آمار

بازدیدکنندگان: 7078055
حاضرین در سایت : 27 نفر و 1 نفر عضو
  • majid57
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 266385
بازديد هفته گذشته : 57718
بازديد روز گذشته : 5694
بازديد سال جاري : 1136198
بازديد ماه جاري : 103431
بازديد هفته جاري : 1198
بازديد امروز : 1198

  اللهم ربَّ  شهر رمضان!
اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام و العافية المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام
اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا و تسلمه منا و سلمنا فيه‏

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7789 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 »

نامورودی
مولوی
از تهران
امضا شده : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۹
سلام آقای مرادی 
بعد از خواندن پیام آقای محمدی، در رابطه با پیشنهاد همکاری در حوزه ی روان شناسی، از اینکه احساس کرم افراد دیگری هم مثل من به این موضوع علاقه مندند خوشحال شدم . البته من هنوز دانشجوی دوره ی کارشناسی هستم، ولی احساس می کنم اشکال نداشته باشه که از همین ابتدا به سمتی برم که به آن علاقه دارم . من هم با نظر آقای محمدی موافقم که مهم ترین نیاز روان شناسی ، به ویژه برای مردم ما، داشتن دیدگاه اسلامی است . 
من بسیار علاقه مندم که در هر مبحثی از روان شناسی نظر دین اسلام را بدانم . خیلی وقت ها با درک نظرات مختلف در یک مبحث خاص، می بینم که نمی توانم هیچ کدام را به طور کامل قبول کنم ؛ اماهمیشه نظر اسلام من را قانع کرده و مطمئنم که کامل تر از آن وجود ندارد.  
مشخصات:  
 
دانشجوی ترم 5 روان شناسی بالینی 
در دانشگاه الزهرا(س) 
به امید اینکه در پناه اسلام، همیشه خدمتگذار مردم باشیم. یا علی. 

شهاب مرادی :سلام/ متشکرم. سطح تحصیلی مهم است البته بیشتر بستگی به سوابق علمی و تجربی شما دارد .علی ای حال رزومه کامل نیست.
 پیشنهاد همکاری
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1542  |  2 امتياز

دوست
از مشهد
امضا شده : ۲۳ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۸
[اللهم عجل لولیک الفرج ] 
سلام آقای مرادی .فرارسیدن ماه شوال را به شما تبریک عرض می کنم و امیدوارم همگی از ماه پر فضیلت رمضان دست پر بیرون آمده باشیم ، خوشبختانه ماه رمضون امسال برای من یک فرق عمده داشت و اون این بود که خدا منو به یه جای خوبی دعوت کرد که خیلی خیلی عالی بود ، خدا منو دعوت کرد به یه اعتکاف توی 3 روز آخر ماه رمضون که اعتکاف دانشجویی بود و توی حرم امام خوبیها ( امام رضا (ع))در مسجد گوهرشاد برگزار شد من اصلا تصور اینکه یه روز برم اعتکاف اونم توی ماه رمضون (چون فکر می کردم فقط اعتکاف در ماه رجب برگزار می شه )بالاخره رفتم و جاتون خالی چه محیطی بود هرچی بگم کم گفتم چقدر تونستم با خدا درد و دل کنم بماند ولی فقط همین که خیلی کمکم کرد تا خدا رو بهتر بشناسم فقط از این می ترسم که باز با برگشتن به جامعه و محیط زندگی مادی دوباره منو برگردونه به زندگیه سابقم و این داره عذابم می ده خیلی دوست دارم که تا آخر عمرم توی همون حال و هوای اعتکاف باقی بمونم و شیطون و هوای نفسم دیگه نتونن بر من تسلط پیدا کنند ، 
برای همین از شما خواهش می کنم که منو راهنمایی کنم تا بتونم به هر طریقی که شده به خدا نزدیک و نزدیک تر بشوم (البته می دونم که خیلی سخته ولی هرچی باشه با توکل بر خدا و با کمک خود خدا انجام می دهم ) . 
ومی خواهم بدانم گفتن (( اعوذ بالله من النفسی و شیطان الرجیم ))چقدر در دوری از شیطان موثر است. 
از شما ممنونم که این فرصت را برقرار کردید تا بی واسطه با شما سخن بگویم . 
ان شاءالله خداوند بهترین اجرها را در دنیا و آخرت برای شما قرار دهد . 
خدا نگهدارتان باشد  

شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله .  رفاقت با خدا همان "حلوای تنتنانی" است که "تا نخوری ندانی" نوش جان.
نگران نباشید و از ذکر خدا غافل نباشید و در عبادت میانه رو باشید.لینک...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1501  |  2 امتياز

حسین
از کرمان
امضا شده : ۲۹ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۷
سلام... خصوصی...  
...رایج کمکم نکند لطفا این مشکل را فقط با یک اشاره ذوقی و عرفانی پاسخ دهید.
شهاب مرادی :
سلام/ شراب خورده ساقی زجام صافی وصل
      ضرورتست که درد سر خمار کشد
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1501  |  2 امتياز

ملیکا
از تهران
امضا شده : ۲۹ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۳۴
عرض سلام و خسته نباشید دارم به خاطر خواندن این همه سوال و پاسخ دادن به بیشتر آن ها ولی حاج آقا من الان چند روزیه که کارم شده مراجعه کردن به سایت شما و نوشتن دوباره مشکلم و منتظر یک نظر لطف از شما نمی دونم چه گناهی از من سر زده که خدا من رو مصداق تذل من تشاء کرده خیلی خسته ام دیگه بریدم تو یه برزخ گیر کردم نه آشنایی با اون دست خودم بوده و نه این که فراموشیش نمی دونم چی کار کنم احساس گناه می کنم نمی دونم خدا می خواهد تقاص کدوم جرمم را تو این دنیا از من بگیره ترا به خدا راهنماییم کنید 
... آخه من چی کار کنم حتی اگر یک کلمه هم که شده فقط بگید چی کار کنم آیا درسته که برم و به خودش حرفم رو بزنم با توجه به آن موضوعاتی که قبلا برایتان مفصلا شرح داده بودم به علاوه این که حدس می زنم او هم منتظر همین است و این که غرورم را چه کنم ملتمسانه درخواست راهنمایی دارم
شهاب مرادی :سلام/ تمام پیام های شما را خواندم.
هرچند در پذیرش او (با مشورت خانواده) مطمئن هستی ولی کمی بررسی و چند جلسه گفتگو باید مقدمه پاسخ نهایی دختر باشد.
اما اصل مسئله :مشورتی که در حوزه به ایشان داده اند صرفا وضعیت تحصیلی او را پاسخ می دهد ویک مشورت جامع نیست.
پس خودتان یا از طریق مادرت به او پیام بدهید که بیا و فعلا قولی به او نده!
راستی چرا پسر و مادرش چنین تصمیم مهمی (خواستگاری) را بدون تحقیق ابتدایی در مورد شرایط خودشان و تفکر انجام داده اند و با یک نظر این طور منصرف می شوند؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1439  |  2 امتياز

