آمار

بازدیدکنندگان: 4819963
حاضرین در سایت : 13 نفر
تست آمار روزانه
بازديد ماه گذشته : 265135
بازديد هفته گذشته : 18774
بازديد روز گذشته : 2193
بازديد سال جاري : 1518535
بازديد ماه جاري : 56307
بازديد هفته جاري : 13462
بازديد امروز : 594
آمار از تاريخ:1388/1/28
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی؛
الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری، الصدیق الشهید، صلاه کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیائک

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7107 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 »

نامورودی
فاطمه سادات
از tehran
امضا شده : ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۷
سلام: 
کوه صبور فاجعه مي دانست: 
ان شيهه ي غريب 
بوي مهيب زلزله مي داد 
کوه صبور فاجعه 
وقتي 
در استان خيمه نمايان شد 
گيسوي راهوار بغض بلندش  
در گردباد ضجه پريشان شد 
در چشم ذوالجناح خبر هاي تازه بود 
*** 
اندوه بر تو باد 
دل من ! 
اندوه بر تو باد! 
ان شيهه ي غريب 
در اصل بوي زلزله مي داد... 
سيد حسن حسيني 
محرم است و ما محتاج نگاه ارباب..... حاج اقا براي ما دعا کنيد.. براي سلامتي و شفاي بيماري .... 
يا علي مدد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:752  |  1 امتياز

هميشه بهار
از اصفهان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۱۷
عالم همه قطره اند و درياست حسين 
خوبان همه بنده اند و مولاست حسين  
 
ترسم که شفاعت کند از قاتل خود 
از بس که کرم دارد و آقاست حسين 
 
سلام:) خسته نباشيد
شهاب مرادی :سلام/ یا حسین
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:769  |  1 امتياز

soha
از mashhad
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۶
سلام حاج آقا.حاج آقا شما كه مي گين ما بايد توي جلسه اي كه خانواده ها براي دختر و پسر مي ذارن(كاملا رسمي و شرعي) همديگررو بشناسيم من با حرفتون موافقم . كاملا متين 
اما من خودمو مي گم  
موردي كه واسه من پيش اومده قصد ازدواج و به خاستگاري اومدن رو داره  
اما مي خواد اول جواب قطعي(كه دوست داره مثبت باشه) رو از من بگيره  
بعد به طور رسمي اقدام كنه . 
پسر خوبيه اما با 4تاsmsكه نميشه واقعيت وجودشو شناخت . 
تو خانواده من اينطوريه كه اگه مادر و پدرم پسري رو قبول كنن(از همه لحاظ - يعني جواب اونا قطعا مثبت باشه )اجازه ميدن كه پسر به خاستگاري بياد وگرنه اصلا توي خونه راهش نميدن و به منم اصلا نميگن . 
حالا به اينا كار ندارم مي گم اگه بهش جواب مثبت بدم مي ترسم وقتي توي اون جلسه كه با هم صحبت كنيم اون معيارايي كه مي خوام رو نداشته باشه - شايدم واقعا داشته باشه - اما اومدن اون تنها وقتيه كه من بهش جواب مثبتو بدم واز همين مي ترسم كه اگه بياد نتونم باهاش كنار بيام . از طرفي هم اينقدر روم تاثير گذاشته كه نمي تونم هم بهش نه بگم . 
ببخشيد كه وقتتونو گرفتم 
البته شايد به نظر شما و خيلي ها اين موضوع بچگانه و خنده دار باشه اما براي من خيلي مهمه  
ممنون مي شه راهنماييم كنيد 
بازم تشكر 
با سپاس فراوان 
اجرتون با آقا امام حسين(ع) و حضرت رقيه(س)
شهاب مرادی :سلام/ اصلا به او پاسخ قطعی و وعده ی ازدواج ندهید.
رابطه اس ام اس را قطع کنید. تا قبل از عقد باید رابطه رسمی و غیر پنهان باشد!

نکته:
دختر و خانواده دختر "اجازه آمدن پسر و خانواده اش به خواستگاری" را می دهند،نه قول ازدواج!
وعده ی ازدواج بماند پس از جلسات گفتگوی پسر و دختر و پس از مشورت آن دو با خانواده اشان
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:824  |  1 امتياز

آرش
از اصفهان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
سلام  
خيلي ممنون که اصفهان اومدين .از مطالب شما بهره برديم.فقط يک پيشنهاد براي تکميل فيلد پيوندها دارم.من تازه با سايت شما آشنا شدم وديم پيوند سايت مراجع تقليد رو گذاشتيد.ولي سايت آيت الله مظاهري رو تو پيوند ها ندارين. گفتم شايد چون ايشون اصفهان هستند شما اطلاع از سايتشون ندارين.حيفم اومد بهتون نگم.به هر حال اگه مي خواهين ابين فيلد تکميل بشه مي تونين از آدرس زير استفاده کنين.با تشکر 
www.almazaheri.ir
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:765  |  1 امتياز

مريم
از اصفهان
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۳
سلام... جالب هم اينه که هر چي ام که اومديم مراسم عاشورائيان که ببينمتون و البته از صحبتاي قشنگتون استفاده کنم جامون نشد،با اين که گاهي خيلي زود راه مي افتاديم ولي امان از قسمت!سلامت باشيد و بانشاط.
شهاب مرادی :سلام/ یا علی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:733  |  1 امتياز

آسمون
از شيراز
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۹
با عرض سلام 
عزاداري هايتون قبول درگاه حق.لطف مي کنيد به اولين پيامي که دادم جواب بديد.ازتون خواسته بودم که راهنماييم کنيد و بگيد چطور مي تونم به صحبتاتون در مورد ازدواج در مردم ايران سلام دسترسي پيدا کنم.چون متاسفانه موفق نشدم همه ي برنامه هاي شما رو ببينم. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ ظاهرا از طریق شرکت سروش(سروش سیما)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:752  |  1 امتياز

امير علي
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۵
سلام استاد. 
ميدونم سرتون شلوغه و مجبورين براي جواب دادن به اين همه سوال وقت زيادي بزارين 
ولي ازتون خواهش ميکنم که اندفعه منم لايق بدونين و جواب سوال منم بدين.براي پنجمين باره که دارم اينو ميفرستم 
من اميرعلي25 ساله و فارغ التحصيل مهندسي عمران هستم  
يه مدتيه که از يه دختر خانومي خوشم اومده و قصد ازدواج با ايشون رو دارم ولي ميترسم برم جلو و با خودش اين موضوع رو در ميان بذارم و يا از طريق خونواده اقدام کنم . به اين دليل که من تا چند ماه ديگه بايد به سربازي برم و يه مقدار از اين موضوع نگرانم .اينم عرض کنم که پدرم از لحاظ اقتصادي تامينم ميکنه و خودمم تقريبا دستم تو جيبمه.از طرف ديگه هم ميدونم که اگه براي ازدواج با اين خانوم اقدام نکنم 100% ازدواج ميکنه و من از دستش ميدم .نميدونم چيکار کنم خواهشاً راهنماييم کنين. اينم عرض کنم که آدمي منطقي و عقل گرا هستم و بيشتر از روي عقل تصميم ميگيرم تا احساس ولي تو اين شرايط نميدونم چيکار کنم .چون دختر خوبيه و دقيقاً مطابق با معيار هاي منه تصميم به ازدواج با ايشان رو گرفتم  
ولي بازم احتياج به راهنمايي شما دارم و نميدونم من در اين شرايط ازدواج کنم يا .... 
منتظر جوابتون هستم البته ميدونم سرتون شلوغه ولي خواهشن زود جوابمو بدين
شهاب مرادی :سلام/ نسبت به خواستگاری رسمی اقدام کنید.
نگران نباش (با توجه به شرایط اقتصادی و شغلی ) پروسه خواستگاری، گفتگوها، بله برون و... را به موازات سربازی می شود طی کرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:759  |  1 امتياز

