از انتخابم راضی می باشم .  
اما چندی است که به واسطه مشکلاتی که برای همسرم پیش آمده متاسفانه کدورتی بین همسرم و والدینش حادث شده.با اینکه میدانم همسرم نسبت به والدینش بی حرمتی نمی کند اما دلتنگی آنان مرا بسیار میترساند و از این بابت بسیار زجر می کشم . همسرم معتقد است که تا از بین رفتن مشکل باید از آنان دوری کنیم و من با این امر مخالفم هرچند که بارها خواستم به آنان نزدیک شوم اما به نظر می رسد آنان نیز تمایلی به حظور ما در بین خودشان ندارند . چه کنم که از خشم خدا در باب احترام به والدین بسیار بیمناکنم .لطفاً راهنماییم کنید . اجرتان با جدم موسی بن جعفر
شهاب مرادی :سلام/ سلام خدا بر موسی بن جعفر.
با شما موافقم مشکل را پیچیده نکنید و شوهرتان را برای حل مشکل و آشتی کردن و ادای احترام به والدین تشویق کنید.
برقرار بودن  ارتباط ( قهر نبودن) و احسان و نیکی و خدمت به والدین ضروری است و این با زیادی ارتباط و رفت وآمد فرق دارد.
پس از آشتی و عادی سازی روابط می توان روابط را مدیریت کرد که از اعتدلال به افراط وتفریط کشیده نشود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1432  |  2 امتياز

مصطفی
از tehran
امضا شده : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۳۲
سلام آقا مرادی خیلی مخلصیم سوال: چرا به هر کی خوبی می کنی در جوابش طرف بهت بدی می کنه اصلا باید با آدمها چطور برخورد کرد حد تعادل کجاست؟
شهاب مرادی :سلام/ قبل از هرچیزی به بی توقعی وکار به خاطر خدا فکر کن. تا دیگه آماری از بی ادبی ها و بی وفایی ها و نا سپاسی ها نداشته باشی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1351  |  2 امتياز

علی
از نیشابور
امضا شده : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۴
سلام آقای مرادی من سعی می کنم برنا مه هاتون رو در تلویزیون ببینم.من نمی تونم نماز صبح بیدار بشم .البته دارو مصرف می کنم و صبحها 2 تا موبایل رو هم تنظیم می کنم ولی واقعا نمی تونم پا بشم و نماز صبح رو بخونم.چه کار کنم؟ تنبلم؟ نمی دانم؟
شهاب مرادی :سلام/ با توجه به مصرف دارو با پزشک معالجتان مشاوره کنید. و سبک زندگی را متناسب با بیداری زودتر و طبعا زود خوابیدن تنظیم کنید. کمی خواب روزانه هم مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1381  |  2 امتياز

صامت
از تهران
امضا شده : ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۹
سلام آقای مرادی 
خسته نباشید 
اگه پیامهای من رو به یاد داشته باشید بالاخره من بعد از 17 بار پاسخ منفی یک جواب مثبت گرفتم. 
وای که چقدر شیرین بود وقتی این خبر رو از مادرم شنیدم، قابل وصف نبود.ان شاء الله روزی همه جوانان. در روز عید نیمه شعبان این خبر شادی من رو دوچندان کرد. 
در هر حال از شما بسیار متشکرم گرچند که 2 بار بعد از پیام شما پاسخ منفی شنیدم ولی فکر می کنم پاسخی که به پیام ایشون دادید و البته راهنمایی که به من کردید بسیار در این امر دخیل بودو 
در هر صورت هزاران بار تشکر 
فردا مراسم بله برون است. خیلی برام دعا کنید 
ملتمس دعا و ارادتمند شما
شهاب مرادی :سلام/ قابل توجه عزیزانی که از احوال این خواستگار مصمم می پرسیدند.
لینک
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1431  |  2 امتياز

علي
از كرمان
امضا شده : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۴۷
سلام  
دلم براي خودم خيلي مي سوزه جواني كه مي خواهد با خداي خودش عهد ببند ديگه گناه بس اما ... 
شكستن عهد براش عادي شده گاهي دلم مي خواهد فرياد بزنم كه خداي من تو بايد كمكم كني والا من هميشه در گناه خواهم ماند 
آقاي مرادي چرا خدا بندهاشو به حال خودش واگذاشته بعضي وقتها فكر مي كنم اگر همان دفعه اول گناه خدا گوشمالي ميداده مرا شايد ديگه دنبال گناه نمي رفتم.
شهاب مرادی :سلام/ اگر تو را به خودت واگذاشته بود دلت برای او و آشتی کنون تنگ نمی شد این حالات حکایت از دعوت و پذیرش از سوی دوست است.قدر بدان وتوبه کن و نگو می خوام نمی شه
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1412  |  2 امتياز

مرتضي
از دماوند
امضا شده : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۳۲
سلام جناب مرادي خيلي دوستت دارم. من با ديدن شمانظرم درباره روحانييت عوض شد.برنامتون در شبكه 2 رو ميبينم.باحاتون كلي حال ميكنم.4شنبه كه در مورد خانوم فاطمه زهرا (س )حرف زديد اشكمو در اورديد.اخه من تا حالا از كسي ابن حرفا رو نشنيده بودم.منظورم از كسي روحاني ها و مداح ها بود.يه سوال دارم كسي كه دوست داره پولدار بشه علاوه بر تلاش چه دعايي ميتونه بكنه.با تشكر(مرتضي)
شهاب مرادی :سلام/ خمس وزکات ، صدقه، صله رحم، احسان به پدر ومادر و استغفار از ذکر موثرتر  هستند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1453  |  2 امتياز

مهسا
از گلستان
امضا شده : ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۳۴
با عرض سلام. 
من واقعا برای اولین بار به سخنان یک روحانی گوش میدم.اقای مرادی مگر شما نگفتین که در امر ازدواج نباید استخاره کرد.اما من از دست اون کسانی هستم که از این موضوع ضربه شدیدی خوردم و تا چند ماه روحیم داغون بود.یکی از خواستگاران من که من و طرف مقابل به تفاهم رسیده بودیم مادرش صبح به خونه ما زنگ زد و گفت استخاره کردم بد اومده و اون استخاره را یک روحانی برای او کرده.در حالی که قرار بود قرار روز عقد را بزاریم. و در نهایت ناباوری تمام موضوع با یک استخاره بهم خورد. و ضربه شدیدی خوردم و مامان و بابام هم از نظر روحی داغون شدن.و من هیچ وقت اون مادر خواستگارم رو که از اشنایان ما بود نمی بخشم. 
با ارزوی موفقیت شما.از شما خواهش میکنم در مورد این موضوع در برنامه مردم ایران سلام خیلی صحبت کنید.
شهاب مرادی :سلام/ چشم.
[من هیچ وقت او را نمی بخشم] چرا؟! یکی از هنر های والا گذشت از دیگران است. که با مغفرت خدا مرتبط است.
ولیعفوا ولیصفحوا الا تحبون ان یغفر الله لکم والله غفور رحیم
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1400  |  2 امتياز

