ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها

ثبت نام دوره تازه کلاس مجردها

سلام با توجه به ظرفیت ثبت‌نام بسیار محدود دوره جدید یعنی دوره دوازدهم، چون تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضا دوره یازدهم هم به دوره بعد منتقل می شوند؛ برای این دوره جدید، افراد جدید صرفا از طریق لیست انتظار ثبت نام می شوند وبه تدریج مصاحبه و پذیرش می‌شوند و این روند ادامه دارد. تمامی این مراحل و کل کلاس مجردها رایگان بوده و هست....برای اطلاع بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.
ادامه مطلب
۲۳۶۵۶
بازدید
جمعه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
به هرحال امروزه یکی از بزرگترین مصائب سبک زندگی ما ایرانی ها تفاخر است. می دانید که یک دست صدا ندارد پس اگر شما مخاطبین گرامی که اهل دانش و خرد هستید و دلسوز این فرهنگ، اصل تفاخر را پیوسته و مکرر و آشکارا تقبیح نکنید، این بازی های احمقانه با این همه اسراف و تبذیر، آسیب های جبران ناپذیری به فرهنگ و اقتصاد و سلامت اجتماعی جامعه ما می زند.

«إعلموا أنّما الحیاتُ الدنیا لَعبٌ و لهوٌ و زینةٌ و تفاخرٌ بینکم!» (حدید۲۰)

در حوزه مسائل مالی در سبک زندگی یا همان عقل معاش، حضرت امیر سلام الله علیه، دو عامل مهم را موجب هلاک آدمی بیان فرموده اند : یک) خَوفُ الفَقر، دو) طَلَبُ الفَخر

عامل اول؛ این ترس از بی پولی و فقیر شدن است که موجب خسیسی میشود. چنین آدم مبتلایی، انفاق نمی کند، هدیه نمی دهد، برای اهل و عیال خرج نمی کند و تمایلش به انداختن و سپردن مال به حساب های با سود بیشتر و غیره بیشتر می شود تا لذت بردن از اصل زندگی؛ واقعا زندگی بدون سخاوت، بدون اعتماد به خدای رزّاق و مهربان یعنی زندگی ای دور از سخاوت و آرامش؛ یعنی ابتلای به بخل و حرص و طمع و ترس و ترس و ترس.

هرچند حساب فقیر از این ماجرا جداست و در نگاه حاکمیتی اسلام این وظیفه حکومت است که با فقر و بی عدالتی مقابله کند اما مهم این است که انسان پول دار خسیس وضعش بهتر از انسان بی پول نیست. البته اگر بی پولی سخاوتمند باشد بی شک رزق و روزی او افزون می شود و نمونه های بسیاری را دیده ایم.

اما عامل دوم که فخرجویی و افتخارطلبی است، نیز مهلک آرامش و رفاه است.

هرچند به ظاهر، شخص از رفاه برخوردار است اما واقعیت این است که رفاه با تجمل فرق می کند! تجمل؛ رفاهِ ظاهری، الکی و تقلبی است. رفاه نیست! سادگی و آسانی نیست! معذب بودن است به عذاب چشم و هم چشمی و مراعات کردن های نابجا و اطاعت از قوانین "فخر فروشی".

در مراحل مختلفِ پز دادن و تفاخر، از فخرخواهی تا فخر فروشی دقیقا این همان "اصل زندگی" است که زیر پایِ "نظر مردم" و "مُد" و "مسابقه ها و رقابت های نابخردانه" لگدکوب و پامال می شود.

چه مصیبتی از این بدتر که آدمی، آزاد نباشد و برای دیگران زندگی کند؟! آن هم دیگرانی که عقل سالمی ندارند و اگر دارند از آن بی بهره اند؛ لهم قلوب لا یفقهون بها. دیگرانی که همین نقص عظیم برایشان بس که "عقل شان به چشم شان است!"

همان دیگرانی که فقط مترصد عیبجویی و بدگویی از آدم هستند؛ آدم نادان فرمان و کنترل رفتارش را به دست پسند و سلیقه آنها می دهد!

