آمار

بازدیدکنندگان: 7077918
حاضرین در سایت : 35 نفر و 1 نفر عضو
  • marziye_m0
آمار روزانه
بازديد سال 1388 : 1571955
بازديد ماه گذشته : 266385
بازديد هفته گذشته : 57718
بازديد روز گذشته : 5694
بازديد سال جاري : 1136126
بازديد ماه جاري : 103359
بازديد هفته جاري : 1126
بازديد امروز : 1126

  اللهم ربَّ  شهر رمضان!
اللهم اهله علينا بالامن و الايمان،و السلامة و الاسلام و العافية المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام
اللهم ارزقنا صيامه و قيامه و تلاوة القرآن فيه، و سلمه لنا و تسلمه منا و سلمنا فيه‏

نوع نمايش :  بيشترين بازديد  |  بالاترين امتياز  |  جديدترين  |  اتفاقي

جمعا 7789 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 »

نامورودی
غزال کيميا
از تهران
امضا شده : ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۲۹
سلام حاج آقا، ممنون که به حرفاي جوان ها گوش مي دهيد!! 
خواهش مي کنم جوابم را بدين. 
مي خواستم بدونم آيا ... به اندازه زنا گناه داره؟؟ 
خواهش مي کن منو راهنمايي کنيد تا بيشتر از اين به آخرتم گند نزنم. 
خيلي ممنونم
شهاب مرادی :سلام/ آن هم گناه است ولی زنا گناه کبیره ایست که مجازاتش در دنیا و آخرت از آن گناه که اشاره کردید بیشتر است ولی هر دو گناه بزرگی هستند و حیف شماست که آلوده گناه باشید هر گناهی...

تمرین کنید تا به جای توجه بزرگی و کوچکی گناه به عظمت و بزرگی خدا فکر کنید که با ارتکاب گناه عملا با او مخالفت می کنید.

واقعا مخالفت در برابر خدای عظیم، عظیم است.لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1573  |  2 امتياز

mmmmm
از تهران
امضا شده : ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۴۱
سلام. خيلي وقت بود دنبال جواب سوالم دربارهي استمنا بودم ... خدا به حق 5تن خيرت بده اگر براتون زحمت نيست مطالب جالب را برام ميل کنيد مرسي مرسي مرسي
شهاب مرادی :سلام/ پاسخي به چند سوال
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1518  |  2 امتياز

وطن پرست
از مشهد
امضا شده : ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۱۱
سلام براي طراحي صحن وحياط مسجد به نظر شما ايرادي داره اگه محلي براي بازي بچه ها در نظر گرفته بشه؟يا ترجيح داده ميشه بچه ها تو شبستان کنار پدر يا مادرشون باشن و اين تاثير بهتري بر شخصيتشون داره لطفا جواب رو با دليلش بدين چون برام مهمه.لطفا حتما جوابم رو بدين.از لطف و صبوري که به خرج ميدين واقعا متشکرم.
شهاب مرادی :سلام/ هر دو . یعنی تا سنین خردسالی در محیط بازی و در سنین کودکی در کنار پدر یا مادر
مهد کودک مسجد کبیر کویت

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1465  |  2 امتياز

نيما
از همه جاي ايران سراي من است !
امضا شده : ۰۶ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۳۹
سلام  
امروز که برنامه شما رو از شبکه سه ديدم واقعا تحت تاثير قرار گرفتم  
خيلي کم پيش آمده که پاي تلويزيون بنشينم و حرف يه حاج آقايي رو گوش کنم 
موضوع خيلي جالبي مطرح شد ولي افسوس که ادامه پيدا نکرد و نسبتا بي نتيجه ماند. 
از نظر من بزرگترين علتي که جواناني امثال بنده نمي تونن ارتباط برقرار کنن با "علما" اينه که بيشترينشون به دهه شصت تعلق دارن 
به قول يکي از آشنايان ميشه گفت ... 
 
 
امثال من احساس ميکنن که محدودن به مرز فيلتراسيون انديشه.  
شما خيلي حرفاتون گيرا هست 
من خيلي لذت بردم و خيلي مشتاقم برنامه هايي که از شما در سيما ميزارن رو دنبال کنم . 
اصلا از شما برنامه اي ميزارن ؟
شهاب مرادی :سلام/ چشم ها را باید شست ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1476  |  2 امتياز

علي
از تهران
امضا شده : ۰۶ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۵۲
سلام من براي اولين بار شما را امروز در برنامه شبکه 3 ديدم  
به نظر من شما خوب صحبت کرديد 
 
راستي يک انتقاد از کل اخوند ها 
ما در مدرسه يک اخوند داشتيم که با بچه ها صحبت مي کرد وبه سوالا ت بچه ها پاسخ مي داد يک سوال يکي از بچه ها پرسيد واون اخوند جواب داد 
و من چند ماه بعد در مشهد در حرم نشسته بودم و به سخنراني يک اخوند گوش م دادم آن اخوند درست به طور اتفاقي درباره ان سوال صحبت کرد و درست بر عکس چيز هايي را گفت که اخوند مدرسه ما گفته بود  
و من از ان روز ديگر کمتر به صحبت اخوند ها گوش مي دهمبه نظر شما چرا اينطور است
شهاب مرادی :سلام/ این اتفاق در تمام رشته های علوم شایع است خصوصا در حوزه علوم انسانی. برای همین تاکید می شود در امر فقه و تقلید واجب است به دانشمندترین مراجعه کرد.
و در سایر مباحث هم به یک نفر مراجعه کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1455  |  2 امتياز

نسرين
از خراسان رضوي_بردسكن
امضا شده : ۱۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۰۱
سلام  
آقاي مرادي من به جز چند مصاحبه كوتاه شما اونم به صورت ناقص چيزي از شما نميدونم فقط حرفا تونو خيلي قبول دارم و تا جايي كه بتونم عمل ميكنم 
فقط هر چند وقت يكبار ميخوام يه نفر كه اگه شما باشيد ممنون ميشم درباره ي خدا.اثراتش در زندگي واينكه چه جوري با توجه به خدا در برابرموانع و مشكلات بايستيم برام emil بفرسته هر وقت بيكار بودين هر چند شما اصلا بيكار نيستيد 
ممنون منتظر تون هستم
شهاب مرادی :سلام/ لطفا ضوابط را مطالعه کنید.
عدم ارسال ایمیل توسط من، جزء پروتکل ها و ضوابط است!
شما گاهی به اینجا و سایت های موثر سر بزنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1528  |  2 امتياز

شازده كوچولو
از تهران
امضا شده : ۱۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۰۵
سلام. 
وقتتون بخير. 
ساعت حدود 2 نيمه شبه و من اونقدر غرق خواندن آرشيو پيام‌ها شدم كه از ساعت غافل شده بودم. 
صفحه 49 بودم. درباره‌ي نماز، اعتماد به نفس و خيلي مسائل ديگه خوندم و ياد گرفتم. حتي آرشيو حس و حال خودم هم بود. اينكه قرار بوده قدم‌هامو به سمت خدا آرام بردارم، اما مثبت و بدون خطا. 
من سعي‌م رو كردم. الحمدلله حس مي‌كنم موفق‌تر از اون روزهام هستم. روزايي كه گذروندم، پخته‌تر و عميق‌ترم كرده.  
راستش حاج آقا! اعتراف مي‌كنم كه اگر خدا جواب سؤال‌ها رو بهم نمي‌رسوند، اگر جامه‌ي صبرم رو بزرگ نمي‌كرد، من توي تمام امتحاناي سختي كه گرفت، رفوزه مي‌شدم. 
 