زهرا
از تهران
امضا شده : ۳۰ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۵۴
با سلام  
من چند ماه پیش هم برایتان نامه ای نوشتم اما شما جواب ندادید. اگر امکان دارد این بار جواب این نامه را بدهید. 
من ۶ سال است که ازدواج کردهام از این مدت ۴ سال در دوران عقد بودهام . از آن جا که شوهر من در ابتدای ازدواج دانشجوی شهرستانی بود بیشتر دوران عقدمان در خانه مادری من بودیم(پدرم فوت کردهاند)دراین مدت خواهر کوچکترم دخالتهای زیادی در زندگی ما می کرد اما من آن موقع متوجه نمی شدم و هر چه شوهرم به من نصیحت میکرد من گوش نمی کردم تا این که ما به خانه خودمان آمدیم و شوهرم گفت که دیگر حق ندارم با خواهرم ارتباط داشته باشم . 
از آنجا که خانواده ما خیلی به هم وابسته گی عاطفی داشت مادرم از این موضوع بسیار ناراحت شد که باعث بگو مگوهایی با همسرم شد .از آن به بعد مادرم همیشه از این موضوع ناراحت است و من نیز همیشه ناراحت و افسرده ام.الان هر چقدر باشوهرم در این مورد صحبت میکنم که هم من و هم خواهرم راببخشد قبول نمی کند و اصرار دارد دیگر هیچ رابطهای با هم نداشته باشیم .حتی من به عروسی او نرفتم. 
من از شما خواهش می کنم که مر راهنمایی کنید.
شهاب مرادی :سلام/ این مصداق افراط و تفریط است.
در ارتباط واجب است که صله رحم کنید و قطع ارتباط به هیچ بهانه ای مورد رضایت خداوند نیست.
هر دو مهربان باشید و خوبی های آنها را به یاد بیاورید و بدی ها را فراموش کنید.
ارتباطی متعادل و سنجیده با برقرار کنید.
از مشورت های خیر خواهانه استقبال کنید و دوستانه و مودبانه به کسی اجازه دخالت ندهید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1460  |  2 امتياز

باران علوی
از تهران
امضا شده : ۲۹ مهر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۲
سلام  
هدف من از ارسال این یادداشت پاسخ به یادداشتی ب نام «یک سائل ،از مشهد» است .من خانمی 27 ساله هستم که 5 سال پیش زمانی که همسرم هنوز سربازی نرفته و درس دانشگاهش تمام نشده بود با او ازدواج کردم.یکسال پس از ازدواجمان در اوج علاقه و احساس و در حالی کا تازه زندگیمان شکل گرفته بود همسرم به سربازی رفت و من مجبور شدم دو ماه آموزشی او را به خانه پدریم برگردم .دو ماه از هم دور بودیم و هنگامی که دوباره برگشتیم سر خانه و زندگیمان مشکلات جدیدی آغاز شد .به لحاظ مالی به شدت در مضیقه بودیم .دو سال سربازی او با سختی های خاص خودش سرانجام تمام شد و امروز ان روزهای سخت به بهترین خاطرات زندگی ما تبدیل شده و پیوند ما را عمیق تر کرده است.امروز به خاطر هرچیزی که خدا به ما می دهد به شدت شاکریم چون طعم تلخ سختی و نداشتن را چشیده ایم.من مطمئنم شما و همسرتان هم این روزها را تحمل می کنید و مثل ما ذره ای از علاقه و اشتیاقتان به هم کم نخواهد شد.من هم برایتان دعا می کنم .ان شائ الله موفق باشید
شهاب مرادی :سلام/ از کمک شما متشکرم. چقدر خوب است که همه به هم در "امیدوارتر زندگی کردن" کمک کنیم.
سابقه
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1454  |  2 امتياز

f.noori
از shiraz
امضا شده : ۰۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۱
اقای مرادی لطفا درباره تربیت مذهبی فرزندان در این روزگار دین گریزی نسل جوان در برنامه مردم ایران سلام صحبت کنید.من واقعا برای این مساله با دخترم که 9 ساله است مشکل دارم. در حالیکه ما خانواده ای مذهبی و تحصیلکرده هستیم.
شهاب مرادی :سلام/ ان شاءالله ولی یک سوال:
جدا این روزگار ، روزگار دین گریزی است؟!
پس چه روزگاری ، روزگار دین گرایی بوده؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1493  |  2 امتياز

محدثه
از خراسان
امضا شده : ۰۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۲
با عرض سلام وخسته نباشيد خدمت شما . حاج آقا به نظر مي رسد پيام مرا درياف نكرده ايد براي همين دوباره فرستادم زيرا به راهنماييتان بسيار محتاجم . دختري هستم 18 ساله كه مشكل يا بهتربگويم حسي شبيه به حسادت شايد هم سوء تفاهم كه خدا كند همين طور باشد يعني سوء تفاهمي برايم پيش آمده كه احتياج به راهنمايي شما دارم ... هر موضوعي كه برايم پيش مي آيد خود به خود به او نسبت مي دهم زماني كه او و برادرم...ابتدا باورم نمي شد ولي طبق مشكلاتي كه بين من و او وجود داشته آنها را از ياد نبرده و حتي سعي كردم از گذشته او جويا شوم تا اين كه يك روز كه با هم صحبت مي كرديم همان موضوعي را كه دوستم به من گفته بود را مطرح كرد ولي با اين تفاوت كه به يكي از دوستان خود نسبت داد ... ...و خواهش مي كنم مرا راهنمايي كنيد ...خواهش ديگري كه از شما دارم اين است كه اين موضوع خصوصي باشد .  
 
با تشكر فراوان .  

شهاب مرادی :سلام/ افکار و انديشه هاي هر کس و نوع نگرش او به زندگي و به اطرافيان رفتارش را نسبت به آنها شکل ميدهد. اگر نگرش منفي نسبت به کسي داشته باشيد يا حتي درباره آدمهاي منفي زياد فکر يا گفتگو کنيد انرزي منفي دريافت مي کنيد و آزرده خاطر ميشويد. به جاي اينکه به زندگي رفتارها و کردارهاي ديگران فکر کنيد سعي کنيد از رفتارهاي مشابه دوري نماييد. اگر شما هم مثل آنها فکر يا عمل کنيد چه فرقي با آنها داريد؟ اوقات خود را با فعاليتهاي مفيد و سازنده پر کنيد. نسبت به ديگران حسن نيت داشته و مهربان باشيد.زيبايي انديشه و رفتارتان ضمن اينکه سلامت روح و روانتان را تضمين ميکند شما را در نظر ديگران دوست داشتني ميکند و موقعيتهاي مناسب زندگي و ازدواج هم به سراغتان مي آيد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1504  |  2 امتياز

سحر
از تبريز
امضا شده : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۹
سلام آقاي مرادي خوب هستين؟ آقا يه چند تا سؤال داشتم از خدمتتون.  
آقاي مرادي تو روزه گرفتن قي كردن غير عمدي اشكالي نداره . من روزه بودم و مايعي به حلقم رسيد و من قورتش دادم. تو روزايي كه روزم، زيادي حساس مي شم كه نكنه روزم باطل بشه الان نمي دونم چي كار كنم. من عمدأ واسه باطل شدن روزه قورت ندادم. البته اينم بگم كه دهنم پر نشده بود ولي يه جورايي مزه ش رو حس كردم.  
يه سؤال ديگه اين كه شك تو باطل شدن روزه باطله ديگه؟ 
بعدش يه سؤال ديگه هم اين كه من نذر داشتم كه اگه خونمونو عوض كرديم من روزه بگيرم ولي يادم نيست كه چند روز بود 1 يا 2 روز؟ همين طور يادم نيست گفتم روز اسباب كشي مي گيرو يا روز بعدش؟ حالا اينم بگم كه من اون دعاي خاص نذر رو نخونده بودم مي شه نذرمو عوضش كنم؟ 
آقاي مرادي لطفأ حتمأ جئاب بدين 
 