به راستی که مولایمان چه نیکو فرمودند: هیچ حماقتی بزرگتر از تفاخر نیست! (لا حمقَ أعظمُ من الفخر)

به هرحال امروزه یکی از بزرگترین مصائب سبک زندگی ما ایرانی ها تفاخر است. می دانید که یک دست صدا ندارد پس  اگر شما مخاطبین گرامی که اهل دانش و خرد هستید و دلسوز این فرهنگ، اصل تفاخر را پیوسته و مکرر و آشکارا تقبیح نکنید، این بازی های احمقانه با این همه اسراف و تبذیر، آسیب های جبران ناپذیری به فرهنگ و اقتصاد و سلامت اجتماعی جامعه ما می زند.

 

 

پ ن:

ان شاءالله، هفته آینده نیز موضوع گفتگوی ما در برنامه آیینه خانه تفاخر است.

روز سه شنبه از صبح تا شروع برنامه به 30000213 نظر مبارکتان را پیامک کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۱
سارا67
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۵:۱۷
108
0
حرف های خوبی زدید
این روز ها افتخار به دوسته خوب داشتن یا خانواده یا دین نیست به مدله ماشین ومارکه کفشه
متاسفانه خود مردم باعث این فرهنگ شدن
آدم هایی هستند که ملاکشون از خوب بودن یک شخص مدله ماشین یا مارک های لباسیه که طرف میپوشه همین ها باعث میشن بقیه هم به این سو برن چون اگه نرن تو جامعه ای که اکثرا اینطور فکر میکنن سرشکسته و کم طرفدار میشن
ابتدا باید یادبگیریم که از این افراد طرفداری نکنیم
samane_ssh
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۵:۳۴
0
0
سلام
بسیار ممنون از تذکرات به جای شما

حقیقتا که موضوع تفاخر یکی از مشکلات اصلی جامعه است
saman7.jvd
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۶:۴۰
0
0
سلام
عنوان جالبی داره این نوشته و به این اشاره داره که هم خساست و هم تفاخر از بازی های بچه گانه و اونم نه یه بازی شاد و موجب رشد که از نوع احمقانه آن است!!!!
به هر حال به نظر من یک انسان بالغ و رشد یافته در مکتبی الهی خواه مکتب اسلامی،مکتب ایرانی و چه مکتب تلفیقی ایرانی-اسلامی، هیچ وقت وارد بازی احمقانه نمیشود!!!!
ممنون بابت تذکرتان استاد.
شاگرد کلاس مجردا
ریحانه فرحزاد
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۸:۰۷
9
0
سلام استاد

واقعا زیبا بیان کردید,اینکه کسی که فخرفروشی میکند در عذابه نه رفاه!
ممنون ازتون بابت همه چیزایی که بهمون یاد دادید
در پناه حق باشید انشاءالله
۲۳ ساله,دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی آلی,11 بهمن 92
alikhezeli
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۸:۲۶
117
0
سلام.
جالب است که آدم های نه چندان دارا هم دنبال تفاخر هستند. برای ظواهر خانه، مخارج عروسی و ... خیلی خرج می کنند، مدام از گرانی و زیاد بودن مخارج گلگی می کنند و مجردها را از مخارج زندگی بعد از ازدواج می ترسانند.
التماس دعا، 26 ساله، دانشجوی دکتری، تهران، عضو کلاس مجردها
علی چاووشی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۹:۲۴
45
0
سلام استادخوبیدخیلی ممنون بابت این یادداشت آموزنده.لطف کردید.
یادحدیثی افتادم به این مضمون که "رزقتان را باصدقه به بارش درآورید:که شما در توضیح آن فرمودید:در عالم بالا(برخلاف عالم ماده)تقسیم و تفریق,کار ضرب را انجام میدهد.پس سخاوتمند باشیم.
همچنین امیرالمومنین فرموده اند:(نقل به مضمون)"آدمی را چه به فخرفروشی که اولش نجاست(نطفه) وآخرش نجاست(لاشه ای بدبو) و حامل نجاست است!
انشاالله خدا به هممون توفیق عمل به دستورات دینمونو عنایت کنه.
بازم متشکرم :) التماس دعا.یاعلی(ع)مدد
a30.k
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۹:۲۵
135
0
سلام
اگر هرکس سکان زندگیش را خودش به دست بگیرد واجازه ندهد که امواج متلاطم زندگی او را به این سو و آن سو ببرد ،دچار تفاخر نمیشود.
طبق فرمایشات شما،همیشه در جامعه وعلل خصوص در فامیل انسان های حقیر و بی شخصیت کانون توجه هستند و متاسفانه حرف آن ها به کرسی می نشیند.
چشم وهم چشمی واسراف و تبذیر انسان را به خاک ذلت میکشاند و این ها
هستند که انسان را وادار به تفاخر میکند
navid22
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۹:۴۰
153
0
سلام استاد.
به نیابت از مادرم :
متأسفانه این بحث تفاخر در بین قشر مذهبی هم رواج بسیاری پیدا کرده و به جلسات طیبۀ حضرات آل الله نیز وارد شده.
در مجالس زنانه، روضۀ أبا عبدالله الحسین بیشتر شبیه به یک عروسی است و افراد بعضاً به آرایشگاه می روند و هر چه زیورآلات نیز دارند به خودشان آویزان می کنند. وقتی هم که اعتراض می کنیم کسی از ما حمایت نمی کند و خود گوینده (که خانم است) هم که از همه شیک تر و پر زرق و برق تر است، این گونه امور را توجیه می کند.