محمد علي بياباني
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۵۹
آيا سلام دادن به امام حسين در قنوت نماز باعث ابطال نماز ميشود؟
شهاب مرادی :سلام/ قنوت برای دعاست، نه برای سلام!
قبل و بعد از نماز سلام خوب است.
در قنوت دعاهایی مثل:اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین علیه السلام فی الدنیا والآخرة ،خوب است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:785  |  1 امتياز

شازده كوچولو
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
سلام. 
خسته نباشيد. 
راستش گفتم كه حرفي ندارم، شايد براي اينكه در اين فرصت چه مي‌گفتم؟  
يادم رفت بگويم ممنون از ذكرتان كه جرأتم مي‌دهد ميان مردم باشم.  
يادم رفت بگويم چرا در سخنراني‌ها اسم ائمه را بدون حضرت و با اسم كوچك مي‌گوييد.  
يادم رفت بگويم كه چقدر خوب است شبيه مردم زمانه نيستيد. يادم رفت بگويم ممنون... 

شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:739  |  1 امتياز

مامان ملينا از اصفهان نصف جهان
از اصفهان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۵۹
سلام آقا  
عزاداريتون قبول التماس دعا دارم خيلي ناراحتم كه اومديد اصفهان و رفتيد و من نفهميدم 
البته اطلاع رساني هم براي منطقه ي دروازه تهران اصفهان خيلي كم بود و درست اطلاع رساني نكردند كه شما تشريف فرما مي شيد لطفا اگه باز هم خواستيد بياييد اصفهان از طريق سايت خودتون خبر بديد 
آقا ممنون از اينكه پياممو مي خونيد اگه صلاح ميدونيد بگيد تا رسمي تر بنويسم آخه من خيلي وقت بود كه دلم مي خواست حرف دلمو با يه روحاني بزنم و كسي را پيدا نكرده بودم حالا اگه پياممو خونديد حتما برام بنوسيد تا من حرفامو بزنم 
من كه هر چي پيام ميدم با اسم مامان ملينا جوابي نمي گيرم  
چه از طريق برنامه ي صبح تلويزيون 
چه از طريق سايت شماولي اطمينان دارم خودم نتونستم پيداش كنم  
ممنون از زحماتتون 
مامان ملينا 33 ساله از اصفهان
شهاب مرادی :سلام/ شاید چون اسم انتخابی شما رسمی به نظر نمی رسد.
به هر حال از لطف شما متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:754  |  1 امتياز

اميدوار ظهور
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۵۹
سلام عذاداري هاتان قبول. 
استاد ارجمند ما عموما وقتي يا علي مي گوييم كه قصد همت براي همكاي داريم . شما به من يا علي گفتيد ولي من پاسخي دريافت نكردم البته از اينكه با اين همه مشغله وقت گذاشتيد و پيامم را خوانديد متشكرم قدر دان شما هستم اما دوست داشتم شرايط ازدواج با روحاني را از زبان شما بشنوم شما كه فردي موجه برايم هستيد اما انسان به هر آنجه دوست دارد لزوما نميرسد . 
ميدانم تا فردا نبايد سوالي ارسال كنيم اما شرمنده شرايط براي من از حيث ارسال اكنون مهيا بود خواهش ميكنم مطالب داخل پرانتز در سايت قرار نگيرد .من خانوادهاي 4نفره دارم(متولد فروردين67هستم پدر و مادرم پسر عمه دختر دايي هستند)برادرم 11 ساله است او از بدو تولد بيمار بود و من هميشه نگران بودم كه اورا از دست ندهيم اما در عين حال به او به تعبير ديگران زور ميگفتم خوب از يك دختر 10 ساله چه توقعي دارند از درست رفتار كردن -اختلاف سني براي بچه ها فاجعه است-مادرم بعد از فوت مادر بزرگم از داروي اعصاب و قلب استفاده كرد ديگر آن مادر هميشگي نبود پدرم هم به دليل شرايط سخت و سنگين كاري بسيار عصبي بود و فرياد زدن ايشان يك امر عادي بود از طرفي من در بهترين مدارس تهران درس خواندم اما در مدرسه هميشه فقط درس مطرح بود نه چيز ديگر به همين خاطر من اصلا در باغ نبودم تا مدرسه ام به پايان رسيد تازه متوجه شدم چه اخلاق بدي دارم همه را دوست دارم و بدي ها اصلا در يادم نمي ماند اما در صحبت عادي ميگويند -خودم هم بعد از ضبط صدايم در بين دوستان به اين نتيجه رسيدم-لحن خصمانه و جنگ طلبانه اي دارم نميدانم چگونه صحبت كنم زبانم نيش دارد خواندن گلستان را امتحان كردم اما تاثير به سزايي نداشت با پدرم اصلا نميتوانم رابطه برقرار كنم -البته از صحبتهاي چند شب پيش شما مبني برامربه معروف ونهي از منكر براي خود بسيار استفاده كردم_برادرم در سن نوجواني وبلوغ به سر ميبرد ولي چون هميشه توجه به او بوده است و در خانواده امر و نهي زياد ميشود ذهنش شرطي است از طرفي هنوز ما با مسئله بهداشت او و وقت شناسي و به جا حرف زدنش مشكل داريم و از طرفي بايد من به عنوان خواهرش رفتاري را براي فراهم آوردن شرايط بلوغي سالم برايش بايد انجام دهم شايان ذكر است او در حال حفظ قرآن و حتي آموزش درسهايش در مدرسه براي بچه هاست از لطف شما سپاسگذارم ومنتظر پاسخ مسائلم هستم.
شهاب مرادی :سلام/ اطلاعات کمی از برادرتان ارائه کردید،مشکلش چیست؟
ظاهرا رفتارتان(اهل خانه) با او متعادل و نرمال نیست. مراجعه خانوادگی به مشاور توصیه می شود.
الان شما را بیشتر عذاب وجدان، رنج می دهد تا مشکل ارتباطی البته هیچ یک از مسائل و مشکلات شما غیر قابل حل نیست.
به هر حال مراجعه به مشاور لازم است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:771  |  1 امتياز

moslem
از esfahan
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶
سلام اقاي مرادي.مسلم هستم.چطوريد با زحمت هاي ما. من به دختر عمه ام گفتم سر کار ميرم. بدم جدي گفتم اين دفعه اخرم هست خواستگاري ميکنم.اول که مي گفت ديگه دير شده ولي وقتي ديد جدي دفعه اخرمه که خواستگاري ميکنم داره فکر ميکنه.اقدامي ديگه لازمه انجام بدم؟(انگار عمه اومده بودن پيشه شما؟) بازم ممنون
شهاب مرادی :سلام/ کار خوبی کردی . منتظر پاسخ باش.عمه تون آمدند ولی به علت ازدحام نشد صحبت کنند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:774  |  1 امتياز

senatore
از همدان
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۳
به نام حق 
شما نمايانگر شخصيت بنده ي واقعي هستيد نسبت به ارباب خود باري تعالي.موفق و مويد باشيد.يا حق
شهاب مرادی :سلام/ این حسن ظن و لطف شماست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:746  |  1 امتياز