فرانك
از مشهد
امضا شده : ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۲۰
سلام دوباره.در پاسخ من گفته بودين كه رابطه بر اسا س خواهر برادر خوب نيست.چرا؟ببينيد من به اين آقا بارها گفتم كه قصد ازدواج ندارم.چون از اين هنوز چراشو پيدا نكردم واسه خودم كه چرا بايد ازدواج كرد.اونم درسته كه به من علاقه داره اما شايد با مسايلي كه من عنوان كردم بترسه از اينكه عنوان كنه.حا لا سوالم اينه كه من گفتم خواهر برادر چون نميخواستم مساله به ازدواج برسه و نه اينكه ما مثل خواهر برادر باشيم بلكه فقط به چشم خواهر برادر بهم نگاه كنيم كه مساله بدي پيش نياد.البته من هيچ بدي ازايشون نديدم ولي چون روشي كه ما با هم آشنا شديم درست نيست شك دارم.اگه فرض بر اين باشه كه من به ايشون علاقه دارم اما 10% من به خانواده چي بگم؟بگم اين آقا از كجا اومده؟ايشون تو شهر ديگه اي هستن.خانواده من يه خانواده مذهبي هستن و حتما بايد بدونن خواستگار دخترشون از كجاس؟اونوقت من بگم تو چت؟خودتون بهتر ميدونين كه اين روش به ما شناخت نميده.بعد اگه اومدن خواستگاري من چه جوري ايشون رو كامل تر بشناسم.اما اگه همو ببينيم شايد بهتر بشه.البته ميدونم در اينگونه روابط متاسفانه احساس جاي عقل رو ميگيره. 
خيلي از شما ممنونم. 
 
 
داستا قبلي براي ياد آوري ماجرا. 
با سلام خدمت شما.من يه دختر 23 ساله هستم.برنامتون رو ميبينم.من آدم معتقدي هستم.راستش من با هدف آشنايي دين اسلام به خارجي ها وارد چت شدم.منظورم اينه كه اصلا دوست نداشتم ....... 
............... 
.م شيم خواهر برادر.به نظر شما اين بده؟اون بنده خدا هم قبول كرد .آيا اين رابطه بازم مخربه؟اگه ما به اين نتيجه رسيديم كه ميتونيم يه روز همو ببينيم اين بده؟با توجه به اينكه اين آقا سربازي رفته سر كارم هست.سنشم از من 5 سال بيشتره.يعني 28 سال.من چه جوري ميتونم اين عادتو از خودم دور كنم؟ 
با تشكر از شما
شهاب مرادی :سلام/ جواب همان است لینک  البته شما هم به این جمعبندی رسیدید ولی در پذیرش آن دچار تردید هستید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1408  |  2 امتياز

هاله -م
از کرمان
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۱۴
سلام.1-اگر به کسی شاید بیشتر از 10 مورد سلام میدهیم و او بی اعتنایی میکند و یا سرش را تکان میدهد چه باید کرد و او فامیل نیست .2-خدا ما را به اجبار و نه به انتخاب خودمان به این دنیا آورده و ما میتوانیم از خدا از این بابت گله مند باشیم؟و در جایی شنیدم که خدا به خاطر اثبات عظمت و قدزت خود ما را افریده خوب گناه ما چیست.ایا اگر قبل از به دنیا آمدنمان به ما زندگی این دنیا را نشان میدادند باز هم حاضر بودیم بیاییم؟ولی آمدن ما به جبر و انتخاب کس دیگری بوده نه خودمان.و هدف خدا از آفرینش این همه آدم در دوره های مختلف چیست؟که اگر آنها را جمع کنیم قابل شمارش نیست.من یک بار دیگر هم این سوال را ارسال کردم ولی جواب را نداشتم.
شهاب مرادی :سلام/ 1.اگر جواب گرفتن براتون مهمه سلام نكن.
2. جبر نيست اين لطف خداست و خدا عقل و طبع و فطرت وانبيا و... را براي هدايت به ما داده .ما بابت اين لطف بدهكاريم نه طلبكار.

اين سوال ناشي از عدم حس موفقيت است پس به جاي بحث در اين مورد براي موفقتر شدن برنامه ريزي كنيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1316  |  2 امتياز

احمد
از اصفهان
امضا شده : ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۶
سلام،اینجانب دانشجوی 27 ساله ام.متاسفانه دچار عمل کریه استمنا شده ام،میدانم که گناه کبیره است.بدلیل عدم شغل مناسب امکان ازدواج ندارم.شما را به خدا بگویید چه باید بکنم.
شهاب مرادی :سلام/ لینک
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1408  |  2 امتياز

محمد محسني
از اهواز
امضا شده : ۲۵ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۷
پيام گذاشتم چرا به اهواز نمي آييدبراي سخنراني 
براي دعوتتان مرا راهنمايي كنيد
شهاب مرادی :سلام/ برادر عزیزم از مقدمات ضروری برای قبول دعوت ، شناخت داعی و مجلس است.
بهتر است از طریق کسی که شما را می شناسد ومن هم او را می شناسم اقدام کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1832  |  2 امتياز

عبدالمهدی[مستعار]
از همدان
امضا شده : ۲۵ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۷
سلام علیکم.یکی از خصوصیات عارف آن است که خود را کوچکتر از همه مردم ببیند,عارف باید چه مطلبی را در ذهن داشته باشد که خود را ازافرادی که انحرافشان مشهود است...کوچکتر ببیند.باتشکر
شهاب مرادی :سلام/ عظمت او (جلّت عظمته)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1585  |  2 امتياز

بهدخت
از تهران
امضا شده : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۹
سلام.لطفا برای تهیه سی دی سخنرانیهاتون اقدامی بکنید.ما تشنه شنیدن هستیم.با تشکر وارزوی توفیق. 

شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا سروش سيما دارد. ولي هنوز تصميم ويژه اي ندارم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1424  |  2 امتياز

عباسی
از شهر انار ساوه
امضا شده : ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۰
سلام  
اقای مرادی خیلی خیلی ازتون تشکر می کنم بابت حرفاتون تو برنامه مردم ایران سلام و راهنمایی هاتون توی این سایت . 
اقای مرادی شاید این مشکل خیلی از دختر ها باشه . 
من یه دختر 17 ساله هستم ولی تا به حال نفهمیدم وقتی می خواهم یه کاری انجام بدم اونی که عقلم می گه انجام بدم یا اونی که احساسم یا اینکه حرف پدر و مادرمو گوش کنم. 
نمی دونم فکرم میگه یا احساسم می گه اگه توی یه کاری حرف پدر مادرم رو گوش کنم یعنی اینکه بی اراده هستم. 
یا اگه طبق احساسم عمل کنم ممکن پشیمون بشم و شاید هم عقل راه خوبی رو نشون نده / 
خلاصه اقای مرادی از نظر من عقل و احساس دو واژه متضاد رو به رو هم هستن که همیشه درون من مشغول دعوا هستن چه طوری میتونم یکی که درستره انتخاب کنم؟ 
ممنون اگه راهنمایی کنید منو.
شهاب مرادی :سلام/ اونایی که با هم دعوا دارند "عقل" با "جهل" است نه عقل با احساسات .
بعدا مفصل(  ان شاءالله )خواهم گفت.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1411  |  2 امتياز