قدر يا علي‌هاي شما رو كه بهم روحيه داد براي هر قدم مي‌دونم و ازتون ممنونم. 
 
اميدوا م هميشه سالم و آرام باشيد و اين سايت هميشه برقرار باشه تا خيلي از آدما مثل من با يه ياعلي دلشون گرم بشه. 
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1478  |  2 امتياز

سميرا
از tehran
امضا شده : ۲۷ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۵۸
*چرا برنامه ي سخنراني سايت به روز نيست؟ 
*براي مشاوره حضوري جايي باقيمت مناسب تر از زندگي بهتر نيست؟
شهاب مرادی :سلام/ برخی جلسات عمومی نیستند مثلا سه شنبه گذشته ساری سخنرانی داشتم ولی در جمع اولیاء و مربیان یک مدرسه.
مرکز مشاوره زندگی بهتر؛ تنها جاییست که میروم  و البته محدود و ظاهرا هزینه های آن مناسب و متعادل است و پرداخت وجه برای مشاوره یکی از اصول علمی مشاوره است و مانع تبدیل ارتباط حرفه ای مشاور و مراجع به یک رابطه ی شخصی است! لذا مشاوره رایگان را یک خطای حرفه ای و خطرناک میدانند ولی چون از ابتدا شرط کرده ام، مراجعین من امکان تخفیف دارند.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1521  |  2 امتياز

Fatemeh.YB
از tehran
امضا شده : ۲۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۱۳
سلام. 
 
اجازه؟! 
 
بچه ها چرا اينقدر گله و شكايت مي كنيد؟باور كنيد جواب خيلي هاتون توي سؤالهاي قبلي هست كه تاحالا بارها به مشابه اونها پاسخ داده شده...مي ترسم انقدر اين شكايتها ادامه پيدا كنه كه آقاي مرادي كلاً قيد اين تيپ راهنمايي و اين سايت رو بزنن!اينقدر سؤالها تكراري و خسته كننده وسرشار از نااميديه كه آدم رغبت نمي كنه بيشتراز يك صفحه بخونه!اينجوري كه نمي شه كه هركي بياد بدون اينكه نگاهي به بقيه ي صفحات سايت بندازه يه سؤال مطرح كنه و با يه تيتر "فوري، فوري" و چند قسم وآيه و خواهش وتمنا جوابش رو بخواد! 
يكم زحمت بكشيد براي پيدا كردن جوابتون رد سؤالهاي قبلي رو بگيريد. 
 
حاج آقا !شرمنده كه دخالت كردم.باور كنيدحرف دلم بود. خيلي وقته مي خوام بگم. نگران بودم كسي دلخور بشه. قصدم رنجوندن كسي نبود.به نظرمن ازاين سايت چيزهاي اساسي تري مي تونه نصيبمون بشه! جو و موضوع سؤالها خيــــــــــلي خسته كننده شده(حداقل براي من!). 
 
ياعلي
شهاب مرادی :سلام/ با تشویق دوستان به سرچ و مرور پیامهای قبلی و کنار گذاشتن فرهنگ گله و ناله و ... بسیار موافقم
ولی اینکه افراد اینجا هم از ناامیدی ها و مشکلاتشان نگویند پس کجا بگویند؟!
راه کار بهتر این است که افراد امیدوار و موفق هم احساسات مثبت خود را اینجا با دیگران به اشتراک بگذارند.

به هر حال از شما که اجمالا "سخن از زبان ما" گفتید تشکر می کنم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1483  |  2 امتياز

علي
از چالوس
امضا شده : ۲۷ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۲
سلام خوبيد 
يك مسئله اي است خواستم با شما خصوصي مطرح كنم 
مادرم از وقتي كه برادرم فوت كرده اند كمي افسرده شده اند و "زياد"گريه مي كنند 
هفته گذشته به يك روان شناس مراجعه كردند و آقاي دكتر دارو براي مادرم نوشتند  
آيا نبايد اول ايشان را به مشاوره معرفي مي كردند بعد اگه مشكلي بود با دارو برطرف مي كردند؟
شهاب مرادی :سلام/ ان شاءالله من فردا جهت سخنرانی در مراسم ختم پدر آقای دکتر ایوبی چالوس هستم و شما را می بینم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1497  |  2 امتياز

کوثر
از اصفهان
امضا شده : ۲۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۴۹
سلام و خسته نباشيد. 
من از شما سوالي کردم که برايم خيلي مهم بود و هست، و جوابي دريافت نکردم!!! 
و 2 بار براي شما فرستادم ولي باز جوابي نبود. 
در سوال من مشکلي بود که جواب ندادين؟ اميدوارم اين سوال جواب داشته باشه(ميدونم که همه فکر ميکنن سوالشون از همه سوالات واجب تر)من هم جزو همونام.
شهاب مرادی :سلام/ پیام قبلی شما پرسش نبود و صرفا گزارشی بود در مورد یک تجربه تلخ مرید و مراد بازی، اگر ناقص ارسال شده و سوال بوده لطفا مجدد ارسال کنید. تا پاسخ دهم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1428  |  2 امتياز