شهاب مرادی :سلام/ هیچ کدام موجب باطل شدن روزه نمی شود ؛زیرا شما نه عمدا قی کرده اید و نه عمدا چیزی را بلعیده اید پس دلیلی برای بطلان روزه ی شما وجود ندارد .
ضمن اینکه برای باطل شدن روزه چیزی باید از فضای دهان بلعیده شود؛ فرو دادن  چیزی که در حلق است روزه را باطل نمی کند.
سخت نگیرید.اساسا وسواس در کارها خصوصا اعمال عبادی کار بسیار ناپسندی است.
هنگام نذر کردن نیز باید گفته باشید : "اگر خانه ما تغییر کرد بر من لازم است که برای خدا روزه بگیرم" .
اگر این جمله یا جمله ای هم معنای ان را بر زبان نیاورده باشید نذرشما نذر واجب الاجرا نیست .
در صورت لازم الاجرا بودن نذر هم شما اگر یک روز روزه به نیت ما فی الذمه بگیرید کافی است .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1527  |  2 امتياز

علی صفایی
از اسدآباد همدان
امضا شده : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۱
با سلام خدمت استاد عزیز  
می خواستم مجدد از اینکه دعوت ما را اجابت کردید از شما تشکر کنم و از مشکلات ایجادشده نیز پوزش بخواهم  
راستی استاد نظرتان درباره این سفر، برنامه چیه ؟ 
یه بنده خدا اصرار داشت که بداند از چه عطر یا ادکلنی استفاده می کنید ؟ 
با تشکر و آرزوی زیارت مجدد 
خیلی چاکریم  
باور کن 
حالا
شهاب مرادی :سلام/ برنامه ریزی و اجرا خوب بود.خدا قوت.
اون روز: ST dupont nooir
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1419  |  2 امتياز

دکترپارسا عباسی
از تهران
امضا شده : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۹
با عرض سلام و تشکر از سخنان نغز و سنجیده شما.برنامه امروز شما در خصوص نقش مدرسه در تربیت فرزندان را دیدم بسیارمفید بود نکته ای به ذهنم رسید تا عرض کنم اگر مجال ومناسبتی بود بفرمایید. 
ریشه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما خود خواهی است و ما این خود خواهی و نقض حقوق سایرین را به فرزندان خود نیز آموزش می دهیم جهت توضیح خدمتتان مثالی عرض می کنم . حتما برای شما پیش آمده که در هنگام تعطیلی مدارس و اموزشگاهها از جلوی این اماکن عبور کنید و قطعا اگر عنایت بفرمایید متوجه ترافیک سنگین و ازدحام شدید خیابان در این حالت شده اید .من بارها دقت کرده ام علت این مشگل توقف دوبله خودرو والدین در محدوده 30 یا 40 متری درب مدرسه است . ما به فرزندانمان آموزش می دهیم که برای انکه زحمت پارک خودرو را در فاصله کمی دورتر از درب به خودمان ندهیم یا آنکه شاهزادگانمان نکند چند متر راه بروند حق سایرین را پایمال کنیم و وقت دیگران را در ترافیک تلف کنیم . بر فرزندانمان این امر مشتبه می شود که این کار طبیعی است وناخود آگاه تفکر خود خواهی و خود پسندی را به آنان تزریق می کنیم مضافا بر اینکه گاه عمدی در کار است تا فرزند ما اتومبیل احیانا لوکس ما را به رخ هم کلاسان نیز برساند . با تشکر .التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ تذکر مفیدی است. متشکرم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1423  |  2 امتياز

رمضان
از تهران-شهران
امضا شده : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۰
سلام من از شما کمک میخوا هم بعد از 9 ماه ر نج و تو سلا ت مکرربه اهل بیت علیه سلا م احسا س می کنم که ملا قا ت با شما در بیما رستان اتفا قی نبو د ه بلکه لطف خدا برا ی ا ین همه گر یه وز ار ی و دعا ها ی فر او ان بوده 
من از منز ل بر اد ر م با شما تما س می گیر م ورا حت نیستم ازشما خو ا هش می کنم به جان حضر ت ز هر ا علیه سلا م کمکم کنید تا از دست یک ظا لم بی دین وایما ن نجا تم دهیدمن یک را ه حل اسا سی ومفید می خو اهم من شما را وسیله ای ازطر ف خد اوند می انم جو ن من خیلی ناتوانم و خیلی نا امید وفکر می کنم که مشکل من لا ینحل است سر گذ شت من خیلی مفصل است که می خو اهم شما ا ن ر ابد انید بعد مر ا را هنما یی کنید اگر کمکم نکنید شکا یت شما را به خدا خو اهم کرد ز یرا من تنهای تنها هستم وبجز خدا کسی را ند ارم واین مشکل مر اد چا رمشکلا ت روحی وجسمی فرا وا نی کرده وکم کم از خدا هم د ار م نا امید می شو م من با ا عتقا دا تی که دارم در خا نواده ام تنها هستم وکسی مرا درک نمیکند ترا به خداکمکمکم کنید اول کاری کنید که من مشکل خود را کامل برای شما شر ح دهم نه از این طریق چون نمی خواهم خا نواده ام مطلع شوندباتوکل بر خداوتوسل 
به اهل بیت علیه سلام منتظر کمک شما هستم.خدا شما را خیر دهد.خداحافظ.
شهاب مرادی :سلام/ به جا نیاوردم . مشکلتان را اگر در حوزه تربیتی ،اخلاقی و معنوی است و نمی توانی در سایت بنویسی روی کاغذ بنویس و در یکی از جلسات سخنرانی مثلا صبح جمعه این هفته ،مهدیه تهران، به دستم برسانید تا بخوانم و پاسخ دهم.
ولی اگر مسئله شما حقوقی است از مرکز مشاوره قوه قضائیه کمک بگیرید یا مشاوران پلیس در کلانتری ها.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1449  |  2 امتياز

عباس 313
از تهران
امضا شده : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۰
سلام حاج اقا. خسته نباشید.حاج اقا من یه جوون مذهبیم که الان ترم اول دانشگاهم و ... 
... با عنوان خصوصی جوابم رو بدین...یاعلی
شهاب مرادی :سلام/ بنابراین شما یک بسیجی واقعی هستید. نگران نباشید
درس خواندن را مهمترین برنامه خود قرار دهید. مراقب معنویت خود باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1445  |  2 امتياز

باران
از تهران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۹
سلام آقاي مرادي 
آخه شما كجا هستيد؟ 
نكنه خداي نكرده حالتون خوب نيست؟ 
شايدم از دست سوال هاي ما خسته شديد 
لااقل يه سري به سايتتون بزنيد 
هرروز قبل از اينكه از خونه خارج بشم صبح زود به سايت نگاهي مياندازم وشب هم وقتي برميگردم دوباره اين كار رو تكرار ميكنم ولي كم كم دارم نااميد ميشم 
با آرزوي توفيقات روز افزون شما بنده ي سخت كوش خدا
شهاب مرادی :سلام/ الحمدلله خوبم ولی بعضی روزها به علت مسافرت (وعدم دسترسی به اینترنت!) امکان پاسخگویی ندارم.
از حجم سوالات خسته نشدم ولی از کمی توان و زمان شرمنده می شوم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1451  |  2 امتياز

فرشته
از مشهد
امضا شده : ۲۱ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۲۸
سلام ارتحال برادر عزیزتون رو تسلیت میگم .وقتی کلمه دلتنگ رو دیدم تمام احساس شما رو درک کردم .
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی .سپاس
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1418  |  2 امتياز

ایزد
از تهران
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۹
سلام.... 
 