nazanin
از yazd
امضا شده : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۵
سلام خسته نباشید من چهار ساله که با پدرمشکل جدی دارم و چندین دفعه سعی کردم با این مشکل کنار بیام ولی نشده پدرم به من می گه چادر سر کن به زور تین کارو انجام می ده می دونمم که صلاح منو می خواد ولی توی چهار سال پیش من و زنداداشم که از کلاس کامپیوتر بر می گشتیم من اون وقتها چادر سر نم کردم به خاطر اینکه زنداداشم هیکل درشتی داشت بابا زد به من و گفت چادرت کجاست تا اون چادر سر کنه از اون وقت شروع شد من از اون وقت چادر سر کردم و زنداداشم طلاق گرفت و الان هم چادر سر نمی کنه بابام به من میگه فکر نکن اگه رفتی خونه شوهر من می زارم مانتویی بشی به اونیکه می اد اینجا می گم باید چادر سر کنه در غیر اینصورت برید گم شید بابام می خواد زندگی اینده منو خراب کنه حالا همه مانتویی ها که ادمای بدی نیستن منکه مو هام که زیر روسری دیگه هم که مشکلی ندارم تو رو به خدا بهم جواب بدین امروز توی تلویزیون گفتین که نمی رسین جواب بدین ولی به محض خوندن این مطلب به من جواب بدین من باید به خاطر اشنا های بابام چادر سر کنم
شهاب مرادی :سلام/ شما باپدرتان مشکل دارید یا با چادر پوشیدن؟ اینکه پدرتان شما را مجبور میکند باعث ناراحتی تان شده یا اصولا چادر را دوست ندارید؟ یا لازم نمیدانید؟
اگر خودتان چادر را حجاب برتر میدانید لجبازی نکنید. به نفع شماست که زندگی کم تنشی داشته باشید. آرامش در زندگی آن قدر ارزشمند هست که برای بدست آوردنش بهایی بپردازید.
اما اگر چادررا دوست ندارید با احترام ،ادب ، مهربانی و همچنین رعایت عفاف و وقار(که درعمل نشان میدهید) به ایشان ثابت کنید که بدون چادر هم میتوانيد نجابت و متانت را حفظ كنيد.
(اگرچه من هم تاکید میکنم که چادر حجاب برتراست).
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1511  |  2 امتياز

سمیه مرادی
از شیراز
امضا شده : ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۴
سلام.خسته نباشید. من همیشه برنامه هاتون رو می بینم(حتی به قیمت 1 ساعت دیر رسیدن به کار و درس،مثل امروز که شما دیر کردین )و سایت هم می خونم ولی اولین باره براتون پیام می ذارم . واقعا بهتون تبریک می گم چون خیلی خوب تونستید با مردم ارتباط برقرار کنید اینو از این جهت می گم که چون خودم تدریس می کنم می دونم ارتباط قوی با مخاطب خیلی هم کار راحتی نیست.اما غرض از مزاحمت، می خواستم پیرامون بحث ازدواج که بیان می کنید دختر خانمها با رفتار نادرست ، شانس ازدواج خود را پایین می آورند، تا حدی قابل قبول است ولی فکر نمی کنید کمی یکطرفه موضوع را می بینید؟ کم نیستند دخترانی که از نجابت و وقار و ... چیزی کم ندارند ولی موقعیت نامناسب خانوادگی، اقتصادی و حتی دین دار نبودن خواستگارها شانس ازدوج مناسب را از آنها گرفته است. در اطراف من این موارد زیاد است. راستی خداوند چگونه با اینها در قیامت حساب می کند؟  
لطفا در برنامه کمی هم به این حدیث که می فرمایند از سبزه مزبله بپرهیزید صحبت کنید. آیا صحیح است و در این صورت معنی واقعی آن چیست؟ 
درباره اینکه گفته شد خوش به حال همسر شما، من بر عکس همیشه می گویم خوش به حال آقای مرادی! حتما همسر بسیار عالی دارند که اینقدر خودشان موفق هستند چون من ایمان دارم که در کنار هر مرد موفقی ، زنی ممتاز و موفق وجود دارد. 
ببخشید زیاد شد، به خانواده سلام برسونید.خدانگهد ر
شهاب مرادی :سلام/ از لطف شما متشکرم .ان شاءالله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1426  |  2 امتياز

شهرزاد
از تهران
امضا شده : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۳۸
سلام اقا ... 
شما با فرمايش شخص عنايتي كه پيامش منتشر شده است موافقيد؟ 
آيا شرايط انسان و فيل يكسان است؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ در حد تشبیه گناه به بندهایی سست
و نفس و شیطان به رام کنندگانی که از ما بسیار ضعیفترند
و امید صلاح و فلاح ، بله .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1560  |  2 امتياز

رویا
از کرج
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۴
سلام خوبید خسته نباشید من یک مشکل اخلاقی دارم دوست دارم از طریق شما جواب کامل و راهگشایی بگیرم و هم مشکل حل بشه و هم یک عمر حالصانه دعا براتون بکنم .من جوانی 22 ساله هستم زن دادشی دارم که جای بچه اش هستم از کودکی به هر کار من گیر می داد و موجب تحریک مادرم میشد حتی در مجالس عروسی به پوشش عروس گیر می داد خدش و دخترش به حدی که به همه کار همه کار داشتن و همه بهنوعی از آنها دلخور بودن و من سعی می کردم جوابی به حرفهاشون ندم این ماجرا تا به امشب ادامه پیدا کرد تا زمان عروسی دختر برادم امشب برای اولین بار هر چی زن دادشم حرف هایی زد که منو ناراحت کنه دیگه نتونستم تحمل کنم و محترمنه جوابش را دادم و بعدش مورد ماخذه مادرم قرار گرفتم چرا جواب می دی آقا هر کی حدی داره آخه تا کی تحمل کنم از لباس عروس ایراد می گیرن خودشون لباس باز برای عروس شفارش داد همه را محکوم می کردن ولی حالا به مد افتادن به خدا من نمی خواهم حسودی کتم ولی دارم منفجر میشم 22 سال تحمل کردم و مادرم طرفدار زن دادشم و می گه تو حسادت می کنی من دختر مومنی هستم و رضایت افراد مادرو و از همه مهمتر اهل بیت برام مهم ولی بعضی مواقع نمی تونم تحمل کنم به خدا کوه بود می ترکید خواهشا سریع جواب منو بدین تا کار از این بدتر نشده .
شهاب مرادی :سلام/ اهميت نده و زندگي خودت را جدي بگير و با افرادي كه ناراحتت مي كنند كمتر معاشرت كن ولي قهر نكن!
ريز شدن در موضوعات و پرداختن به مباحث به اصطلاح خاله زنكياز هيبت ومحبوبيت افراد كم مي كند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1513  |  2 امتياز