آزاد
از ايران
امضا شده : ۳۰ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۵۳
سلام آقاي مرادي اميدوارم الان که دارين پيام من مي خونيد حالتون خوب باشه ( البته انشاالله که هميشه حالتون خوب باشه } نوشتين کوتاه پس منم مي رم سر حرفام : آقاي مرادي من از دست خودم کلافم& خستم&آخه پس کي اين زندگي تموم ميشه . واقعا بي معني واسه چي داريم زندگي مي کنيم ؟ واسه چي داريم کار مي کنيم درس مي خونيم ؟ تا کي اين روزها همين طور تکرار ميشن ؟ کي راحت ميشيم ؟ زندگي براي من خيلي سخت مي گذره . از اين که جلوي چشمات زندگي که با تمام اميد مي خوايي سرپا نگهش داري به ... هم بدوني اين زندگي چطور داره فنا ميشه و کي داره بهش آتيش مي زنه ولي اجازه حرف زدن و دفاع از مسائل شخصيتم نداشته باشي تو زندگيم عين کسي شدم که دست و پا و دهنش بستن و انداختنش تو يه استخر آب و ميگن حالا اگه هنر داري شنا کن . شدم عين سگ .ديدن سگاي خونگي چطور مطيع صاحبانشون هستن ؟ غير اونا اجازه هيچ کاري ندارن اگه اونا بخوان ميره گردش اگه اونا بخوان ميره بازي وووووو  
زندگي من و خانوادم عمو و زن عموم دارن به باد ميدن تو هر کاري دخالت ميکن من الان 23 سالم و دانشجوي سال آخر کارشناسيم ولي خوب يادم که عموم اجازه نمي داد من درس بخونم همون کلاس چهارم من مي خواستن از مدرسه در بيارن تا بچه هاشون نگه دارم چيزي که برام غير قابل قبول اينه که چرا پدر و مادرم اينقدر گوش به حرف اون موجودات آدم نما مي کنن هر خواستگاري که در خونمون مي زنه زن عموم با گفتن حرفايي که هر کسي با شنيدنش شاخ در مياره مي ذاره مبره ( من هيچ وقت کاري نکردم که پيش خدا رو سياه باشم و ازطرفي من منتظر اين نيستم که کسي بياد دستم بگيره و ببره تا خوشبختم کنه من تو زندگيم براي همه ي اون چيزاي نداشته خدام داشتم ولي نمي تونم اجازه بدم که بعد اين همه سال با احترام آبرو زندگي کردن هر ناکسي من بد نام کنه . خيلي اتفاقات هست براي نوشتن ولي مي دونم زياد ميشه و حوصله ي شما هم سر ميره فقط يه خواهشي دارم برام ننويسين که با پدر و مادرت حرف بزن و بپرس چرا ؟ چون فايده نداره من تقريبا هر راهي امتحان کردم جز خودکشي اونم مي خواستم بکنم که خدا بد جوري زد رو دستم پس ديگه به فکرش نيستم )
شهاب مرادی :سلام/ 1. شما نارضایتی خودتان را به خوبی بیان کردید و احساستان را گفتید
ولی به "فرایند دخالت ها و مزاحمت های" آنها و "زمینه های بروز آن مزاحمت ها" اشاره نکردید
خودت این دو عامل را بازشناسی کن و راه کارهای منطقی کاهش و حذف یا کاهش آن عوامل را شناسایی کن
قبلا هم عواملی باعث بی اثر یا کم اثر شدن فشارهای آنها شده (مثل: مخالفت آنها با تحصیل تو در مدرسه و دانشگاه و اشتغال تو به تحصیل در ترم آخر کارشناسی!) همان عوامل را هم دور از چشم ندار البته هزینه و فایده هر اقدامی را عاقلانه و در آرامش ارزیابی کن.
2. مهمترین چیزهایی که باید در این مدیریت جدید مد نظر داشته باشی حفظ سلامت روحی و معنوی  خودت و آرامش، تکریم و احسان به والدین است.
3. علیرغم تذکر شما تاکید و تکرار می کنم با پدر و مادرت با مهربانی، ادب، تواضع و منطق گفتگو کن!
آنها را محکوم نکن و از آنها گله نکن
می دانم که سخت است و نیاز به یادگیری و تمرین دارد ولی تلاشت را بکن و از خدا کمک بخواه.
4. چند تمرین در یادداشت ترس از آینده نوشتم آنها را مجدد بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1550  |  2 امتياز

زهرا
از سنندج
امضا شده : ۰۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۳۱
حاج آقا من اشتباه كردم... با بابام صحبت كردم... گفتم كه خواب ديدم...كاش بدونين چه زجري كشيدم وقتي بهش گفتم...چقدر خجالت كشيدم... خيلي سخت بود...بابام خيلي ناراحت شد...آخرش متوجه شدم كه همه ي اين چند سال اشتباه ميكردم... اي كاش زود تر باهاش صحبت كرده بودم.حاج آقا نمي دونين اين جند سال من چه زجري كشيدم... هيچ كسم كمكم نكرد... بازم قربون همون خدام برم... 
...
شهاب مرادی :سلام/ کلید بسیاری از قفلهای بسته ی جوانان در خانواده ها فقط گفتگوست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1517  |  2 امتياز

علي
از سمنان
امضا شده : ۰۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۹
سلام 
حاج آقا خوبين من هروقت شما مياي سمنان ميام ديدنتو 
يه مشکلي برام 
÷يش اومد 
يکساله که افکار شيطاني وانديشه هاي شيطاني عذابم مي ده اينگار شيطان به من دستور مي ده ديگه خسته شدم کمک کنيد..دارم به مرز خودکشي مي رسم منتظر جوابتونم  
يا علي
شهاب مرادی :سلام/ چرا؟ در این یک سال چه اتفاقی افتاده یا چه تغییری در برنامه های شما به وجود آمده تا شیطان امکان فضولی پیدا کرده؟ به شیطان امکان مدیریت ندهید و شرّ او را با کِـنف کردنش ار سرتان کم کنید و  این ذکر مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1467  |  2 امتياز

حسين فتحي
از تهران
امضا شده : ۰۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۳۱
سلام داداش. ماه محبوب ديدم. ازبي واهمه صحبت کردنت خيلي لذت بردم.کي بايد اين حرفهااجرايي بشه؟درباره حاج آقاامجد هم جالب بودواقعاايشون هواي نفس روبد جورکشته اصلابراي خودشون شاني جزخدمت نميبينن تا ازحرف کسي ناراحت بشن.خيلي برات ... خدا ياريت کنه.راه سخته وحساسي رو آغازکردي.البته به مدد مولا انشاالله موفقي.  
مددزغيرتوننگ است ياعلي مددي.يا علي. 
راستي ياد آن شب هيات امام هادي عليه السلام به خيرِ،چه زود گذشت اما چه.............
شهاب مرادی :سلام/ حسین جان
بله ؛ مدد زغير تو ننگ است يا علي مدد...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1459  |  2 امتياز

مهدي 12
از تهران
امضا شده : ۱۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۷
سلام 
اصل سوال، نقش من درباره ازدواج برادرمه. 
... 
 