و حالا درخواستم:ایا نرم افزاری هست که قران را موضوعی و ایه ایه بررسی و تفسیر کرده باشد و کاملا معتبر باشد؟از کجا می توان تهیه کرد؟ 
 
ضمنا از همه تلاش های شما درباره احیای دین و حذف اعتقادات غلط سپاسگزارم.
شهاب مرادی :سلام/  آدرس: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1452  |  2 امتياز

سما
از تهران
امضا شده : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۰
سلام حاج آقا، گفته بودين بيشتر توضيح بدم. حقيقتش تنها دارائيم كه با كلي زحمت جمع كرده بودم و كاملا" حلال بود در يك سرمايه گذاري به باد رفت و مشكلات مالي فراواني برايم ايجاد شده. از طرفي هم هنوز همسرم موضوع را نمي داند و بدليل مسائل مالي كه داريم جرأت بيانش را ندارم. احساس مي كنم خدا نميخواد كمكم كنه چون كمي بي عقلي كردم بخاطر همين نميتونم درست و با اطمينان نماز بخونم از خدا شرمنده ام و نميدونم بايد چه كار كنم.
شهاب مرادی :سلام/ انصافا دیواری از دیوار خدا کوتاه تر نمی بینیم.
معمولا وقتی کسی کلاه سرش میره که طمع کرده و یا بدون تحقیق به کسی اعتماد کرده و یا... (نمی خواستم خدای نکرده شما را سرزنش کنم ،عذرخواهم و برای حل مشکل شما دعا می کنم.)
به هر حال خدا همیشه عون مومنین است و بنده هایسش را حمایت می کند وشما با تعقل وتدبیر و استفاده از مشورت افراد خبره و امین ، مسیر را برای جلب کمک خدا فراهم کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1645  |  2 امتياز

فاطمه تختایی
از دزفول
امضا شده : ۱۰ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۵۱
سلام .صحبتهاتون حرف نداره . من روزهای دوشنبه قبل از رفتن به دانشگاه برنامتون رو در شبکه 2میبینم.خیلی برام جالب وآموزنده اند.می خواستم بپرسم برای اینکه یه بنده خوب باشیم باید چی کار کرد؟(توی محیط دانشگاه وخونه)
شهاب مرادی :سلام/ تقوی و حُـسن خلق
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1471  |  2 امتياز

elham tafreshi
از tehran
امضا شده : ۱۰ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۵۱
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای مرادی عزیز: 
 
غرض از مزاحمت این بود که تکه از نامه چارلی چاپلین به دخترش ژاکلین رو به اطلاع شما برسونم که توصیه هایی از طرف پدر به دختر راجع به پوشیدگی و حجاب است. به این دلیل تصمیم به ارسال این مطلب کردم که اگر صلاح دیدید در برنامه مردم ایران سلام این تکه از نامه را بخوانید که از مردی غیر مسلامان و به دور از اندیشه های اسلامی است! 
(من از بینندگان 18 ساله برنامه شما در مردم ایران سلام هستم) 
التماس دعا 
 
 
 
.......اما اگر روزی دل به آفتاب چهره مردی بستی ، با او یکدل باش ، به مادرت گفته ام در این باره برایت نامه ای بنویسد . او عشق را بهتر از من می شناسد. و او برای تعریف یکدلی ، شایسته تر از من است . کار تو بس دشوار است ، این را می دانم . 
به روی صحنه ، جز تکه ای حریر نازک ، چیزی بدن ترا نمی پوشاند . به خاطر هنر می توان لخت و عریان به روی صحنه رفت و پوشیده تر و باکره تر بازگشت . اما هیچ چیز و هیچکس دیگر در این جهان نیست که شایسته آن باشد که دختری ناخن پایش را به خاطر او عریان کند . 
برهنگی ، بیماری عصر ماست ، و من پیرمردم و شاید که حرفهای خنده دار می زنم . 
اما به گمان من ، تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست می داری . 
بد نیست اگر اندیشه تو در این باره مال ده سال پیش باشد . مال دوران پوشیدگی . نترس ، این ده سال ترا پیر تر نخواهد کرد.....
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1467  |  2 امتياز

مائده
از تهران
امضا شده : ۱۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۶
سلام خسته نباشید شوهر بنده از اقلیت های علی الله هستند ازدواج با ایشان گناه است یا خیر ممنون از راهنمایی شما
شهاب مرادی :سلام/ ازدواج با کسی که علی علیه السلام را خدا می داند نه تنها گناه بلکه اساسا باطل است .
ولی اگر از وابستگان به فرقه های صوفیان است که گاهی از انان به علی الهی تعبیر می شود ولی اقرار به شهادتین کرده ، خود را مسلمان می داند، ازدواج با او اشکال ندارد .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1441  |  2 امتياز

مسعود اکملی
از england
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۳
با سلام خدمت برادر بزرگوارم شهاب مرادی 
 
نمیدونم من رو بجا میاوری یا نه. در زمانی که در مدرسه گسترش مربی تربیتی ما برادر شما بود .من به همراه رضا آیین و مرحوم برادر به مراسم هایی در منزل پدریتون میامدیم...یاد ایام بخیر. 
.لطفا به آقای مرادی هم سلام گرم من روبروسونید (ایمیل من رو هم به ایشون بدهید). 
بفرمایید از طرف اکملی جدا برامون دعا کنید وسلام
شهاب مرادی :سلام/ دعاگویم ان شاءالله موفق باشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1446  |  2 امتياز

یاس5
از قزوین
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۳
به نام بهترین محافظت کنندگان 
سلام/خس ه نباشید حاج آقا، من سوالاتی راجع به چشم زخم یا چشم نظر دارم.(مثلا من خودم به خواندن سوره های معوذتین برای دفع حسد بسیار معتقد هستم)آیا اصلا اعتقاد به وجود چنین چیزی که مثلا فلانی مرا چشم زده، صحیح است ؟ اگر بله لطفا بفرمایید راههای دفع چشم نظر یا چشم بد افراد حسود، از نظر آیات و روایات اسلامی چیست ؟ 
بسیار ممنون/التماس دعا/یا علی مدد 

شهاب مرادی :سلام/ بله چشم زخم امری واقعی است که به حقیقت ان در قرآن اشاره شده است .
در روایتی از امام صادق علیه السلام امده است : هنگامی که از خانه به گونه ای خارج می شوید , که در معرض چشم خوردن هستید , معوذتین را بخوانید تا به اذن الهی ضرری متوجه شما نشود .
همچنین از ان حضرت منقول است که فرمود : اگر از چشم خوردن بیمناکید سه بار ذکر "ماشاءالله لا قوة الا بالله العلی العظیم" را قرائت کنید .
صدقه و خواندن چهار قل و اذکاری که شامل لفظ جلاله «الله » میشوند مثل ماشاءالله ، سبحان الله و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1429  |  2 امتياز