فاطمه معصومی
از تهران
امضا شده : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۰۸
سلام و شاد باشید. 
چند وقت گذشته با خانمی در ارتباط بودم که از آشنایان دور ماست، او ادعا می کند که با تمام ائمه در ارتباط است و به صورت درک شهودی و یا دیدار با آنها در ارتباط است، مثلا در خانه¬شان حضور می یابند و دستوراتی هم از ائمه می¬گیرد و به تعدادی از اطرافیانش (از جمله من ) می¬گوید، که این دستورات در زندگی افراد اغلب به صورت شخصی است به طور مثال فاطمه امام...به تو می فرماید این کار را بکن! که غالبا دستورات سازنده ای است و همه در راستای دین ماست و منافاتی با آن ندارد. اما بنده دچار تردید شدیدی هستم چرا که پیش بینی¬هایی هم از طرف ائمه می¬کند که برایم شبهه ناک است با این اوصاف نمی دانم که چه باید بکنم ؟؟؟ 
البته خودش 80 درصد مطمئن است که این ارتباط هست و آنها به او می¬گویند که به چه کسی چه بگوید! و اذعان دارد که به دنبال هیچ نفعی از این دنیا نیست و بر حسب وظیفه دستورات را به دیگران ابلاغ می¬کند 
وقابل ذکر است که آن طور که من دریافت کرده¬ام خودش هم انسان خوبی است و همواره در مقابل این موضوع فروتنی می¬کند و تا آنجا که مطلع هستم ترک محرمات می¬کند و به انجام واجبات و مستحبات اهتمام می¬ورزد. لطفا هر چه سریع¬تر مرا راهنمایی کنید و بگویید ما در مقابل این مسائل که امروزه کم هم نیستند چه وظیفه¬ای داریم وآیا این¬چنین ادعاهایی صحت دارد؟؟؟؟ 
(26 سال دارم و همچنان در پیدا کردن مسیر معنوی زندگیم سردر گم!) 

شهاب مرادی :سلام/ تردید شما در نادرستی موضوع محل تعجب است
اگر او شیاد نیست برای تشخیص و درمان حتما به روانشناس مراجعه کند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1405  |  2 امتياز

پاچه خوار
از زيره سايتون
امضا شده : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۰۸
سلام 
اميدوارم خوب باشيد . ما كه دلمون براتون يه زره شده اما چيكار كنيم كه مشقله كاريتون زياده . اين قدر زمونه دورمونو بسته كه نامردي مي كنيم يه زنگم نمي زنيم حالتونو بپرسيم اما اونقدر بزرگوارين كه ما رو مي بخشين .  
عكس سايتتون رو كه ديدم اشگ تو چشام جمع شد چون يه مدت باهاتون زندگي مي كردم مثل داداشتون ازم مراقبت كردين و دل سوزوندين .اما حالا چي  
حاج اقا خيلي دوستون دارم . تو تمام امور موفق پاينده و روز به روز از سكو هاي موفقيت به قله صعود برسين . انشاالله  
خدانگهدار
شهاب مرادی :سلام/ حالا گریه نکن آقا داماد .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1416  |  2 امتياز

جاماسپ
از تهران
امضا شده : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۱۰
سلام، 
نظر شما درباره موسیقی حلال چیست؟ 
میخواهم از روی علاقه و تفریح سراغ یادگیری آن (از نوع حلالش) بروم.
شهاب مرادی :سلام/ شنیدن بهتر از اشتغال است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1428  |  2 امتياز

رضایی
از اصفهان
امضا شده : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۱۰
سلام . آیا استخاره برای ازدواج صحیح است یا نه . معمولا می گویند استخاره به دل است و اگه انسان در یک موضوع واقعا دو دل شد باید استخاره کنه . اما بنظر من با توجه به وضعیت جامعه و پیچیدگی افراد و خطیر بودن بحث ازدواج انسان نمی تونه واقعا تصمیم بگیره چون بسیاری را اطراف خود می بینه که در ابتدا خیلی خوب و معقول بودند و بعد ... و با گول افرادی را خورده اند که در اول کار بسیار خوب بنظر می رسیده اند .لطفا نظرتون را راجع به استخاره بدهید و زمان آن را هم بفرمائید . منظورم در کدام مقطع از مراحل ازدواج ( قبل از آشنائی - بعد از آشنائی اولیه و کسب نظر مثبت طرف مقابل -و یا ...) در ضمن در اصفهان حاج آقای ... را حتما می شناسید من پیش ایشون می رم استخاره می کنم . نظر شما چیه ؟ بیش از این مزاحم نمیشم موفق باشید .
شهاب مرادی :سلام/ مخالفم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1423  |  2 امتياز

یک مادر
از نجف اباد
امضا شده : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۹
من 2 بار پیام فرستادم اما چرا شما جواب ندادید من فرزند 29 ساله ای دارم از نظر ایمان شغل کامل است ولی هر بار برایش قدمی برمیدارم با حمد خدا ودعاهای فراوان واعمای که شما در برنامه هایتان گفتید اعمل کردم ولی در هر مرحله به صبر برخورد میکنم ودعا شروع میکنم ولی به بن بست برخورد میکنم خسته شدم چرا هر قدر نذر میکنم اثری ندارم من تا نزدیک عقد پیش رفتم ولی بهم خورد چون صبر اومد ولی اعتنا نکردم وضربه خوردم تاچه زمهنی صبر کنم من چه کنم پسرم از همه نظر کامل است 2سال برایش به خواستگاری میروم ولی هیچ اثری ندارد خسته شدم اگر امکان دارد شماره ی تماس به من بدهید
شهاب مرادی :سلام/ اگر منظورتان از "صبر"،"عطسه" است اصلا اعتنا نكنيد وبا دل خوش كار را دنبال كنيد و در كنار دعا و راز و نياز ،توكل كنيد يعني كار را به خدا بسپاريد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1415  |  2 امتياز

هاله
از شهر گلها
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۶
سلام.مگر میشود از 10 بار ارسال بیام یکی هم به دست شما نرسد؟ویا حتی یکی را جواب ندهید؟چند بار من سوالم را بفرستم؟آیا سوالات من ایراد داشته؟علت چیست؟
شهاب مرادی :سلام/ حدود 3000 پيام  عقب هستم و 1903 پيام پاسخ دادم برخي از دوستان نامه هاي چند صفحه اي ومشكلاتي كه 1 ساعت فكر وتدبير لازم دارد را ارسال مي كنند و من هم انتظار دارم شرايط زماني و حجم امور مورد توجه وعنايت مخاطبان و مراجعه كنندگان محترم قرار گيرد.
تا امروز 13 پيام از شما رسيده كه تا امروز نديده بودم . چون ايرادي در قسمت پيام هاي وارده وجود داشت و الحمدلله 5 روز است كه بر طرف شده .
حجم پيام هاي دريافتي زياد است وهر روز به هر تعداد كه برسم پاسخ مي دهم وانتخابي و گزينشي نيست.
امروز از پيام هاي قبلي شما به چند مورد پاسخ مي دهم . سرچ كنيد. ان شاءالله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1523  |  2 امتياز