الآ ن سوالم اينه که با اين وضع و تاثير مستقيم يا غير مستقيم من، بايد براي رسيدن اين دوتا به هم تلاش کنم يا بي خيال بشم براي نرسيدنشون؟ تقريبا متاسفم، ولي تا حالا فکر مي کردم نرسيدنشون بهتر باشه ولي وضع الآن برادرم باعث شد ترديد کنم.
شهاب مرادی :سلام/  در مسئله ای که علم و اشراف و حتی تجربه ساده! ندارید، ورود نکنید. این همان تقواست!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1499  |  2 امتياز

مهربان
از اصفهان
امضا شده : ۰۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۴
سلام اقاي مرادي يه نظر کوشولو از شما ميخواسنتم نظرتون رو درباره فيلم حضرت يوسف ميخواستم ممنون
شهاب مرادی :سلام/ سریال یوزارسیف؟!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1432  |  2 امتياز

123
از ايران
امضا شده : ۱۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۵۴
سلام.نزديك 30 سالم است.درامدم هم خوب است.مادرم با ازدواج با هر كسي مخالف است. ميگه تا فلاني تو خانه است و ازدواج نكرده حق اردواج نداري بعد هم هركي ما گفتيم؟!هر چه گفتيم و ديگران گفتند افاقه نكرد. ايا من اجازه دارم از طريق اينترنت با خانمي ازدواج موقت كنم و تنها از طريق تلفن و ايميل با هم ارتباط داشته باشيم تا زماني كه پدر و مادرم از خر شيطان بيايند پايين و من هم بتوانم با جستجو فرد مناسب ديكري را بيابم و با او ازدواج كنم. من مي خواهم ارتباتم با زن مطلقه يا بيوه اي كه بااو ازدواج موقت مي كنم فقط در حد ايميل و تلفن باشد تا از اين را شهوتم در راه درستي باشد.هر وقت هر كدام از دو طرف خواستند ازدواج دائم كنند ارتباط را پايان مي دهيم.ببخشيد من سئوالم صريح بود و قدمي هم تا حالا بر نداشتم.
شهاب مرادی :سلام/ ازدواج پسر نیاز به اذن ولی ندارد .
چقدر نیازهای خودت را می شناسی؟
علت مخالفت های خانواده را ننوشتید.
از نوشتن اسم (حتی مستعار که لااقل نشان دهد شما پسر هستید) و مشخصاتی مثل شغل و تحصیل و شرایط سلامت امتناع کردید.
به هر حال خوب است قبل از هر اقدامی حضوری با یک مشاور گفتگو کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1573  |  2 امتياز

محمد محسن نشاطي
از مشهد
امضا شده : ۱۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۱۰
سلام عليکم، هر گاه به پاي سخنان شما در تلويزيون مي نشينم، به شدت به فکر فرو مي روم و با تمام وجود گوش فرا مي دهم.اما تازه به جمع خوانندگان مطالب شما در سايت پيوسته ام. هميشه منتظرم تامطالب ارزشمند شما را در سايت بخوانم تا انشاالله شما را در مشهد ملاقات کنم.اکثر انسان هاي موفق در هر زمينه، چه ديني و چه درسي، شاگرد انساني عالم و بزرگ بوده اند،من حسرت شاگردي شما و در رکاب شما بودن را مي خورم. التماس دعا، به اميد ديدار، با تمام وجود دوستتان دارم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1437  |  2 امتياز

محمد
از تنکابن
امضا شده : ۱۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۱۶
با سلام  
بنده جواني هستم  
که به دختري از فاميل علاقه داشته و خانواده ها در جريان مي باشند و از نظر ما و خانواده ها هيچ مشکلي نيست  
جز اين که  
مادر دختر خانم  
رفتن سر کتاب کردن  
و گفته که اين ها بعد از 3 ماه جدا ميشن 
و نگذاريد اين وصلت سر بگيره و ... 
 
حالا با وجود اين که به سر کتاب اعتقاد ندارم  
ولي در وجودم ترس و آشوبيست  
خواستم کمکم کنيد 
با سپاس 
از طريق ايميل کمکم کنيد ممنون ميشم
شهاب مرادی :سلام/ به این خرافات توجه نکنید و پس از چند جلسه گفتگو (و در صورت لزوم مراجعه به مشاور) تصمیم نهایی را بگیرید.
يك نه . براي موفقيت و سعادت
تصمیم...، خودخواهی...
، گفتگو ...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1543  |  2 امتياز

علي a/m
از teh
امضا شده : ۱۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۱۱
سلام حاجي خسنه از اين زمونه بي وفا نباشيد خداقوت حاجي من همون جووني ام که گفته بودم مي خوام شاگردتون باشم و شما استاد اما شما جواب نداديد و من فهميدم که نه تنها واسه خيلي چيزا تو دنيا لياقت ندارم واسه شاگردي بزرگواري مثل شما هم لياقت ندارم اهل گلايه نيستم وگرنه مي%
شهاب مرادی :سلام/ چون ساز و کار این "شاگرد پروری" را نمی دانم یا نمی پسندم!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1526  |  2 امتياز

khojasheh
از لاهيجان
امضا شده : ۱۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۰۵
حاج آقا مرادي مژده:فکر ميکنم آنونس برنامه جديد گروه مردم ايران سلام را کانال دو رفت
شهاب مرادی :سلام/ بعید است؛ سه شنبه شب بیش از دو ساعت مهمان مدیر محترم شبکه دو بودم و گفتگو... و هنوز خبری نیست.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1517  |  2 امتياز

ترنم باران
از مشهد الرضا
امضا شده : ۱۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۴۰
سلام  
پيشاپيش ميلاد امام رئوف آقا علي بن موسي الرضا بر شما و همه کاربرا مبارک!مي خواستم ضمن عرض تبريک از جوار آقا، نسبت به لحن بيانم در مطالب به اصطلاح انتقاديم از شما عذرخواهي کنم .تا حالا با هيچ کدوم از بزرگترام اين جوري صحبت نکرده بودم،ضمن اين که در اين مدت مثالهاي نقضي نسبت به برخي مطالب مورد ادعام ، پيدا کردم. به زبان خيلي ساده : ببخشيد! 
نکته ديگه؛از گله گذاريهاي بچه ها دلگير نشيد!اين امر بيشتر از اين که متوجه شما باشه ، نشان از خستگي و استيصال بچه ها در مواجهه با مشکلاتشون داره.ما بچه ها مشکلاتمون رو به هر کسي نمي گيم، اما زماني که به کسي اعتماد مي کنيم احساس مي کنيم يه جورايي بهش لطف کرديم که از اسرارمون مطلعش کرديم ، در نتيجه اون حتما بايد مساله ما رو حل کنه، در حاليکه يادمون ميره که طرف مقابل ما هم يه انسانه با همه محدوديتهاي زماني و مشغوليات کاري و خانوادگي و ... 
به نظر من تکذيب ما توسط ديگران، به همون اندازه تاييد اونها ارزشمنده!چون نشون ميده که براي ديگران اهميت داريم که نسبت به ما موضع مي گيرن.ناراحتي ما واسه زماني بايد باشه که ديگران نسبت به ما نظري خنثي داشته باشن و هيچ موضعي( اعم از مثبت و منفي) در برابر ما نگيرن. 
در پناه حق.
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1562  |  2 امتياز

طاها
از تهران
امضا شده : ۲۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۷
باعرض سلامي دوباره، تشکر و خسته نباشيد بخاطر قدم رنجه فرمودن و حضور شما در دانشگاه تهران جنوب، اگر ... رخ داده اينجانب معذرت خواهي مي کنم..... 
که باز هم جاي معذرت دارد؛ ... روزي به ياد ماندني براي اکثر دانشجويان بود و رايحه حضورتان تا مدتها باقيست. 
عرض دوم:تشکر به خاطر همه لطفهاي شما و آخرين اونه... 
 