سايه سجادي
از تهران
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۹
با عرض سلام: 
آقاي مرادي 2 بار برايتام پيغام گذاشتم . جواب نداديد. 
چون خودتان فرموديد خلاصه مينويسم. من 19 سال دارم. دختر بسيار بسيار پر انرژي و پر شوري هستم. خيلي زياد.اما فکر ميکنم اين ممکن است مانعي براي ازدواج باشد و همه اين اخلاق را دوست ندارند. نظر شما چيه؟
شهاب مرادی :سلام / منظورتان از "پرشور" چیست؟
اگر منظورتان نشاط و شادي و فعاليت با انگيزه و اميد باشد که صفت خوب و ممدوحی است و باعث طراوت زندگي مي شود .هرچند این روحیه با این تریف خوب است اما لازم است در انتخاب همسر و گفتگوهای رسمی و جدیِ بعد از خواستگاری به اين نکته توجه کنید و کسي را انتخاب کنيد که اين نوع روحيه را بپسندد تا موجب آزار هم نباشید ! چرا که برخي از افراد متاسفانه در نقطه مقابل اين روحيه قرار دارند .
واژه های " شور، شادی ،خوش و... " وقتي مذموم هستند که :
 1. افراطي باشد ( بدون توجه به موقعيت , زمان , مکان , وضعيت روحي اطرافيان و ...)
 2. با رفتارهاي جلف و سبک و دور از وقار و متانت ( مثل خنده هاي بلند و بي جهت و شوخي های افراطی و تمسخرهای جاهلانه و... ) همراه باشد
 3.  موجب بي خيالي و غفلت از مسائل جدي زندگي دنیا و آخرت آدمی شود .
باورهای نادرست - 1
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:755  |  1 امتياز

فاطمه
از تهران
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۹
سلام آقاي مرادي  
نميدونم مطالبي که به شما مفرستيم چه شرايطي بايد داشته باشد که شما جواب بدين من 2 بار براتون پيام گذاشتم..اما جوابي نداشتم اما حتي اگر جوابي هم نداديد باز برامون عزيزيد...التماس دعا و يا علي...
شهاب مرادی :سلام/ گزینشی پاسخ نمی دهم .لطفا صبر کنید .شاید امروز به 45% پیام ها بیشتر پاسخ ندادم. شرمنده
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:755  |  1 امتياز

تايماز
از اراک
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۷
سلام مجدد ببخشيد تو رو خدا لطف کنيد متن نامم رو توي سايت نزارين
شهاب مرادی :سلام/ خانم خدا به شما اختیار عطا کرده که خودتون تصمیم بگیرید .
 اما در مورد انصراف این آقا با توجه به شرایط ایشان حتی اگر ازدواج می کردید،
 نمی شد برای اون ازدواج موفقیت زیادی را پیش بینی کرد.
از بین خواستگارهای  بعدی انتخاب کن و تصمیم بگیر.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:763  |  1 امتياز

طيبه اميدي
از تهران
امضا شده : ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۲۳
سلام. 
مي دونم که بيشتر سوال هايي که از شما پرسيده مي شود بيشتر جنبه مشاوره اي دارد و تذکر هم داديد سوال فقهي ممنوع ولي مي خواهم نظر شما را در مورد نماز خواندن با ناخن لاکي چيست ؟ بعضي از اقايون اين امر را جايز دانسته اند. 
يا حق
شهاب مرادی :سلام/ مسئله ساده ایست؛لاک ناخن جِـرم دارد و مانع رسيدن آب وضو یا غسل است لذا با ناخن لاک زده نمي شود وضو گرفت ،
مگر یک مورد آن هم در وضو؛ داشتن لاک ناخن در انگشت های کوچک پا که در مسح پا، دست با آن انگشت ها تماس ندارددر حالی که شست پا لاک نداشته باشد،این اشکالی ندارد.
اما اگر کسي بدون لاک وضو بگيرد و بعد از وضو به ناخن های خود لاک بزند و قبل از آنکه وضويش باطل شود نماز بخواند هيچ اشکالي ندارد.
مانع بودن لاک براي وضو مورد اتفاق همه مراجع و فقهاست و اگر مقصود شما از بعضي اقايان مراجع و مجتهدين است هيچيک از اين بزرگواران وضو با ناخن لاک زده را صحيح نمي دانند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:993  |  1 امتياز

پيرنار
از اذربايجان
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۳
با سلام  
مي خواستم بپرسم من عادت به ... دارم و نميتونم ترک کنم و هميشه مانع از واجباتم هم شده و شرايط لازم براي ازدواج رو هم فعلا ندارم واقعا الن چيکار کنم.به دادم برسيد
شهاب مرادی :سلام/ پاسخي به چند سوال
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:758  |  1 امتياز

هديه
از تهران
امضا شده : ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۲
حاج آقا عرض سلام وادب خدمت شما من چندي پيش فردي از طرف يکي از دوستان خانوادگي معرفي شدن براي خواستگاري من دختري هستم که در محله بالايي از تهران ساکنم واون آقا پسر از يکي از مناطق جنوبي تهران بود با اينکه من در گذشته اينگونه مسائل برايم مهم بود ولي در اين چند ساله گذشته سعي کردم به ديگر بر جواني که به خواستگاريم مي آيد سخت نگيرم و به اون چيزي که خدا گفته عمل کنم در روز خواستگاري ايشون همونجا گفتن نظرشون مثبت ولي يه چهزي منو ناراحت کرد ودلسرد ايشون گفتن من از هر لحاظ نمون کسي هستم که مي خوان اما گفتن بايد يه استخاره کنن استخارشونم به اين صورت بود که گفتن اسم من ومادرم واسم خوشون ومادرشونو به يه آخوندي ميدن وايشون از اين طريق ميگه که اين ازدواج خوبه يه بد من نمي دونم واقعا يه همچين علمي وجود داره چون به نظر من اين بشتر شبيه فالگوييه اين آقا پسر فرد بسيار معتقدي بودن ولي اين موضوع منو خانوادمو ناراحت کرده اگر زحمتي نيست جواب منو زود بدين چون تا چند روز ديگه عازم سفر کربلا هستم.در پناه حق باشيد.
شهاب مرادی :سلام/ برای ازدواج استخاره نکنید.
البته این استخاره نیست از آموزه های حوزوی هم نیست بلکه از طریق حروف ابجد و رمل و... و اموری که من بلد نیستم، محاسباتی می کنند.
حالا چه جوابی دادند؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:811  |  1 امتياز