60 ساله، خانه دار، 11 بهمن 92
astrounat27
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۹:۵۲
189
0
سلام استاد
ممنون بابت تذکر های همیشه به موقع شما.
اگر بشود در برنامه ی آیینه خانه یک کمی بیشتر راجع به مصداق های تفاخر صحبت کنید خیلی عالی میشه.البته ما هم حتما نظراتمون را به برنامه پیامک می کنیم.مثل مواردی که در برنامه ی پایش فرمودید ، خیلی کاربردی و مفید بود.
ممنون.
التماس دعا
یاعلی.
22 ساله/مهندسی هوافضا/شاگرد کلاس مجردها
مائده.س
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۰:۰۷
18
0
سلام بزرگوار
مثل هميشه عالي فرمودين.ما انسانها بجاي پيشي گرفتن تو رفتار و اخلاق عادت کرديم تو تجملات زندگي و نوع پوشش و برگزاري مراسماتمون از هم پيشي بگيريم.
اي کاش همه مي تونستن از اين فرمايشات شما استفاده کنن.
البته استفاده اي همراه باعمل.
خدا قوت بزرگوار.ممنون از تذکرات خوبتون.
ياحق
مصطفی مولوی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۲
162
0
تفاخر از ریشه «ف.خ.ر» به معنای فخر فروختن، خود بزرگ بینی، به خویش بالیدن، خود ستایی کردن به صفات، مباهات کردن به مکارم و مناقبی چون اصل و نسب و غیر آن ادعای عظمت و بزرگی و شرافت در امور ذاتی یا خارج از ذات است. برخی تفاخر را مخصوص مباهات به امور بیرون از ذات انسان از قبیل مال، جاه و اولاد دانسته‌اند. تَفاخَرَ القومُ یعنی جمعیت بر یکدیگر فخرفروختند. فخور، کسی است که مناقب و خوبیهای خود را برای خود نمایی برمی‌شمرد. تفاخر به امور مادی نظیر مال، جاه، حسب و نسب، زیبایی از سنتهای رایج در میان عرب جاهلی‌بود. آنها هر‌ساله در بازار عکاظ گرد‌می‌آمدند و با‌یکدیگر مفاخره می‌کردند.

یاد یاد داشت زیبای الو هندجگر خوار افتادم...
مصطفی مولوی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۴
117
9
جنگ فخرفروشی در میدان زندگی ایرانیان
سبک زندگی در تعریف ایرانی اش یعنی روش زندگی مومنانه. در این روزگار که نگاه و عمل جاهلانه در برخی از روشهای زندگی نمود دارد متاسفانه برخی از رفتارهای فردی و اجتماعی ما از روی جاهلیت است و شبیه به رفتارهای اهالی سرزمینهای گذشته مانند قبیله قریش قبل از اسلام .
در آن روزگار مردم به دارایی هایشان تفاخر می کردند، حالا نیز جنگ فخر فروشی وجود دارد. این یعنی زندگی جاهلانه. اینکه عروسی ما باشکوه تر باشد یا هدایایی که می دهیم بزرگتر باشد یا مباهات به دارایی هایمان همه نشان از جاهلیت ما دارد.
شاید فکر کنید این کار را باید یک وزیر، سازمان، استاد دانشگاه و ... باید ساماندهی کند اما اینگونه نیست. سلیقه و سبک زندگی را حتی فروشنده یک مغازه که به شما لباس می-فروشد تنظیم می کند.
روش زندگی ما ایرادهایی دارد که باید همین ایرادهای کوچک را برطرف کنیم. نگاه باید برود روی ریز رفتارها عادتهای کوچک نه سبک زندگی.