يک آرزوي قلبي: اميدوارم اگر فرصتي بود و زيارتتون کردم بيشتر پيرامون کارهاي فکري،علمي و تحقيقات ناچيزم براتون صحبت کنم و ... 
 
خدا برادر نازنينتان را غريق رحمتش قرار دهد 
سلامتي فکري و جسمي افزون بر گذشته به شما عنايت کتد. 
دوستدار شما 
شاگرد قديمي 
طه 
...
شهاب مرادی :سلام/ جلسه ی خوبی بود ، ان شاءالله بتوانم نشست هایی را که دوستان علاقمند بودند را داشته باشیم حتی ماهیانه که البته همانجا هم عرض کردم با دوستان بسیج و از طریق فراخوان عمومی بررسی و ... تا گفتگو کنیم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1521  |  2 امتياز

فرياد
از تهران
امضا شده : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۱۲
سلام- يه سوال دارم- ازدواج با پسري كه خيلي مومن و با خداست اهل نماز شب هست و تنها اشكالش اينه كه از نظر طبقاتي از من پايينتره اشتباه است؟
شهاب مرادی :سلام/ بسته به نوع نگاه شما و خانواده شما به مسائل مالی است. دو کلید واژه ی "اشکال" و"طبقه" هشدار دهنده است!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1547  |  2 امتياز

اسمم توي نامم بود
از زير آسمون خدا
امضا شده : ۲۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۳:۵۰
سلام.اميدوارم برنامه هاي امروز خستتون نکرده باشه . امروز ، توي دانشگاه علم و فرهنگ، نامه من اخرين نامه اي بود که خونديد . ازتون خواسته بودم بهم ميل بزنيد تا باهاتون بتونم صحبت کنم . انتظارم خيلي زياد بود . اما شايد اين کسي که براتون اين نامه رو نوشته بود، اينقدي صحبتش اهميت داشت که ارزش يه ميل رو داشت. شايد اينقد نگرانش کرده بود که به قول شما حضور رو با ظ بنويسه . چه اهميتي داشت؟ خدا خيلي منو دوسم داره . اينو مطمعنم[مطمئن] . نميگذاره هر گوشي حرفم رو بشنوه . نميگذاره هر جايي حرفم رو بزنم. حتي به امامزادمون هم يک کلمه حرف نزدم . خودش بردم امام رضا ، گفت هرچي ميخواي به امام رضا بگو .جاتون خالي 2 هفته پيش امام رضا بودم . خيلي قرار بود اين مساله با کسايي گفته بشه . اما همشون يجورايي به هم خورد. حتي با آقاي راشد يزدي . رودر رو صحبت کرديم . اما نتونستم يک کلام بهشون در اين مورد بگم. اين مساله که مهم نيست . تموم شد . اما تورو خدا يکم بيشتر توي حرف زدناتون دقت کنيد. خدا ميدونه تا الان دل چند نفرو شکستيد ، چند نفر رو مسخره کرديد . چند نفرو دلخور کرديد . چند نفرو . . . بيخيال . فقط يکم بيشتر مراقب صحبتاتون باشيد . التماس دعا ... براتون آرزوي موفقيت دارم.
شهاب مرادی :سلام/ ضوابط اینجا را رعایت نکردید.

1. من اگر با شرایط و ضوابط خودم زندگی نکنم محکوم به شکست خواهم بود.
2. شما دو هفته پیش رفتید مشهد و ... مرقوم فرمودید که تمام شد! چطور امروز اورژانسی شده بود و دوباره تمام شد؟ چرا رابطه خاص و
و
 به هیچ وجه هدف راضی کردن ویا راضی نگهداشتن "همه" نیست!  والسلام.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1526  |  2 امتياز

هانيه 27
از تهران
امضا شده : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۰۷
سلام عليكم 
من دختري 22 ساله هستم. خواستگاري دارم كه مورد تاييد خانواده ام است. و عقل خودم هم مي گويد كه ايشان خيلي خوبند اما از ته دل خيلي نگرانم. دو دلم. براي همين تلفني استخاره كردم. جواب آن اينگونه آمد: " متوسط و مايل به خوبي است. باطن امر صحيح و خوب است. ولي در مورد نحوه عمل و پرداخت به آن و جورشدن همه شرايط و رسيدن به شرايط مطلوب ترديد است. درصورت تعجيل و نبودن موضع بهتر، عمل كنيد وگرنه صبر نماييد."  
حاج آقا، حال روحي خيلي بدي دارم و اصلا آرامش ندارم. آنقدر فكر مي كنم كه ديگر طاقت ندارم. من چه كار بايد بكنم. لطفا مرا راهنمايي كنيد. خيلي التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/ بارها عرض کرده ام برای ازدواج وانتخاب همسر استخاره نکنید.
چرا دو دل هستید در چند جلسه با هم گفتگو کنید تا ابهام ها مرتفع شوند و با اطمینان تصمیم نهایی را بگیرید و نتیجه را (مثبت یا منفی) محترمانه به اطلاع خواستگار برسانید.

پاسخ های مشابه را در این قسمت جستجو کنید و بخوانید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1606  |  2 امتياز

جواد
از تهران
امضا شده : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۰:۳۱
سلام خسته نباشيد 
ميدونم امروز حسابي گرفتار بوديد ،اجرتون با امام رضا ع. 
اگر هم حال داشتيد هم وقت شعر رو اينجا بنويسيد ؟!! 
کودکي ز مدرسه آمد به خانقاه ... 
ممنون بابت همه چيز 
التماس دعا
شهاب مرادی :سلام/
صاحبـــــدلى به مدرسه آمد زخانقاه
بشكست عهد صحبت اهل طريق را

گفتم:ميان عالم و عابد چه فرق بود
تا اختيار كردى از آن اين طريق را

گفت:آن گليم خويش به در مى برد ز موج
وين جهد مى كند كه بگيرد غريق را
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1498  |  2 امتياز

مریم ص
از teh
امضا شده : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۵
سلام استاد این شعر که برای آقا جواد نوشتید از کیست؟ جالب بود . مرسی
شهاب مرادی :سلام/ از شیخ اجل سعدی در کتاب شریف گلستان؛ باب اخلاق درویشان ذیل یک حکایت ارزشمند بخوانید مفید است.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1470  |  2 امتياز