فطرس12
از تهران
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۰۷
با سلام وآرزوي قبولي عبادات حاجاقا من تقريبا از لحاظ درسي وضعيت مناسبي ندارم در حالي كه تلاشم خيلي زياد است ودر ضمن از لحاظ ديني هم خدا رو شكر هم در يك خانواده مذهبي هستم وهم به اعمال و رفتار خودم اطمينان دارم با اين توصيفات اين سوال براي من به وجود آمده كه مگر ما يك جمله معروف در مورد بركات خدا نداريم كه ميگه از تو حركت از من بركت ولي من دچار اين تعارض شدهام چرا من با وجود تلاشم هيچ بركتي نمي بينم در حالي كه كساني كه حتي خدا روهم قبول ندارند با تلاش كمتر هم نمرات خوبي ميگيرن؟با تشكر
شهاب مرادی :سلام/ نوع حرکت شما را با نتیجه می توان چک کرد
به جای گلایه از خدا و منت گذاشتن
ضمن یادگیری مهارت های بهتر درس خواندن ،بیشتر بخوان.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:858  |  1 امتياز

رفيع2
از تهران
امضا شده : ۰۷ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۳۵
سلام  
براي بار چندم .نا اميد از جواب جنابعالي واينبار ديگر بسيار مختصر اما همچنان نااميد از پاسخ. 
من پسري 30 ساله هستم .پدرم سالهاست فوت کرده. با مادر وسه خواهر ديگرم زندگي مي کنم که از من کوچکترند ودم بخت. زندگي خوبي داريم خيلي صميمي و دوست داشتني. تقريبا " تمام زندگي من مخصوصا" پس از فوت پدرم متوجه خانواده بوده.هم به لحاظ مالي وهم به لحاظ معنوي از اين هم بسيار خوشحالم وشکايتي ندارم.ولي هرموقع در مورد تصميم به ازدواج فکر مي کنم،نتيجه اي نمي گيريم. (درآمدم بد نيست،ولي توان اداره دو زندگي را ندارم باز هم منظور مالي ومعنويست) لاجرم با عشق به خانواده تمام هم وغم خودم رو براي موفقيت آنها بکار گرفتم. 
ملب ديگر که ربطي به گفته هاي اولم ندارد اينکه، تصور نکنيد پاسخهاي شما چاره کار براي دوستان است. اغلب پاسخهاي شما را که ديده ام، تقويت عزت نفس وگاهي دلداري به افراد است وخيلي کار بردي نيست ضمنا" بيش از اين هم انتظاري نمي رود.البته اين تصور منه. 
با از توجه شما
شهاب مرادی :سلام / پيدا کردن دختر خانمي که حاضر باشد کنار خانواده شما (نه لزوما زير يک سقف) زندگي کند غيرممکن نيست. نبايد توجه به يک وظيفه (حمايت از خانواده) موجب غفلت از ابعاد ديگر زندگي شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:738  |  1 امتياز

msm
از فارس
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۱۲
سلام خسته نباشيد 
حاج اقا آنقدر جواب منو ندايد كه كلا مورد ازدواجم متنفي شد يعني تمامومش كردم . خواستم بگم اگه جواب هم بديد نوش دارو بعد از مرگ سهرابه!!!!!  
اما شايد حداقل بتونيد بگيداز نظر شما كار درستي كردم يا نه ؟ 
فقط 1 كلمه است !آره يا نه
شهاب مرادی :سلام/ کاملا درست و آفرین.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:874  |  1 امتياز

راضيه باطني
از اصفهان
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۲
سلام با عذر خواهي از اينکه مزاحم وقت گرانبهاي شما مي شوم 
اقاي مرادي براي اينکه مزاحم وقت شما نشوم هر چه قدر خواستم جواب اين سوال را خودم بيابم نتوانستم وصحبتهاي شما در برنامه مردم ايران سلام بهانه اي شد تا اين سوالم را مطرح کنم من چند روز قبل براي سوالاتي که درباره ايمان به خدا بود و چند وقت بود افکارم را مشغول کرده بود خدمت ايت الله مظاهري رسيدم وقتي با ايشان صحبت کردم فهميدم که نه خوب صحبت کردن ونه خوب گوش کردن را اموزش نديده ام وقتي با ايشان صحبت کردم ايشان تقريبا با کنايه به بنده فرمودند که بي سواد هستم اصلا از صحبتشان ناراحت نشدم به خاطر اينکه واقعيتي است اگر چه تلخ است چون بعد ازاين همه سال درس خواندن مسائل اصلي زندگي را هنوز از هيچ مکاني اموزش نديده ام و اين را حس مي کنم که با طرز نگاه وصحبتهايشان مي خواستند اينگونه به من برسانند که چه قدر عجول وخام هستم البته جوابهايي که در رابطه با سوالاتم دادند خيلي کامل ومو شکافانه بود قابل ذکر است که صحبتهاي اميدوار کننده درباره ي خودم هم فرمودند که من اصلا فکرش را هم نمي کردم وقتي با ايشان ديدار کردم فهميدم که هنوز خيلي عقب هستم وتازه فهميدم که چرا شما اين قدر از فوت ايت الله مجتهدي افسوس خورديد واقعا اين عالمهاي بزرگ سرمايه هاي بزرگي براي ما هستند که بايد منزلت وارزش انها رابدانيم من براي چند سوال ديگر بايد خدمت ايشان برسم اما خجالت ميکشم اگر لطف کنيد من را راهنمايي کنيد که برخودم بايد چگونه باشد با ايشان و در کل با افراد که دچار اينگونه مشکلات نشوم و زودتر با سواد بشوم من از مزاحمتهايم شرمنده ي شماهستم التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ از نعمت وجود ایشان استفاده کنید؛ با خوب گوش دادن و یادگرفتن برای عمل کردن.
 و برای با سواد شدن عجله نکنید. کار با عجله درست نمی شود.(آهسته و پیوسته...)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:772  |  1 امتياز

حسين
از لالجين همدان
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۱۱
به نام خدا 
سلام عرض ميكنم حاج آقا 
من همين يك ساعت پيش پيام فرستادم اما متاسفانه فراموش كردم خواهش كنم سوالم نمايش داده نشود لطفا اگر روي سايت رفته حذفش كنيد خيلي مهم است. 
سعي مي كنم مطلبم را خيلي مختصر و فشرده عرض كنم. 
مدتي قبل در دانشگاه با دختري آشنا شدم. قصد من از آشنايي تنها يك دوستي معمولي بود اما از رفتار او اينطور پيدا بود كه فقط به قصد ازدواج رابطه برقرار كرده، اكنون بعد از گذشت چند ماه از آشناييمان احساس مي كنم نوعي علاقه به او پيدا كرده ام ولي متاسفانه مشكلاتي وجود دارد، اول اينكه او پيش از من هم با پسري رابطه داشته است البته تنها در حد گفتگوي تلفني و اين رابطه تا مدتي بعد از آشنايي با من نيز همچنان ادامه داشت. خود او معتقد است از آنجايي كه از قصد ازدواج من مطمئن نبوده رابطه اش را قطع نكرده است. 
مورد ديگر اين است كه او 
...[خصوصی]... 
 