عليرضا
از قزوين
امضا شده : ۱۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۵
سلام آقاي مرادي و ممنون از برنامه هاي خوبتون.من 21 ساله هستم و در يك ميهماني به دختر خانمي علاقه مند شدم كه از بستگان دور مادرم هستن و از نظر سطح طبقاتي به هم ميخوريم.ايشون ساكن تهران هستن و من شب و روز تو اين فكرم كه چه جوري اين قضيه رو مطرح كنم.ايشون 15 سالشونه.ميترسم اگه صبر كنم تا موقعيتم براي ازدواج درست بشه و برم خواستگاري ايشون به كسي ديگه علاقه مند شده باشه.به نظر شما صحيح هستش كه با خودشون بيرون قرار بزارم و اين قضيه رو با خودش مطرح كنم؟لطفا من رو راهنمايي كنين ممنون.
شهاب مرادی :سلام/ چرا او را پسندیدی؟ معیارهای همسر خوب و امتیازات او ؟ و چند سوال دیگر را اگر جواب دادی بعد با مادرت مشورت کن.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1524  |  2 امتياز

بهار
از تهران
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۸
فقط و فقط و فقط قصدم تشکر است و بس. 
نه اعتقادي به دين دارم و نه مايلم در مورد دين به راه راست هدايت شوم. 
اولين بار است که احساس امنيت مي کنم به يک انسان متدين و خصوصا يک روحاني، واقعيت فکر و ذهن و دلم را اينگونه صريح بگويم.  
چون آن گونه که شما را شناختم و احساس مي کنم اهل تفتيش عقايد و تحقير و توهين هر آن کس که مانند شما نباشد نيستيد. من به تنها چيزي که در اين جهان معتقدم انسانيت,شرف و اصول انساني است. اگر دين شما هم همين ها را مي گويد پس ما با هم همراه و هم دليم. سخن درست و انساني را از هر زباني که بشنوم، دست و پاي صاحب آن زبان را مي بوسم و از او قدرداني مي کنم.هر چند بدانم به خاطر آنکه گفتم به دين هيچ اعتقادي ندارم، ميخواهيد سر به تن من نباشد و به درک واصل شوم. 
خوبي و نيکويي را ارج مينهيدو آن را تبليغ مي کنيد وعميق ترين و علمي ترين مفاهيم روانشناختي را به زباني ساده، انساني و تاثير گذار بيان مي کنيد.از شما ممنونم. 
(من دانشجوي کارشناسي ارشد رشته روانشناسي عمومي هستم) سخن علمي،دقيق، انساني و درست بايد بيان شود. حال چه از زبان يک روانشناس، چه از زبان يک جامعه شناس، مددکار، روحاني و حتي بقال يک محله. 
اگر شما که يک روحاني دين هستيد سخن صحيح علم مرا مي گوييد، طوري مي گوييد که براستي شنيده شود و اين سخنان را به جان و دل مردم من مينشانيد.  
من پاي شما را مي بوسم و دست شما را صميمانه ميفشارم. تفاوت عقايد و ديدگاه ها آن هم در سطح جزئيات به نظر من در اين عمر کوتاه دو روزه ابدا ارزشي ندارد. مهم اصول انساني است که در همه اديان، مکاتب،فلسفه عا، ادوار و زمان ها در بين انسان ها مشترک بوده و هست. حال آن که شما بر حجاب معتقديد و من نه، چه جاي دوري ميان ماست؟ که عمر کوتاه است و تن آدمي شريف است به جان آدميت...
شهاب مرادی :سلام/ علی رغم شرح حالی که از خودتان بیان کردید، از اينکه گوش و دلي سخن پذير داريد خوشحالم و امیدوار.
حس شما را در مورد حجاب بیشتر مربوط به شرایط روحی و احساسی شما می دانم تا شرایط عقلی و اعتقادی.
افرادی مثل شما حتی اگر -به ظاهر- نخواهند، هدایت می شوند.
چون هدایت الهی مخصوص اهالی اندیشه و تحقیق و نظر است.
آزادانه تفکر کنید و نظر موافق و مخالف آن موضوع را بررسی کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1536  |  2 امتياز

محمد
از مشهد مقدس
امضا شده : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۷
سلام حاجي - من از خواهر يکي از دوستانم خواستگاري کردم ، دوستم من را قبول دارد و مرا به خانواده اش معرفي کرد ه - من دختر را يک بار ديده ام و با شناختي که از برادرش دارم و ظاهر مذهبي اش، مادرم را براي ديدن دختر فرستادم که قرار شدبراي خواستگاري رسمي استخاره کنند .  
بعدا که پيگيري کردم برادرش گفت دو بار استخاره کرده اند و خوب نيامده و خانواده اش اعتقاد زيادي به استخاره دارند .  
آيا بايد مسئله رافراموش کنم يا دوباره پيگيري کنم اما نميخواهم اصرار من در آينده بدليل خوب نبودن استخاره مشکل ساز شود. 
ضمنا در خصوص نکوهش بعضي از خانواده ها دراصرار انجام بعضي از سنتها يا اعمال ديني از جمله استخاره در تصميمات مهمي که انجام آن از هر مستحب و واجبي واجبتر است در برنامه هاي مختلف سيما صحبت و جوانان و خانواده ها را با مسايل اسلام ناب آشنا کنيد. 
خيلي حرف براي زدن هست که وقت شما بيشتر ارزش دارد . ممنون و التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/هرچند عمل به استخاره واجب نیست اما نمی شود کسی را به مخالفت با نتیجه استخاره مجبور کرد.
به هر حال یک بار دیگر مادرتان تلفنی پیشنهاد خواستگاری را مطرح کندند اگر نپذیرفتند منصرف شوید بهتر است.

برای چندمین بار: لطفا برای ازدواج استخاره نکنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1509  |  2 امتياز

علي حسيني
از تهران
امضا شده : ۲۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۲۸
درمان خود ارضايي
شهاب مرادی :سلام/ پاسخي به چند سوال ( خودارضایی / استمناء )
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1608  |  2 امتياز

پيمان
از همه جاي ايران سراي من است
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۹
سلام و خسته نباشيد 
يه بار توي برنامه شما گفتين که يه آقا و خانم چون با هم کار مي کردن و همکار بودن و همديگر رو دوست داشتن, فکر کردن که عاشق هم شدن و با هم ازدواج کردن"شما با اين مخالف بوديد" 
1-حالا يعني اينکه حتما بايد عاشق شد و بعد ازدواج کرد؟ 
پس اين چي:"دکتر شريعتي : دوست داشتن از عشق برتر است. عشق يک جوشش کور است و پيوندي از سرنابينايي اما دوست داشتن پسوندي خود آگاه و از روي بصيرت روشن و زلال"؟؟ 
2-اصلا چرا ما بايد ازدواج کنيم؟ 
3-هدف از زندگي چيه؟
شهاب مرادی :سلام/  1- بايد عاقلانه انتخاب کرد و عاشقانه زندگي کرد.
 2-هدف از ازدواج رسيدن به آرامش بوسيله ارضاي نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني و معنوي است.
چون نيازهاي ارضا نشده موجب بروز اضطراب و نا آرامي ميشود.
 3- هدف از زندگي در يک کلام تکامل وجودي کسب آرامش و رضايت از زندگي است. و جلب رضای پروردگار است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1529  |  2 امتياز

sara
از tehran
امضا شده : ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۵۸
سلام خدمت حاج آقا مرادي  
من يك خواستگار دارم كه هم ديگر رو هم پسند كرديم ومن مي خواستم از شما راهنمايي بگيرم كه چگونه بيشتر هم ديگر رابشناسيم لطفا مرا راهنمايي كنيد  
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ اگر خواستگاری رسمی بوده ، چند جلسه رسمی و محترمانه در خانه شما و 2-1 جلسه در منزل ایشان با هم گفتگو کنید صرفا با هدف آشنایی با یکدیگر (نه به منظور لذت بردن و گذراندن دوران نامزدی)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1593  |  2 امتياز

