پیام های شما
پرسش و پاسخ
امضا شده : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ۱۸:۲۱:۵۶
با سلام وخسته نباشيد 1. دانشجو ترم 4 کامپيوتر دانشگاه غير انتفاعي و کارمند دانشگاه فردوسي 2- 32 سال 3- متاهل در برنامه تلويزيوني که چند روز پيش از شما ديدم درباره تفاخر - مطلبي فرموديد که جناب آيت الله بهجت دوست نداشتند که شما شاگردانشان ساعت دست کنيد و خودشان نيز ساعت نداشتند . اين مطلب بسيار ذهنم را مشغول نموده . دليلش چه بوده؟ يک دليلي که به ذهنم خطور کرد اين بوده که به خاطر اينکه خداوند متعالي انسان و روح را آزاد آفريده شايد داشتن ساعت و زمانبندي کردن زندگي باعث ميشود که روح را در يک زندان قرار دادن و مجبور به اطاعت کردن از يک دست پرورده زميني باشد در صورتي که من از سخنان شما اشتباه برداشت کردم راهنمايي بفرماييد با تشکر
شهاب مرادی

سلام/ عرض کردم آیت الله مجتهدی! نه آیت الله بهجت رضوان الله علیهما

نکته مد نظر ایشون عرفانی نبود بلکه به لزوم رعایت عرف در زیّ طلبگی و رعایت باورهای مردم اشاره داشت. مثلا داشتن کیف سامسونت و ساعت مچی و ... را نامناسب می دانستند اون روزها موبایل پایش به ایران باز نشده بود. 

شاید به مصادیق امروزین این توصیه نقد وارد باشد اما به جهت احترام ایشون و علاقه ام به آن مرد عزیز که مبادا با دیدن ساعت در دست یک طلبه غصه بخورند ساعت دستم نکردم. و عادت کردم که ساعت مچی نداشته باشم ولی اصلا چنین توصیه ای را به دیگران نمی کنم.

سيد مصطفي شاهچراغيان
144816 بازدید 226 امتیاز