لطفا اگر ممكن است بنده را راهنمايي فرماييد.
شهاب مرادی :سلام/ توبه ات را نشکن و دیگر این اشتباه را تکرار نکن.
این انتخاب نبوده و چنانچه نوشتی هوس بوده که با رودرواسی بناست تبدیل به ازدواج بشه ،توصیه من قطع ارتباط و منصرف شدن از ازدواج با اوست.که به صلاح هر دوی شماست!
روی سبک رفتار و سلوکت( با توجه به خانواده ات) بیشتر توجه و مراقبت داشته باش: حسنات الابرار ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:886  |  1 امتياز

بي نام
از ايران
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۳۵
سلام آقاي مرادي. با اينکه زمان کمي در برنامه امروز به صحبت هاي شما اختصاص داشت ولي به شدت مفيد بود ولذت بردم . 
**** 
4 راه ارتباط : خواندن ونوشتن و گفتن و شنيدن . 
که ما براي همه آموزش مي بينيم جز شنيدن . 
و توصيه امام علي (ع) به نرم سخن گفتن و سلام کردن وخوب شنيدن . 
و اينکه از موانع مهارت خوب شنيدن ،سرزنش کردن ،گلايه کردن ،طعنه زدن ،نيش دار حرف زدن و... 
و اينکه براي خوب گوش کردن به ديگران بايد رو در رو و چشم در چشم باشيم با اون ها يا به قول لقمان حکيم " زانو در زانو ". 
و اينکه هنگام گوش کردن به ديگران بايد با اون ها تعامل داشته باشيم و رابطه دو طرفه باشه . . . 
و يکي از جالب ترين جملات شما :" مردم يا حرف مي زنند يا حرف آماده مي کنند. " 
*****  
 
و با تمام اين ها سؤال من اينه :  
من شخصاً وقتي که سر کلاس به استاد نگاه مي کنم (به قول شما چهره به چهره) و در مورد مطالب استاد صحبت مي کنم و سؤال مي پرسم خيلي بهتر درس رو مي فهمم .که اين موضوع رو ترمي که گذشت به خوبي تجربه کردم چون دو درس رو با يک استاد زن داشتم و از نشستن سر اين دو کلاس خيلي لذت مي بردم .ولي در مورد اساتيد مرد که تقريباً 90 درصد اساتيد رشته تحصيلي من رو تشکيل مي دن ،اين ارتباط چهره به چهره وتعامل با استاد در کلاس برام راحت نيست . 
مي خوام بدونم چطور ميشه در مورد آقايون هم از خوب شنيدن بهره برد و هم شئونات اسلامي و حدود عُرف رو رعايت کرد ؟؟؟ 
 
در ضمن حدود 1 ماه پيش پيام گذاشتم خبري از جوابتون نشد. 
سرچ هم کردم ونتيجه اي نگرفتم مي دونم ضوابط ارسال رو رعايت نکردم که مجبور بودم ،فقط جهت پيگيري عرض کردم. 
شرمنده ام ،طولاني شد... 
پاينده باشيد .
شهاب مرادی :سلام/ از چکیده ممنونم.
جنس گوش دادن فرد با فرد (پدر و فرزند) با کلاس دانشگاه که گروهی گوش می کنید کمی متفاوت است و چشم تو چشم ممکن نیست(حتی دانشجوی خانم با استاد خانم) حتی با نگاه نکردن هم مشکلی پیش نمی آید. مهم توجه است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:864  |  1 امتياز

کامبيز طاهري فرد
از زاهدان
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۳۲
سلام 
واقعا"يعد از سالها بالاخره از اينکه يکي پيدا شد تا حرفهاش واقعا"تاثير داشته باشه خوشحالم وبهتون تبريک بگم. 
من چند وقت پيش دچار يک مشکل با خودم و خدا شدم رفتم زير باران و از خدا خواستم چرا جواب سوالاي منو نميده. 
همون شب شما به خوابم اومدين و تا صبح کلي با هم حرف زدين.باورتون نميشه من جواب خيلي از سوالايي که از خدا داشتم شما به من دادين.واقعا"متعج ب شدم و گريه کردم 
شما به من گفتين دعاي معراج خوندن فوايد زيادي داره و..... 
اما اصلا"نگفتين بخون يعني اجبار يا نصيحت نکردين کاري که بقيه دوستان انجام ميدن و تاثيري هم نداره اما روش شما تاثيرگذاره. 
من قلبا"دوستون دارم و واقعا"قبولتون دارم. 
دوست دارم باهاتون تلفني صحبت کنم ميشه خواهش کنم شماره دفترتون را برام بزارين.
شهاب مرادی :سلام/ خیر است ان شاءالله.
از بابت تلفن هم شرمنده ام.(به ضوابط توجه بفرمایید.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:857  |  1 امتياز

ح خدري
از تهران
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۰
سلام 
دوست گرانقدرم، 
يکي از اساسي ترين اهداف پيامبر اسلام ،اوليائ دين و فقها، سعي در تطبيق همه جانبه تعاليم عاليه دين مبين اسلام بازواياي مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسانها ميباشد، 
در هر دوره اي که مردم سعي در تطبيق امور زندگي خود و آئين اسلام نموده اند ودر اين راستا علاوه بر تلاش از راهنمائي وکمک بزرگان ديني بهره گرفته اند، 
اثرات مثبت و نشانه هاي سعادت وموفقيت در تمام شئون زندگي ايشان ،نمود يافته است. 
در اين راستا نقش کساني که با آگاهي وشناخت صحيح وبدور از هرگونه اغراض دنيوي ، با راهنمائي و مشاوره ، بالاخص با ارائه روشهاي عملي و اجرائي به علاقمندان به زندگي به شيوه زندگي اسلامي و انساني کمک نموده اند، بسيار ارزشمند، ارزنده و ضروري است. 
 
نظر به وجود نعمتهاي خاصي که خداوند به شما داده است (شناخت وآگاهي نسبت به آئين و مفاهيم ديني - ايجاد تمايل و رغبت در ارتباط مردم با شما) شايسته است با برنامه ريزي بسيار هوشمندانه وهدفمند ، توام با بهره گيري از تمامي امکانات و دستاورد هاي علمي و روشهاي مدبرانه، نظامي را طراحي و پياده سازي نمائيد که ثمره آن اثر گذاري در زندگي روزمره مردم در جهت تطبيق هرچه بيشتر آن با نگرش وبينش اسلامي و حرکت جامعه به سوي تصفيه باور ها و اعتقادات ، و از همه مهمتر جلو گيري از رسوخ ورخنه باورهاي ديگر مکاتب به جاي پاسخ هاي همه جانبه اسلام به نيازهاي وجودي بندگان خداباشد، آنهم در دوره اي که سعي دشمنان قسم خورده اسلام، در جهت جايگزيني باورهاي غلط و ناروا به جاي تعلقات فطري بشر به خداپرستي وآزادگي ، بسيار مغرضانه ، ريشه اي و برنامه ريزي شده و مخرب است. 
براي تحقق اين مهم اقداماتي لازم است که انشاا... در فرصتي ديگر و البته در صورت تمايل شما به آن خواهيم پرداخت.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:828  |  1 امتياز