ayat
از تهران
امضا شده : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
با عرض سلام و خسته نباشید. یک سوال داشتم آن هم این که چند سال است که ازدواج کرده ام و مشکل چندانی با همسرم نداشتم تا این که کم کم به این موضوع پی بردم که اعضای نزدیک خانواده همسرم (به دلیل فوت پدر وی در سن کودکی) کمک های بی دریغی از لحاظ مادی از زمان کودکی تا قبل از ازدواج می کرده اند. از زمانی که این مطلب را فهمیده ام تمام رفتارهای اطرافیان (خانواده همسرم) برایم غیرقابل تحمل شده و مدام فکر می کنم با تحقیر به ما نگاه می کنند و درباره ما فکر می کنند( با این که الان همسر من فوق لیسانس و دانشجوی دکتری است) . تمام رفتارها را حمل بر تحقیر می گذارم و فکر می کنم هیچ کس برای همسر من و در نتیجه برای من احترام لازم را قایل نیست. چطور با این موضوع کنار بیایم؟ این قضیه باعث شده احترام همسرم پیش خود من هم کم بشود....
شهاب مرادی :سلام/ مرور مداوم خاطرات و مسائل ناراحت کننده گذشته غير از اينکه ذهنيت شما را آشفته کند و آرامش امروزتان را بر هم بزند ثمري ندارد.
کمکهاي بيدريغ ديگران به همسر شما در زماني که به آن کمک نياز داشته کاري انساني و اخلاقي بوده است که امروز نيز شايسته قدرداني است نه احساس حقارت.
اگر خود شما به کسي که به ياريتان احتياج دارد کمک کنيد به او به چشم حقارت نگاه ميکنيد؟!!!
بدون اينکه بر اساس "ذهنيت" به تحليل وقايع گذشته بپردازيد سعي کنيد با اعتماد به نفس تا جايي که ميتوانيد به آنها محبت و خدماتشان را جبران کنيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1472  |  2 امتياز

abbas
از tehran
امضا شده : ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۸
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
با عرض سلام خدمت آقا شهاب گل. حاج آقا از سایت شما خیلی خوشم اومد. از زحماتت واقعاً ممنون. انشا الله که خدا خیر دنیا و آخرت رو بهت عطا کنه. 
 
من راستش همین امروز باهات آشنا شدم. تلویزیون روشن بود که رسیدم خونه. همین طوری داشتم بین شبکه ها سویچ می کردم که یه هویی تو شبکه دو دیدم شما دارین صحبت می کنین. دیدم که بله! مبحث، مبحث شیرین ازدواجه! این بود که نشستم و به حرفاتون گوش کردم. همونجا هم بود که اسمتونو تو پا ورقی تصویر نوشت، شما هم که گفتین سایت دارین! منم سه سوت اومدم سرچ کردم پیدا کردم. بگذریم، میرم سر اصل حرفم. 
 
...خصوصي... راستی آقا شهاب، اگه لطف کنین و داستان خصوصی زندگی منو تو سایت نذارین و فقط سوال مطرح شده رو تو سایت بذارین و پاسخش رو اعلام کنید خیلی لطف کردین در حقّم. حاج آقا یه خواهش دیگه هم داشتم، اینم حتما از دستتون بر میاد. خواهش دارم تو شبای فاطمیه برای من و امثال من خیلی دعا کنین. خودتون بهتر از من تو این جامعه هستین و با اوضاع اون با خبرید، میدونید گه گناه نکردن خیلی سخته! خلاصه هم دعا برای سر به راه شدن ما جوونا و هم برای اینکه خدا درک معنوی ما رو بالا ببره و هم برای ازدواجی موفق. 
 
ممنونم. راستی فراموش کردم سنمو بگم. من الان 22 سالمه و در رشته مهندسی کامپیوتر در تهران مشغول به تحصیل هستم. 
 
خواهش می کنم کمکم کنید. بازم عذر می خوام که سرتون رو درد آوردم. واقعاً شرمنده. 
 
 
به امید دیدار. خدا نگهدار 
عباس.خ. 

شهاب مرادی :سلام/ خانواده خوبي داري و خوب مي نويسي البته با چندتا غلط املائي
اما اصل موضوع به مرور زمان برطرف مي شود .اين اشتباه شما ست كه به جاي رفتن از مسير انتخاب و خواستگاري رابطه عاطفي برقرار مي كنيد وآدمي به سرعت انس مي گيرد و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1429  |  2 امتياز

لطفی پور
از تهران
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۴
سلام حاج آقا.خسته نباشید.خیلی پیام کوتاه دادم مردم ایران سلام ولی نوبت به من نرسید.حاج آقا من الحمدلله مشکلی ندارم.یکسال و نیمه که ازدواج کردم و اگه چشم نخوریم خیلی زیاد خوشبختیم که من اینو از شوهرم میدونم که خیلی آقاست.به تمام معنا.طولانی نکنم. 
حاج آقا شوهر من انقدر آقاست که یه دوست صمیمی نداره که بخواد باهاش تفریح وگردش بره.یه دفعه شما توی مردم ایران سلام گفتید بذارید شوهرانتون تفریح خارج از خانواده داشته باشن که اتفاقآ منم موافقم . 
ایشون دوستانشون یا همکاراشون هستند یا دوستای دانشگاه که به خاطر مشغله ی زیاد فراموش شده اند.و چون ایشون با دوستانشون برنامه ای ندارن منم که قبل از ازدواج با دوستانم رفت وآمد داشتم اونم دیگه ندارم.من این کمبود رو در طرفین حس میکنم و سعی میکنم که تفریحات 2نفره داشته باشیم ولی بازم این وسط یه چیزی کمه.اونم وجود دوستانی که روحیه ی تازه ای بدن.حالا میخوام که هم منو راهنمایی کنین که دیگه چکار میتونم بکنم که تا حالا نکردم.و هم برامون دعا کنین.
شهاب مرادی :سلام/ هر دو به دوست یا دوستانی متاهل،متدین و سالم از لحاظ روحی و شخصیتی نیاز دارید. این دوستی ها نباید جای دوستی ارزشمند زن و شوهر را بگیرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1621  |  2 امتياز

محمد محسني
از اهواز زيباشهر خ شهيد دستغيب
امضا شده : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۳
حاج آقا چرا اهواز نمي آييد اگه مي گيد تا حالا دعوتم نكرديد عرض ميكنيم كه حالا دعوتتون مي كنيم
شهاب مرادی :سلام/ دعوت پُـرتُـكل دارد.از شما متشكرم ولي شما را نمي شناسم .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1435  |  2 امتياز

ملیحه
از قم
امضا شده : ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۴۴
سلام. خدا قوت 
سوال دارم : من برای کاری استخاره کرده ام ؛ از یک روحانی بسیار با ایمان. جواب آن : چندان خوب نیست و استخارتون مسئولیت دارد. این استخاره در مورد رفتن به سرکار یانرفتن بوده است و هر کاری مسئولیتی دارد . با توجه به حرفهای امروز شمادر "مردم ایران سلام" این استخاره درست بوده یا نه ؟  
وقتی نمیتوانیم تصمیم بگیریم باید چه کار کنیم ؟ 
چون فرزند دو ساله ای 
دارم ؛ نمیدانم درست است او رادر مهدکودک بگذارم ؟ از چندین مرکز مشاوره سوال کردم، هر جا چیزی گفتند. واقعا موقعیتی هم که برای کار پیش آمده بسیار خوب به نظر میرسد و آینده خوبی دارد. 
لطفا به طور مبسوط مرا راهنمایی کنید.  
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ اگر انتخاب شما به دليل مشكل اقتصادي نيست بهتر است كه فعلا به تربيت فرزند مشغول باشيد. اگر نياز به توضيح بيشتري هست موارد را بنويسيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1439  |  2 امتياز