زينب حداد
از تهران
امضا شده : ۲۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۱۱
با سلام. از پاسختان تشکر مي کنم. خدا نکند بخواهيم جلوتر از ائمه و معصومين قدم برداريم که جز ضلالت و گمراهي چيزي نصيبمان نخواهدشد. خدايا اگر چنين کردم استغفار مي کنم.  
باور کنيد آدم تارک دنيايي نيستم. در جهت بهبود شرايط مادي زندگيم مثل همه تلاش مي کنم. اما هميشه قبل از اينکه بخواهم چيزي را به دست بياورم (مثل پول، ماشين و ...) از خود مي پرسم آيا طاقت اينکه خدا آن را بنابر مصلحتي از تو بگيرد داري؟ يا آيا طاقت اين را داري که آنها را بگذاري و بروي؟ معمولا با بخشيدن چيزهايي که خيلي دوستشان دارم به ديگران اين حس را در خودم تقويت مي کنم. اما مسئله اولاد براي من استثنا است. ميل زيادي به مادر شدن دارم ولي فکر مي کنم که هيچ گاه طاقت اينکه خداوند فرزندم را از من بگيرد يا مرا از او بگيرد، ندارم. اين از ضعف ايمان خودم نشات مي گيرد نه خداي نکرده اينکه فرزند چيز بدي است و جلوي سلوک معنوي را مي گيرد. مرا کمک کنيد که چگونه ايمانم را تقويت کنم و در تمام موارد (نه صرفا مسائل مادي) تسليم مشيت الهي باشم.
شهاب مرادی :سلام/ این مشکل، ضعف ایمان نیست بلکه یک مشکلی است که برای درمان آن شما باید به روانشناس مراجعه کنید.
شما در مورد وسواس فکری اطلاعی دارید؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1566  |  2 امتياز

محسن 32
از تهران
امضا شده : ۲۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۳:۴۲
سلام.متن زير را چند روز پيش از فردي دريافت کردم خيلي ناراحت شدم ولي جواب قاطعي در برابرش ندارم.لطفا راهنمايي کنيد.تا در جوابيه به او چندين نفر را آگاه کنيم.ممنون. ...
شهاب مرادی :سلام/ کاملا غلط و غیر علمی از روی مرض نوشته محور اون نوشتار که شما نقل کردید و من منتشر نمی کنم لغت عربی است برای دانستن هجو بودن آن کافیست چند واژه از فهرست آن را در یک فرهنگ عربی - فارسی مثل لاروس که در اروپا نوشته شده است چک کنید.
این جفنگ کاملا غلط و مغرضانه تنظیم شده نیازی به پاسخ ندارد! زیرا: جواب ابلهان خاموشی...
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1537  |  2 امتياز

مهدي59
از تهران
امضا شده : ۲۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۱۷
با سلام  
راستي آقاي مرادي شما خودتان کتاب داريد و کتابي در حال تاليف ، يا در دست چاپ باشد
شهاب مرادی :سلام/ چاپ شده خیر و تالیف شده و در حال تالیف بله.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1498  |  2 امتياز

ق محمودی
از تبریز
امضا شده : ۲۴ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۲۸
سلام استاد مرادی عزیزم  
سوال: همچنان درس خارج آقا را شرکت می کنید موضوع درس چیست قصاص است؟ از کجا میشود از درس حتی به صورت مکتوب استفاده کرد؟ 
یک دوست طلبه و دعاگو
شهاب مرادی :سلام/ بله الحمدلله شرکت می کنم.
پس از پایان مبحث « تنجیم » ، در این سال تحصیلی موضوع درس خارج ایشان « غشّ » است از کتاب مکاسب (و مبحث قصاص را سالهای قبل بحث فرموده اند.)
سایت آقا khamenei.ir & leader.ir  چند مبحث از سالهای گذشته را به صورت نوشتار ارائه کرده است ولی مباحث اخیر را به روز نمی دانم از کجا باید تهیه کنید لطفا تلفنی از دفتر ؛ قسمت روحانیون و درس سوال کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
یرای یادآوریِ اصل بحث از مکاسب محرمه: « يحرم الغشّ بما يخفى في البيع والشراء، كشوب اللبن بالماء وخلط الطعام الجيّد بالرديء، ومزج الدهن بالشحم أو بالدهن النباتي، ونحو ذلك، من دون إعلام. ولا يفسد المعاملة به وإن حرم فعله، وأوجب الخيار للطرف بعد الاطّلاع . نعم ، لو كان الغشّ بإظهار الشيء على خلاف جنسه ـ كبيع المموّه على أنّه ذهب، أو فضّة، أو نحو ذلك ـ فسد أصل المعاملة »
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1525  |  2 امتياز

امير
از تهران
امضا شده : ۲۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۴۰
سلام حاج اقا مي خواستم از حسن برخورد ديشبتون تشکر کنم
شهاب مرادی :سلام/ برادرم مجدد عرض کنم که مراقب گوش، زبان و قلبت باش!
یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1503  |  2 امتياز

مونا موسوي
از اصفهان
امضا شده : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۰
ايا اينکه ميگن بخت کسي رو بستن درسته؟
شهاب مرادی :سلام/ خیلی شرمنده ؛ چرا به سلام و سرچ عادت نمی کنید؟ لطفا کلیک کنید
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1656  |  2 امتياز

ياسر شريفي
از تهران
امضا شده : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۲۳
سلام به نظر شما از 100درصد مساجد تهران چند درصدشان نماز صبح برگزار مي کنند؟ 
آيا با اين وضعيت آيا بايد ((اميدوار))به ظهور آقامون باشيم؟
شهاب مرادی :سلام/ آمار ندارم ولی می دانم که 100 درصد نیست.
اما آن روی سکه این سوال: آقا یاسر خودت برای نماز صبح می روی مسجد؟
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1552  |  2 امتياز

نرگس87
از تهران
امضا شده : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۰۲:۰۷
من چند ساعت پيش سوالمو پرسيدم خيلي ممنون ميشم اگه الان جوابمو بدين.
شهاب مرادی :سلام/ خواندم و نظرم مثبت نیست ولی اگر خواستگار شما مصمم است و رسما اقدام به خواستگاری کرده است حتما هر دو حضوری جهت تست و مشاوره به یک روان شناس مجرب مراجعه کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1558  |  2 امتياز

جمال ابادي
از مشهد
امضا شده : ۰۱ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۲۳
حاج آقا سلام  
يادداشت جديدتونو خوندم دارم آتيش ميگيرم  
تو رو به هر کي که قبول داريد اين***مديريت زمان***رو برامون شرح و بسطش بده  
 
هر ياداشتتون اين راه کار رو نام ميبريد ولي فقط بايد اسمش رو ببينم!!!
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1575  |  2 امتياز

سيد سلمان حسيني
از teh
امضا شده : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۱۰
سلام 
حاجي من شوخي نکردم،جدي حلاليت طلبيدم(غيبتتو کردم)حالا حلال ميکني؟منتظر جوابتم. 
چاکرم 
ي علي مدد
شهاب مرادی :سلام/ حلال، یاعلی مدد