غريب
از نيشابور
امضا شده : ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۴:۳۲
سالم 
دختري هستم21سال سن دارم ،داراي فقط يک خواهر که به تازگي ازدواج کرده و دوران عقد را مي گذراند .از شبي که خواهرم را عقد کرديم غرزدن هاي پدرم شروع شد.ما محبت خود را نسبت به او افزايش داديم اما فايده نداشت (باور کنيد جرات نمي کنم با دامادمان حرف بزنم).(دامادمان بسيار آدم مودب و خوش مشربي است ) 
آقاي مرادي کمکمان کنيد ،پدرم رادوست دارم ولي او با کارهايش دارد ابرويش را مي برد دوست دارم بميرم و اين روزها را نبينم.
شهاب مرادی :سلام/ دخالت نکنید و سخت نگیرید.
دقت کنید و مراقب باشید حساسیت پدر را تحریک نکنید .بعضی از پدرها برای عادی شدن روابطشان با داماد به زمان نیاز دارند. تحمل کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:864  |  1 امتياز

iman
از kerman
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۲۳
سلام غير از گفتن دروغ در اين مملکت به جوانان وسو استفاده کردن از احساساتشان وسرگرم کردنشان به مسائل روبنائي کار ديگري انجام ميدهيد بيکاري فقر عدم اگاهي سرخوردگي (انقلاب فرزندان صديق خويش را ميبلعد)
شهاب مرادی :سلام/ با شما موافق نیستم . "جوان" مساوی با "بی کاری و فقر" نیست!
جز اندکی همه در تلاش و کارند و پیشرفت های واقعی غیر قابل انکار...
- سهم تو در این تلاش عمومی و ملی چیست؟
گوشه گود نشستن و نغمه ناامیدی سردادن ...؟!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:851  |  1 امتياز

داود
از تهران
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۸
سلام و خسته نباشي و ابراز خوشحالي فراوان بابت همچين طلبه ي تحصيل کرده و به روزي 
حاج آقا خانوادم يه مطلب تو سايت ديدند گير دادند که من بودم  
کمکککککککک 
واق عا تشکر
شهاب مرادی :سلام/ از شما تا کنون پیامی دریافت نکردم.
مگر با هم راحت حرف نمی زنید؟! با هم گفتگو کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:816  |  1 امتياز

م grafist
از تهران
امضا شده : ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۹
سلام خسته نباشيد 
اينبار سوالم رويه جور ديگه بيان ميكنم شايد. . .. 
... 
٢٠سالمه واحساس ميكنم براىدورشدن ازگناه نيازبه همدم دارم.ولىنميدونم اين مسئله چه جورىبيان كنم.ازطرفىميترس اگربگم مجبوربه ازدواج باكسىبشم كه ازش بدم مياد. 
وهميشه
شهاب مرادی :سلام/ اشتباه نکنید
ازدواج یک نیاز واقعی است ولی تنها عامل دوری از گناه نیست و به هیچ وجه عصمت آور نیست!
تا فراهم شدن شرایط ازدواج و خواستگار مورد پسند و انتخاب شما، به معنویت ،ارتباط با خانواده خصوصا پدر و توجه به علم و تحصیل و مطالعه زمینه های سلامت روحی خود را فراهم کنید.
نقش دوستان و محیط در تمایل افراد به گناه بسیار زیاد است. در انتخاب دوست و محیط کار و تحصیل بیشتر توجه کنید.
سال نو مبارک.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:690  |  1 امتياز

بي نام
از همه ايران سراي من است
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۱
سلام خسته نباشيد آقاي مرادي شما بهتر است در برنامه ي مردم ايران سلام اصلا شركت نكنيدچون اولا هميشه شما دير مي آيد ثانيا وقت برنامه خيلي كمه تا آدم مي ره بفهم كه موضوع چيه برنامه يا تمام مي شه يا وارد يه بحث انحرافي مي شه . نكته دوم اينكه وقتي بحث از معنويات تمام شد از مادياديات حرف بزنيد چون كه امروزه اين مساله واقعا مهمه يه جواني كه مثلا ماهيانه 300000 تومان پول مي گيره چه جوري مي تونه يه زندگي را واقعا بچرخونه حتي اگه آدم خيلي قانعي باشه تصور كنيد چقدر پول اجاره خونه آب و برق ... الا ماشاالله يا حداقل به مسولين بگيد بابا اين وامي را كه ميدهيد 1ميليون 2ميليون كجاي اين زندگي راست وحسيني مي گيره بيايد به جوانها خونه بدهيد حداقل 7سال اول زندگي تا جوان بتونه يه كم خودش جمع كنه چقدر زندگيها كه فقط به خاطر مسائل مادي داره از هم پاشيده مي شه يا علي
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:788  |  1 امتياز

محمد ناجيان
از کرمان
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۰
در مورد ارتباط سالم بدون انحراف (ارتباطي بيش از ارتباط روزمره با همکلاسي)بايک دختر که از همان اول به او بگوييم و بداند قصد ازدواج نداريم مانند دوستي صميمي با يک پسر آيااشکال داردو در زندگي حال ويا آينده ميتواند مشکلي ايجاد کند
شهاب مرادی :سلام/ بله!اشکال دارد.
با توضیحی  که دادید معلومه خیلی هم سالم! نیست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:860  |  1 امتياز

زينب خانوم
از اروميه
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۵
با سلام حضور اقاي مرادي 
ببخشيد با داشتن ريمل مي شود وضو كرفت؟
شهاب مرادی :سلام/ نه چون جـِرم دارد و مانع رسيدن آب به پوست ميشود از اين رو با ريمل وضو صحيح نيست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:881  |  1 امتياز

محمدرضا
از کرمان
امضا شده : ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۱
توجه بعضي اسمها رو اولشو نوشتم چون مسئله خانوادگيه! 
باسل م خدمت شما جناب حجت الاسلام مرادي 
من محمدرضا هستم يکي از مستمعين کلاس شما در کرمان (يک همسر خوب براي يک زندگي خوب). 
ما يه خانواده 13نفري وازلحاظ مذهبي معمولي (نه زياد مذهبي ونه زياد و بي دين) هستيم. 
مادر و پدربيسوادم که چهل ساله با هم دارن به بدبختي زندگي ميکنن وتقريباً يازده نفر ديگه که به شرح زير ميباشند  
محمدرضا 20،من22،ملي24،مهد26 ،مره28،مج30،معصو32 ،مهي 34،مهر37،مهن38ومه 40ساله. 
من آخرين فرزند خانواده ام و در يک خانواده نابسامان بزرگ شده ام ، ديگه خودتون بفهمين پدر معتاد،برادرهام همينطورو.... 
تا هفت سال پيش وضعيتمون خيلي بد بود ،ولي م به لطف خدا ومعجزه ي معتادان گمنام خودشواز بنداعتياد خلاص کرد والان ازيک بچه 7ساله پاکتره(ولي هنوز مجرده)، ولي مه هر کار کرد نتونست وتا36سالگي بيشتر دوام نياورد وچهارسال پيش به خاطراعتيادش فوت کرد و دختر و پسرشو يتيم کرد ، خواهرم مره هم که خودشو ته خط زندگي ديد يه سال بعد از داداشي خودشو فداي ما کرد. 
الان که دارم با شمادرميون ميذارم خدا رو شکر مج هم که بعداز ازدواج معتاد شده بود دوساليه که به لطف خدا پاک شده واز مرگ نجات پيدا کرده و توشهرستان زندگي ميکنه. 
2تا ازخواهرام هم خيلي وقته ازدواج کردن ودوتاي ديگه هم دو سه سال پيش شوهر کردن .  
ولي پدرم با اين همه اتفاق بد و خوب که تو زندگيمون افتاده هنوز هموني که بوده هست ومثل اينکه خيال عوض شدن هم ن[ناقص ارسال شده]
شهاب مرادی :سلام/ پیامتان ناقص ارسال شده.
ولی این یادداشت را بخوان و اگر مطلبی بود مجدد برایم بنویس: نیلوفر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:807  |  1 امتياز