جواد
از شهركرد
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۶
حاجاقا دوست داريم بدجور 
جمعي از بچه خلافاي باحال شهركرد
شهاب مرادی :سلام/ يا علي مدد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1410  |  2 امتياز

مهدی2
از تهران
امضا شده : ۰۸ شهریور ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۱
وحشتناک دوستت دارم
شهاب مرادی :سلام/ یعنی چه جوری؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1416  |  2 امتياز

zahraامضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۵
سلام خدمت آقاي مرادي.من دختري هستم 20 ساله , از تابستان 84 تا الان با پسري ... خصوصي ... 
ممنون از لطف شما 
واسم دعا کنيد
شهاب مرادی :سلام/ حتما خودتان هم متوجه شده ايد که اينگونه روابط خطرناک است و دردسر ساز. در حالت عادي بايد چنين علاقه اي بين يک دختر و پسر به ازدواج منجر شود.درغير اين صورت با هر توجيهي و به هر نحو ناصحيح است چراکه حداقل آسيبي که وارد ميکندآسيب عاطفي است.شما بدون هدف به هم وابسته شده ايد. دوري فاصله بي اطلاعي خانواده ها ترس از آشکارشدن رابطه نبودن انگيزه احساس گناه وعذاب وجدان نيز نگرانتان ميکند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1495  |  2 امتياز

bandeye khodaa
از tehran
امضا شده : ۰۲ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۶
سلام علیکم حاج آقا. 
سوال فوری داشتم. در امروزه دانشگاه ها هر دختر و پسری را که میبینید یا اظهار می کنند که شدیدا عاشق هم هستند و یا اینکه واقعا عاشق اند. و در هر صورت این آقا پسر که دانشجو نیز هست از دختر همکلاسی یا سال پایین تر خود خوشش می آید و در خواست می کند. حال این دختر نیز از ایشان بدشان نمی آید چه بسا ایشان گزینه ی مناسبی نیز باشد. حال چطور این دختر بفهمد که این آقا مناسب هستند؟ آیا تنها صرف آشنایی ای که در طی تحصیل با هم دارند کافیست؟ چطور باید این قابلیت را داشته باشد که ایشان را بشناسد؟ آیا روابطی که در این زمینه اتفاق می افتد اشکال دارد؟ اگر دارد پس چطور بفهمیم که ایشان شایسته هستند یا نه؟ پیشاپیش از توجهتان سپاس گذارم.لطف می کنید جواب این حقیر را بدهید.
شهاب مرادی :سلام/ خواستگاري رسمي با حضور دو خانواده بخش عمده اي از پاسخ است. ارتباط ها در اكثر موارد حرام وخطرناك است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1414  |  2 امتياز

محمد محمد
از اصفهان
امضا شده : ۰۲ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۵
همین> فقط توبه ... خصوصی...
شهاب مرادی :سلام/ بله . اگر كاملا قطع ارتباط كني ، ديگر اين قدر سخت نيست. بسم الله . به وسوسه هاي شيطان كه شايد هم عربي باشه گوش نكن. خدا توبه را قبول مي كند ولي شايد ديگر نخواهي توبه كني چنانچه الان توبه كردن برايت دشوار به نظر مي آيد .من هم به عنوان يك برادر براي تو دعا مي كنم تا از شر گناه و وسوسه هاي شيطاني رها شوي. نترس بسم الله
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1443  |  2 امتياز

محمد محمد
از اصفهان
امضا شده : ۰۳ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۳
باز هم سلام 
الآن دارم حسرت گذشته ام را می خورم 
روزهایی که وقت نماز توی مسجد جامع پرواز میکردم، 
آن روزها اگه نماز صبحم را نزدیک طلوع میخوندم اونقدر داغون میشدم که همه میفهمیدن یه چیزیم هست. 
اگه دوستام میتونستن نمازشون را اول وقت بخونن ولی نمیخوندن گریه ام میگرفت. 
همه چیز برام رنگ خدا بود. قران را که باز میکردم خدا باهام حرف میزد ،هدایتم میکرد، آروم می شدم 
و الان ... باید توبه کنم ولی با این کارهایی که کردم دوباره مثل قبل میشم؟ یا فقط خدا منو میبخشه و از آتیش خلاص میشم؟ 
یعنی باز هم میشه لذت معنوی را درک کنم؟ یا ...؟
شهاب مرادی :سلام/ مواظب وسوسه ها باش !
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1458  |  2 امتياز

مقدم
از تهران
امضا شده : ۰۳ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۳
ما دوقلو هستيم و براي ازدواجمان دجار مشكل شده ايم هر كسي براي ما تماس كرفته دوقلو نيست در حاليكه نظر ما اين است كه هردو در زمان مشترك ازدواج كنيم شما در اين مورد ما را راهنمايي كنيد
شهاب مرادی :سلام/ فراموش كنيد كه دوقلو هستيد. و زندگي كنيد (شما داريد فيلم نامه مي نويسيد؟! ) و ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1459  |  2 امتياز

ستاره
از رشت
امضا شده : ۰۶ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۴
سلام حاج اقا من ... فقط به خاطر شما مردم ایران سلام و نگاه می کنم من دانشجو هستم ترم دوم. من چون کلا دختر اجتماعی هستم از اول با همه همکلاسیهام صمیمی شدم خدا رو شکر اوناهم بچه های خوبی هستن.بعد از دو ماه شاگرد زرنگ کلاسمون که پسر مثبتیه به من پیشنهاد دوستی داد هیچکس باورش نمی شد منم قبول کردم چون قصد ازدواج داشت من ازاون دخترا نیستم که زود عاشق میشن ولی الان بعد شش ماه بهش علاقه دارم دوستی ما سالم و فقط در رفتن به دانشگاه و صحبت تلفنی خلاصه میشه.نظر شما واسم خیلی مهمه اونم شمارو خیلی دوست داره به نظر شما دوستی ما اشتباه یا نه؟
شهاب مرادی :سلام/ اين دوستي اگر در همين سطح  بماند و در پروسه ي ازدواج  قرار نگيرد نادرست و خطرناک است.
رفتاراجتماعي وقتي مثبت است که علاوه بر آن که با ملاکهاي ديگري چون دين  و اخلاق  و عرف نيز تاييد شود و آرامش بخش بوده و با کمترين آسيب همراه باشد.
در راهي  که شما در پيش گرفته ايد هميشه ترس و نگراني از گسسته شدن اين رابطه وجود دارد.
پس عاقلانه و واقع بينانه و بطور جدي اين رابطه را مستحکم (ازدواج) کنيد و يا به آن خاتمه دهيد.
از لطف شما متشكرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1508  |  2 امتياز

f a.t h
از mashhad
امضا شده : ۰۶ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۱
سلام خدمت شما اقاي محترم جناب حاج آقا مرادي  
خيلي خوشحالم بالاخره تونستم به سايت شما دسترسي پيدا كنم  
منيك دفعه ديگه هم مشكلم رو براي شما نوشتم نمي دونم رسيده يا نه . در ضمن قبل از گفتن اين حرفها يك كاري كنين كه حرفهاي ما به اين راحتي توي سايت نباشه كه همه بتونن بخونن . چون ما شما رو امين خودمون قرار داديم كه حرفمون رو بهتون مي گيم  
حالا مشكل من اينه كه 
... خصوصي ... 
ممنونم از شما كه حرفهاتون اينقدر قشنگه و به دل مي شينه . خيلي ماهين شما .
شهاب مرادی :سلام/ به قسمت "يادداشت ها" مراجعه كنيد و يادداشت: پاسخي به چند سوال را مطالعه بفرماييد.
2. توبه كنيد.
3. نترسيد و از خواستگارها استقبال كنيد.
4. آن نوع چت كردن قطعا حرام است.