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1597  |  2 امتياز

ر. سودمند
از تهران
امضا شده : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۳۸
سلام عليکم: حاج اقا مرادي از بيانات ارزشمندتان در مسجدالنبي استفاده کردم. بنده حدودا هم سن شما هستم با مدرک ليسانس و مثلا" آدم مذهبي. البته از زماني که ازدواج کرده ام گرفتاريهاي زندگي از توفيق شرکت در مراسمات مذهبي را کاسته است. 10 سال است که ازدواج کرده ام ( همسرم مدتي است که شاغل شده است) و داراي فرزندي هم هستم ولي در زندگي دچار مشکلاتي هستم که همسرم مرا دائم توصيه مي کند که به مشاور مراجعه نمايم و تقريبا" تمام مشکلات را از من مي داند. يکي از مشکلات من اين است که انسا ن تقريبا گوشه گيري هستم و خجالتي و ديگر اينکه به همه چيز مشکوکم و واقعا نمي دانم که اين شکياتم واقعيست يا دچار اشتباه هستم که البته همسرم همه را اشتباه مي داند از شما مي خواهم که مرا راهنمايي کنيد که چگونه من به حقيقت پي ببرم که آيا اين شکياتم درست است يا نه فقط وسوسه هاي شيطان است که روح و جانم را ازار ميدهد و باعث بروز مشکلات واختلافات مداوم در زندگي گشته است. نکته اي که بايد عرض کنيم اينست که هم خود وهم همسرم مقداري تندخو هستيم البته من بسيار علاقه مندم که اگر امکانش باشد در يک جلسه اي حضوري خدمتتان برسم به اتفاق همسرم تقاضا دارم اگر اين امکان هست در مورد نحوه آن وشرايط ان توضيح بفرماييد. 
خداون به شما عمر با برکت عنايت بفرمايد
شهاب مرادی :سلام/ با پیشنهاد همسرتان در خصوص مراجعه به مشاور موافقم
و سرکار خانم علیزاده را از مشاوران زندگی بهتر
پیشنهاد می کنم شروع کنید ان شاءالله طعم زندگی دلچسب تر خواهد شد.من هم در خدمتم( البته پس از چند جلسه مراجعه به خانم علیزاده)
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1570  |  2 امتياز

mohamad
از بندر عباس
امضا شده : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۱۹
حاج آقا من ديروز در برنامه شما در بندر عباس شركت كردم برنامه جالبي بود ولي به نظر من نبايد افراد متأهل رو اجازه ورود ميدادند و قتي ميان تو مدرسه ميگن كه برنامه هست ما ميايم بعد ميبينيم كه براي +19 ساله بعد هم اون جووني كه در مورد كار سئوال ميكرد سئوال منم بود لطفا جوابو برام ارسال كنيد(اطلاعاتتون در باره كامپيوتر هم كامله ها)
شهاب مرادی :سلام/ سوال ایشون بیشتر در مورد مهاجرین غیر قانونی و اتباع افغانی بود و البته کمی تند،  که پاسخ دادم. 
ترجمه کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست، را خوانده اید؟ (نوشته kim u jung)

 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1548  |  2 امتياز

سپيده
از تهران
امضا شده : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۴۹
1. چرا به پيامبر امي ميگويند؟ 
2. در حاليکه امي يعني کسيکه سواد خواندن و نوشتن ندارد؟ 
3. و در جاي ديگر به انسان مشرک و کتاب الهي نداشته باشد ميگويند؟
شهاب مرادی :سلام/ 1. اهل لغت چند نظر دارند ولی حاصل این است
که ابشان قبل از رسالت آموزگاری نداشتند و هیچگاه چیزی ننوشتند و نخواندند. و قرآن به این موضوع تصریح دارد:
« وما كنت تتلوا من قبله من كتاب ولا تخطه بيمينك اذا لارتاب‏ المبطلون »
سوره عنکبوت آیه 48

(نگار من که مکتب نرفت و خط ننوشت     به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد)

2. بله کسی هم ادعا نکرده که آن بزرگوار قبل از رسالت خوانده یا نوشته باشند.

3. به مشرکین آن روز مکه امی می گفتند نه از جهت شرک آنان، بلکه از لحاظ بی سوادی (و یا شاید به جهت ام القری بودن مکه)
(امیین؛ ...بعث فی الامیین رسولا منهم...)

از استاد شهید مطهری حول همین موضوع رساله ای منتشر شده است، مطالعه بفرمایید .
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1597  |  2 امتياز

1203
از تهران
امضا شده : ۱۲ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۰۳
سلام حاج آقا 
در جلسه امشب(مسجد جابري)شما حق داشتيدعصباني شويدوجلسه رو ترک کنيدولي حاج اقا، خدا يک جمعي رو به خاطر يک نفر مي بخشه اما شما امشب يک جمعي رو به خاطريک نفر تنبيه کرديد.ضمن اينکه من در مورد اينکه فرموديد قبل از ازدواج خودخواه باشيدوبعد از ازدواج---راجع به اين خودخواهي توجيه نشدم.
شهاب مرادی :سلام/ قرار شد 30 دقیقه صحبت کنم، پس از یک ساعت و نیم صحبت و پرسش و پاسخ و با اینکه دیرم شده بود و بی نظمی و رفتار آن بزرگوار، (عصبانی هم نشدم فقط رفتم)
از رفتنم هم قصدم آموزش بود نه چیز دیگر! چون ابتدای جلسه قوانین و مقررات کلاسم را کامل شرح دادم.

دَم در هم که با همه خداحافظی کردم و توضیح دادم. زیر باران با چند نفر دیگر هم صحبت کردم.
خود پسندی و خودخواهی همین نیست که 3 برابر وقت گذاشتن کاملا رایگان دیگری را اصلا نبینید؟! آفرین.
لينك
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1594  |  2 امتياز