دنيا
از زمين خدا
امضا شده : ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۳۴
کمکم کنيد. دعام کنيد. اجرتون با سيدالشهدا. از اين دنيا خسته ام و کلافه (البته از مردمان دنيا)
شهاب مرادی :سلام/ دعا می کنم .شما هم لطفا مشکلتان را با آرامش روی کاغذ بنویسید و خلاصه کنید و سپس تایپ کنید و ضوابط ارسال را هم رعایت کنید. ایمیل ثابت...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:829  |  1 امتياز

داود
از اهواز
امضا شده : ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۵۱
سلام آقاي مرادي. 
من هر وقت که بتونم برنامه هاي شما در شبکه دو رو نگاه مي کنم و لذت مي برم چون با ديد بازي به قضايا نگاه مي کنيد. مدتيه که مي خوام با دختري ازدواج کنم که حدود 4 سال از من بزرگتره، البته از لحاظ ظاهري اصلاً اينطور به نظر نميرسه. از نظر خانوادگي و تحصيلي هم تناسب داريم. با شناختي که از خودم دارم فکر نمي کنم از لحاظ عقلي و رواني کمبودي نسبت به افرادي که 4-5 سال از من بزرگتر هستند داشته باشم چون در ارتباط با افراد زيادي هستم و طرز فکر اونا رو تشخيص ميدم. يه راهنمايي ازتون مي خوام. من با برادرش که دوست صميمي خودمه صحبت کردم ولي اصلاً با خودش صحبت نکردم. به ظاهر مخالفن اما من طور ديگه اي فکر مي کنم. مي خوام بدونم چطور اين ماجرا رو حل کنم، آخه در ديد عوام اين اختلاف سني قابل پذيرش نيست. 
ممنون.
شهاب مرادی :سلام/ احتمال موفقیت این نوع ازدواج ها کم است.
با خانواده ،خصوصا مادرت مشورت کن اگر مخالف هستند (به خاطر دختر مردم) منصرف شو.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:861  |  1 امتياز

سها
از تهران
امضا شده : ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۱۸
سلام اقاي مرادي عزيز مي خواستم از شما درخواست كنم اگه امكان داره فنت وبلاگتونو درشتر و پرنگ تر كنيد باور بفرماييد براي افرادي مثه من يا حتي با شماره چشم بالاتر از من خيلي مشكل خوندن راهنمايي هاي دلنشين شما اين مشكل من تنها نيست اميدوارم امكانش باشه 
ممنونم از تمام صحبتها و راهنمايي هاي شما 
شاد باشيدو بزرگ
شهاب مرادی :سلام/ درصددم ان شاءالله با یک نظر خواهی از عزیزان در ترکیب و طراحی سایت تغییراتی ایجاد کنم.
از نکته و تذکری که فرمودید متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:787  |  1 امتياز

علي خسرواني
از کرج
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۵۷
سلام عليکم 
در خصوص برنامه ي امروز شما29 بهمن) به نظرم جنابعالي موضوعات را از آن جهت که آنقدر حاد شده اند مي خواهيد از راه هايي ديگر حل کنيد که فکر مي کنم بدون ربط باشد! واردات رسوم خوب هيچچ مشکلي ندارد، گرچه ما در فرهنگ ايرانيمان معادلي هم برايش داريم. چنانکه شما هم از روش کشور عربستان در جمع آوري اشيا قرمز و گل هاي رز استفاده کرده ايد! در جهاني که هر روز به دوست داشتن يکديگر ترويج مي کند شما آن را به دليل غير اسلامي بودنش نفي مي کنيد؟ اين طور که من از برنامه برداشت کردم شما با کارکرد آن و اينکه چطور و توسط چه کساني به کار گرفته شود مشکل داشتيد چرا که هرچه شادي و جشن هم وارد اين فرهنگ شود باز هم جا دارد و بايد بيايد. اگر به عقيده ي شما اين مناسبت باعث ترويج فساد مي شود چون دختران و پسران نا محرم به شادي و خوشي مي پردازند و يک روز خوب را با هم سپري مي کنند، پس بايد از برگذاري مراسم عزاداري سالار شهيدان هم صرف نظر کرد! (گرچه قياس درستي نيست، اما براي توضيح موضوع عرض مي کنم) چون در شهر هاي بزرگ گروهي آن را تبديل به حسين پارتي کرده اند! بجاي حذف فرهنگ هاي خوب بياييد کارکرد ها را تغيير دهيم. مثلا امسال من از اعضاي خانواده ام هديه گرفتم و روز خوبي را در کنار هم داشتيم. 
پيشنهاد مي کنم مطلب آقاي ... را در رابطه با اين روز را مطالعه فرماييد.
شهاب مرادی :سلام/ شما خودتان صحبت های من را در این مورد گوش دادید؟!!!
پیشنهاد می کنم یک بار دیگر گوش کنید. (تهیه فیلم برنامه از سروش سیما، ساده است.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:831  |  1 امتياز

عرفان يه پسر خوب
از تهران
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۴۵
درود بر شما روحاني دانا 
شما از معدود روحانيهايي هستيد که ما شما رو خيلي قبول داريم. 
ولي اگه جسارت نباشه فکر مي کنم شما نوشته هاي مري بويس رو مطاله نکرديد و احتمالا فقط يک مقاله در مورد اسپندگان خونديد.  
در اين کشوري که تبديل به يک عزا خونه ي بزرگ شده جلوگيري از دل بستن جوانان به اين جور جشن هاي مختلف (ولنتاين) داره سخت ميشه.
شهاب مرادی :سلام/ رشته تحصیلی من در دانشگاه ادیان بوده و چند اثر در حوزه زرتشت را خواندم.
این کشور عزاخانه نیست و زندگی و شادی و نشاط جریان دارد ولی این حس و این تلقی بیشتر نیاز به تحلیل روانشناختی دارد.و جای بحث زیادی دارد.
بیشتر تامل و فکر کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:832  |  1 امتياز

م.ب
از تهران
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۲:۰۱
سلام حاج آقا خسته نباشيد.  
در جواب يكي از پيام ها خوانديم هيچ همكار يا كمكي در امر سايت نداريد. كمك نمي خواين ؟؟؟ ما 2 ٍ3 نفر از دانشجويان رشته هاي مختلفيم كه حاضر به همكاري هستيم ٍ البته اگه شما مايل باشيد . 
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ استقبال می کنم: پیشنهاد همکاری
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:858  |  1 امتياز

m3r
از tehran
امضا شده : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۴۵
سلام  
بحث ولنتاين مفيد بود . خسته نباشيد.التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:829  |  1 امتياز

روحي
از تهران
امضا شده : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۳۲
برادر ارجمند و استاد معظم ، سلام .  
 