ريحانه الحسين
از کرمانشاه
امضا شده : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۷
سلام حاجي اقا ما يه بار نامه نوشتيم جواب ندادي غيب نداره ولي خاستم بگم حاجي جون ما يه هيئت تو کرمانشاه داريم به اسم ريحانه الحسين خواستيم شما رو دعوت کنيم براي عيد غدير خاستم ببينم شما مياين اگه دعوتتون کنيم با کدوم نهاد هماهنگ کنيم خيلي دوست داريم شما رو دعوت کنيم
شهاب مرادی :سلام/ فعلا پذیرش دعوت شما برایم مقدور نیست.
نهاد منظورم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها بود که در جواب دعوت یک دانشگاه عرض کردم.
ضمن سپاس از محبت تان، بعدا برای دعوت (از طریق کسی که شما را بشناسد من هم او را بشناسم) اقدام کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1480  |  2 امتياز

تنها343
از ايران
امضا شده : ۰۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۵
سلام حاج آقا مرادي 
حاج آقا به نظر شما با خواستگارايي كه به دختر مثل لباس يه مغازه نگاه ميكنن چطور بايد رفتار كرد؟ميان خونه دختر نگاش ميكنن اگه نپسنديدن بدون هيچ حرفي ميرن . حتي خودشون رو معرفي هم نميكنن.آخه ما دخترا چه گناهي كرديم كه بايد با ما يه همچين رفتاري بشه.چرا ما بايد انتخاب بشيم؟مشكل بزگتر اينجاست كه گاهي وقتا خود دختر اصلا مهم نيست ميان كه بزرگي و كوچيكيه خونش رو بپسندن!!!!!!!!!!! واقعا چرا حاج آقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهاب مرادی :سلام/ این رفتارها ناشی از بی فرهنگی است.
البته دختر خانم ها در طول تاریخ برای فرهادها و مجنونها و... نازها کرده اند و...
یعنی به اینچنین خواستگارانی که با اهانت و سختگیری های جاهلانه می آیند و شاید بپسندند دختر به راحتی می تواند نه بگوید شرع و عرف و قانون هم دختر را تایید می کنند.
پس یک طرفه و مظلومیت و از این حرفا  نیست.
خوب است شما سبک زندگیتان را طوری تنظیم کنید که حتی آمدن و رفتن این چنین خانواده هایی هم فشار عاطفی روی دختر نداشته باشد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1490  |  2 امتياز

گلنوش*
از تهران
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۵
با سلام در مورد قسمت در ازدواج مي شود لطفاتوضيح بفرماييد؟
شهاب مرادی :سلام/ انتخاب هاي ما توسط خودمان صورت مي گيرد.اگر کسي در انتخاب هايش از عقل و درايت و واقع بيني و مشورت با افراد صاحب نظر  بهره نگيرد و دست به انتخاب بزند بايد تبعات منفي آن را نيز بپذيرد نه اينکه همه چيز را به حساب نصيب و قسمت بگذارد چرا که اين نشانه ضعف شناخت انسان و عدم توانايي اوست . البته بعضي از مسائل هم از کنترل ما خارج است که آنهم با مديريت صحيح شرايط قابل رفع است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1500  |  2 امتياز

ramisa
از sepahan
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۳۳
از زمان اشنايي با شما حجابم بهتر شده.چرا اين قدر به چادر اهمييت ميدهيد. 
جواب سوالات را هر قرن يک بار ميدهيد .5روز است که سايت تغيير نکرده.
شهاب مرادی :سلام/ چون مهم است و واقعا حجاب برتر است
اما دیر به دیر پاسخ دادنم چند علت دارد (از جمله حجم برنامه ها و گرفتاری های کاری) که شایع ترین و مهمترین آن مسافرت های من برای انجام سخنرانی است و عدم امکان استفاده از اینترنت!
متاسفانه در هیچ یک از مسافرت های این 10 روزه اخیر به کرمان ، اصفهان و زاهدان -علی رغم درخواست قبلی من- دسترسی به اینترنت فراهم نشد.
و این باعث ناراحتی من و مراجعین محترم سایت می شود.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1455  |  2 امتياز

860
از rasht
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۰
سلام حاج آقا  
اگر دختري عاشق پسري بشه که از هر نظر مناسب باشه(هم مذهبي و هم خيلي نجيب...) بايد چي کارکنه؟ 
آيا مرتکب گناه شده؟ 
لطفا کمکم کنيد. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ جناب سروان! را بخوان و بدان که معمولا پسرها برخورد مناسبی با پیشنهاد دختر خانم ها برای ازدواج ندارند.
به هر حال اگر به منظور ازدواج از او خوشش آمده و می خواهد به او خبر دهد
گناه ندارد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1497  |  2 امتياز

taghytik
از مشهد
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۰
سلام حاج آقا بابا دمت گرم ايول من تا حالا آخوندي به باحاليه شما نديدم  
خدا خيرت بده 100 برابر در آخرت بهت بده هر وقت برنامتونو مي بينم آب دستم باشه ميزارم ميام ميشينم پا برنامت. 
کارت درسته برام دعا کن عاقبت بخير بشم. 
من 27 سالمه اما هنوز دلم نمي خواد زن بگيرم نه اينکه برم دنبال حروم نه تا حالا اين کار رو نکردم اما از اين موجود ترس دارم. 
وقتي فکر مي کنم که چطور مي خوام با اين اژدها زير يه سقف زندگي کنم پشتم مي لرزه. 
شما راهنماييم کنين چطور مي شه از شرش در امان بود چطور مي تونم از زير فشار خونواده در مورد زن گرفتن خلاص شم. 
من زن نمي خوام اما اونا اصرار دارن بگيرم. 
ببخشيد سرتونو درد آوردم. 
با تشکر
شهاب مرادی :سلام/ اگر به مشاور مراجعه کنی خوبه.
 احتمالا این که تصویر خوبی از زن در ذهن شما شکل نگرفته مربوط به تجربیات و خاطرات کودکی شما و اختلافات و ناسازگاری های خانوادگی و...
یا علی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1470  |  2 امتياز

صديقه
از تهران
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۰
سلام حاج اقا خسته نباشيد من خوانواده مذهبي دارم اما بر عکس خوانوادم اطرافيانم اينطور نيستند نه اينکه کاملا بي قيدوبند باشند ولي خيلي چيزها براشون مهم نيست مثلا اهنگ ونوار از مجاز گرفته تا... عروسي که ميشد من نميرفتم ولي الان عروسي فاميل نزديکمون اصلا علاقه اي به رفتن ندارم ولي با نرفتنم ممکن بين فاميل کدورتي به وجود بياد خواهش ميکنم راهنماييم کنيد و يه راهي جلو پام بگذاريد  
با تشکر و خسته نباشيد فراوان
شهاب مرادی :سلام/ اگر در عروسی مردان به جلسه زنان ورود ندارند (زنانه و مردانه جداست) و حرام و خلاف شرع اتفاق نمی افتد اشکال ندارد بروید یا دیرتر یروید .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1476  |  2 امتياز

هدي
از تهران
امضا شده : ۰۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۸
سلام برادرم24 سالشه و معتقد ولي چند وقته که متاسفانه با دختري اشنا شده و روابطش هر روز داره عميقتر ميشه از طرفي از لحاظ اقتصادي موقعيت مناسبي نداره ولي کاملا از لحاظ روحي احساس نياز ميکنه راهنمائي بفرمائيد چطور مي تونيم کمکش کنيم ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ با او بیشتر صحبت کنید و بر لزوم ازدواج و لزوم رعایت تقوی و خودداری از گناه از ناحیه او تاکید کنید.
 و با احترام به انتخاب او به باز بینی معیارهای ازدواج موفق بپردازید
 مبادا گفتگو به دعوا ،اهانت ، تحقیر و... برسد.
 