قسمتی از : «ایرانیان در رقابت فخر فروشی»
zeinab.h
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۳:۳۰
9
0
سلام
یک نکته که در این زمینه به نظرم میرسد این است که گاهی در این مورد کسانی که چندان هم اهل تفاخر نیستند متاسفانه به افزایش آن دامن می زنند.
مثلا با دیدن یک تجمل اضافی در خانه همسایه یا فامیلی به عوض سکوت یا تقبیح (بنا به شرایط)، شروع به تعریف از آن می کنند.
مثلا فردی را در نظر بگیرید که چندان هم مایل به خرج اضافی نیست اما وقتی یک بار این کار را کرد و با آن فخر فروخت و مورد استقبال هم قرار گرفت، بیشتر در این اخلاق و رفتار تشویق می شود.
[b]بی تفاوتی[/b] در هنگام مواجهه با فخر فروشی دیگران در بسیاری موارد پاسخ قابل قبولی به ما می دهد.

22 ساله، دانشجوی مدیریت، تهران
دانشجوی کلاس مجردها
maryam-k
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۲
27
0
سلام
تو کلاس مجردها از شما یاد گرفتیم برای صدقه دادن خسیس نباشیم و تا اونجایی که میتونیم مبالغ بالا صدقه بدیم،من بارها امتحان کردم که وقتی پول زیادی برای صدقه میدم به سرعت بیشتر از اون مبلغی که صدقه میدم پول به دستم برمیگردد.
در مورد فخر فروشی،متاسفانه به یک مسابقه تبدیل شده است که هرکسی مثلا با مد لباس بپوشد یا عروسی آنچنانی بگیرد و یا ماشین مدل بالا سوار شود و .. باکلاس تر هستند.به نظر من این افراد فقط دنبال این هستند که دیده شوند، به هر قیمتی که شده است.
انسيه حورا
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۴
18
0
سلام استاد ..
متاسفانه مشكلات زيادي رو دامنگير ما جوونترها بخصوص كرده..
در برنامه آيينه خانه منتظر راهكارهاي خوبتون براي كاهش اين موضوع هستيم
انسيه - 12-11-1392 - كارشناس معماري - تهران
کاکتوس
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۷
162
9
سلام حاج آقا

اول یک عذرخواهی: من چون گوشی هوشمند ندارم و از اون طریق به اینستاگرام دسترسی ندارم، از طریق لینک سایتتون عکس‌ها رو می بینم و می تونم برخی کامنت ها رو بخونم و به همین دلیل اینجا براتون پیام میذارم:

از عکسی که در رابطه با دیدار با آقای عابدزاده در اینستاگرام گذاشتید و از کامنت ها چنین برمیاد که بعدش از سوی افراطیون خود حق پندار! مورد حملات بسیاری واقع شدید، هرچند مطمئن هستم این جور رفتارها در روحیه محکم شما اثر منفی نخواهد گذاشت اما بدونید در مقابل اون قبیل برخوردها هستند کسان بسیاری مثل من که همیشه و در همه نمازها به ویژه نماز صبح و توصیه ای که برای خوندن دعای "اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید" داشتید، براتون دعای خیر می کنیم و آرزو می کنیم خداوند شما و خانواده محترمتون رو در حصن حصین خودش حفظ بفرماید

ارادتمند
alikhezeli
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۰۹:۵۴
27
0
سلام.
به کاربر با نام "زینب": اگر یک بار با گوشی یکی از دوستان در اینستاگرام ثبت نام کنید، از آن به بعد می توانید با نرم افزارهایی مثل pixta از طریق کامپیوتر پست ها را پیگیری کنید.
التماس دعا
صالح عسگری
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۰
91
9
سلام


الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ ۖ وَاللَّهُ يَعِدُكُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَفَضْلًا ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (سورة البقره ۲۶۸)


فکر می کنم بسیاری از آداب رسوم ما بر این پایه بنا شده است . حالا بعضی ها یش در نظر ما جلوه گر شده اند. مانند بحث ازدواج. و بعضی هایش هم هنوز مورد توجه قرار نگرفته اند. ولی ذاتشان یکی است .
سرینا
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۶
72
0
سلام
1- فکر می کنم تفاخر کنندگان ،اغلب چیز دیگری برای ارائه و یا سرگرم شدن ندارند!معمولا"خانمهای بیکار که هیچ کار و مهارت و ...ندارند سرشان را با تفاخر گرم می کنند و بقیه افراد هم از کمبود اعتماد بنفس است که دنبال اینها می روند.
خانمی که در حال یادگیری مهارت باشدو یا مطالعه و یادگیری درسی و....را دنبال کند،کمتر به این چیزها دچار می شود.
البته آقایون هم در اینکار کم نمی آورند!!!
2- اگر ممکن است راجع به شان مالی و اجتماعی هم صحبت کنید و محدوده آنرا بیان کنید.
سهیبه
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۰
0
0
سلام
مطلبی که فرمودید درسته اما به شخصه عمل به این دو مسئله در هر دو مورد یک مقداری ایمان قویتری میخواهد .
البته من در مورد خودم عرض کردم، الان دقیقا چند روزی هست که خبری از نزدیکانم شنیدم که میلیونها ................تومان رو صرف خریدن حلقه و ............ کرده و همزمان فردی رو میشناسم که قدرت خرید یک داروی چند صد تومانی رو برای درمان بیماری سرطانش نداشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ذهنم خیلی درگیر شده که این چرا و آن چرا !؟
بیشتر برای اینکه آدم های مذهبی هم هستند شاید هم به قول آیت اله جوادی آملی اسلام ما اسلام آدامسی است هر زمان که برای مان مزه دارد از آن استفاده میکنیم.
اگر لازم دانستید انتهای پیام بنده رو که نوشتم مذهبی هستند قرار ندهید چون فکر میکنم این وسایل های ارتباط جمعی ما به اندازه کافی چهره ی مذهبی هارو سیاه کرده و انگار همه آنها دارن ریا میکنند نوشتم که شما بدانید.
ممنون
26 ساله /کارمند/لیسانس/تهران
میثاقه
۱۳۹۲-۱۱-۱۳ ۰۷:۳۷
54
126
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام استاد --- خدا قوت
این قضیه خیلی به زندگی من آرامش داده البته این اعتقاد در مورد خودم هنوز به عنوان یه اعتقاد قلبی تکمیل نشده.که انشاالله میشه!
جالبه چند وقت پیش یه مهمان بزرگوار داشتیم منزل ما ساده بود فقط شاید مبلمان منزل کمی گرون باشه که بشه بهش [b]تفاخر احمقانه[/b] کرد برای اولین بار این مبلمان مایه خجالتم شده بود !!!
به نظرم این شروع خوب بود.
البته متوجه هستم مقصود شما این هم نیست که اصلا این وسایل نباشه بلکه مقصود شما اینه که تفاخر به اینها احمقانه و حقیرانه است.
23 ساله/کارشناسی صنایع/تهران
srfarzaneh
۱۳۹۲-۱۱-۱۳ ۱۹:۴۷
234
0
سلام اون پاراگراف اخر اشتباه نشده؟ یعنی فعل نکنید نباید کنید باشه؟
hossein7168
۱۳۹۲-۱۱-۱۴ ۰۶:۲۲
189
0
با عرض سلام و ادب
اگر کسی خودش به این مسئله مبتلا باشه و یا نزدیکانش (پدر و مادر خودش یا همسرش) درگیر این مسئله باشند و از ما هم انتظار داشته باشند، مثلا اگه ساده زیست بخواهی باشی به عقب مانده بودن و تحجر محکوم بشی، چیکار باید کرد؟
یادداشت شما زیبا بود و به دل هر کسی که مشکل با اصول نداشته باشه میشینه ولی به نظرم بهتر بود که راهکار هم ارائه می دادید. (البته می دونم که واقعا سرتون شلوغ و مراجعاتتون غیر قابل تصور)
متشکر از مرام کریمانه حضرتعالی
یا علی
ZahraJafari
۱۳۹۲-۱۱-۱۴ ۱۵:۵۲
0
0
سلام حاج آقا مرادی
زحماتتون برای شناسوندن سبک زندگی اسلامی قبول
از دیدن یادداشت جدید روی سایت خیلی خوشحال شدم،ممنون که با این همه مشغله کاری هنوز هم برای مخاطبان سایت وقت می گذارید.[b]مثل همیشه[/b] ، نوشته تون خیلی دلنشینه و موضوعات مهم و خوبی رو یادآوری می کنه.
امیدوارم که با مطرح کردن این مسائل توی تلویزیون و برنامه آیینه خانه، مخاطب های بیشتری از این فرمایشات استفاده کنند.
آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون
التماس دعا
27ساله|14بهمن92|رزیدنت پزشکی