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1485  |  2 امتياز

مهدیس نوری
از تهران
امضا شده : ۰۶ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۵
سلام آقای مرادی انشاالله که همیشه سلامت باشید .نمیدونم چرا جواب پرسش مرا نمیدید .ولی با همهء اینها می خواستم از برنامه شما تشکر فراوان به عمل بیاورم واز پرسیدن سوال خویش نیز منصرف شدم. 
یک سوال دیگر دارم ...خصوصي... 
در ضمن اگر برای شما مقدور است متن نامه نشان ندهید.با تشکر از لطف و مرحمت شما.
شهاب مرادی :سلام/ درحد توان و وسعتان عمل کنيد.شما به طور جداگانه با پدر و مادر او گفتگو کنيد و نظرتان را(اگربه درستي آن اطمينان داريد) بگوييد و حسن نيت خود را به آنها ثابت کنيد.
اگر، نظر شما را نپذيرفتند شما ديگر وظيفه اي نداريد. دلسوزي بيش ازحد به خود شما آسيب ميزند. بعضي از تجربه هاي زندگي با بهاي سنگيني بدست مي آيند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1444  |  2 امتياز

طوبی 77
از تهران
امضا شده : ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۵۹
تا سلام وآرزوی توفیق برای حضرتعالی؛بسیار سپاسگذارم ازاینکه به سوالم که با همین نام فرستاده بودم پاسخ دادید.همانطور که شما نیز توصیه فرمودید از آنجا که بنده با دیدن بعضی تفاوتها ازنظر سطح اجتماعی و خصوصا فرهنگی و مذهبی احساس می کردم برادرم انتخاب درستی انجام نداده(بویژه که بخاطر جو مذهبی خانواده ما و نیز محجوب بودن خودش، این اولین تجربه اودرمورد آشنایی با جنس مخالف است و احساساتش بیشتر درگیر شده تا عقل)او را نزد دو مشاور نیز فرستادم ولی نظر آنها را که بر اساس تستها گفتندتفاوتهای شخصیتی آنها بیش از شباهت هاست را جدی نگرفت و گفت ما خیلی با هم صحبت کرده و به توافق رسیده ایم و اختلافها قابل حل است. 
این توضیح را عرض کردم از این جهت که من هر کاری از دستم برمی آمده بعنوان خواهر بزرگتر انجام دادم تااو را از اشتباه نجات دهم ولی تا الان بیفایده بوده و بعنوان آخرین امید دست یاری به سوی شما دراز کردم تا اگر راهی وجود دارد راهنمایی بفرماییدچون واقعا پسر پاک و با ایمانی است که الان در این موضوع گرفتار شده و می ترسم از دست برود چون مثلا خانواده دختر ماهواره دارند در حالیکه ما نداریم و برادرم احتمالا تصور کرده می تواند آنها را هدایت کند! چون دختر به او قولهایی داده که بعدا چادری می شود و غیره که معلوم نیست چقدر عملی باشد.مادرم در نگرانی شدیدی است ودرحالیکه با وجود تعریفها و اصرار برادرم در تردید تصمیم گیری بودند؛با نیت عاقبت بخیری این ازدواج؛توسط فردی باتقوی استخاره کردند(ایشان اسم دختر و پسر را هم برای استخاره ازدواج می پر سند)و نتیجه "بد" بود.برادرم با ناراحتی زیاد داشت می پذیرفت که منصرف شود ولی خانواده دختر با اطلاع از این موضوع گفتند ما استخاره کرده ایم و خوب آمده و اینگونه برادرم دوباره به این وصلت امیدوار شد. و اکنون اصراردارد که صیغه محرمیت جاری کنیم تا بتواند با خانواده آنها رفت و آمد کرده و اگر اختلافهایی که ما نگران آن هستیم واقعا وجود داشته باشد را متوجه شده و به او اثبات شود.آیا شما اینکار را صلاح میدانید؟ودرمورد استخاره ها چه نظری دارید؟ 
با پوزش از اینکه وقتتان را گرفتم ؛انشالله خدا جزای خیر به شما بدهد.بسیار التماس دعا داریم
شهاب مرادی :سلام/ به نظرميرسد بهتراست فرصتي براي يک دوره محرميت موقت و کوتاه مدت به آنها بدهيد. شايد در اين دوره برادرتان بهتر با واقعيات روبرو شود و تصميم نهايي را بگيرد.
ازبهم خوردن اين رابطه نگران نباشيد.
تاکيد ميكنم شما در حد توانتان دراين زمينه تلاش کرده ايد.
استخاره در مورد ازدواج توصیه نمی شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1582  |  2 امتياز

حامد
از تبریز
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۴
{خصوصی}باعرض سلام خدمت حجت الاسلام مرادی . آقای مرادی میخواستم چند سوال رو از شما بپرسم میبخشید که مایه زحمت میشوم ..من پسری هستم متولد سال 1362...{خصوصی}
شهاب مرادی :سلام/ با مادر وپدر موضوع را در ميان بگذار مشكلي نيست. موفق باشيد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1516  |  2 امتياز

زهرا60
از کاشان
امضا شده : ۰۹ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۵
سلام حاج آقا . 
امیدوارم که همیشه پاینده باشید. 
فقط خواهشی که دارم چون تمامی دوستانم به سایت شما دسترسی دارن مشکل من را کامل در معرض نمایش قرار ندهید. 
... خصوصي ... 
تو رو به خدا کمکم کنید خیلی از این بابت ناراحتم.
شهاب مرادی :سلام/ شما دختر مومن و خوبي هستيد ولي چند نكته براي خوبتر شدن :
1. هر پدر ومادري در كنار جايگاه مهم والد بودن حتما موارد قابل احترام ديگري هم دارندو مواردي براي افتخار، به جاي اهميت دادن به نظر ديگران و توجه به رو در بايستي هاي (بعضا افراطي و جاهلانه) به پدر ومادرت افتخار كن .
2. به جاي نكات ضعف و منفي به نكات مثبت آنها توجه كن.
3. در روابط والدين با برادر وخواهر ها اصلا دخالت نكنيد.
4. در روابط پدر ومادر دخالت وجانب داري نكنيد.
5. به دليل ويژگي ها و اختصاصات والدين كمتر به مفاهيمي مثل "عدالت" و "انصاف" متمركز شويد. و به تاييد و حمايت برادر و خواهر (كه معمولا در اين امور كم سواد هستند) دلگرم نشويد.
 فرزند باشيد نه قاضي و دادستان!
6. از خدا براي آنها طلب مهرباني و رحمت كنيد و خودتان در حق آنها بسيار مهربان باشيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1469  |  2 امتياز