وحيد1221
از تهران- نارمک
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۴۶
سلام 
‏" جانا سخن از زبان ما مي گويي" /// چه سخني ؟ 
عرض ميکنم.گله ‏ 
گله از هيچ کس(اونم اين کس) نبايد کرد ///‏ 
البته گله نکردن 1001 خاصيت داره .بقول شاعر : از خود گله کن اگر خماري داري///تا خشت به ‏آسيا بري خاک آري .ما که به توصيه حاج آقا گوش کرديم و برد بسيار نموديم.اين ما و اين شما.‏ 
در ذيل توجه دوستان را جلب ميکنم به چند جمله تا روشن(بخوانيدروو شن) شويم چقدر ‏ناخواسته احياناً حاج آقا را کلافه کرديم.‏ 
‏*-يعني روزم 50 ساعته است!!!؟ ولي نه روزهاي من هم مثل بقيه 24 ساعت است حتي يک ‏دقيقه هم بيشتر نيست.‏ 
‏* از شما غير از اين پيامي نرسيده.چرا براي شما "گله نکردن" سخته ؟ 
‏*خسته نباشيد با گله کردن هم وقت و هم حال مرا گرفتيد . خدا قبول کنه!‏ 
‏*با اين گله هاي مکرر و تحليل هاي غير منطقي، مگر آدمي خسته مي شود؟!!! (اصلا)‏ 
‏* چرا به سلام و سرچ عادت نمي کنيد؟ 
‏*خدايا شکر. الان ساعت3 بامداد است و تو ميداني که 21 ساعته که بيدارم و 3ساعت و نيم ‏بيشتر وقت براي خواب و نماز ندارم. و فردا تهران، قم و شب دانشگاه کاشان و باز گله بندگان ‏خوبت و ... الحمدلله رب العالمين 
‏*لطفا تحليل ديگري در مورد علت عدم پاسخ من به پيام ها بنويسيد.راهنماي :‏ 
‏1.معمولا هر روز بيش از 3000 نفر از سايت بازديد مي کنند و اکثر افراد صفحات مختلفي از ‏سايت را ملاحظه مي فرمايند.و برخي پيام ارسال مي کنند.‏ 
‏2. من در برخي ايام دسترسي به اينترنت ندارم: مثل همين 5 روز مسافرت کرمان (که روزي ‏بيش از 12 ساعت در جلسات و حاشيه جلسات، سخنراني و پرسش و پاسخ فردي و عمومي ‏داشتم و بيش از 1000 نامه و يادداشت کوتاه و بلند خواندم و 1300 پرسش نامه ي نخوانده ‏آوردم تهران؛ علي رغم وجود امکانات يک دقيقه هم کانکت نشدم.)‏ 
‏3.در روزهاي عادي بيش از 3 ساعت نميرسم و وقت ندارم.‏ 
‏4. يک نفر هم همکار يا کمک در امر سايت ندارم.‏ 
‏5. ساعت نزديک به 5 بامداد است.‏ 
 
‏ واين هم من:‏ 
‏1- امروز قدر 3000 نفر از سايت شما بازديد کردم‏ 
‏2-خب ما هم در برخي روزها به اينترنت دسترسي نداريم و الا باز هم گله مي کرديم.‏ 
‏3-ساعت 2:48 دقيقه بامداد بود که وارد شدم و الان ساعت نزديک 5 بامداد ووو تا بحال نزديک ‏‏150 پيام خواندم و پر از گله و شکايت خسته شدم اِ چقدر گله(صداي سوت از سر م بلند ‏ميشود )ميشنويد که (((ســــــــــــ ت))) خدا به شما صبر عنايت کند و به ما هم توفيق ناله نکردن.‏ 
اللّهم پروردگارا ارزُقنا "نناليدن" و وفقنا به توفيق "هيچ کس گله ازما نديدن". ‏ 
و در نهايت اين نکته که:‏ 
‏** وحشي از عشق خبرداشت که باصدغم يار/// مُرد و حرفي گله آميز از او نشنيديم** 
جدا خدا توفيق و صبرتان عنايت کند .ياعلي
شهاب مرادی :سلام/ موعظه ای دو سویه بود و معلومه که من هم کم طاقت شدم... با مرور حرفهای تلخم در یک پیام، جداً شرمنده شدم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1606  |  2 امتياز

مجتبي صدرالديني
از دانشگاه علم و فرهنگ
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۶:۴۴
حاج آقا سلام 
قول داده بوديد دو مرتبه به دانشگاه ما تشريف بياوريد. 
به اون خدايي كه شما و بنده بهش اعتقاد داريم؛ درخواست حضور جنابعالي در دانشگاه بسيار است. 
اجازه مي فرماييد براي هماهنگي هاي بيشتر جهت حضور جنابعالي در اين دانشگاه با دفترتان تماس بگيريم
شهاب مرادی :سلام/ در خدمتم جلسه با نشاطی بود و لطفا با دفتر مرکزی نهاد هماهنگ بفرمایید چون دانشگاه بسیار و وقت اندک.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1595  |  2 امتياز

زهره
از tehran
امضا شده : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۵۹
سلام 
وبسايت جالبي دارين 
هميشه دوست داشتم کلي از سوالامو از يه روحاني بپرسم اما کسي نبود 
يه سوال: 
اگه کسي يه کار ثواب رو با انگيزه اي که يه آدم ديگه بهش مي ده انجام بده اون عمل پيش خدا قبول مي شه ؟؟؟!!!(مثلا اينکه هر روز قرآن بخونه چون با کس ديگه اي دارن مشترک اين کار و مي کنن...البته براي نزديک شدن به خدا و گرفتن آرامش) 
ممنون خسته نباشيد
شهاب مرادی :سلام/ چنین کاری خوب است و بهتر است ترک نشود ثواب هم دارد
البته با ادامه این نوع عبادات یا خیرات، نم نم و گام به گام، اخلاص را تقویت کنید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1593  |  2 امتياز

حسيب
از تهران
امضا شده : ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۹
سلام اقاي مرادي گرامي 
يكشنبه -فردا-براي چه مراسمي سخنراني داريد؟
شهاب مرادی :سلام/ شب عرفه و شب شهادت جناب مسلم بن عقیل علیه السلام.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1561  |  2 امتياز

طيبه اصغري
از شهر دور افتاده
امضا شده : ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۲۹
سلامي به بزرگي آسمان و زمين خدمت آقاي مرادي 
مسئله اي برايم پيش آمده خواستم با شما مشورت کنم 
چند روز ديگر ((روز عرفه))است،با توجه به اينکه در شهرمان فقط رو خواني دعا را مي کنند  
اشکالي دارد در خانه با تمرکز و توجه بيشتري بخوانم؟
شهاب مرادی :سلام/ هرجا توجه و حال بهتری داشته باشید بهتر است، از شما و همه دوستان التماس دعا دارم.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1600  |  2 امتياز

علي سنجري
از چالوس
امضا شده : ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۳
سلام برادر عزيز 
انگار روزاي قشنگ و انسان ساز داره مياد 
حاجي منو امشب فراموش نكنيا  
به دلم برات شده در جلسه امشبتان حاجتا برآورده ميشود
شهاب مرادی :سلام/ یاعلی
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1530  |  2 امتياز

ghader
از تهران
امضا شده : ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۵
سلام ياد پارسال افتادم كه درصبح روز عرفه شبكه ٢بوديد  
واقعا يكسال گذشت؟ 
سوال ديگر:آيا روز عرفه(بعداز ظهرش)بعد از دعاميتوان سر كار رفت؟
شهاب مرادی :سلام/ اشکال شرعی که ندارد! ولی دعای در روز عرفه(دعای امام حسین یا دعای امام سجادعلیهما السلام) بسیار سفارش شده و مومنین معمولا به گونه ای برنامه ریزی می کنند تا به بهترین وجه از این روز بزرگ استفاده کنند.
حتی بزرگان می فرمودند اگر روزه ،به علت ضعف احتمالی مانع خواندن دعا و حال و نشاط آن می شود ؛با تمام فضیلتش روزه نگیرید.
 | لينك | ارسال به دوست | تعداد بازديد:1584  |  2 امتياز

بالا