از اينکه در پاسخ هاتون به طور زيرکانه و موثر کمالات اخلاقي رو هم آموزش ميدين سپاسگزارم .  
 
يه پيشنهادي دارم مرتبط با اون پيام گلايه مندانه که پاسخش اون سوال بسيار زيبا بود ...  
 
قاعدتاً تمام کساني که براي شما پيام ميگزراند ، دوست دارند تا شخصا به اونها پاسخ بدين ، با اين فرض از داشتن همکار مستثني ميشويد ، اما فکر ميکنم اگر بتونيد ترتيبي بدين تا تعداد پيامهايي که براتون زده ميشود و در نوبت پاسخگويي قرارميگيرند به اطلاع عموم برسند و هر کس بداند کجاي اين صف قرار دارد کمتر وقت صرف خواندن و پاسخگويي به گلايه ها خواهد شد . ضمناً مطالبي که زياد تکرار ميشوند اگر در بخش يادداشتها هم قرار بگيرد بي تاثير نخواهد بود .  
 
خدا خير دهد به همه ان شاءالله .
شهاب مرادی :سلام/ چند مورد در نرم افزارهای سایت باید اصلاح و تغییر ایجاد کنم و ...
فرد مناسب و متعهد منظم نمی شناسم. ((((اعلام عمومی)))))
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:838  |  1 امتياز

عسل
از تهران
امضا شده : ۰۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۴۰
سلام اقاي مرادي 
مي خواستم از تمام زحماتتون تشکر کنم. از اين که براي ما وقت ميذارين. راستش چند وقت قبل که داشتم پيام ها رو مي خوندم و ديدم بعضي از عزيزان گله کردند بابت اين که شما جوابي ندادين دلم گرفت. چون شما وقت خيلي کمي دارين و حتي از خوابتون هم براي پاسخگويي به جوابا ميزنين.اميدوارم که پاداش زحماتتون رو از خدا و امام علي بگيرين. دست علي يارتون. التماس دعا دارم
شهاب مرادی :سلام/ یکی از امور ناپسند رواج گله و گلایه است.که عامل غیبت و کدورت وسردی روابط میشود . هیزم آتش کینه!
روحیه ی گله و طلبکاری ازهر کسی بد و ناپسند است.
خوب است در قبال هم احساس بدهکاری داشته باشیم.
همه با هم تمرین کنیم تا بهتر شویم.

از لطف شما ممنونم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:832  |  1 امتياز

فاطمه5
از استان فارس_شهرستان جهرم
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۹
سلام و ممنون از شما بابت همه ي راهنمايي هاي شما به ما جوان ها.حاج آقا خيلي دعام کنيد بي نهايت.زندگي پر از چند راهي هاست دعا کنيد هميشه بهترين رو انتخاب کنم.
شهاب مرادی :سلام/ دعا می کنم شما هم دقت کن و از تفکر و مشورت و توکل بهره بگیر.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:802  |  1 امتياز

س.س.ن
از تــــــــــــــــــــــــ
امضا شده : ۰۳ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۱۶
سلام حاج آقا  
ما عادت کرديم هر شب مزاحم شما بشيمو عرض ادب کنيم  
خسته نباشيد  
... 

شهاب مرادی :سلام/ سلامت باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:804  |  1 امتياز

ح خدري
از تهران
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۳
سلام 
چه خوب ميشد اگر درسايت شما فهرستي بود از موضوعات مختلف که در صورت نياز هر شخص ميتوانست اطلاعات کلي واصول مفاهيم و ديدگاه دين اسلام را در آن مورد بخصوص بداند و در صورت نياز به کسب اطلاعات تکميلي آنها را از طريق پرسش مطرح نمايد 
ضمنا بصورت دوره اي پرسشهاي کليدي و پاسخهاي آن هم به مطالب آن موضوع ضميمه گردد. 
مثلا موضوعاتي چون: 
ازدواج از ديدگاه اسلام 
اصول ومباني کسب معاش از ديدگاه اسلام 
وظائف و تکاليف اصلي وفرعي پدر ومادر نسبت به فرزندان 
حدود وظائف مردان و زنان در مقابل همسر خويش 
پاسخ به سئوالات متداول کودکان در مورد خدا 
...... 
لطفا به اين پيشنهاد هم فکر کنيد که بجاي نمايش مطالب و متن نامه ها و قابل روئت بودن آن براي همه ؛ 
هر بازديد کننده جهت ورود با نام مستعار خود وارد شده وتنها ليستي از مکاتبات و پاسخ هاي مخصوص به خود را در اختيار داشته باشد. 
خدا نگهدار
شهاب مرادی :سلام/ پیشنهاد خوبی است ان شاءالله نم نم ...
ولی در مورد نام کاربری شخصی و عدم نمایش عمومی به نظرم با فضای سایت شخصی مناسب نیست.
التماس دعا
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:812  |  1 امتياز

ميثم
از سوئد
امضا شده : ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۳۳
در يکي از جوابهاتون فرموديد "اگر به خواستگاري رسمي به بهانه هاي مختلف اقدام نمي کند به او و علاقه اش اعتماد نکنيد. او را مزاحم بدانيد و مذاکره و گفتگو نکنيد." عجب!!!!!!!!!! آبا واقعا بر اين باوريد که وقتي شخصي شرايط لازم براي ابراز علاقه و خواستگاري برايش محيا نباشه مزاحم تلقي ميشه؟
شهاب مرادی :سلام/ بله!
پسر با دختر فرق می کند و اگر پسر شرایط ندارد نباید شانسِ رو به کاهش دختر را با خودخواهی و در بسیاری از موارد با فریب از او بگیرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:779  |  1 امتياز

علي
از چالوس
امضا شده : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۰۶
سلام آقاي مرادي مي خواستم يک پيشنهاد بدهم شما به عنوان مثال به کساني که در ساعت 7 تا 12 صبح پيام مي فرستند جواب نمي دهيد 
شما خودتان مي گوييد روزي (ميانگين)2 ساعت به سايت مي آييد جوري پيام ها را بررسي کنيد که به کساني که در صبح پيام مي دهند هم جواب دهيد 
طولاني شد  
خدا نگه دار شما باد
شهاب مرادی :سلام/ ساعتی که در پیام ها ذکر می شود زمان ارسال پیام نیست.
بلکه زمان خواندن و پاسخ است.
بیش از 90 درصد پیام ها را می خوانم ولی به همه نمی توانم  و نمی رسم که پاسخ بدهم.
لطفا خلاصه ی کامل و
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:793  |  1 امتياز

bahare
از asd
امضا شده : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۰۱:۵۳
سلام. ميشه خواهش کنم پيام منو از ليست پيام هاي شما حذف کنيد؟ اين پيام رو هم تو سايت نشون ندين. .بي نهايت ممنون ميشم
شهاب مرادی :سلام/ ضوابط!
 اسم با ایمیل تطابق ندارد. اگر با همان اسم و همان ایمیل درخواست کنید حذف می کنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:775  |  1 امتياز

بالا