رز سرخ
از تهران
امضا شده : ۰۹ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۵۷
سلام،چرا پیام ها نمی رسند؟؟؟؟؟؟. اگر دختری در سن 23 سالگی باشد و تا به حال خواستگاری نداشته باشد،و تمایل بسیار به ازدواج داشته باشد باید چه کار کند؟
شهاب مرادی :سلام/ سخت نگيريد و عجله نكنيد.
به پيام قبلي شما (البته با نام ياس) پاسخ مفصلي داده بودم ولي منتشر نشده بود با سرچ پيدا كردم و الان منتشر شد. ملاحظه بفرماييد.
با اين (آدرس ايميل) و با 4 اسم مختلف 8 پيام تقريبا تكراري از شما دريافت كرده ام.
از تاخير ها عذرخواهي مي كنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1464  |  2 امتياز

سوی
از تهران-شهرک فرهنگیان غرب-
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۵۴
با سلام، خواستگاری دارم که از جهات مختلف(در مواقع خشم،رانندگی و...) مورد بررسی قرار داده ایم. تنها مساله باقیمانده اینست که از لحاظ رعایت بعضی موارد شرعی با هم اختلاف نظر داریم.من معتقد به رعایت کامل حجاب،نداشتن آرایش و ...هستم.ولی ایشان معتقد است یک آرایش ملایم یا دست دادن با فامیل نزدیک اشکال ندارد.نظر شما چیست؟متشکرم
شهاب مرادی :سلام/ اگر توافق كنيد در انجام  امور شرعي به نظر مرجع تقليد مراجعه كنيد ديگر جايي براي اظهار سليقه و نظر شخصي باقي نمي ماند. اگر پذيرفت خوب است ولي اگر به هیچ وجه مراجعه به متخصص را نمي پذيرد لجباز است!
و زندگي با آدم لجباز سخت است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1461  |  2 امتياز

رقیه
از کرج
امضا شده : ۰۹ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۳۰
سلام.لطفاخصوصی باشد. 
من خانمی 46 ساله هستم 2 فرزند دارم. یک پسر... ساله ویک دختر... ساله.پسرم ... 
 
... چراخداوندبه دعاهای یک مادر دلسوخته جواب منفی داد؟ چه طورمیتوانم از کابوسهای وحشتناک راحت شوم؟ 
ضمنادخترم هم دانشجووبسیارموف ق است. بااوهیچ مشکلی ندارم. 
تورابه آبروی زهرای مرضیه یک راه درست پیش پای من بگذارید و نگویید نزدروانپزشک بروم که آنهاهیچ کاری برایم نکردند. 
باآرزوی توفیق الهی.
شهاب مرادی :سلام/ ممکن است برخي از رفتارهاي شما در گذشته در نوع تربيت و شخصيت پسرتان تاثير منفي گذاشته باشد اما گذشته ها گذشته.
به جاي سرزنش خودتان و ملامت او کمکش کنيد.
امروز محبتتان را از او دريغ نکنيد.حالا که شغلي دارد و در آن نيز موفق است او را تشويق و دلگرم کنيد.بگذاريد بیشتر احساس اعتماد به نفس کند.
همه زندگي در درس خلاصه نميشود اخلاق و سلامت روح و روان هم بسیار مهم است.
خودتان را گناهکار ندانيد چراکه شما مادر يک دختر موفق هم هستيد.نتيجه رفتارها و عملکرد خودتان را هم به خداوند نسبت ندهيد.رابطه تان را با او نيز قوي و محکم کنيد تا در سايه ايمان به خداي مهربان اضطراب و تشويش هايتان نيز کم شود و به آرامش برسيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1521  |  2 امتياز

محمد مهدي
از تهران
امضا شده : ۲۵ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۳۳
بسم الله الرحمن الرحيم 
با سلام و عرض ادب؛ جنابعالي در آخر سخنراني يكي از روزهاي ماه صفر سال گذشته در چيذر، سه بيت شعر( در ارتباط با عليا حضرت، رقيه سلام الله عليها) قرائت فرموديد كه بيت آخر آن اين بود:"من خود آن گوشواره ميدادم" 
مي خواستم از شما در خواست كنم اگر هنوز آنرا به خاطر داريد، ومهمتر اينكه اگر وقتتان گرفته نميشود، دوباره آنرا بگوييد. 
از توجه شما متشكرم، والعاقبة للمتقين.
شهاب مرادی :سلام/ چیزی که به یادم مانده:
...پس نهاد از سر اسیری وتب     سر به دامان عمه اش زینب
خصم میخواست گوشواره اگر     گوش من از کرد پاره دگر
...من كه جدم علي به وقت نماز     داد انگشتری به اهل نیاز
مادرم فاطمه سه لیل ونهار     نان افطار خویش کرد ایثار
من خود آن گوشواره میدادم     دُر به آن نابکار می دادم
...پس بگو تازیانه کم بزنند     دخترم دخترانه ام بزنند
بیش از این خصم گر مرا بزند     قامتم چون نهال می شکند
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1523  |  2 امتياز

حامد
از ترکستان
امضا شده : ۱۳ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۱۸
با عرض سلام وتبریک  
آقای مرادی من از شما یک راهنمایی برادرانه می خواهم من دانشجوی ترم سوم کاردانی کامپیوتر هستم ولی با داشتن معدل17.43 محیط ومحتوای دانشگاه من راارضا نمیکند یک سالی است که با نظر خانواده و کمی هم خودم می خواهم بعد از کاردانی وارد حوزه و تحصیلات دینی شوم از طرفی هم فکر می کنم با تحصیلات دانشگاهی هم می توان به درجات عالی انسانی وخداشناسی وعرفان ورشد عقلی رسید می خواستم شما به من روش ومدت وانتها تحصیلات حوزوی وآیا بروم یا نه را بگویید وضمنا من در اعمال دینی وعبادت و اخلاق تقریبا انسان ایده آلی هستم و19 سال دارم 
 
باسپاس از بیان شیوای شما در برنامه مردم ایران سلام
شهاب مرادی :سلام/ اگر اين تصميم شما بي ارتباط با حس «عدم موفقيت در دانشگاه » باشد خوب است. حوزه و طلبگي در آن چيزي فراتر از تحصيل است و هويت جامع تر و فراگيري دارد .
خوب است با حوزه به صورت آزاد و موقت (مثلا فراگيري صرف و نحو ) ارتباط برقرار كنيد و بدون عجله تصميم گيري كنيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1488  |  2 امتياز

سیما_و
از تهران
امضا شده : ۱۳ تیر ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۰۸
سلام حاج آقا خسته نباشید. 
مدتی است که در اینترنت سایت هایی تحت عنوان همسریابی مشغول فعالیت هستندومسئول برخی از این سایت ها افراد روحانی هستند.من دختری25ساله هستم،خانواده من تمایل دارند که برای ازدواج ازاین طریق اقدام کنیم اما مطمئن نیستیم.می خواستم با شما مشورت کنم؟آیا این راه،راه درستی است؟و آیا شما این اقدام را صلاح می دانید؟
شهاب مرادی :سلام/ شناخت ندارم البته به اين شيوه ها ،خوش بين هم نيستم.
خانواده بهتر و مطمئن تر است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1484  |  2 امتياز

بالا