[b]پ.ن:[/b] من نظرات و پیشنهاداتم رو به برنامه آینه خانه پیامک کردم، از سایر دوستان هم می خوام که [b]حتما[/b] این کار رو بکنند، حاج آقا مرادی توی یکی از منبرهاشون، پیامک های ارسالی به خیلی از برنامه های مذهبی رو با سایر برنامه ها مقایسه کردند و فرمودند که :"[b]پیامک نزدن مذهبی ها به برنامه های دینی، یکی از مصادیق [i]منفعل بودن متدین ها[/i]ست[/b]"
zahrahma
۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۱۸:۲۷
2728
153
ذکر خیرتون همیشه هست اینکه تنها شروع کردید به ضد تفاخر حرکت کردن و الان خیلی ها رو تحت تاثیر حرکتتون قرار دادید. به شخصه شاید همیشه بک گراند ذهنیم نسبت به برخی مراسم ها و رفتارها مثبت نبوده اما کمتر به این فکر می کردم که می شه که اونها حذف بشن .
امیدوارم خدا در این راهی که میرید کمک حالتون باشه استاد.
aram
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۲۰:۰۰
2133
198
سلام استاد.

1- در مورد بخشش و برکت ناشی از اون:
تا مدتی پیش من واقعاً دل ِ خرج از پس‌انداز رو نداشتم؛ اما با اون 2جمله‌ی طلایی شما در آئینه خانه و کلاس مجردها (گاهی تفریق کار ضرب رو میکنه؛ و با صدقه دادن روزی رو به بارش بگیرید) به چشمم دیدم که راحت خرج کردن (البته با حساب و کتاب) و سخاوتمندانه صدقه دادن، چه‌طور برکت داشته‌ها رو بیشتر می‌کنه ---الحمدلله.


ادامه دارد؛
aram
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۲۰:۰۱
1080
1548
سلام؛
ادامه:

2- راستش من تا مدتی پیش، به خاطر اینکه تعداد کمی از دوروبری‌ها و آشنایان، علیرغم اینکه محترم و مومن هستند، اما دربند مال و مدل و مد و --- بودند و هستن، خیلی اذیت می‌شدم.

از مدتی پیش به جای خودخوری در برابر دخالت‌ها و تزهای عجیبشون، جواب‌های خیلی کوتاه همراه با خونسردی بهشون می‌دم. مثلاً اینکه "سلیقه‌ی هر کسی محترمه اما من این روش رو نمی‌پسندم". یک کمی دلخور میشن. اما عقب‌نشینی نسبی‌شون از تبلیغ و تحمیل عقیده‌شون رو حس می‌کنم جدیداً.


در کل من فکر می‌کنم، هر فردی از هر طبقه‌ای، اگر اصیل باشه و عزت نفس داشته باشه، برای خوشامد و تایید و تحسین دیگران زندگی نمی‌کنه. به حرف آبرو و دل خودش زندگی می‌کنه.