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1459  |  2 امتياز

هادي
از استان هميشه سبز مازندران شه
امضا شده : ۰۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۴
بسمه تعالي . سلام عليك بر حجه الاسلام والمسلمين آقاي مرادي. عيد غدير خم بر شما وتمام مسلمين تبريك عرض مي كنم  
 
خواهشمندم كه جواب اين سوالم مثل قبلي نباشد.من گاهي به سايت 
 
شما مي آيم و به سوال وپاسخ همه مي بينم 
 
وبا دقت مي خوانم كه باعث تجربه ما باشد. 
 
زياد سر شما را درد نمي آرم.  
 
من پسري18ساله هستم يعني متولد1368 
 
كه دو يا سه سال پيش يك دختري را در 
 
يك مجلس عروسي ديدم زياد اهميت ندادم 
 
تا بعد از مدتي باز او را ديدم به همراه بستگانم  
 
كه درباره او تحقيق كردم خانواده مذهبي وخانواده 
 
من هم مذهبي هستند من خودم يه جوراي مذهبي  
 
هستم دعا كميل هر پنجشنبه ميرم وبراي سلامتي او  
 
وديگران دعا ميكنم .من قبلابيشتر براي ديدن او 
 
هرجا كه بود مي رفتم اما حالا به علت بعضي از 
 
مشكلاتم كم تر ميبينم وراستي دقيق نمي دانم ولي 
 
فكر ميكنم از من 1سال كوچكتر باشد.خانواده ها همديگر را 
 
مي شناسند .اصل مطلب اين است كه من توي اين مدت نتوانستم 
 
با او صحبت بكنم حتي براي يك بار چون خارج استان بودن 
 
وحالا مي خواهم با او صحبت كنم خوب سوال اينجاست 
 
چگونه صحبت كنم؟ چي بگويم؟ يا اصلاصحبت نكنم؟ 
 
نگيد كه صحبت نكنم چون همه تلاشم اين است كه با او صحبت 
 
كنم . شرمنده كه زياد نوشتم خواهشمندم جوابم را زودتر بگوييد. 
 
شما را به خداي منان مي سپارم شب وروز خوبي را برايتان آرزو ميكنيم.
شهاب مرادی :سلام/الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابی طالب
پسر خوب سن و شرایط شما برای انتخاب همسر زود است و مناسب نیست .
فعلا به این قبیل هیجانات توجه نکن.
معمولا توجه به این هیجان در این سن و سالِ پسر، موجب کم شدن شانس ازدواج دختر مورد علاقه ی آنها و سرخوردگی و ناکامی پسر می شود.
توجه به سن و بزرگتر بودن پسر از دختر یک نکته ی استراتژیک است. (پسر 3-4 سال لااقل بزرگتر از دختر باشد بهتر است.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1607  |  2 امتياز

tjhki
از تهران
امضا شده : ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۲۹
سلام خصوصي...امسال براي من اصلا سال خوبي نبود چون هم مادر بزرگم فوت كرد هم بچه خواهرم كه واقعا برام سخت بود بعدم بيكاريه بابام كه هر قدر دعا و نذرونياز مي كنيم فايده اي نداره انگار خدا نمي خواد صداي مارو بشنوه اما ازهمه بدتر مريضيه مامانمه يه مريضيه لاعلاج كه تنها علاجش فقط معجزست من خيلي مي ترسم حتي نمي تونم فكرشم بكنم كه يه روز مامانم نباشه مگه خدا نگفته شما كار خير انجام بديد خودم بهتون پاداش ميدم پاداش خدا اين همه رنج وسختي بود چي بدتر از اين كه هروقت مامانتو مي بيني بگي شايد تا يه ماه ديگه نباشه بعضي وقتا فكر ميكنم به خاطر اين انقدر بلا سرمون مياد كه زيادي خير خواهيم بابام از اون ادماست كه به همه كمك ميكنه نمي دونم امتحانه يا عذاب ديگه واقعا كم اوردم حتي ديگه بعضي وقتا كفرم ميگم شماكمكم كنيد واي اگه خدا جوابمو نده من كه هميشه سعي كردم بنده ي خوبش باشم ديگه بايد چي كار كنم ازتون ميخوام كمكم كنيد التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ سختيها و مشکلات و مصيبت ها به دليل مجازات و تنبيه خداوند نيست.این قبیل دشواری ها ،تلخی ها و مصائب در زندگی انبياء و ائمه طاهرین عليهم السلام هم بوده که بهترين بندگان خدا بودند.
 براي افراد راههايی براي رشد و کمال وجود دارد که امتحانات الهي يکي از آنهاست. صبور باشيد .صبر شما نزد خداوند پاداش دارد . بعد از سختي آساني است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1617  |  2 امتياز

مرجان
از ساوه
امضا شده : ۱۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۵
سلام چرا فكر ميكنيد در نيومدن خواستگار فقط خانواده ها موثرند.من23سالمه زشت نيستم ليسانسمو تازه گرفتم خانواده ام هم اهل هيچ خلاف و كار زشتي نيستند و هيچ خواستگاري هم نداشتم راستي روابط اجتماعي خوبي هم دارم.
شهاب مرادی :سلام/ من اصلا نگفتم "فقط" بلکه می گویم:"بیشتر".
بر این باورم که در کنار عوامل مختلف معمولا خانواده دختر بیشترین سهم را در کاهش شانس ازدواج دخترانشان دارند و چون از سایر عوامل دلسوزتر و موعظه پذیرترند آن را در بیان مسائل مقدم داشته ام.
لطفا در شنیدن بیشتر دقت کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1558  |  2 امتياز

علي
از رشت
امضا شده : ۱۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۳
سلام:آيا ازدواج بادختري بزرگتر ازخودم اماباامکانات کاري ومالي بالاتر ازخودم درسته؟
شهاب مرادی :سلام/ هدف ازدواج نباید مالی و بر مبنای طمع باشد. با یک یا دو شاخص نمی توان "موفقیت" یک ازدواج را پیش بینی کرد ولی با همان یک شاخص "عدم موفقیت" یا "پایین بودن میزان موفقیت" یک ازدواج را می شود پیش بینی کرد.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1483  |  2 امتياز

محمودي
از تهران
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۹
سلام .  
فکر مي کنم يکي از دلايلي که بعضي از مراجعه کنندگان سايت دوست ندارند مطالبشون نشون داده بشه اين است که امکان دارد بر اساس مشخصاتي که از خودشون مي دهند دوستان و آشنايانشون که به سايت مي آيند آنها را بشناسند .و خوب انها هم شايد نمي خواهند ديگران از مسائل شخصيشون با خبر بشن براي همينه که مي نويسن خصوصي .  
که البته بعضي وقتا شما رعايت نمي کنيد ! 
يا حق
شهاب مرادی :سلام/ لطفا فقط در مورد پیام های خودتان اعلام نظر فرمایید.
 از 12 پیام ارسالی شما و 5 پیام منشر شده ی شما ،هیچ درخواستی مبنی بر عدم نمایش وجود نداشت!
لطفا "ضوابط ارسال" را رعایت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1525  |  2 امتياز

امير رضا
از مشهد
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۲۵
با سلام 
من دوشنبه (10/10/86 شما رو در برنامه مردم ايران سلام ديدم و فهميدم که همچين سايتي داريد.راستش طرز صحبت کردنتون خيلي ارامش بخشه و من واقعا شيفتتون شدم.امروز که وارد سايت شدم و جواب پيامها رو مي خوندم،از اينکه يکي هست که حرفام رو بشنوه خيلي خوشحال شدم. 
من 23دانشجوي کارشناسي ارشد مهندسي کامپيوترم و به کاري مشغول نيستم .هنوز سربازي نرفتم وخانواده ام از لحاظ مالي در وضعيت نسبتا خوبي قرارداره.خانواد ام مي گويند که چون نه کار داري نه سربازي ازدواج براي تو زود است .ولي من به لحاظ اينکه از جهره جندان خوبي برخوردار نيستم(هرجند که از نظر اخلاقي به گفته ديگران ادم خوش برخورد،خنده رو و سالمي هستم) اعتماد به نفس کافي رو براي ازدواج ندارم و تصميم دارم اصلا فکرازدواج رو هم نکنم وتا اخر عمر مجرد بمونم. 
از طرفي الان 2-3 سالي هست به گناه افتادم و فقط ازهمين لحاظ فکر مي کنم ،ازدواج براي من لازمه،نميدونم توي دو راهي قرار گرفتم .لطفا راهنماييم کنيد. 
اگر ميشه در برنامه شنبه مردم ايران سلام جوابم رو بفرماييد تا پدر ومادرم از زبان خود شما بشنوند 
(لطفا اسمم رو امير رضا معرفي کنيد) 
با تشکر فراوان
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1495  |  2 امتياز

shabnam_***
از tehran
امضا شده : ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۰
سلام: نميدونم چقدر به نوشته ها اهميت ميديد ،وجوابشون و ميديد .من از برنامه هاي شما خيلي استفاده مي کردم ولي جديدا شما فقط از ازدواج صحبت مي کنيد و اين کار باعث شده جذابيت حرفاتون از بين بره ،من يک دختر دانشجو 21 ساله هستم که واقعا در حال تحقيق درباره اسلام هستم و فکر مي کردم که بتونم از راهنمايي هاي شما استفاده کنم ولي متاسفانه جديدا صحبتاي اصلي کمرنگ شده. اگر زحمتي نيست لطفا منو با معرفي مراجع و کتب مفيد درباره تحقيق اساسي درباره اسلام راهنمايي کنيد.لطفا حتما کمکم کنيد .با تشکر
شهاب مرادی :سلام/  فعلا با فراگرفتن "روش تحقیق" شروع کنید.(اگر رشته شما الهیات نیست و روش تحقیق را نخواندید.)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1506  |  2 امتياز

sakarat
از اصفهان
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۳۹
سلام حاج آقا خسته نباشيد . ممنون که جوابمو داديد . حاج آقا من که جسارتي نکردم که فرموده بوديد ضوابط را رعايت فرماييد . يا علي
شهاب مرادی :سلام/ منظورم رعایت موارد "ضوابط ارسال پيام"است. مثلا ارسال پیام با اسم واحد و ایمیل واحد و...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1487  |  2 امتياز

ميثمه1
از tabriz
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۸
سلام 
بنده ميخواهم ليستي از آقاياني را که من و مادرم ميشناسند به مادرم بدهم تا غير مستقيم نظرشان را جويا شوم  
اگر شما جاي من بوديد اين مسئله را چطور با مادرتان مطرح مي کرديد. 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ مگر قصد رفتن به خواستگاری دارید؟!
بهتر است در خلال گفتگوهای خانوادگی در مورد ازدواج، معیارها و مصادیق احتمالی ازدواج با مادرت گفتگو کنید و طلب مشورت.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1495  |  2 امتياز

اقليم
از khorasan jonobi
امضا شده : ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۸
سلام حاج آقا خوب هستيد ان شاالله 
حاج آقا دختري هستم 25 ساله .وقتي 21 سالم بود يه مورد خوب ازدواج رو بخاطر بي عقلي خودم و عدم راهنمايي بزرگترها ،به اين دليل كه (لطفا دلیلم درج نفرماييد )... .حاج آقا من فكر ميكنم با اين حرفم دل اون پسر رو شكستم با وجود اينكه اصلا قصد اين رو نداشتم . به نظر شما چيكار كنم تا خدا منو ببخشه .ممنونم اگه به من كمك كنيد ميترسم دوباره مورد خوب برام پيش نياد .دعام كنيد
شهاب مرادی :سلام/ دلیل مخالفت شما  کاملا منطقی، عاقلانه و خداپسندانه بوده. به وسوسه های شیطان توجه نکنید. گناهی اتفاق نیافتاده!
نگران نباشید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1544  |  2 امتياز

رزمريم
از فارس
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۰
سلام 
پيامهاي دوستان رو خوندم ولي چنين سوالي نديدم.من با بيشتر نظرات شما موافقم. دختري 28ساله ام.مورد مناسبي رابراي ازدواج مي شناسم.بنظر شما اشکالي دارد اگه از طرف من يا خانواده ام از اين آقا خواستگاري بشه؟اگر دارد به من بگوييد چه کنم. 
تشکر
شهاب مرادی :سلام/ اگر از طرف یک واسطه به او گفته شود بهتراست.
معمولا پسرها عکس العمل خوبی به خواستگاری دختر از خود نشان نمی دهند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1415  |  2 امتياز

مصطفي
از سيرجان
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۰
سلام اينقدر سوالات تکراري شبکه 2 را پاسخ نديد. يادتون باشه صدا وسيمايي ها دوست دارند از همه انتقاد کنند جز خودشان . به برنامه بگوييد از4دقيقه جلوتر وسط صحبتهايتان تيتراژ پاياني پخش نکنند.باتشکر
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1515  |  2 امتياز

خيرالله
از تهران
امضا شده : ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۱۸
دوستت داريم . جمعي از دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه ورامين
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1486  |  2 امتياز

ميثم
از کرمان
امضا شده : ۰۵ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۹
سلام آقاي مرادي  
من به شما ÷يام دادم ولي جواب ندادين. دوباره ميگم من چهار سال پيش از دختري از آشناهاي دورمون خوشم اومد . به خونواده هم هيچي نگفتم يعني نتونستم که بگم چون خانواده ام مخالف وصلت با آنها هستن . پدر من بخاطر اينکه اين دختر خانم پدرشون پانزده سال پيش يه خلافي کرده مخالف صد در صد اين خونواده هست . با اينحال من هنوز با گذشت چهار سال اين دختر رو دوست دارم و دلم مي خواد با ايشون ازدواج کنم . هنوز هم حتي با خود دختر حرف نزدم ولي ميدونم که او هم من رو دوست داره يعني اول او اين علاقه رو شروع کرد . حالا چکار کنم ؟ من الان سربازي رو تمام کردم و بمين زودي ها به سرکار ميرم . ميتونم با خانواده مطرح کنم ؟
شهاب مرادی :سلام/ گفتگو و مشورت با خانواده همیشه مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1441  |  2 امتياز

بالا