التماس دعا|16بهمن92|غرب تهران
گنگ
۱۳۹۲-۱۱-۱۷ ۱۹:۱۰
288
0
سلام استاد
بسیار مطلب به جا و تامل برانگیزی بود .
مطلبتون رو تو وایبر و فیس بوک و تقریبا برای همه دوستانم منتشر کردم !
انشاءالله که این مسائل به زودی حل بشه .
التماس دعا
دانشجوی دندان پزشکی . تهران . ۲۳ ساله
هدا69
۱۳۹۲-۱۱-۱۸ ۱۶:۳۹
1980
0
بسم الله الرحمن الرحیم

حاج آقا خییــــــــــــــلی دلگرفته ام.
دعا بفرمایید
احساس استیصال می کنم

دعا کنید
خدا حفظتون کنه
فاضله
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۲۳:۰۸
342
0
سلام.خسته نباشید
با کاربر گرامی آقای خزلی کاملاًموافقم.انسان هایی که از فقر همش ناله سر میدن،آنچنان جهازی به دخترشون میدن که آدم کلی تعجب می کنه.چرا باید در خونه ها وسایل تجملی غیر ضروری باشه برای چشم و هم چشمی که کس دیگه یا خودمون مجبور بشیم تا کی قسطشو بدیم؟
امیدوارم اول خودم و بعد این آدم ها درک کنن که این دنیا واقعاً 2 روزه و همه به خاک باز می گردیم و هیچ کدام از این مادیات به درد ما نمی خوره.
التماس دعا
951620چش
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۰:۱۶
199
9
باسلام وباعرض تبریک سال جدید .این عید به نور فاطمیه زیباست.روزی تمام سال مابازهراست.بابردن نام فاطمه فهمیدم سالی که نکوست از بهارش پیداست.درپناه مهدی فاطمه سالی پربرکت برای جنابعالی وخانواده محترمتان آرزومندم.....
a.tahmasebi62
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۲۰:۴۵
145
0
سلام
حرفاتون کاملا درسته،خدا حفظتون کنه.
سالی پر برکت رو براتون آرزو می کنم.
التماس دعا
fatemeh kh
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۰۰
1
0
خیلی خیلی ممنون
نوشته هاتون بسیار تاثیر گذارند
خدا حفظتون کنه و توفیقتون رو بیشتر
نگار. ب
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۲:۰۷
151
0
سلام،
در جواب "سرینا" و این عقیده به طور کلی که افراد تفاخر کننده، خاله زنک ها هستند: این رفتار خاله زنکی هست، اما فقط مختص مثلا خانم های بیکار به قول ایشون نیست. آدم تحصیل کرده هم دیدیم هممون که اتفاقا به همون رشته و محل تحصیلش تفاخر می کنه. فقط مسئله مبلمان و بوفه و مدل ماشین و ... نیست.
24 ساله، دانشجوی ادبیات انگلیسی، ارشد، تهران.
بهبهانی
۱۳۹۳-۰۵-۱۶ ۱۵:۳۷
1
0
با عرض سلام
به نظرمن ما نباید از فرهنگ تفاخر پیروی کنیم این فقط مشکلات زندگی را بیشتر
میکند فاصله غنی و فقیر در جامعه بیشترمی شود ودر چنین جامعه ای زندگی
سخت تر است طبق فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه السلام:اى مردم از اختلاف و پراكندگى به درآييد و تاج تفاخر و برترى جويى را از سر بنهيد.
هادی
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۱۷:۴۲
1
0
همینطور هست که میگویید با تشکر از شما
مجید313
۱۳۹۵-۰۷-۱۲ ۱۲:۰۳
1
0
سلام:
مطلب عالی بود .
اما نمی دونم چرا توی خیابون هنگام رانندگی نمی توانم درست رانندگی کنم من رو یا براست می رانند یا به چپ و اگر مخالفت و یا تقبیح کنم درگیری با مردمی و کسانی است که دوستشان دارم و این برایم بسیار دردناک است . اما سغی در تحملش دارم اما بسیار سخت است .
sanat
۱۳۹۸-۱۱-۳۰ ۰۶:۵۴
0
0
سلام حاج آقا
خدا به عمرتان برکت عنایت کند
مطلب رو خواندم با اینکه بارها و بارها درباره ی موضوع چشم و هم چشمی و تفاخر و از این دست رفتارهای نابخردانه صحبت کرده اید، اما مطالعه ی دوبارهٔ این موضوع برایم آموزه‌های جدیدی داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: